Premijere u drugim gradovima

  • Jasno artikulirane linije

    HNK u Varaždinu, Sofoklo: Filoktet, red. Ozren Prohić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Varaždinski Filoktet intrigantna je, snažna predstava jasno artikuliranih linija karaktera i kreativne upotrebe kora te vrlo često impresivnog vizualnog elementa, koji ne prelazi u spektakl nego je integralni dio tragedije. Recepcijski, svakako zahtijeva podosta velik napor i gledateljski angažman....pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište kao terapija

    Hrvatsko narodno kazalište iz Osijeka, Ivana Šojat: Emet, red: Samo M. Strelec

    Piše: Alen Biskupović
    Emet će zasigurno zaživjeti na tragu Unterstadta, a svima preporučujem da dođu pogledati ovu bolnu i iskrenu predstavu koja kroz začudan zaplet i zanimljiv koncept progovara o odnosima unutar obitelji, ostvarujući na kraju terapeutski, katarzični učinak na publiku....pročitajte cijeli tekst...
  • Kratki ritmizirani prizori

    Kazalište Marina Držića u Dubrovniku, A. S. Puškin: Pikova dama, red. Denis Azarov

    Piše: Davor Mojaš
    Sve je u ovoj predstavi u funkciji redateljevog rukopisa i poetike - od likovno čiste i rutinski jednostavne kostimografije Vanje Bouden do gole pozornice s nužnim izborom namještaja i rekvizita s, u zlato uokvirenom, video-slikom koja upozorava na mjesto radnje i povremenim snimkama komentira dramske odraze i stanja protagonista. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kakvi temelji, takva i kuća

    Noćna scena, HNK Osijek, Damir Mađarić: Richard III Grbavi, red: Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Prva sezonska premijera HNK Osijek još je jednom potvrdila pravilo kako je za dobru kuću nužno imati dobre temelje. Ovaj put to nije bio slučaj, ali zahvaljujući isključivo Vladimiru Tintoru i Petri Blašković, ova će kuća barem malo odolijevati surovim kazališnim vjetrovima unatoč klimavim temeljima....pročitajte cijeli tekst...
  • Sugestivno i uvjerljivo

    Udruga Arterarij i Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: autorski projekt Romana Nikolića, Posljedice

    Poigravanjem govornim varijablama, bojanjem lica i ekstremiteta krvlju, pa čak i nekim vehementnije iskazanim prizorima nasilja, autor naznačuje situacije i narativne skokove, sugerira stanja, akcentuira krhotine priča koje se pretapaju jedna u drugu, kao lanac nesreće koji, iz straha ili nezainteresiranosti, nitko nema snage prekinuti....pročitajte cijeli tekst...
  • Uigran glumački ansambl

    Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru, MH Mostar, Kazalište Marina Držića u Dubrovniku, Dragan Komadina: Logorilijada, red: Ivan Leo Lemo

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Ivan Leo Lemo vješto prati i usložava segmentirane epizode i sastavnice Jakovljevićeve priče „o životu i smrti“, zatvorskim danima torture, potiranja ljudskosti i preživljavanja zlu usprkos....pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješna sinergija

    Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca, Tennessee Williams: Staklena menažerija, red: Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Druga ovosezonska premijera vinkovačkog kazališta jedna je od najboljih predstava u zadnjih nekoliko sezona (uz Vrzino kolo) te mi je drago da su napokon našli međusobnu sinergiju svih sudionika u izvedbi, što mi je vratilo vjeru u budućnost vinkovačkog kazališta, a posebno me raduje uzimanje u angažman mlade i evidentno sposobne Mateje Marušić....pročitajte cijeli tekst...
  • Podvojeni osjećaji

    Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca, Marc Camolleti: Boeing, Boeing, red: Nina Kleflin

    Piše: Alen Biskupović
    Nova sezona vinkovačkog kazališta tako počinje s predstavom nakon koje ćete napustiti kazalište s podvojenim osjećajem. S jedne strane morat ćete priznati da ste se nasmijali i uživali u pojedinim individualnim glumačkim proplamsajima, a s druge se nećete moći oteti dojmu da sve skupa predugo traje te da se moglo puno bolje pripremiti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osječki dugi, dugi foto-album

    HNK Osijek, Branko Kostelnik Osječki long, long play, red. Saša Anočić

    Piše: Alen Biskupović
    Cijela priča krenula je iz ideje stvaranja omaža jednoj važnoj generaciji, vremenu i prostoru, ali nažalost završilo je u prevelikom htijenju koje je rezultiralo brojnim nespretnostima i prelistavanjem jednog dugog, dugog foto-albuma s brojnim pričama, od kojih je malokoja zapravo ispričana i s kojom se publika može povezati. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvan dogmatskih okvira

    HNK Split: William Shakespeare Kroćenje goropadnice, red. Ivan Plazibat

    Već smo odavno trebali prestati misliti o kazalištu isključivo u okvirima devetnaestostoljetne konvencije postavljanja djela na scenu i uistinu mi je drago da u Plazibatovoj realizaciji možemo vidjeti pravo promišljanje teksta s kojim radi te jasnu motivaciju postavljanja djela u ovom vremenu i prostoru. U ovoj produkciji Shakespeareov duh je itekako živ....pročitajte cijeli tekst...
  • Apstrahiran scenski okvir

    HNK u Varaždinu, Maksim Gorki; Malograđani, red. Helena Petković

    Piše: Leon Žganec-Brajša
     U ovoj predstavi ipak, nitko od članova relativno brojnog glumačkog ansambla nije se upustio u karikiranje, što je značajan pokazatelj rada na oblikovanju uloga. Ansambl je u igri dinamičan, bez vidljivo slabijih članova, glumci se dobro snalaze u prelascima iz introspekcije u  ekspresivne sukobe....pročitajte cijeli tekst...
  • Precizna režija i dosljedna dramaturgija

    Drama Plus Zadar, Ivor Martinić Moj sin samo malo sporije hoda, red. Vinko Radovčić

    Piše: Mario Županović
    Radovčić i Drama plus pokazali su iznimnu umješnost i sposobnost inscenacije komada koji podrazumijeva preciznu režiju i dosljedno provedenu dramaturgiju. Iako će nekima vizualna estetika prizora i scene biti preeksponirana u odnosu na performativ, Radovčić je u svojoj viziji dosljedno sprovodi kroz preciznost režije i dramaturgije.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prava životna priča

    Gradsko kazalište Požega, autorski projekt Marijane Matoković i Maje Đurinović: Isadora

    Piše: Alen Biskupović
    Sve u svemu, monodrama je uspjela predstava u svim elementima kazališne umjetnosti, a okarakterizirana je i zanimljivom, toplom, sretnom i tužnom, pravom životnom pričom o jednoj od najvećih plesačica u povijesti plesa. Šteta samo da se u projekt nije uklopilo i više plesa s obzirom na temu i sudionike, ali to ne umanjuje ukupan pozitivan dojam izvedbe.   ...pročitajte cijeli tekst...
  • Amplificirani metateatralni postupci

    Hrvatsko narodno kazalište u Zadru, Mate Matišić Balon, red. Zoran Mužić

    Piše: Mario Županović
    Zoran Mužić je Balon režirao nepretenciozno, što znači da nije tragao za bravurama i nadglumljivanjem ansambla niti za ontologijom glumačkog poziva, nego je vješto iskoristio Jureškov glumački talent i predstavu približio stilu Ealing komedija 50-ih godina 20. st. na način da se bez obzira na ozbiljnost tematike ipak naglašavaju komički, ludički i metateatralni elementi....pročitajte cijeli tekst...
  • Apsurd kao dominantno izražajno sredstvo

    Scena Zvonimir Rogoz HNK u Varaždinu; Michal Lang Zmijsko klupko, red. Ksenija Krčar

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Stalno zbunjujući publiku u okviru kriminalističkog zapleta, želeći tako postići propitivanje postojanja jedinstvene, objektivne verzije stvarnosti, Zmijsko klupko postiglo je efekt zbunjivanja, no ne na zamišljenoj i proklamiranoj razini. Zbog toga ostaje potencijalno zanimljiv rad, na trenutke i zabavan, no bez potpunog ostvarenja ciljeva....pročitajte cijeli tekst...
  • Promašena poruka

    Noćna scena, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Jean-Claude Danaud: Ručni rad, red: Ivan Leo Lemo

    Piše: Alen Biskupović
    Cijela izvedbe ostavlja gorak okus u ustima - afirmirajući pesimizam, okrutnost i nasilje u crnom svijetu u kojem žene nisu ništa bolje od muškaraca, a s obzirom da muških likova niti nema kao aktivnih sudionika predstave, dodatno je naglašen dojam žena kao hladnokrvnih, seksualno ugroženih krvnica koje ne prežu ni od čega....pročitajte cijeli tekst...
  • Živopisan prikaz egzistencijalnih i moralnih dvojbi

    INK Pula, Jean Genet: Sluškinje, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Paola Albertini
    Iako je riječ o ozbiljnoj drami, Frey je u nju utkao mnogo humora i dozom satire prikazao tekst aktualnim i danas - licemjerno društvo puno egzistencijalnih i moralni dvojbi. Gospođu igra Ronald Braus, koji se izuzetno dobro snašao u ženskoj ulozi i svoj uvježbani glas vrlo dobro iskoristio za vrsnu glumu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Napregnuti pirandelovski relativizam

    Kazalište Marina Držića: Luigi Pirandello, Odjenuti gole , red. Marina Pejnović

    Piše: Marina Zec-Miović
    Prelomivši dramu kroz čudnu prizmu izvrnutog dalekozora, činilo se i da su promašeni životi lica ispunjeni smislom u apsurdnoj potrazi za drugim, u kojoj se istina za kojom svi tragaju vrtoglavo mijenja iz prizora u prizor - sve do samog tragičnog kraja, u kojem se skidaju sve maske i stvarnost se razgolićuje kao pozornica svakovrsnih uloga i kostima, ostvarujući tako novo i svježe čitanje Pirandella....pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostatak lukavosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Carlo Goldoni: Lukava udovica, red: Želimir Mesarić

    Piše: Alen Biskupović
    Cjelokupna izvedba otvara brojna pitanja redateljskih i dramaturških nelogičnosti i nedorečenosti. Nova predstava osječkog HNK obilježena je brojnim propustima i nedorečenostima u režiji, dramaturgiji i adaptaciji te je otvorila brojna pitanja. Brojne sitne nezgrapnosti će se igranjem vjerojatno ispolirati....pročitajte cijeli tekst...
  • Mjuzikl intimnih refleksija

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Jason Robert Brown Prošlih pet godina, red. Lea Anastazija Fleger

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    HNK u Varaždinu dobilo je kvalitetan i zanimljiv naslov. Osim što je uspio artikulirati potencijale varaždinske scene - bilo kao prostorne ili akterske, pjevačke, instrumentalističke ili scensko-tehničke odrednice, donio je na scenu mjuzikl kao kazališni oblik koji se na njoj nije recentnije viđao.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zrcalni odraz društvene zbilje

    Matias del Federico: Na terapiji, Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, 2017.

    Piše: Davor Mojaš
    Redateljica u svom konceptu računa na glumce,  u nevelikom matičnom ansamblu, odabrala je glumačke parove koji su svojim različitim temperamentima, energijama, glumačkim iskustvima pa i umijećima, u potpunosti opravdali odabir ali i redateljičin dramaturški slijed bez suvišnih scenskih dodvoravanja i nepotrebnih dodatnih intervencija....pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji