Premijere u drugim gradovima

  • Nasilje naše svagdašnje

    HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, HAU Hebbel am Ufer (Berlin), Wiener Festwochen (Beč), Slovensko mladinsko gledališče (Ljubljana), Kunstfest Weimar, Zürcher Theater Spektakel i Internacionalni teatarski festival MESS (Sarajevo): Naše nasilje i vaše nasilje (nadahnuto romanom Estetika otpora Petera Weissa), red. Oliver Frljić

    Piše: Anja Nežić
    Najveći teret predstave nose izvrsni glumci koji kroz svoje likove postuliraju sve ono što nas treba brinuti, ono o čemu bismo trebali razmišljati i što nas na kraju krajeva treba isprovocirati i barem natjerati da se zapitamo ima li života izvan naše zone udobnosti. Stoga ni u jednom trenutku predstave nije previše ugodno sjediti u kazalištu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sizifi kazališnog svijeta

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Luigi Pirandello, Šest lica traži autora, red. Olja Lozica

    Piše: Maja Dujmović
    Odlične glume u predstavi ne nedostaje. Redatelj, kojeg je odlično odigrao Pere Erenović, je tu poput medija koji zahtjeve likova prenosi na glumce, on je napadnut i rastrgan snagom kojom mu prilaze i obuzimaju njegov prostor, toliko da gubi nadzor nad svojim tijelom. Osim glume najsnažniji element predstave je scenografija Igora Vasiljeva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od lektire do aktualnosti

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Milan Ogrizović, Hasanaginica, red. Tamara Kučinović i ansambl predstave

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Hasanaginica u redateljskom viđenju Tamare Kučinović i ansambla predstave je zanimljivo djelo, a njegova je publika može interpretirati i proživljavati na različite načine, od drugačijeg predstavljanja lektirnog djela, do aktualnog komentara različitih socijalnih uloga i odnosa, dok ona, ostajući nenametljiva, funkcionira u svakoj od tih interpretacija ...pročitajte cijeli tekst...

  • Pristojno odrađen déjà vu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Živko Jeličić, Buža, red. Zoran Mužić

    Piše: Maja Dujmović
    Lako je smijati se Buži, ali njoj se nasmiješ kao starom prijatelju kojeg je uvijek lijepo vidjeti iako on više nema veze sa tvojim danas. Lijepo bi bilo da je istina ono što je intendant Goran Golovko u intervjuu izjavio da je Buža subverzivna. Ipak, smatram da Buža, nažalost, nije ni subverzivna ni provokativna. Ona je samo pristojno odrađeni déjà vu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predstava koja će dugo nasmijavati

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Anton Pavlovič Čehov, Olga Nikiforova, Švedska šibica, red. Dennis Azarov

    Piše: Marina Zec-Miović
    Redatelj Dennis Azarov uz svekoliku pomoć Olge Nikiforove posve se prepustilo Čehovljevoj misli da je pri kazališnom izvođenju njegova djela jednako važan redatelj koliko i glumac, pa se u toj od autora mu danoj slobodi igrao i razigrao. Švedska šibica je od male pripovijetke prerasla u veliku predstavu koja nasmijava time što ismijava stvarnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bljedunjava parodija krimi-komedije

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka, La Contrada – Teatro Stabile, Trst: Viola Veloce, Omicidi in pausa pranzo / Umorstva u pauzi za ručak, red. Paola Francesca Galassi

    Piše: Anja Nežić
    Umorstva u pauzi za ručak su parodija i svaka je karikatura namjerna. Šteta je što parodiranje i ironiziranje nije konzistentno i što na trenutke djeluje bljedunjavo, jeftino pa čak i dosadno. Daleko bi efektniji dojam bio su u predstavi zadržani samo oni razrađeni dijalozi i scene koje su zaista imale učinka kod publike. Ovako je ukupni dojam pomalo mlak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvjetljavanje mračnog

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dalibor Matanić, Egzorcizam, red Dalibor Matanić

    Piše: Paola Albertini
    Redatelj i dramaturg Dalibor Matanić je vrlo eksplicitnim scenama naglasio sve ono mračno u svojim likovima i predstavi te u tome možda i malo pretjerao u namjeri da ostavi jak dojam, u čemu je, valja i to reći, itekako uspio. Egzorcizam je dvosatna predstava koja se gleda u jednom dahu i koja će zasigurno, na ovaj ili onaj način, uzdrmati svakog gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambiciozno i provokativno

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Mihail Bulgakov, Majstor i Margarita, red. Selma Spahić

    Piše: Anja Nežić
    Majstor i Margarita primjer je postdramskog kazališta u kojem se prožimaju različiti stilovi, teme, glazba igra bitnu ulogu, a zanemaren nije ni pokret. Zahtjevne glumačke uloge bile su više no korektno odrađene, a valja izdvojiti nastup Nataše Kopeč. Umjesto bavljenja vremenom Sovjetskog Saveza, naglasak je stavljen na današnje političke prilike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad na piru ostaneš gladan

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci i Kazalište Virovitica: Shakespeare pir, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Predstava nema dramaturški logičnu i opravdanu nit vodilju koja je sprovedena od početka do kraja nego se radi o kolažu scena. U takvom je konceptu teško reći nešto više o glumačkim ostvarenjima članova ansambla koji su se evidentno trudili opravdati svoju scensku prisutnost i pokazali veliku volju, želju i energiju, ali na tome je i ostalo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretencioznost koja rezultira vrsnošću

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Piere Palmade i Christophe Duthron, Bjegunke, red. Nenni Delmestre

    Piše: Marina Zec-Miović
    Bjegunke su nepretenciozna komedija koja je redateljskom impostacijom i glumačkom kreacijom upravo zbog nepretencioznosti rezultirala vrsnošću koja nadilazi zadanu veličinu. Riječ je o velikom kazališnom biseru malog dubrovačkog autorskog tima koji publiku danas dodiruje upravo tamo gdje je boli. U praznini vlastite svakodnevice... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razotkrivanje distanci

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Yasmina Reza, Bog masakra, red. Lea Anastazija Fleger

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Redateljska koncepcija Lee Anastazije Fleger postavlja Boga masakra u dnevni boravak čija je glavna odlika scenografska kreacija što udobnijeg i intimnijeg prostora, otvarajući tako prostor da se gradacije i razvoj sve veće i jasnije distance između realnosti i fikcije likova, a koja vodi prema destrukciji, očituje i u postupnoj destrukciji elemenata
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smiješno, ali…

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Richard Bean, Jedan čovjek, dva šefa, red. Radovan Marčić

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja ovosezonska premijera HNK-a u Osijeku nije na razini dosadašnjih predstava i prava je šteta da dobar tekst, ansambl s velikim potencijalom, glazba, scenografija, kostimi, sve ono što ovdje valja, nije pretočeno u kvalitetnu cjelinu. Čini se kako Marčić jednostavno nije imao snage, želje, volje ili smisla precizno posložiti kockice ove komedije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskrena životna priča muškarca

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Andrew Goffman, (Slučajni) Perverznjak, red. Goran Grgić

    Piše: Alen Biskupović
    Vladimir Andrić imao je najtežu zadaću jer je sat i pol izložen pogledima publike u kontinuirano brzom i energičnom ritmu u kojem se izmjenjuju tužni, sretni i apsurdni trenutci – i to je odradio izvrsno. Sve je bilo na mjestu – glas i govor, pokret, mimika, geste, vrlo dobro razrađen lik s puno karakternih nijansi koje se često smjenjuju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autorefleksivni projekt

    Teatro Verrdi, Zadar: Desnica: Igre proljeća i smrti (prema romanu Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice), red. Juraj Aras

    Piše: Mario Županović
    Arasova izvedba i gluma su fluktuacijskog karaktera i pokazuju suptilne promjene od izvedbe do izvedbe uz zadržavanje izrazite subjektivizacije samog izvođača prema romanesknom predlošku, čime Aras pokazuje autorefleksivni karakter cijelog projekta koji postaje dijelom i intimna seansa izvođača i autora sa samim sobom i s Desnicom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slaži mi, slagat ću ti

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Éric-Emmanuel Schmitt, Mali bračni zločini, red. Trpimir Jurkić

    Piše: Maja Dujmović
    Istina ili njezino zamagljivanje i pitanje kome uopće vjerovati, nameću se tijekom gledanja predstave. Ovu zabavnu misterij-dramu najviše će voljeti ljubitelji laganih krimića kojima ne smeta što i krimić teško opstaje ako nije začinjen ponekom raspravom o ljubavi i o tome kako održati na životu i ljubav i brak, a da pritom nitko ne umre
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzaludan trud

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: William Shakespeare, Macbeth, red. Matko Sršen

    Piše: Marina Zec-Miović
    U ovoj se predstavi, u kojoj nitko nije ono što jest, ili samo ono što jest, što je moglo biti intrigantno i kazališno provokativno, unatoč odličnim kostimima, glazbi i oblikovanju svjetla, dogodio veliki nesporazum i sa Shakespeareom i s kazalištem. Unatoč velikom uloženom trudu i energiji glumačkog ansambla sve se na sceni odigravalo tek kao pretjerana vika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dašak čarolije

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Richard Rodgers, Oscar Hamerstein, Moje pjesme moji snovi, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin

    Ivana Medić u ulozi Marie bila je pravo iznenađenje večeri. Ulogu je ostvarila pjevački i glumački odlično. Kao guvernanta doimala se opušteno, što je djelovalo i na dječji ansambl, tako da su evergrini poput Do, re, mi bili ne samo pjevački, nego i scenski uspjeli. Vladimir Tintor dao je cjelovito ostvarenje uloge kapetana Georga von Trappa, oca obitelji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istarski vampirski glamur

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Damir Zlatar Fray, Vampirska kronika Jure Grando, red. Damir Zlatar Fray

    Piše: Paola Albertini
    Domišljati redatelj je i ovom prigodom koristio sve moguće i gotovo nemoguće alate ne bi li iznjedrio još jedan kazališni spektakl i u tome u potpunosti uspio. Vampirska kronika Jure Grando glasna je, sjajna, dramatična i upečatljiva predstava. Pompozna scena na kojoj dominiraju vizualni efekti, animirane video-sekvence ostavljaju bez daha, kao i blještavi kostimi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Benigna komedija

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Claudio Gnomus, Besplatni Wi-Fi, red. Zoran Mužić

    Piše: Mario Županović
    Gnomus se zaustavlja na površnoj razini karakterizacije likova u svrhu ostvarivanja situacijske komike kojoj je jedina svrha da zabavi auditorij benignim sadržajem i izmjenom dueta i terceta u kojima dominiraju geg i grimase. Glumci koje je Mužić režirao u ovoj lako probavljivoj komediji također su se uklopili u opći dojam ležernosti i benignosti kazališnog čina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svega toga ima i u našoj guberniji!

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Anton Pavlovič Čehov, Tri sestre, red. Nikola Zavišić

    Piše: Alen Biskupović
    Tri sestre osječkog HNK-a još su jedna uspješna predstava koja je ponovo dokazala snagu ansambla i sposobnost tog osječkog kazališne da se uhvati ukoštac s bilo kojim djelom iz svjetske dramske literature. Čehovljeve Tri sestre savršeno odgovaraju današnjoj situaciji u cijeloj Hrvatskoj, i u Osijeku, u kojem brojni građani uzvikuju: „U Dublin, u Dublin!“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Narativno prohodavanje

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Federico García Lorca, Dom Bernarde Albe, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Redatelju se očito nije previše upuštalo u karakterno-motivacijski postupak rada s ansamblom pa je režija svedena na narativno prohodavanje kroz dramski tekst, a rezultat toga je zanatsko odrađivanje projekta. Simbolički i psihološki bogat registar posve je nenaglašen, a andaluzijska strast primirena glumačkom ukočenošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • U frizeraju

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Robert Harling, Čelične magnolije, red. Barbara Rocco

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Treba izdvojiti kreacije Irene Tereze Prpić, koja je kao mlada Annelle uspjelo prikazala prijelaze koje taj možda i najsloženiji lik Čeličnih magnolija ostvaruje tijekom predstave te humorom, ponekad satiričkog predznaka, obojenu Ouiser Bouderaux Gordane Slivka. Dobro uigran ansambl predstave uz dinamičan tekst čini predstavu privlačnom ...pročitajte cijeli tekst...

  • Smijeh i nevelike aspiracije

    7. Tjedan smijeha Kerekesh teatra, Varaždin, 4. – 13. ožujka 2016.: Kerekesh Teatar, Varaždin, i Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean-Baptiste Poquelin Molière / Vladimir Gerić / Ljubomir Kerekeš, Očeš nečeš, doktor, red. Ljubomir Kerekeš

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Očeš nečeš, doktor predstava je funkcionalnih rješenja u slogu pučkog teatra, dopunjenog karikaturom i dosjetkom te sveopćom zbrkom kao izražajnim sredstvima, što je pozicionira kao nastavak dosadašnje prakse Kerekesh teatra u stvaranju predstava nevelikih aspiracija i komediografskog predznaka, koje kod publike uživaju veliku popularnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svevremena aktualnost

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Miroslav Krleža, Balade Petrice Kerempuha, red. Georgij Paro

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Balade Petrice Kerempuha snažna su predstava jakog naboja i želje za ostvarivanjem Krležinih Balada na sceni u svim elementima poetike i estetike njihovog autora, ujedno i suočavanje autorskog tima s vremenom sada i ovdje, u kojem djeluju i očituju se. Kazališno je to djelo koje ostaje dobra manifestacija suvremenog kajkavskog teatra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pospremljeni kaos

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Jean Cocteau, Strašni roditelji, red. Goran Golovko

    Piše: Maja Dujmović
    Ono što je uistinu strašno u predstavi koja govori o emocijama upravo je nedostatak emocija. Glumcima kao da nedostaje ljubavi dok vole i mržnje dok mrze, ostavljaju dojam kao da tek izriču emocije, ne uspijevajući ih uvjerljivo proživjeti. Rijetki su trenuci u kojima se gubi taj osjećaj hladnoće, dodatno naglašen jednostavnom scenografijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glumci spašavaju predstavu

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Nevenka Nekić, Slučajno prijateljstvo, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Sve u svemu vinkovačka premijera Slučajnog prijateljstva neće biti jedna od predstava za pamćenje, ali je vrijedi pogledati zbog kreacije Vladimira Andrića koji je iz sebe u ovako teškoj situaciji izvukao dvjesto posto energije i umijeća te stvorio lik koji istovremeno i volite i mrzite, držeći pozornost usprkos nelogičnosti izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspio pokušaj

    Teatar umjetnosti – TOFA, Pula i Teatar Rubikon, Rijeka, u partnerstvu s Istarskim narodnim kazalištem – Gradskim kazalištem Pula: Zvonimir Peranić, Jabuka, red. Zvonimir Peranić

    Piše: Paola Albertini
    S obzirom da vizualno nije nimalo atraktivna te uz glazbu nudi jedino video-projekciju, ova bi predstava možda imala više smisla da je postavljena u kinodvorani. Stoga je jedino što preostaje zatvoriti oči i slušati Isabelinu svirku koja, koliko je to uopće moguće, spašava stvar. Bez te zvučne kulise Jabuka bi bila čisti amaterski pokušaj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brza izmjena duhovitih replika

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Kazališna družina Glumci u Zagvozu: Florian Zeller, Istina, red. Danko Ljuština

    Mlikota je sjajan kao Miki, naivan muškarac koji ima dvostruke standarde. Je li istina precijenjena ili joj se pak treba prikloniti jer se svaka laž na kraju otkrije – pitanje je na koje gledatelj neće dobiti izravan odgovor, no to i nije toliko važno. Ono što jest važno je da su gledatelji više od sat i pol uživali u duhovitim replikama i njihovoj brzoj izmjeni
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji