Premijere u drugim gradovima
-
Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Miroslav Međimorec, Hrvatski emigranti, red. Miroslav Međimorec
Piše: Alen Biskupović
Hrvatski emigranti mogli su pružiti mnogo. U priči se otvarao prostor za dvije razine prepoznavanja – aktualnu političnost i socijalnu dimenziju Rudija i Ivana što se dalo iskoristiti za društvenu kritiku, empatiju, prepoznavanje, duhovite trenutke… Međutim, slabosti u dramaturgiji, režiji i kreacije glavnih aktera uzele su svoj danak ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Slavko Kolar, Svoga tela gospodar, red. Georgij Paro
Piše: Želimir Ciglar
Ttreperavost Hane Hegedušić u ulozi Rože i njezina stalna dinamika inzistiranja na psihološkom realizmu lika – potresni su. Ona svoj lik rastvara kao latice cvijeta. Iva, pak, u tijelu i duhu Jana Kerekeša dječački je emotivno uskraćena osobnost. Georgij Paro ponovo je pokazao kako kajkavština kajkavci i dalje imaju u svom jeziku potenciju za stvaranje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Émile Zola, Thérèse Raquin, red. Jasna Ančić, Vinko Radovčić
Piše: Mario Županović
Glumačka izvedba Vinka Radovčića i Žane Bumber boluje od naglašenog preglumljivanja. Unatoč najavama, u izvedbi nije bilo ni „velike psihološke“ ni „velike fizičke“ studije kako ju je sam Zola nazvao, nego ponajprije velike redukcije i velike dosade djela pripremljenog, režiranog i odigranog u maniri uprizorenja lektire ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Miroslav Krleža, Krleže Miroslava Vučjak ili Vučjak (Krašimira Horvata), red. Zlatko Sviben
Piše: Alen Biskupović
Svibenov Vučjak velik je i zahtjevan projekt koji plijeni pozornost kompleksnošću, vizualnim i auditivnim rješenjima te trudom htijenjem, znanjem i vještinom svih sudionika pa unatoč redateljskoj ambiciji koja je rezultirala nesvakidašnjim trajanjem i suvišnim elementima drži pozornost od početka do kraja te je predstava koju svakako valja pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca , Rijeka: Oliver Frljić – Marin Blažević, Hrvatsko glumište, red. Oliver Frljić
Piše: Tatjana Sandalj
Zanimljiv je način na koji redatelj Frljić i dramaturg Blažević slažu prizore na rubu prema kiču, patetici. Na rubu prema trenutku u kojem je gledatelju svega previše, nasilja, golotinje, crnila, buke, dokumenata, simbola... ali zapravo granicu nikada ne prelaze. Osmeročlani glumački ansambl Hrvatske drame dao se bezrezervno redatelju i konceptu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Marijan Gubina, 260 dana, red. Dražen Ferenčina
Piše: Alen Biskupović
Kreacija Aljoše Čepla ugodno je iznenađenje. Siguran i koncentriran od početka do kraja, Čepl je uvjerljivo predstavio lik desetogodišnjaka ne zapadajući u zamke infantilnosti. Tatjana Bertok Zupković neponovljiva je i nezamjenjiva u svojim transformacijama, vještini govora, glasa i ekspresijama lica koje govore više od tisuću riječi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Lino Carpinteri i Mariano Faraguna, I botoni de la montura / Puci z monturi, red. Giorgio Amodeo; Tit Makcije Plaut, Le fatiche di Pseudolus / Pseudolusove muke, red. Giovanni Battista Storti
Piše: Tatjana Sandalj
S ove dvije predstave anasmbl se „vraća... komediji karaktera i zapleta, političkoj satiri, pa time i svojoj vjernoj publici“. Što to znači? Je li ta publika konzervativna, nesklona inovacijama, fizičkom teatru? Postoji li problem s odzivom publike, pa joj se treba umiljavati? Ili je problem ipak u kvalitativnoj letvici koju su putem ne samo spustili nego i ispustili ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Olja Lozica, Gozba, red. Olja Lozica
Piše: Andreja Rambrot
Glumačka energija deseteročlanog ansambla je iznimna. Igranje podsjeća na vježbe Stanislavskog. Nekoliko je vrlo životopisnih trenutaka među kojima valja zdvojiti one vezane za glumljenje goluba ili oponašanje golubijeg glasanja i leta. Svim je interpretima predstava, rekli bismo, sjela, a Matija Kezele i Marinko Prga su oduševili
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Marina Držića Dubrovnik / Kazalište PlayDrama, Split: Daniil Harms, Nalik na tikvu, red. Goran Golovko
Piše: Davor Mojaš
Goran Golovko u do kraja glumačkoj predstavi slaže razigrani mozaik odabranih Harmsovih proznih etida slijedeći njegove apsurdne odraze tame i strahova malog čovjeka, uzaludnost njegovih žudnji, stvarnih strahova, ali i boli i ljubavi zavijene u očuđene slike koje povezuju naizgled nemotivirani i nelogični slučajevi koji ignoriraju vrijeme ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ivan Antun Nenadić, Prikazanje muke Isusove, red. Ivan Leo Lemo
ukupni rezultat prve ovogodišnje dramske produkcije dubrovačke kazališne kuće predstava je koja je konzistentna, a glumački uvjerljiva. U ulozi koja je od njega zahtijevala prodoran muk, Mijo Jurišić odigrao je Isusa, svevši pritom interpretaciju tek na sugestivan scenski pokret, kojim je dojmljivo utjelovio puninu Kristove božanske i ljudske naravi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, Dubrovačke ljetne igare, Hrvatsko društvo pisaca: Nekoliko zamišljenih prizora prema romanu Alessandra Baricca Ocean more, red. Mani Gotovac
Piše: Andreja Rambrot
Glumci su vrlo dobro odigrali su svoje uloge, pridavši svakom liku šarene karakterne osobine koje su splele opipljive živote. Prvi i drugi dio sasvim su oprečni, no teško spojivi. Pitamo se, nismo li možda nešto prespavali i probudili se u nekoj drugoj predstavi, u drugom stilskom razdoblju. Nedorečeno, osobito jer je riječ o iskusnoj Mani Gotovac
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Virovitica, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Tit Makcije Plaut, Ćup, red. Renata Carola Gatica
Piše: Alen Biskupović
Usprkos problemima koncepta, dio ansambla uspio je iz sebe izvući ono najbolje pa su tako Mladen Kovačić i Igor Golub iznijeli zanimljive i uvjerljive likove koji su zaokupljali pažnju publike i bez kojih bi predstava ostavila puno slabiji dojam. Kovačić je usprkos pozornost plijenio energijom, pokretom, glasom, govorom i brzim i čestim izmjenama u liku ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Zadarsko kazališno ljeto, 30. lipnja – 1. kolovoza 2014.: Hrvatsko narodno kazalište Zadar, Bepo i Marijeta (prema motivima Roka i Cicibele Miljenka Smoje), red. Nina Kleflin
Jasna Ančić je zbog svoje snažne osobnosti vladarica scene kojom promiče tradicionalni lik strpljive dalmatinske žene, a Marjetu je odigrala veselo i zaigrano, iznoseći pred publiku cijelu paletu osjećaja. Zlatko Košta sjajno je i koncentrirano odigrao ulogu anarhista i buntovnika Bepa. Blag i buntovan istovremeno, nepogrešivo je vodio predstavu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Paul Claudel, Navještenje, red. Branka Cvitković
Piše: Alen Biskupović
U predstavi u kojoj su glumci doslovno izloženi pogledima, u kojoj se na sceni ne čuje ništa osim finesa u govoru i glasu, u atmosferi koja je nabijena emocijom, izmjenama dirljivih trenutaka sreće i nesreće te dubokom duhovnošću, ansambl se različito snašao. Ponajbolja ostvarenja napravili su Davor Panić, Maja Lučić i Tatjana Bertok Zupković ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Miroslav Krleža, U agoniji, red. Joško Juvančić
Piše: Marina Zec-Miović
Glumački ansambl odlično je odgovorio traženjima redatelja. Frane Perišin bio je snažan barun Lenbach, Vladimir Posavec Tušek izvrstan kao dr. Ivan pl. Križovec, a prava glumačka zvijezda predstave bila je Jasna Jukić (Laura Lenbach) u prekrasnom nijansiranju ljubavi i potresnom inzistiranju na pravoj riječi što je uzaludno traži od ljubavnika ...pročitajte cijeli tekst...
-
38. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, 3. – 21. lipnja 2014.: Hrvatsko narodno kazalište Split, Irena Škorić, Libreto, red. Saša Broz
Piše: Tomislav Kurelec
Da bi Libreto s ne osobito originalnom radnjom i banalnim dijalozima bar donekle mogao zainteresirati gledateljstvo bile bi neophodne odlične glumačke interpretacije. Mogućnost provokativnosti žešćim erotskim scenama izbjegnuta je redateljskim postupkom pa konačni domet praizvedbe i nije mogao biti više od pokušaja blistavog pakiranja praznine ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Albert Camus, Nesporazum, red. Dario Harjaček
Piše: Marina Zec-Miović
Težnja redatelja Darija Horjačeka da očisti i oguli sve Camusu tijekom godina i desetljeća dodjeljene egzistencijalističke nakane, rezultirala je izvrsnom predstavom Kazališta Marina Držića prepunom suvremenih slutnji, strahova i osjeta nemoći i nemoćnosti čovjekova izbora u svijetu u kojem je izvjesna samo izmjena sunca i tame
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Luigi Lunari, Čekaonica d.o.o., red. Ivana Peroš
Piše: Olivera Radović
Energični i zaigrani glumci vrlo su uspjelo dočarali oprečne karaktere likova, njihovu interakciju i međusobne utjecaje. Na scenu su kročili kao uobličenje stereotipa, ali su, bez pretenzija za psihološkim zaokruživanjem, ipak kreirali žive i upečatljive likove. Najbolji je bio Peđa Gvozdić (Kapetan) zbog najodmjerenijeg i najuvjerljivijeg glumačkog izraza ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Lav Nikolajevič Tolstoj, Ana Karenjina, red. Dora Ruždjak Podolski
Piše: Alen Biskupović
Ana Karenjina je uspješan projekt koji je pokazao da je za kvalitetno ostvarenje nužan timski rad, kvalitetan ansambl i međusobno uvažavanje svih sudionika i elemenata izvedbe. Svojom kvalitetom i obimom ova se premijera svrstava u rang višestruko nagrađivanog Unterstadta, dokazujući kako uspjeh te predstave nije bio slučajan ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka (u koprodukciji s Gradskim dramskim kazalištem Gavella, Zagreb) Franz Kafka, Amerika, red. Janusz Kica
Piše: Tatjana Sandalj
Kafkin klasik pretočen je u dva i pol sata kazališne igre koja je ostala na pola puta između slapstick komedije i drame. Kao da se autori nisu mogli odlučiti što bi od onog što im je Kafka ponudio naglasili: humoristične elemente ili kritiku liberalnog kapitalizma. U glumačkom ansamblu valja izdvojiti Živka Anočića u glavnoj ulozi Karla Rossmanna
...pročitajte cijeli tekst...
-
HKD Teatar, Rijeka: Oliver Frljić, Aleksandra Zec, red. Oliver Frljić
Piše: Tatjana Sandalj
Evociranje dječje žrtve emotivno dira, racionalniji među nama očekuju od Frljića oštriju političku oštricu. U situaciji u kojoj je dolazak na predstavu postao iskazom političkog stava, na sceni politike nije ni trebalo. Najgore od svega je što će se agresivni monolozi s početka predstave nastavljati i dalje, a ni naši ni njihovi predstavu neće pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ljubomir Kerekeš, Ljubaf, red. Ljubomir Kerekeš
Piše: Andreja Rambrot
Glumci su toliko srasli sa svojim ulogama da bismo mogli reći da je djelo za njih pisano. Izdvojila bih Hanu Hegedušić koja je u ovom ostvarenju briljirala. Njezina moć preobrazbe iz uloge u ulogu naprosto očarava, a ovom je ulogom, čini se, kulminiralo sve dosad usvojeno. Uspješnom nizu autorskih predstava Kerekeša starijeg pridružila se i Ljubaf ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Anton Pavlovič Čehov, Višnjik, red. Boris Kobal
Piše: Andreja Rambrot
Iako je predstava zadovoljila po svim osnovnim kriterijima, ipak nedostaje ona završna nit koja bi izazvala oduševljenje. Lako je steći dojam su joj ciljana publika varaždinska gospoda iznad 60 godina. Sa još pokojim modernijim elementom, uz već korišteni svima razumljivi jezik (riječ je o 20. stoljeću), mogao bi se proširiti krug zainteresiranih ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Zajedno (prema filmskome scenariju Lukasa Moodyssona), red. Matjaž Latin
Piše: Tatjana Sandalj
Riječki Zajedno nije građen na gruboj provokaciji, iako izazova konvencionalnom društvenom ukusu ne nedostaje. Komično se ne bazira na gegu nego na satiri, ironiji i sarkazmu. Smijeh izaziva prepoznavanjem slabosti, a čovjek koji se smije svojim nedostacima lakše će ih prihvatiti. Našlo se tu prostora i za smijeh na vlastiti račun
...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Sisak, Sisak: Slawomir Mrožek, Na pučini, red. Tihomir Kosić
Piše: Olivera Radović
Predstava je podređena jačini teksta, a glumačka izvedba bila je kadra nositi se s tom snagom. Kako su likovi bivali jasniji i zaokruženiji, glumci su se u ulogama sve bolje snalazili. Živopisni likovi učinili su da u ovoj dosljedno sprovedenoj mješavini komičnog i tragičnog, prevlada humor i učini predstavu pitkom i dopadljivom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Zorin dom , Karlovac: Peđa Gvozdić, Giulio Settimo, Ivan Ćaćić, Alen Čelić, Zlatne rukavice, red. Peđa Gvozdić, Giulio Settimo
Piše: Ana Fazekaš
Izvođači naizgled s lakoćom odrađuju izvedbu koja je od početka do kraja bogata aktivnostima, ostavljajući dojam da se pritom iskreno zabavljaju, što je zarazno i za ovakvu predstavu od velike važnosti. Predstava je nepretenciozna i zabavna, a uspjeh kod ciljane publike postiže zbog dinamičnosti i audiovizualnog bogatstva
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv