Premijere u Zagrebu

  • Opčinjeni mladac i vizija

    Kazalište Hotel Bulić, Zagreb: Alexandre Dumas (sin), Dama s kamelijama, red. Senka Bulić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Brojne reminiscencije, neizostavni monolozi i dugi dijalozi karakteriziraju ovu Damu s kamelijama. Smještanje izvedbe u zatamnjeni prostor Tvornice kulture još je jednom pokazano kako je malo potrebno za veliku predstavu. Senka Bulić i Stipe Kostanić svojom su glumom, energijom i povezanošću odličan Dumasov tekst učinili životnim i potpunim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potiskivanje teksta i autora

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Fadil Hadžić, Političko vjenčanje, red. Borna Baletić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zahvaljujući iskusnim glumcima Političko vjenčanje bilo je gledljivo, a povremeno i zabavno. Ipak ostaje pitanje zašto je Borna Baletić režirao tekst koji očito ne cijeni naročito. Ukoliko je vjerovao da će njegove redateljske atrakcije nadmašiti Hadžićev tekst, ta se nadanja nisu ostvarila. Je li to pravi način da se Kerempuh oduži svom utemeljitelju?...pročitajte cijeli tekst...
  • Anegdote i improvizacije

    Zagrebačko kazalište mladih (u koprodukciji sa Teatarhuset Avant Garden, Tronheim, Norveška): Tea Tupajić, Varijete Europa (Orfej), red. Tea Tupajić

    Piše: Olivera Radović
    Na modificiranoj pozornici bez scenografije i rekvizita, tek s jednim stolcem koji je tu da se izvođači udobno smjeste i opuste dok prepričavaju sebe, autorica je predstavila novo čitanje mitskog. Nesvakidašnje, pomalo hermetično, ali originalno i zanimljivo. Uz različite aspekte osobnosti protagonista, uprizoreno je posve autentično scensko ostvarenje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predana igra

    Kazalište KNAP, Zagreb: Ivica Boban, Nevjerojatan događaj, red. Ivica Boban

    Piše: Olivera Radović
    Kolaž sastavljen od poznatih, ali intrigantnih životnih ili svakodnevnih priča uz strogo balansiranje i usklađenost sa zahtjevima moderne scene iznijedrio je vrlo zanimljivu, duhovitu i dobru predstavu.  Za Nevjerojatan događaj uz redateljicu je najzaslužnija glumačka postava, ali se ne može zanemariti i uloga svih ostali članova autorskog tima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedaćama usprkos

    Teatar Rugantino: Ivica Ivanišević, Život je čudo, red. Gordana Gadžić

    Piše: Olivera Radović
    Režija Gordane Gadžić suzdržana je i precizna, a simboličnom igrom obručem s početka i kraja, poetično zaokružuje priču. Upravo ta igra koja simbolizira radost sažima duh optimizma priče. S pravom mjerom napisan tekst, idejno nepretenciozan, ali efektan, uz maestralnu izvedbu Siniše Popovića rezultirao je izvrsnom predstavom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez kompromisa

    Zagrebačko kazalište mladih, Umjetnička organizacija SKOP: Stefano Ricci, Gianni Forte, Troai's discount, red. Nenad Glavan

    Piše: Zvjezdana Balić
    glumačka petorka zaslužila je samo pohvale. Predvođen sjajnom Anitom Matić Delić u ulozi snažne Didone, glumački ansambl djelovao je iznimno kompatibilno, dojmljivo i uigrano. Svi su se glumci istaknuli svojom spremnošću te vrsnim scenskim pokretom i koreografijom (Almira Osmanović). Troia's discount intenzivna je i beskompromisna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliki povratak

    Teatar Erato, Teatar &TD, Zagreb: Veliki odlazak (prema motivima drame Minetti Thomasa Bernharda), red. Zdenko Jelčić

    Piše: Olivera Radović
    Veliki odlazak je emotivno snažna, intimna ispovijest umjetnika ispričana kroz složenu igru različitih razina zbilje i fikcije. Mnogo više od demistifikacije stvaralačkog čina, kroz smjenjivanje, suočavanje i sukobljavanje racionalnog i sentimentalnog bića umjetnika. Zdenko Jelčić je oblikovao uspjelu i vrlo dojmljivu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • U moru osrednjosti

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Zagreb: Carlo Goldoni – Damir Lončar, Mala kavana, red. Damir Lončar

    Piše: Zvjezdana Balić
    Mala kavana je predstava koja će zasigurno nasmijati. No kako se radi o prototipu komedije, smijeh se ipak očekuje u ponešto većem obujmu. Nedovoljno razrađeni, suviše plošni likovi, baš kao i humor koji ne zadire preduboko i satirično, unatoč doista odličnim glumcima, sceni i kostimima, čine predstavu čine ipak prosječnim ostvarenjem
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • S druge strane rampe

    Teatar Manje je više, Zagreb: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Don Juan, red. Ivica Kunčević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Nažalost Hrvoje Klobučar je većinu dramskih sukoba rješavao tako da je njegov Don Juan sve više podizao glas, prelazeći u viku. Taj nedostatak s kojim se uz glumca trebao pozabaviti i redatelj narušio je povezanost ansambla i publike tako da predstava nije prešla rampu, pa je djelovala kao ilustracija tema Molièreova komada
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Najbolje od luminoakustike

    Teatar &TD, Zagreb: Kompozicija za pisanje za kompoziciju: Konačno mrtav!, autori Miodrag Gladović, Boris Popović

    Piše: Ana Fazekaš
    KZPZK: Konačno mrtav! impresivan je i originalan eksperimentalni projekt, gotovo novi žanr koji ima još mnogo prostora za rast, a čije bi varijacije i daljnji razvoj bilo veoma zanimljivo pratiti. Možemo nadati da će dvojac nastaviti s radom pa i uključiti druge umjetnike slične poetike kako bi se istražili svi potencijali ovakvog izvedbenog djela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Velebni Medvešekov Krleža

    Zagrebačko kazalište mladih: Miroslav Krleža, Kristofor Kolumbo, red. Rene Medvešek

    Piše: Tomislav Kurelec
    Izvanredno koristeći doprinose vrsnih suradnika Rene Medvešek je u suradnji s iznimnim muškim glumačkim ansamblom postupno otkrivao i one značenjske slojeve koji nisu bili očiti nekim ranijim tumačenjima, te ostvario vrhunsku predstavu koja je vrlo uvjerljivo pokazala kako su rane Krležine drame inspirativan poticaj za istraživanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Najvažnije je ostati svoj

    Teatar &TD, Zagreb: J. Sequeira, Čuj, Hamlete, čuj, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Zvjezdana Balić
    Glumački ansambl predstave predvodi talentirani i uvijek odličan Dean Krivačić u ulozi Hamleta. Unatoč redukciji teksta, Krivačić briljantnost scenskog govora postiže mimikom i gestikulacijom te se njegove snažne ekspresije čine gotovo prirodnima. Za njegovom sjajnom glumačkom izvedbom ne zaostaju ni ostali članovi ansamlba
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak velikog dramatičara

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Tom Stoppard, Prava stvar, red. Ivica Šimić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Prava stvar bila je blizu tome da postane velika predstava. Režija Ivice Šimića dopustila je maksimalno iskazivanje glumačkih osobnosti i njihovo prožimanje sa zanimljivim i složenim Stoppardovim likovima, precizno određujući ritam predstave i pridonoseći tome da svaka poanta virtuoznog teksta bude naglašena na pravi način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav, ah ljubav

    Kazalište Merlin, Zagreb: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Škrtac, red. Ana Merlin

    Piše: Olivera Radović
    Najveća vrijednost predstave je Ivan Horvat u naslovnoj ulozi. Njegov Škrtac izvanredno je uobličen, od scenskog pokreta do govora – svaki detalj je promišljen i efektan. Opasnost od karikiranja i pretjerivanja u ekspresiji vrlo je uspješno izbjegnuta, a Horvatov Harpagon može se mjeriti s najuspješnijim i najpoznatijim utjelovljenjima tog lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Salieri našeg vremena

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb, i Grad teatar, Budva: Peter Shaffer, Amadeus, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Salieri, u vrhunskoj interpretaciji Enesa Vejzovića, dominira pozornicom. On suvereno prelazi iz iskaza snažne volje preko nijansirane taktike besprijekorna izvođenja spletki i zamisli u dojmljiv prikaz unutarnjih dvojbi. Salierijev sukob s Bogom, ali i sa samim sobom središnja je drama predstave koju Vejzović nosi iznimnom glumačkom energijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Salve smijeha

    Umjetnička organizacija Teatroman i Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: 5žena.com (po licenci Imagina International Sales kreirala Globo Media), red. René Bitorajac

    Piše: Tomislav Kurelec
    René Bitorajac je u svoju prvu samostalnu režiju unio iskustvo stvaranja hit predstava u kojima je kao glumac stvarao svoj nemali renome, te je zasigurno u koordiranju zajedničke igre vrlo dobrog ženskog ansambla, ritmu predstave i poentiranju pojedinih replika protagonisticama pomogao svojim osjećajem za ono što publika voli
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za djedove i njihove potomke

    Umjetnička organizacija Teatroman, Zagreb: Bjarni Haukur Thorsson, Ja, deda, red. Boris Kovačević

    Piše: Zvjezdana Balić
    Predstava Ja, deda zabavan je i opušten projekt koji će zadovoljiti očekivanja šire publike te je u osamdeset minuta iskreno nasmijati i omogućiti joj da zaboravi na stvarnost u koju će se vratiti ubrzo nakon izlaska iz kazališta. No dotad, zavaljena u udobne kazališne stolice, smijat će se životu, upravo onakvom kakav zaista jest – prepun iznenađenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskorišteni potencijali

    Kazališna grupa Lectirum i Satiričko kazalište Kerempun, Zagreb: Fadil Hadžić, Ljubav na prvi pogled, red. Zoran Mužić

    Piše: Ana Fazekaš
    Ljubav na prvi pogled je klasična komedija, u svojoj jednostavnosti odlično izbalansirana i koherentna. Vizualni aspekt nije impresivan, no jasno je ilustrativan i služi svrsi kao ništa više doli polje za glumačku igru. Po svemu sudeći predstava je našla svoju publiku različitih generacija, kao u dobro napravljena, a temom univerzalna kazališna produkcija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nostalgičan pogled u prošlost

    Zagrebačko gradsko kazališe Komedija: Ivo Tijardović, Spli'ski akvarel, dir. Krešimir Batinić, red. Richard Simonelli

    Najviše su pozornosti privukli mladi protagonisti, tenor velikog potencijala Bože Jurić Pešić (Tonči) i već dosta dobro pjevačko-tehnički pripremljena Ana Zebić (Marica), koji su se i scenski dobro snašli. Kako je oskudica tenora , trebalo bi više uložiti u Božu Jurića Pešića i pomoći mu u pravilnom razvoju. Tenor takve vrsti glasa vrlo je potreban ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fascinantne dubine uma

    Zagrebačko kazalište mladih: Sarah Kane, 4.48 Psihoza, red. Božidar Violić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Da bi, uz svu preciznost i imaginaciju Violićeve režije i izniman prinos njegovih suradnika, fascinantni tekst Sare Kane ostvario puni scenski život neophodna je bila vrhunska kreacija protagonistice koja je tim riječima i njihovom dojmljivom otvaranju unutrašnjih svjetova morala naći adekvatan glumački izraz što je Jadranki Đokić u potpunosti uspjelo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neodoljiva kritika društva

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Oliver Frljić, Jazavac u Kerempuhu, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Paradoksalno, redateljske sposobnosti Olivera Frljića odmogle su njegovom (pitanje da li ostvarivom) nastojanju da Jazavcem u Kerempuhu stvori kazalište koje mijenja svijet, ali su zato omogućile da s četvoricom izvanrednih glumaca ostvari vrhunsku, iznimno zabavnu satiričnu komediju koja posredno funkcionira i kao oštra kritika naše svakodnevice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Udvajanje stvarnosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Friedrich Schiller, Razbojnici, red. Vito Taufer

    Piše: Olivera Radović
    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Friedrich Schiller, Razbojnici, red. Vito TauferRazbojnici su uspješna predstava koja se uz sve štrihove, vrlo korektno drži dramskog predloška. Oprečnosti glavnih protagonista Karla i Franza, glasnih i agresivnih punkera na sceni svečanog HNK-a i ogoljene, mračne scene nasuprot raskošnih galerija  donijele su zanimljive kontraste.i predstavu pogodnu kao dopuna školskoj lektiri, ali i upečatljivu i široj publici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Besmislenost materijalnoga

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Miroslav Krleža, Hrvatski bog Mars, red. Sebastijan Horvat

    Piše: Zvjezdana Balić
    U glavnim ulogama Ivana i Vida nastupa odlični Amar Bukvić koji gotovo neprimjetno prelazi iz jednog u drugi lik. Hrvatski bog Mars predstava je koja bi mogla Krležu približiti i ponešto mlađem uzrastu koji nepravedno zazire od njegovih tekstova i to zbog odlične dramatizacije, vrlo dobrih glumačkih ostvarenja i neizostavne aktualizacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Virtuozna zagrebačka farsa

    29. Zagrebačko histrionsko ljeto, 10. – 31. srpnja 2014.: Glumačka družina Histrion, Jean-Baptiste Poquelin Molière, Gospon doktor Vinski Opatovinski, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uz neprestani smijeh špelancijama cijelog razigranog glumačkog ansambla publika je doista mogla uživati. Sve elemente u čvrstu je cjelinu atraktivne komedije s nostalgičnim prisjećanjem na Zagreb kakav je nekad bio i jezik kojim se u njemu tada govorilo s mnogo redateljske invencije i promišljenosti uobličio Dražen Ferenčina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovito i mudro

    Teatar Exit, Zagreb: Nick Hornby, Izložak br. 49, red. Damir Poljičak

    Damir Poljičak, baš kako i treba, glumi kao da ne glumi. Nepretenciozno, jednostavno, staloženo, malne samo mirno stojeći, tek uz nužne, odgovarajuće geste i grimase, bez pogrešnih izbora, uvjerljivo priča svoju priču, koja će, zaslugom teksta i izvedbe, nasmijati i tiho i glasno, pobuditi sućut, ponuditi brojne repere prepoznavanja, ponukati na mozganje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za poklonike nekonvencionalnoga

    Multimedijalna koliba, Zagreb: Hoerspiel – mala igra za slušanje (i gledanje), autorski projekt Pavlice Bajsić

    Organizirana kao „pecanje plutajućih radiodrama u svemiru“, u krhotinama, bez zamjetnijeg narativnog tijeka i luka, Hoerspiel ostavlja dojam prisustva djelu u nastanku. Naizglednoj, no dobro uvježbanoj, rasutoj neobveznosti pristupa doprinio je i svojevrsni međutak, dio predstave u kojem je publika pozvana na stvaranje zvuka na pozornici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svako vrijeme nosi svoje breme

    Teatar &TD, Zagreb i Kufer, Zagreb: Miran Kurspahić, Potop, red. Miran Kurspahić

    Piše: Olivera Radović
    Iako u predstavi nema riječi o aktualnoj nepogodi koja je zahvatila regiju, svejedno se u prilikama koje su pratile (prouzrokovale) nekadašnju poplavu iščitavaju okolnosti slične današnjim. Na vrlo inteligentan način u Potopu je izložena zanimljiva obiteljska priča. Redateljski domišljato, glumački vrlo dobro izvedeno i tematski provokativno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konciznost izričaja

    Zagrebačko kazalište mladih: Kristina Gavran, Spremni, red. Saša Božić

    Piše: Ana Fazekaš
    Budući da je tema na neki način hipertrofija sasvim realnog suvremenog stanja neprestanog straha od drugoga, unatoč tekstu inherentnoj ironiji i uspjelom tjelesnom humoru, predstava ipak ostaje u vrlo mračnom tonu. Pitanje je samo koliko smo spremni u stiliziranoj priči o suludoj paranoji prepoznati elemente vlastitog nepovjerenja i rastuće alijenacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mrduša naša svagdašnja

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Ivo Brešan, Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, red. Vinko Brešan

    Piše: Tomislav Kurelec
    Režija Vinka Brešana visoke domete postiže frenetičnim ritmom izvedbe i usklađenošću sjajne kolektivne glumačke igre koja na pravi način naglašava neke od bitnih elemenata po kojima je Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja ne samo jedan od vrhova naše kazališne literature nego i danas živi predložak za predstavu koja će uspostaviti snažan kontakt s gledalištem ...pročitajte cijeli tekst...
  • U spilji na kraju svijeta

    Teatar &TD, Zagreb: Morana Novosel, Nina Gojić, Logično mjesto za susret, red. Morana Novosel

    Piše: Zvjezdana Balić
    Prostor kazališta dojmljivo se preklapa s prostorom gledališta jer se glumci suvereno kreću cijelom dvoranom. Zanimljiva su i sjedišta gledatelja koja su, zapravo, panjevi zbog čega se priroda (o kojoj predstava i govori) čini nevjerojatno bliskom. A tome definitivno pridonosi i tekst koji oduševljava svojom neobičnom jednostavnošću
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez slabog mjesta

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Bertolt Brecht, Dobra duša iz Sečuana, red. Ivica Kunčević

    Piše: Olivera Radović
    Jasna Palić Picukarić briljirala je u glavnim ulogama. Temeljitim i predanim pristupom oblikovala je lik živahne, dobroćudne i velikodušne žene i njezina brata. To ni fizički nije bilo lako, a kamoli sa svim sjajno izvedenim psihološkim transformacijama. Puna koncentracija na precizan glumački izričaj podvojenosti lika dala je izvrsnu kreaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedan od vrhunaca kazališne sezone

    Zagrebačko kazalište mladih: Kako smo preživjele (po motivima eseja Slavenke Drakulić i pričama glumica), red. Dino Mustafić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iznimno maštovita i vizualno atraktivna režija Dina Mustafića, a pogotovo osam virtuoznih interpretkinja ostvarili su izvanrednu predstavu koja neodoljivo zabavlja publiku, a na kraju navodi gledatelja na to da ozbiljno razmisli o prikazanom i da se upita koliko su događaji prikazani u komično-satiričnom ozračju ukrali života i njemu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjaj velike glumice

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Henrik Ibsen, Nora, red. Saša Božić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Slaven Španović je kao Krogstad silnom fizičkom energijom i ekspresivnošću povezanom s nijaniranim glumačkim oblikovanjem Nori pružio snažnog protivnika što je virtuoznosti Darije Lorenzi Flatz te vizualnoj atraktivnosti i silini ritma Božićeve režije dodalo još jednu vrijednost te dovelo do jednog od ne tako čestih uspjeha zagrebačkog HNK-a ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neostvareni potencijali

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Daniil Harms, Živio Harms! Čuda postoje, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Ana Fazekaš
    Živio Harms! Čuda postoje je zanimljiva predstava koja polazi od ponekad briljntnih minijatura slavnog ruskog autora, no ipak ostavlja dojam rasutosti i prečesto joj tijekom relativno kratkog trajanja pada energija i dolazi do zamora. Unatoč hvalevrijednoj ideji, zbog nekih slabijih sastavnica i slabosti teksta ne ispunjava svoj potencijal u potpunosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U kuhinji

    Teatar &TD, Zagreb: Bobo Jelčić, Ko rukom odneseno, red. Bobo Jelčić

    Piše: Olivera Radović
    Impresivna je moć glumaca koji donose svoje uloge uvjerljivo i dojmljivo. Ko rukom odneseno izvrsna je predstava, kratka po trajanju i mala po scenskom prostoru koji zauzima, ali velika po vrijednosti i utjecaju na publiku. Bobo Jelčić je iznova demonstrirao kreativnost i smjelost da promišlja i problematizira teme kojima se drugi ne bave na takav način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Učenica i učitelj

    Kazalište Planet Art, Zagreb: Willy Russell, Ritina škola, red. Marko Torjanac

    Piše: Olivera Radović
    Snažne glumačke osobnosti te uvjerljivi i životni likovi čine Ritinu školu uspjelom predstavom. Lagana je i pitka, a s druge strane bogata i slojevita u značenju, te dopadljiva različitoj publici. Njezina višeznačnost, temeljena na prvorazrednom dramskom predlošku i izvanrednoj glumi, kao i elementi britkog humora nikoga neće ostaviti ravnodušnim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnici i sponzori

    Aplauz Teatar, Zagreb: Wolfgang Amadeus Mozart, Ravnatelj kazališta, red. Marko Juraga

    Piše: Zvjezdana Balić
    Ravnatelj kazališta dojmljiva je produkcija zbog odlične glumačko/pjevačke izvedbe. Predstava je zamišljena kao zabava, no dotaknula je i neke nimalo komične teme. Neoliberalni kapitalizam pokušava pojesti i umjetnost, no zbog ovakvih pokušaja (za koje ne sumnjamo da će vrlo skoro biti i uvjerljiviji), nadamo se da mu neće biti nimalo lako ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča uz kamin

    Teatar &TD, Zagreb (u koprodukciji s KUFER-om): Nina Gojić – Vedran Hleb, Svratište kod Alberta C., red. Vedran Hleb

    Piše: Ana Fazekaš
    Konceptualno je predstava vrlo zanimljiva i jasno strukturirana, pomalo mučna, ali dirljiva, koncizna i nimalo površna. Tekst je Albertu C. uvijek dovoljno blizu i od njega dovoljno daleko, a najdojmljiviji aspekt predstave je kombinacija vizualnog efekta, zvukova, mirisa koji stvaraju upravo proždiruće raspoloženje koje se širi publikom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Versi života

    Zagrebački glumački atelje i Teatar &TD, Zagreb: Vesna Parun, Vesna Tominac Matačić, Ja koja imam nevinije ruke, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Zvjezdana Balić
    Ja koja imam nevinije ruke, nastala po izboru tekstova i u izvedbi Vesne Tominac Matačić, prava je kazališna poezija koja na dojmljiv način priča život Vesne Parun. Taj je hommage velikoj hrvatskoj pjesnikinji sjetan i vrijedan  podsjetnik na ono što često zaboravljamo – život u punom smislu riječi: bremenit, nepredvidljiv, bogat, poetičan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrli Hamlet novog svijeta

    Zagrebačko kazalište mladih: William Shakespeare, Hamlet, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Hamlet u izvanrednoj interpretaciji Krešimira Mikića dojmljivo mijenja ponašanje i strategiju od nasilnosti do zbunjenosti istom žestinom i unutrašnjom snagom, ne žaleći ni za kojim svojim postupkom ili izborom, jer su u takvom stalnom sučeljavanju s okolinom usponi su i padovi neminovni. Frljić ne ide na vanjske atribute aktualizacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obećavajući naraštaj

    Akademija dramske umjetnosti, Zagreb i Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Tartuffe, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Olivera Radović
    Mladi ansambl sjajno se izborio sa zahtjevnim tekstom i glumačkim zadacima te sve vrijeme održavao energiju na sceni i pozornost publike. Uspjeh je i redatelja i glumaca što su vlastitim kreacijama iskreno nasmijali publiku. Predstavu karakteriziraju dinamika i humoru. Ovaj je Tartuffe uspjela i aktualna predstava obećavajućeg naraštaja glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakon tornada

    Umjetnička organizacija Ruper i Akademija dramske umjetnosti, Zagreb: Tomislav Zajec, Dorothy Gale, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Olivera Radović
    Pažljivo i matematički pecizno ispričana snovidovna priča o gubitnicima na kraju ipak ostavlja prostor nade. Višestruki ugođaj za publiku, s obzirom i na izvrsnu izvedbu majstora glume. Istinski dragulj od drame, kako je i stručno povjerenstvo u obrazloženju za nagradu Marin Držić istaknulo, koji je vrijedilo čekati sedam godina
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • To ipak nije satira

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Jean Giraudoux, Luđakinja iz Chaillota, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Moglo se očekivati da će Dolenčić bez obzira kako tumačio tekst još jednom posvjedočiti svoje umijeće u stvaranju spektakularne predstave bogate vizualnim i auditivnim efektima. To se nažalost nije dogodilo, jer se raznorodni elementi scenskog izraza nisu uklopili u jedinstvenu cjelinu nego su se u prvom dijelu s mukom povezivali
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U zrcalu

    Teatar Rugantino, Zagreb: Miran Kurspahić, This Casting, red. Miran Kurspahić

    Predstava This Casting je, zapravo, odvratno realan prikaz društva u kojem živimo. U mnogim trenucima humorističan pristup problematici, na kraju ostavlja iznimno gorak okus prepun ljutnje, ogorčenosti i gađenja. Ili prema samima sebi ili prema onome čemu se priklanjaju mase. Mi smo odabrani, na nama je da to zaustavimo, no jesmo li spremni? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Majka i dijete

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Sladoled, red. Boris Svrtan

    Piše: Tomislav Kurelec
    Posebne su bile interpretacije dvije sjajne glumice koje je potpuno razigrao redatelj Boris Svrtan. Zbog svoje vezanosti za glumu Svrtan u režiji ovog komada nije išao na neke posebne redateljske efekte nego se koncentrirao na preciznost glumačkog izraza i usklađivanje dva različita glumačka temperamenta, te pronalaženje pravog ritma predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začudna rješenja

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Donald Lee Coburn, Partija remija, red. Zlatko Sviben

    Piše: Tomislav Kurelec
    Efektnim pomacima od standardne interpretacije vrijedna teksta Zlatko Sviben uspio je stvoriti vrlo zanimljivu, originalnu predstavu o ljudima koji svoje životne promašaje iskaljuju na onima do sebe, ali i sliku društva koje ih je takvima stvorilo usmjerenošću na sebeljublje, a onda ih iz istih razloga ostavilo u starosti bez prava oslonca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duboko čehovljanski

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Anton Pavlovič Čehov, Tri sestre, red. Slobodan Unkovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redatelju Slobodanu Unkovskom pripadaju velike zasluge ne samo za koncepciju koja je nadahnula vrhunske domete cijelog glumačkog ansambla i ostalih suradnika nego i za njihovo precizno vođenje i uklapanje u cjelovitu izvedbu kojoj niti u jednom trenutku nije opao situacijama na sceni primjeren ritam. Rezultat je vrlo uspjela, značenjski slojevita predstava ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji