Premijere u drugim gradovima

  • Spomen duše grada

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Rade Jarak, Duša od krumpira, red. Ozren Prohić

    Piše: Davor Mojaš
    Koregrafirani kadrovi skupnih slika, izdvojeni lirski prizori, precizno raspoređeni susreti zatečenih protagonista koji slažu svoje sudbine u križaljci Jarkove dubrovačke priče u ne slučajno otvorenim bremenitim stranicama spomenra Grada. U teatarskom zagovoru koji ne podrazumijeva ravnodušnost. Sve su to neki od mogućih kodova predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svi u kupe

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Elvis Bošnjak, Kašeta brokava, red. Nenni Delmestre

    Piše: Maja Dujmović
    Smještena u Split Kašeta brokava svojevrsna je oda gradu i malim ljudima koji ga čine. Odlična izvedba starijeg dijela ansambla nadomješta i neke nedostatke koje nam donosi ovaj njegov mlađi i neiskusniji dio. Kašeta brokava svidjet će se posebno onima koji traže laganu zabavu jer problem koji tematizira pretežno komično razrađuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ćaćini grdelini

    Hrvatsko narodno kazaliste Split: Ante Tomić, Čudo u Poskokovoj Dragi, red. Mario Kovač

    Piše: Maja Dujmović
    Kovačeva vizija Čuda u Poskokovoj Dragi svakako je vrijedna gledanja: scenografski jednostavno, ali zanimljivo odrađena, energična, pametna, na momente čak i vrlo elegantna, pogotovo sa kostimografske strane, te suptilna, ova predstava je pravo osvježenje. To je komedija koja će vas uistinu nasmijati i u kojoj je lako uživati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priče o čovječnosti

    Umjetnička akademija Split i Hrvatsko narodno kazalište Split – Scena mladih: Siniša Glavašević, Priče iz Vukovara, autorski projekt Pere Eranovića

    Piše: Maja Dujmović
    Velik je to zalogaj za mladog glumca, upustiti se u režiranje i izvedbu teksta koji je, daleko od dramskoga – pjesnička kontemplacija jedne velike duše i bistra uma – oslanjati se pritom na samog sebe i na komunikaciju sa publikom, a pritom ne upasti u zamku jednoličnosti i uspjeti stvoriti dramsku napetost. Na tome treba čestitati Peri Eranoviću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno razrađeno

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sam Bobrick, Davež, red. Stojan Matavulj

    Piše: Maja Dujmović
    Pohvaliti treba glumačku izvedbu Marka Makovičića koji je u ulogu Daveža kao jedinog kompleksnog lika trebao uložiti puno energije, okretnosti i brzine da bi ga uspješno interpretirao te je u tome uistinu uspio. Goran Malus i Iskra Jirsak zbog plošnosti svojih likova nisu imali priliku iskoristiti veliki dio svog glumačkog potencijala
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Afirmacija temeljnih vrijednosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Janko Matko, Moć zemlje, red. Želimir Mesarić

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska dramska premijera HNK-a u Osijeku važna je s nekoliko aspekata. Prvo i najvažnije radi se o kvalitetnoj predstavi koja će zasigurno biti hit za široki raspon dobnih skupina – od adolescenata do onih najstarijih. Osim toga, mladi glumci predstavili su se u najboljem mogućem svjetlu, dokazujući kako se isplati dati im povjerenje i investirati u njih ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za škrinjicom

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean­-Baptiste Poquelin Molière, Škrtac, red. Vinko Brešan

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jean­Baptist Poquelin Molière, Škrtac, red. Vinko BrešanGlumačke kreacije oblikuju se u okviru dobro poznatih tipova, što se pokazuje dobrim u ostvarivanju komičnog elementa predstave. Molière se tako po tko zna koji put pokazao kao bard komedije, čiji tekstovi rezoniraju jednako dobro u svakom vremenu, bivajući britkom satirom, odličnom zabavom i galerijom umješnosti građenja komičnog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Javna kuća vlasti

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Feđa Šehović, Kazin, red. Ivica Kunčević

    Piše: Davor Mojaš
    Vješto dramatizirajući roman Ivica Kunčević. vrsni znalac mentaliteta i podneblja, osjeća Dubrovnik i režira komediju koja i nježno, kritički i duhovito komentira njegovu sudbinu. Kazin je komedija kojoj je moguća kurtizanska povjesnica grada zapravo povod za detektiranje i ismijavanje onog drugog kazina, političkog i moralnog nereda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pilići i nojevi

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka i La Contrada – Teatro Stabile di Trieste: Aram Kian, Zoran e il cane di porcellana / Zoran i pas od porculana, red. Andrea Collavino

    Stefano Bartoli dobro je utjelovio ukočenog i izoliranog mladića željnog ljubavi i društva. Njegovu gospođu nonu  igra Elvia Nacinovich koja sjajnom interpretacijom tvrdoglave, uporne, stroge i prefrigane starice, nosi čitavu predstavu. Eugenio Allegri izvrstan je kao usamljeni i uporni liječnik, a stilom glume pomalo podsjeća na Roberta Benignia
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretnciozna veselica

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik, Jasen Boko, Mate s onoga svita, red. Zoran Mužić

    Piše: Davor Mojaš
    Ima tu i kabaretskih zaigranosti, znanih viceva, prepričanih dosjetki, potrošenih dnevnih aktualnosti, lokalnih prepoznavanja, citiranih frivolnosti, namjernih dociranja i scenskih spoticanja, groteske, karikature ali i zaokruženih prizora pa i dosljednih glumačkih minijatura koje uspijevaju povezati i usložiti povremene raspršenosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Statična režija životnog teksta

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Elaine Murphy, Malo blago, red. Tomislav Pavković

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Unatoč trudu glumica, koje monologe uspijevaju učiniti dinamičnima i zanimljivima, u gotovo dvosatnom trajanju odabrani se pristup nije pokazao najboljim. Tome nisu pridonijele ni statična režija i scenografija Tomislava Pavkovića, obilježene krajnjom rudimentarnošću triju stolaca na kojima glumice sjede tijekom cijele predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začudna glumačka poslastica

    Umjetnička akademija u Osijeku, HNK u Osijeku, Veleposlanstvo Republike Poljske u Republici Hrvatskoj i Poljsko kulturno društvo Mikolaj Kopernik: Stanisław Ignacy Witkiewicz, Majka, red. Jasmin Novljaković

    Piše: Alen Biskupović
    Zajednički projekt hrvatskih i poljskih ustanova možda neće najbolje sjesti publici s obzirom na poetiku i estetiku, međutim glumačke kreacije sudionika i način na koji je Novljaković upakirao i prezentirao Witkiewiczev izvornik, svakako su najbolji način za upoznavanje s poljskim autorom i povod za preporuku ove začudne glumačke poslastice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj u tami

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Hrvatsko narodno kazalište Split: Juan Mayorga, Umjetnost intervjua, red. Nenni Delmestre

    Piše: Maja Dujmović
    Najdojmljiviju ulogu ostvarila je Jasna Ančić kao baka Rosa, čija je priča okosnica radnje. Rosino kazivanje te očito nerazumijevanje, ali i znatiželja prema tehnologiji te spoj glume pred kamerom sa iskrenošću riječi omogućili su Jasni Ančić da obilježi predstavu i odličnim portretiranjem starosti – sa svom komičnošću i tragičnošću koju ona nosi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga riječi

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb, 18. lipnja – 2. kolovoza 2015: Hrvatsko narodno kazalište Split, Roland Schimmelpfennig, Idomenej, red. Rene Medvešek

    Piše: Zvjezdana Balić

    Glumci su odradili sjajan posao te se istaknuli kao tim, unatoč briljantnim pojedinačnim prinosima svih. Rene Medvešek je i ovom predstavom pokazao kako se reduciranim scenografskim prostorom i velikim naglaskom na glumačku bravuru i dojmljiv tekst može napraviti odlična predstava kojoj nisu potrebna nikakve dodatne egzibicije i dekoracije ...pročitajte cijeli tekst...

  • Između Orwella i satire

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, George Orwell, Životinjska farma, red. András Urbán

    Piše: Tomislav Kurelec
    Agresivnost koja pršti sa scene ponekad narušava praćenje smisla izvedbe, posebice kada ne baš dojmljive songove zagluši neizdrživa buka lupanja po praznim bačvama. U tome se gubi nijansiranost koju Orwellov tekst nudi, a niti ne naslućuje što bi trebalo ukazivati da je zlo imanentno svakom društvu, a ne samo komunističkoj diktaturi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bastardni žanrovski oblik

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Nepoznati autor, Mislibolesnik ili Hipohondrijakuš i Marc Antoine Charpentier, Le Malade imaginaire, red. Ozren Prohić, dir. Saša Britvić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Želja za ispisivanjem povijesti kazališnog života prisutna je u ovoj predstavi možda i više od kreativnog autorskog procesa te utječe na oblikovanje i koncepciju predstave, koja je svojevrsni povijesni pregled utjecaja i katalog praksi koje su emanirale u kazališni život kajkavskog Varaždina u nekim razdobljima njegovog dugog razvoja ...pročitajte cijeli tekst...
  • O pjesniku i o gradu

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Milan Milišić, Kad je Bog stvarao Dubrovnik, red. Matko Sršen

    Piše: Davor Mojaš
    Sršen usložnjava mrežu likova koji se povremeno iscrpljuju u vlastitim snalaženjima i rastrgnutim nitima alibija koji ih drže na okupu. Iako naslovljuje predstavu pjesnikovom poemom, isuviše je malo Milišićeve poezije ili drugih njegovih stihova, pa možda i zapisa. Napokon, od šest dijelova poeme, nedovoljno ih je, i doslovno, izgovoreno na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nemaštovita reciklaža

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Branislav Nušić, Sumnjivo lice, red. Olja Đorđević

    Piše: Alen Biskupović
    Olja Đorđević imala je preduvjete za dobru predstavu – zahvalan i dobar tekst i sjajan ansambl.  Odlučivši se na gotovo doslovno kopiranje vlastite režije neuspjela vodvilja Buba u uhu iz 2011. godine, komediju je pretvorila u farsično-burlesknu formu i odbacila mogućnost isticanja glumačkog umijeća i poentiranja satiričkog kod Nušića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad stolci polete

    Gostovanje: Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Edward Albee, Virginia Woolf, red. Damir Zlatar Frey (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu, 26. svibnja 2015.)

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Virginia Woolf je dvosatna predstava koja ne staje ni na trenutak nego se stalno nalazi u procjepu psihe i navodne realnosti, a zapravo iluzije likova, predstava koja neprekidno otvara pitanja i neuralgične točke svojih aktera, ali i društva u kojem se oni nalaze, ne nudeći pritom katarzu koja bi zatvorila krug i tako onemogućila prelijevanje propitivanja sa scene u gledalište ...pročitajte cijeli tekst...

  • Dio kolektivnog sjećanja

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, VRUM performing arts collective, Zagreb, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Andri Beyeler, The killer in me is the killer in you, my love, red. Sanja Tropp Frühwald i Till Frühwald

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    The killer in me is the killer in you my love univerzalna je koliko i lokalna, postavljena na dvije paralelne razine, od kojih se jedna odigrava uživo na sceni, dok je druga na videu gotovo jednako važna i čini drugi, nedjeljivi scenski prostor. Nažalost, složenost tematskih i izvođačkih razina nije dokraja dobro pretočena u scensko zbivanje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvije stvarnosti

    Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Dubravko Jelačić Bužimski, Noćna igra s Jesenjinom, red. Jasmin Novljaković (u Teatru na Trešnjevci Centra za kulturu Trešnjevka, Zagreb)

    Piše: Zvjezdana Balić

    Oboje interpreta odlično se snašlo u dvostrukim ulogama. Jakov Bilić gotovo neopazice prelazi iz jednog u drugi lik i izvrsno se snalazi u scenskom prostoru, a Franka Klarić dojmljiva je u obje uloge. Suptilno prepletanje dviju stvarnosti i vrlo dobar tekst Dubravka Jelčića Bužimskog ono su što ovu predstavu čini solidnim ostvarenjem ...pročitajte cijeli tekst...

  • Pretjerana teatralnost

    Gostovanje: Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Dalibor Matanić, Thelma & Louise, red. Dalibor Matanić (u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Thelma i Louise je predstava koja se prvenstveno bavi tragičnim položajem žene u suvremenom svijetu, dok su joj u drugom planu životnost i psihološka uvjerljivost likova za koje je bitna prepoznatljivost svakodnevnog govora. Međutim u naglašeno teatraliziranoj Matanićevoj predstavi ona potpuno odudara od konteksta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dostojno jubileja

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar i Hrvatsko narodno kazalište Split: Juan Mayorga, Umjetnost intervjua, red. Nenni Delmestre

    Piše: Mario Županović
    Jasna Ančić je kao dementna starica odigrala jednu od svojih najboljih rola u zadarskom kazalištu pokazujući da se ipak isplatilo svečarsko traženje prikladne uloge za obilježavanje četrdeset godina njezine karijere. Režijski i izvedbeno to je čista uloga. Svakako treba pozdraviti programski pomak u smjeru suvremenog dramskog pisma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Po mjeri skrojeno

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Luko Paljetak, Šmigalove furbarije, red. Joško Juvančić

    Piše: Davor Mojaš
    U dobro izbalansiranoj podjeli ujednačenih prinosa, zanimljivih osobnosti i koncentrirana sudjelovanja u ovoj dubrovačkoj glumačkoj galeriji frančezrije koja docira smijeh ali ne i poruke. Ovo je predstava koja računa na glumce koji su se, svaki na svoj način, odazvali takvom redateljskom izboru, alibiju i pozivu a, možda, i izgovoru
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Muke po kazalištu

    Gradsko kazalište Požega: Damir Mađarić, Glumice u zagrljaju, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Prva ovosezonska premijera Gradskog kazališta Požega temelji se na pomalo nedorađenom i dramaturški nesigurnom tekstu izrazito pesimističnog tona, Razlog zbog kojeg će drama polučiti veći uspjeh kod publike nego što je zaslužila je dvojac Vlasta Ramljak – Sandra Lončarić Tankosić. Njih dvije vladale su scenom u svakom aspektu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Životu usprkos

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci, Umjetnička akademija, Osijek, Teatar 054, Osijek: Želimira Periša, Četiri priče: Žene, red. Roberta Raponje

    Piše: Alen Biskupović
    Četiri priče: Žene u aranžmanu iskusnog redatelja i četiri mlade glumice nepretenciozna je i dobra predstava koja progovara o sudbini žena vodeći publiku kroz smiješne i tragične situacije, bolje i lošije dane, nadu i propast – život u njegovoj srži. To su obične žene sa svakidašnjim problemima s kojima se suočavaju svaka na svoj način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prerastanje okvira

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, Tomislav Zajec, Svinje, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Obučeni u krinoline i s baroknim šminkanjem, napadno bijela lica, dvojica glumaca potpuno dominiraju scenom u nizu koreografskih ostvarenja, realiziranih vrlo energično i s pravim osjećajem za mjeru između groteske, ozbiljnosti i karikature. Upravo karikaturalnost likova sestara Ibru je pokazatelj kvalitete i osjećaja za mjeru dvojice glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začarani krug

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Lydia Scheuermann Hodak, Eva nije Adam, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Adam nije Eva duboko je emotivna i snažna predstava. Istovremeno tematizirajući aktualnosti poput braka kao institucije, zlouporabe znanosti i tehnoloških dostignuća, ali i esenciju ljudskog bića sa svim manama i vrlinama te problematičnost veze dvoje ljudi bez obzira na spol, predstava je aktualna u svakom pogledu te je svakako treba vidjeti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uljepšani Harms

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Daniil Harms, Harmsijek, red. Mario Kovač

    Piše: Alen Biskupović
    Harmsijek je zanimljiv i aktualan repertoarni iskorak (i formom i sadržajem). Bolno aktualna i suvremena predstava upire prstom upravo tamo gdje najviše boli. Šteta samo što Harms nije proveden do kraja te su u strahu od vlastite publike odlučili ublažiti apsurdnost banalnim humorom i šalama na prvu u evidentnom strahu od odbijanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvoslojna satira

    Teatar Ludens, Koprivnica: Billy Van Zandt & Jane Milmore, U tom mailu piše, red. Dario Harjaček

    Piše: Ana Fazekaš
    Režija Darija Harjačeka temelji se na jednostavnim postupcima i jasnim vizualnim kompozicijama, koje imaju za cilj dinamizirati uprizorenje. U okvirima zabavnog kazališta predstava je dobro odrađena, temeljna ideja dramskog predloška je zanimljiva i aktualna pa ako duhovitostima nedostaje originalnosti, glumačka igra to uspješno nadoknađuje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neiskorištene mogućnosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Henrik Ibsen, Hedda Gabler, red. Kesnija Krčar

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Hedda Gabler nudi snažne mogućnosti interpretativnog razvoja i scenskog života no varaždinski autorski tim to, nažalost, nije do kraja prepoznao, tako da je njihova predstava, iako nije loša, ostala posvema, kako bi rekli aristotelovci, „u srednosti“. Glumci su se dobro, snalazili pri čemu Hana Hegedušić kao Hedds Gabler u ključnim trenucima korektna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na dubrovačku složeno

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Matko Sršen, Na Sveta tri kralja (inglezarija prema Shakespeareu), red. Ivica Kunčević

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Ivica Kunčević ostvaruje zaigranu i veselu predstavu koja nekim svojim rješenjima prepoznaje karaktere i preispituje posebnosti podneblja. Uigran, ujednačen i raspoložen dubrovački glumački ansambl osvježen je vrsnim prinosima gostujućeg glumačkog trojca koji je bitno obogatio predstavu otvorivši joj nove rukavce
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U realnom vremenu

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sanja Drakulić, Katarina Baban, Sve u 3, red. Iva Ilakovac

    Sve u tri zabavna je predstava koja se ističe brojnim prilično promišljenim crnohumornim situacijama, odličnom glumačkom izvedbom dviju mladih glumica te zanimljivim pokretačem cjelokupne radnje. Ova predstava još jednom dokazuje kako za kvalitetne projekte nisu neophodna velika kazališta, nego tek nekoliko dobro realiziranih ideja ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji