Premijere u drugim gradovima

  • Nespretno prostorno-scenografsko rješenje

    Hrvatsko narodno kazalište u Zadru, Eugene O Neill Dugo putovanje u noć, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Uspjeh izvedbi ove drame uvijek jeviše u domeni međuigre ansambla, duetima/duelima karakternih glumaca koji su u stanju iznijeti malignost naznačenu u fabuli nego u vizualnom dekoru. Ferenčina se kroz režiju i Ana Prolić kao dramaturginja odlučuju za brodvejski model u kojem dominira scenografija i koji mijenja dramaturšku putanju izvedbe....pročitajte cijeli tekst...
  • Ambiciozno, ali s izostalom realizacijom

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Max Frisch Palikuće, red. Ivica Kunčević

    Ova drama dovoljno je svevremenska i uvijek aktualna, pokazujući kako se totalitarizmi i malograđanština perpetuiraju u svakom društvu i trenutku, za ostvarivanje kontakta i poticaja u gledateljskom iskustvu. Varaždinska inscenacija drame posustaje, nažalost, upravo u poticanju gledatelja na proživljavanje i upisivanje vlastitih iskustava....pročitajte cijeli tekst...
  • Zrcalo suvremenih strahota

    Teatro VeRRdi, Zadar: William Shakespeare, Othello – Nezakonita liturgija, red. Zlatko Paković (gostovanje u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Crnac Othello zapravo je  kolaboracionist koji se u službi bijelih imperijalista bori protiv vlastitog naroda i islama kojemu je i sam pripadao, te ne ubija Desdemonu zbog ljubomore nego zato jer se ona - da bi se iz ljubavi udala za njega - pobunila protiv mletačke vlasti, što se on sam nikad neće usuditi, a ne može podnijeti da je netko to ipak mogao učiniti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hommage Jozi Ivakiću

    Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca u koprodukciji s Hrvatskim kazalištem u Pečuhu, Joza Ivakić: Vrzino kolo, red. Vjekoslav Janković

    Piše: Alen Biskupović
    Uz folklorni element, u radnju je uklopljena glazba ragtime plesa (suvremeni, zabavni glazbeni žanr s početka 20. stoljeća) što se poklopilo s urbanim kostimima varošana tog vremena (koji osim toga bojama odaju i karakterizaciju likova), građanskim uređenjem Jotinog salona i video projekcijama (komercijalizacija filma 30-ih godina)...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve je ostalo na potencijalu

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Mate Matišić, Anđeli Babilona, red. Vinko Brešan

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos velikom potencijalu, zanimljivoj ideji i svevremenoj tematici, izvedba je ostala nedorečena zbog nedovoljne hrabrosti/želje/volje redatelja i dramaturginje da jače zagrebu u izvornik i iskoriste sve što im se nudi. Ovako će se nametnuti samo vizualni dio i istaknuti nastupi pojedinaca, dok će sve ostalo ostati samo na potencijalu i brzo pasti u zaborav.          ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolno drugačiji

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku u koprodukciji s Kazalištem Oberon iz Koprivnice, Jan Sobrie i Raven Ruëll: Zašuti, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Najnovija predstava u nizu Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića i Kazališta Oberon iz Koprivnice pokazuje kako najave o promjenama u repertoaru ravnatelja Ivice Lučića nisu bile prazne riječi, nego kako Osijek polagano ali sigurno kroči prema novoj sceni koja će napokon osječkoj publici donijeti ono što joj oduvijek nedostaje – scenu za mlade. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fino srastanje svih scenskih i izvedbenih komponenti

    Anton Pavlovič Čehov: Kaštanka, Kazalište Lutaka Zadar i Kazalište Virovitica, režija Vjera Vidov

    Piše: Mario Županović
    Premijerom Kaštanke Kazalište lutaka ostvarilo je vrijedan i vizualno dojmljiv projekt koji nije namijenjen samo adolescentima nego i odrasloj publici. Fino srastanje svih scenskih i izvedbenih komponenti Kaštanku pretvara u režijski i glumački zaokruženu predstavu koja pokazuje vrijednost nedavnih glumačkih akvizicija Karakašića i Bausović...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolno suvremena predstava

    Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca u koprodukciji s Umjetničkom akademijom u Osijeku: William Shakespeare: Macbeth

    Piše: Alen Biskupović
     Macbeth Gradskog kazališta Joza Ivakić i Umjetničke akademije u Osijeku uspješna je predstava na nekoliko razina. Mladi glumci na početku karijere dobili su priliku stati na profesionalne kazališne daske i pokazati što mogu, a kazalište kao mjesto kulture, poticanja osvještavanja i reakcije na okružujući kontekst ponovo je iznjedrilo društveno angažiranu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Shvaćanje razina igre

    Hravtsko narodno kazalište u Varaždinu, Una Vizek, Nema života na Marsu, red. Marina Pejnović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Prvi dio predstave ostavlja dojam dobrog shvaćanja predloška i njegovih premisa, ali i svojevrsnog pretjeranog inzistiranja u njegovu objašnjavanju, dok se likove ostavlja manje životnima nego što bi to oni mogli biti, jer se granica između Njega i Onana, odnosno Nje i Onane, može povući mnogo teže nego što se to čini u predstavi. Drugi dio predstave mnogo jr zanimljiviji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intrigantno i promišljeno

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Vladimir Arsenijević, Krokodili, red. Dražen Krešić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Krokodili su snažna i složena predstava koja ne ostavlja mnogo potrebe za objašnjavanjem. Naprotiv, slika društva koje bi se moglo idealizirati ostaje vrlo neidealna, istovremeno oblikujući pojedince u njemu kao rezultat različitih utjecaja, ali i njihove nemoći da upravljaju životnim tijekovima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istina u oku promatrača

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci: Jean–Baptiste Poquelin Moliѐre, Mizantrop, red. Igor Vuk Torbica

    Piše: Anja Nežić
    Svatko je u ovoj komediji mogao prepoznati ponešto komično, no daleko je to od čiste komedije i umiranja od smijeha, pa je gotovo bolje govoriti o tragikomediji. I to onoj u kojoj se svakoga dana možemo prepoznati i u Alcesteu, ali i Célimènei ili Arsinoè i u kojoj istina nije nikakav meritum stvari.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Traganje za apsurdom

    Hrvatsko narodno kazalište u Splitu: Eugène Ionesco, Nosorog, red. Goran Golovko

    Piše: Maja Dujmović
    Ako je teatar apsurda bio potreban u Ionescovo vrijeme takav kakav je bio, danas ga je potrebno promisliti i prikazati na novoj razini. On treba tražiti novu ekspresiju kako bi - kada koristi stare teme, koristio i duh pod kojim su nastale, duh koji je težio promjeni – pa ih dakle i osvjetlio iz novog kuta gledišta. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro ugođena komedija

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Georges Feydeau, Gospon lovac, red. Tomislav Pavković

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Gospon lovac je dobro skrojena i oblikovana predstava prema svim pravilima tradicionalne komedije, čemu znatno doprinosi i vješto pisan, preveden i adaptiran predložak. Predstava je primjer shvaćanja kazališta kao mjesta za dobru, plemenitu zabavu, što je legitimno, potrebno i repertoarno razumljivo, no ostavlja i dojam određene mjere propuštenih prilika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sloboda izbora

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku Edward Albee, Zoološka priča, red. Miroslav Čabraja

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja ovosezonska dramska premijera HNK-a u Osijeku još je jedna dobra predstava u nizu. Priča funkcionira, tematski je aktualna, a zanimljivo je i pogledati dva dramska prvaka HNK-a u istim ulogama. Na gledatelju je da izabere koga želi gledati ili da pogleda obje verzije. Sloboda izbora je, kao što je slučaj i s Albeejevim junacima, samo na gledatelju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerealizirani potencijal

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ödön von Horvath, Hotel Bellevue, red. Ivan Plazibat

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Ostvarenje ansambla, najvećim dijelom, uz tek neke izuzetke prati i razvojnu liniju predstave Hotel Bellevue kao komedije, u kojoj nije ostvaren, točnije nije kontekstualiziran, potencijal von Horvathova teksta, no i takav je uspio, uglavnom izdvojenim, dobro oblikovanim scenama, prikazati prodor von Horvathove poetike na varaždinsku scenu ...pročitajte cijeli tekst...

  • Na tisuću načina

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Ostavljam te (prema motivima drame Marriage Play Edwarda Albeea), red. Matjaž Latin (Gostovanje u Gradskom Kazalištu Komedija u Zagrebu 3. ožujka 2017.)

    Piše: Želimir Ciglar
    Jasna Ančić ima čudesan glumački raspon, njezino ironiziranje stereotipa priglupa plavuša te potom razvijanje širokog spektra ženstva i ženske primijenjene ratničke psihologije, očuđujuće je i dragocjeno svjedočanstvo posebne i neponovljive glumačke osobnosti za kakve se pišu drame. Alen Liverić odličan je izbor za ulogu njezinog mlađeg supruga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga neizrečenog

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Federico García Lorca, Krvavi svatovi, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Alen Biskupović
    Freyeva koreodrama potpuno je novi koncept za osječki ansambl, koji se snašao i više nego odlično. Stvoriti psihologizaciju likova, reći sve što treba bez ijedne riječi nevjerojatno je težak zadatak, a dodamo li tomu i visok tempo i zadržavanje fizički zahtjevnih pozicija, koncentracija i psihofizička spremnost je na velikoj kušnji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od žena za žene

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Nina Horvat, Tri treća tromjesečja, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Uspjehu izvedbe zasigurno su ponajviše pridonijele tri glumice koje su izvrsno reagirale na postavljeni izazov. Sa trbusima do zuba bile su koncentrirane i fokusirane na svoje likove i to u pokretu, dikciji, fizičkim i govornim radnjama te su cijelo vrijeme dodatno nijansirale i gradirale karaktere svojih likova sitnim nijansiranjem gesta i mimikom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svježe i aktualno

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Marin Držić, Skup, red Ivica Kunčević

    Piše: Marina Zec-Miović
    Bez izvrsnog kazališnog ansambla, bez izvrsnosti cjelokupnog umjetničkog tima predstave, ovo hrabro i posve kazališno nesigurno redateljsko poštucavanje Skupa i Držića u Kazalištu Marina Držića u njegovu rodnom gradu, u kojem svi još uvijek misle da znaju sve i o Držiću i o njegovoj komediji kako se to pokazalo nikako ne bi bilo ovako uspješno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva sata smijeha

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dave Simpson (prema zamisli Paula Farraha), Djevojačka večer, red. Violeta Tomić

    Piše: Paola Albertini
    Najjači je adut predstave humor. Gledatelj ima razloga za smijeh tijekom cijele predstave koja traje (prekratka) dva sata, njegova pozornost ne popušta ni trenutka u dinamičnoj predstavi visokog ritma. Osim vrckavih dijaloga, dobre glazbe i plesa tu je i disko kugla koja stvara ugođaj noćnog kluba i uvlaći gledatelje u predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetski diskurs

    Umjetnička akademija u Osijeku: Jedan otkucaj, autorski projekt Hane Kunić (gostovanje u Centru za mlade grada Varaždina)

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Jedan otkucaj je sinteza mnogobrojnih motiva i izvođačkih tretmana tih poticaja, spojenih u asocijativan, gotovo poetski diskurs koji ipak nije u potpunosti uspio oblikovati tematski sloj, naznačiti i prenijeti gledateljima ono čega je taj diskurs izraz. Ipak predstava sa svim svojim izvođačkim kvalitetama, promiče kazališni jezik i kazališni tretman različitih motivskih odrednica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anamneza zapetljanog odnosa

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci: Ingmar Bergman, Jesenja sonata, red. Ana Tomović

    Piše: Anja Nežić
    Predstavu karakteriziraju vrhunske izvedbe glumaca. Mira Furlan kao Charlotte briljantna je i kao samodopadna proslavljena pijanistica koja se hvali svojim profesionalnim i ljubavnim pothvatima, ali i kao majka koju prezire vlastita kćer. Marija Tadić uspjelo utjelovljuje istovremenu rezigniranu i žustru Evu, razapetu između  želja i stvarnih mogućnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksnost generacijskog identiteta

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: #Varaždin, autorski projekt Ksenije Zec i Saše Božića u suradnji s izvođačima

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    #Varaždin je predstava koja ostvaruje svoj cilj, identifikaciju te ima ciljanu publiku, čije su reakcije bile pozitivne. Time joj je osigurana recepcija, no šteta je što se realizacija nije mogla učiniti estetski ujednačenijom. Ipak, ni to nije učinilo #Varaždin nezanimljivim, pogotovo zbog aktualnosti tema o kojima progovara i brojnih, pojedinačno kreativnih prizora ...pročitajte cijeli tekst...

  • Probudi se Slavonijo

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Marija Jurić, Zagorka, Vitez slavonske ravni, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska dramska premijera još je jednom potvrdila visoku razinu cijelog pogona osječkog HNK-a. Vitez slavonske ravni neće nikoga ostaviti ravnodušnim kako zbog redateljskih, dramaturških, kostimografskih i scenografskih rješenja, tako i zbog ansambla te društveno angažiranog vapaja koji pokušava probuditi slavonski duh
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konfuzija u značenjima

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Eurokaz, Zagreb: Asja Srnec Todorović, Mrtva svadba, red. Natalija Manojlović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Ostavši između različitih značenja i ne potvrđujući nijedno, Mrtva svadba je predstava prilične konfuzije u značenjima, što je rezultiralo i variranjem u načinu i kvaliteti izvedbe, koja, ipak, nije bez zanimljivih trenutaka, posebno u crnoopernom dijelu, komunikaciji glazbe i scenskih događaja, unutar kojih i za koje se realizira
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji