Premijere u drugim gradovima
-
HNK u Varaždinu, Sofoklo: Filoktet, red. Ozren Prohić
Piše: Leon Žganec-Brajša
Varaždinski Filoktet intrigantna je, snažna predstava jasno artikuliranih linija karaktera i kreativne upotrebe kora te vrlo često impresivnog vizualnog elementa, koji ne prelazi u spektakl nego je integralni dio tragedije. Recepcijski, svakako zahtijeva podosta velik napor i gledateljski angažman....pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište iz Osijeka, Ivana Šojat: Emet, red: Samo M. Strelec
Piše: Alen Biskupović
Emet će zasigurno zaživjeti na tragu Unterstadta, a svima preporučujem da dođu pogledati ovu bolnu i iskrenu predstavu koja kroz začudan zaplet i zanimljiv koncept progovara o odnosima unutar obitelji, ostvarujući na kraju terapeutski, katarzični učinak na publiku....pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića u Dubrovniku, A. S. Puškin: Pikova dama, red. Denis Azarov
Piše: Davor Mojaš
Sve je u ovoj predstavi u funkciji redateljevog rukopisa i poetike - od likovno čiste i rutinski jednostavne kostimografije Vanje Bouden do gole pozornice s nužnim izborom namještaja i rekvizita s, u zlato uokvirenom, video-slikom koja upozorava na mjesto radnje i povremenim snimkama komentira dramske odraze i stanja protagonista. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Noćna scena, HNK Osijek, Damir Mađarić: Richard III Grbavi, red: Damir Mađarić
Piše: Alen Biskupović
Prva sezonska premijera HNK Osijek još je jednom potvrdila pravilo kako je za dobru kuću nužno imati dobre temelje. Ovaj put to nije bio slučaj, ali zahvaljujući isključivo Vladimiru Tintoru i Petri Blašković, ova će kuća barem malo odolijevati surovim kazališnim vjetrovima unatoč klimavim temeljima....pročitajte cijeli tekst...
-
Udruga Arterarij i Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: autorski projekt Romana Nikolića, Posljedice
Poigravanjem govornim varijablama, bojanjem lica i ekstremiteta krvlju, pa čak i nekim vehementnije iskazanim prizorima nasilja, autor naznačuje situacije i narativne skokove, sugerira stanja, akcentuira krhotine priča koje se pretapaju jedna u drugu, kao lanac nesreće koji, iz straha ili nezainteresiranosti, nitko nema snage prekinuti....pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru, MH Mostar, Kazalište Marina Držića u Dubrovniku, Dragan Komadina: Logorilijada, red: Ivan Leo Lemo
Piše: Davor Mojaš
Redatelj Ivan Leo Lemo vješto prati i usložava segmentirane epizode i sastavnice Jakovljevićeve priče „o životu i smrti“, zatvorskim danima torture, potiranja ljudskosti i preživljavanja zlu usprkos....pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca, Tennessee Williams: Staklena menažerija, red: Dražen Ferenčina
Piše: Alen Biskupović
Druga ovosezonska premijera vinkovačkog kazališta jedna je od najboljih predstava u zadnjih nekoliko sezona (uz Vrzino kolo) te mi je drago da su napokon našli međusobnu sinergiju svih sudionika u izvedbi, što mi je vratilo vjeru u budućnost vinkovačkog kazališta, a posebno me raduje uzimanje u angažman mlade i evidentno sposobne Mateje Marušić....pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca, Marc Camolleti: Boeing, Boeing, red: Nina Kleflin
Piše: Alen Biskupović
Nova sezona vinkovačkog kazališta tako počinje s predstavom nakon koje ćete napustiti kazalište s podvojenim osjećajem. S jedne strane morat ćete priznati da ste se nasmijali i uživali u pojedinim individualnim glumačkim proplamsajima, a s druge se nećete moći oteti dojmu da sve skupa predugo traje te da se moglo puno bolje pripremiti. ...pročitajte cijeli tekst...
-
HNK Osijek, Branko Kostelnik Osječki long, long play, red. Saša Anočić
Piše: Alen Biskupović
Cijela priča krenula je iz ideje stvaranja omaža jednoj važnoj generaciji, vremenu i prostoru, ali nažalost završilo je u prevelikom htijenju koje je rezultiralo brojnim nespretnostima i prelistavanjem jednog dugog, dugog foto-albuma s brojnim pričama, od kojih je malokoja zapravo ispričana i s kojom se publika može povezati. ...pročitajte cijeli tekst...
-
HNK Split: William Shakespeare Kroćenje goropadnice, red. Ivan Plazibat
Već smo odavno trebali prestati misliti o kazalištu isključivo u okvirima devetnaestostoljetne konvencije postavljanja djela na scenu i uistinu mi je drago da u Plazibatovoj realizaciji možemo vidjeti pravo promišljanje teksta s kojim radi te jasnu motivaciju postavljanja djela u ovom vremenu i prostoru. U ovoj produkciji Shakespeareov duh je itekako živ....pročitajte cijeli tekst...
-
HNK u Varaždinu, Maksim Gorki; Malograđani, red. Helena Petković
Piše: Leon Žganec-Brajša
U ovoj predstavi ipak, nitko od članova relativno brojnog glumačkog ansambla nije se upustio u karikiranje, što je značajan pokazatelj rada na oblikovanju uloga. Ansambl je u igri dinamičan, bez vidljivo slabijih članova, glumci se dobro snalaze u prelascima iz introspekcije u ekspresivne sukobe....pročitajte cijeli tekst...
-
Drama Plus Zadar, Ivor Martinić Moj sin samo malo sporije hoda, red. Vinko Radovčić
Piše: Mario Županović
Radovčić i Drama plus pokazali su iznimnu umješnost i sposobnost inscenacije komada koji podrazumijeva preciznu režiju i dosljedno provedenu dramaturgiju. Iako će nekima vizualna estetika prizora i scene biti preeksponirana u odnosu na performativ, Radovčić je u svojoj viziji dosljedno sprovodi kroz preciznost režije i dramaturgije. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Požega, autorski projekt Marijane Matoković i Maje Đurinović: Isadora
Piše: Alen Biskupović
Sve u svemu, monodrama je uspjela predstava u svim elementima kazališne umjetnosti, a okarakterizirana je i zanimljivom, toplom, sretnom i tužnom, pravom životnom pričom o jednoj od najvećih plesačica u povijesti plesa. Šteta samo da se u projekt nije uklopilo i više plesa s obzirom na temu i sudionike, ali to ne umanjuje ukupan pozitivan dojam izvedbe. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zadru, Mate Matišić Balon, red. Zoran Mužić
Piše: Mario Županović
Zoran Mužić je Balon režirao nepretenciozno, što znači da nije tragao za bravurama i nadglumljivanjem ansambla niti za ontologijom glumačkog poziva, nego je vješto iskoristio Jureškov glumački talent i predstavu približio stilu Ealing komedija 50-ih godina 20. st. na način da se bez obzira na ozbiljnost tematike ipak naglašavaju komički, ludički i metateatralni elementi....pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Zvonimir Rogoz HNK u Varaždinu; Michal Lang Zmijsko klupko, red. Ksenija Krčar
Piše: Leon Žganec-Brajša
Stalno zbunjujući publiku u okviru kriminalističkog zapleta, želeći tako postići propitivanje postojanja jedinstvene, objektivne verzije stvarnosti, Zmijsko klupko postiglo je efekt zbunjivanja, no ne na zamišljenoj i proklamiranoj razini. Zbog toga ostaje potencijalno zanimljiv rad, na trenutke i zabavan, no bez potpunog ostvarenja ciljeva....pročitajte cijeli tekst...
-
Noćna scena, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Jean-Claude Danaud: Ručni rad, red: Ivan Leo Lemo
Piše: Alen Biskupović
Cijela izvedbe ostavlja gorak okus u ustima - afirmirajući pesimizam, okrutnost i nasilje u crnom svijetu u kojem žene nisu ništa bolje od muškaraca, a s obzirom da muških likova niti nema kao aktivnih sudionika predstave, dodatno je naglašen dojam žena kao hladnokrvnih, seksualno ugroženih krvnica koje ne prežu ni od čega....pročitajte cijeli tekst...
-
INK Pula, Jean Genet: Sluškinje, red. Damir Zlatar Frey
Piše: Paola Albertini
Iako je riječ o ozbiljnoj drami, Frey je u nju utkao mnogo humora i dozom satire prikazao tekst aktualnim i danas - licemjerno društvo puno egzistencijalnih i moralni dvojbi. Gospođu igra Ronald Braus, koji se izuzetno dobro snašao u ženskoj ulozi i svoj uvježbani glas vrlo dobro iskoristio za vrsnu glumu. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića: Luigi Pirandello, Odjenuti gole , red. Marina Pejnović
Piše: Marina Zec-Miović
Prelomivši dramu kroz čudnu prizmu izvrnutog dalekozora, činilo se i da su promašeni životi lica ispunjeni smislom u apsurdnoj potrazi za drugim, u kojoj se istina za kojom svi tragaju vrtoglavo mijenja iz prizora u prizor - sve do samog tragičnog kraja, u kojem se skidaju sve maske i stvarnost se razgolićuje kao pozornica svakovrsnih uloga i kostima, ostvarujući tako novo i svježe čitanje Pirandella....pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Carlo Goldoni: Lukava udovica, red: Želimir Mesarić
Piše: Alen Biskupović
Cjelokupna izvedba otvara brojna pitanja redateljskih i dramaturških nelogičnosti i nedorečenosti. Nova predstava osječkog HNK obilježena je brojnim propustima i nedorečenostima u režiji, dramaturgiji i adaptaciji te je otvorila brojna pitanja. Brojne sitne nezgrapnosti će se igranjem vjerojatno ispolirati....pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Jason Robert Brown Prošlih pet godina, red. Lea Anastazija Fleger
Piše: Leon Žganec-Brajša
HNK u Varaždinu dobilo je kvalitetan i zanimljiv naslov. Osim što je uspio artikulirati potencijale varaždinske scene - bilo kao prostorne ili akterske, pjevačke, instrumentalističke ili scensko-tehničke odrednice, donio je na scenu mjuzikl kao kazališni oblik koji se na njoj nije recentnije viđao.
...pročitajte cijeli tekst...
-
Matias del Federico: Na terapiji, Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, 2017.
Piše: Davor Mojaš
Redateljica u svom konceptu računa na glumce, u nevelikom matičnom ansamblu, odabrala je glumačke parove koji su svojim različitim temperamentima, energijama, glumačkim iskustvima pa i umijećima, u potpunosti opravdali odabir ali i redateljičin dramaturški slijed bez suvišnih scenskih dodvoravanja i nepotrebnih dodatnih intervencija....pročitajte cijeli tekst...
Arhiv