Premijere u Zagrebu

  • Tko koga zapravo razumije?

    Zagrebačko kazalište mladih: Erlend Loe, Mirni dani u Mixing Partu, red. Boris Liješević

    Piše: Olivera Radović
    Mirni dani u Mixing Partu neuobičajena su predstava. Redateljski smjela, glumački vrlo kvalitetna i usklađena. Iako ne prekoračuje četvrti zid, brojni postupci osvješćuju gledatelje, a neprekidno promišljanje kazališta i konačan zaključak glavnog junaka daju svijetlu poruku i nadu u konačnici ove mješavine humora, cinizma i tragike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasika po mjeri mladih

    Teatar 2000, Zagreb: Homer, Ilijada, red. Mario Kovač

    Novi mediji i konverzacijska forma načelno nisu loš smjer reinterpretacije Ilijade, ali je ep i bez pompozne himničnosti mogao ostati središnji, samoobjašnjiv izvor značenja. Čini se da je Teatar 2000 stvarao ovu predstavu u stalnim kompromisima između zalaganja za vrijednost izvorne fabule i sumnje u probavljivost epa novijim generacijama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljivo čitanje Krleže

    Aplauz teatar, Zagreb: Miroslav Krleža, Banket blitvanski, red. Mladen Vukić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Najsnažniji kazališni dojam ostavljaju dva prizora u kojima u prvi plan na potpuno različite načine izbija sugestivna interpretacija Anice Kovačević. U tim je trenucima Banket blitvanski bio snažan i potpun teatarski doživljaj, dok je većina predstave ipak bila uglavnom tek uspješna više glasovna nego scenska interpretacija Krležine proze ...pročitajte cijeli tekst...
  • Večer poezije, šansone i smijeha

    Ksenija Erker i Vera Zima, Nismo sve Karenjine

    Piše: Maja Dujmović
    Svima koji vole poeziju, klasiku, šansone, Kseniju Erker i Veru Zimu, ovaj događaj će se sigurno svidjeti. Ne donosi on inovativnost za kojom današnje kazalište žudi, ništa spektakularno i novo, ali zato pohvalno sa publikom dijeli ono što je već provjereno i dobro, u prijateljskoj i prisnoj atmosferi koja budi osmijehe, čežnju, žudnju i slutnju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoki dometi glumačke igre

    Teatar Exit, Zagreb: Mislav Brečić, Ispočetka, red. Mislav Brečić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Svo četvoro glumaca svojim zsu adivljujućim transformacijama omogućili Mislavu Brečiću stvaranje vrlo originalne predstave. Ipak, krajnji povoljan dojam narušila je vidljiva autorova nekritičnost prema vlastitoj imaginaciji, pa se uz niz duhovitih, ali i dramatičnih prizora našlo i nekih kojima je nedostajalo više kreativnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neprecizno oružje

    Zagrebačko kazalište mladih: Damir Karakaš, Snajper, red. Franka Perković

    Piše: Zvjezdana Balić
    U Snajperu je pomaknuti svijet karakterističan za Karakaša izostao, a drama je nedovoljno razrađena i uvjerljiva. Krivnju snose dvije osobe: pisac (čija se materijalizacija teksta u odnosu na problematiku o kojoj se govori čini slabašnom) i redateljica (koja nije pažnju usmjerila na konkretnije i vidljive tematske okosnice kojima predložak obiluje)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slabo iznijansirane kavanske priče

    Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Vojin Perić, A, kako vi vodite ljubav?, red. Vojin Perić uz pomoć ansambla

    Piše: Maja Dujmović
    Kad se kazalište hvata tema kao što su politika, ljubav i seks, treba biti vrlo oprezno. Izgubiti se u pokušaju originalnosti puno je lakše nego uistinu napraviti osvježavajuću, laganu, pametnu, pa čak i autorefleksivnu predstavu, kakvoj je Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život sigurno težilo, ali ovaj put nije uspjelo ostvariti svoj cilj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh između elegancije i kiča

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Eric Idle – John DuPrez, Monty Python's Spamalot, red. Igor Mešin, dir. Krešimir Batinić

    Piše: Irena Paulus
    Monty Pythonovci nikada nisu poznavali granice kojima su pikali svoje teme, tako da u podjeli uloga jednostavno nisu poznavali dobne i spolne prepreke. Damir Lončar (Kralj Arthur) odlično je parirao Renati Sabljak (Gospa od Jezera), koja je vladala svemirom pozornice. Lončar je, međutim, bio više običan kralj koji je na štošta reagirao kao običan čovjek ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ironija kao zadnja linija obrane

    Kufer i Teatar &TD, Zagreb: Vedrana Klepica, Tragična smrt ekonomskog analitičara, red. Vedrana Klepica

    Piše: Ana Fazekaš
    Mnogi su elementi predstave i previše prisutni na zagrebačkim pozornicama, što ponešto umanjuje potencijalnu dojmljivost ove produkcije. Predstava se konceptualno ne izdvaja osobitom originalnošću, no nudi zdravi, inteligentni i mladenački pristup u umjetničkoj obradi ponekad naprosto obeshrabrujuće neposredne stvarnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrana i vesela uspješnica

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Georges Feydeau, Buba u uhu, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zamašnjak predstave je fascinantna Linda Begonja koja u ulozi Raymonde juri pozornicom kao navijena i kojoj je utvrđivanje nevjere supruga, direktora osiguravajućeg društva Victor-Emmanuela Chandebisea toliko važno zbog razbijanja dosade, da zbog toga odustaje od po njenom mišljenju manje zanimljiva lijeka – varanja supruga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mudrost godina

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Tomislav Žigmanov, Bunjevački blues, red. Vlatko Dulić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Vlatko Dulić izvrsno utjelovljuje starca koji se prisjeća svojih sumještana te svojim izgledom i stavom djeluje poput živućeg spomenara. Baš kao i Nina Erak-Svrtan, njegova kazališna supruga, koja je svojom zrelom vrckavošću pridala svom liku prave konture. Melankolični ton predstave u gledatelje unosi nemir i čežnju za prošlim danima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utopija kojoj je teško odoljeti

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Renato Baretić, Osmi povjerenik, red. Saša Anočić

    Piše: Maja Dujmović
    Povjerenika Sinišu Mesnjaka Janko Rakoš utjelovio je uspješno prenoseći sve nijanse emocija i reakcija čovjeka kojemu se život preokrenuo u sekundi, i koji se oprašta od svega što je činilo njegov svijet pokušavajući se snaći u novom okruženju koje ga istovremeno straši i fascinira, odbija i naposljetku potpuno obuzima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad publika pobjegne

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu i Theater Herbst, Gmünd, Austrija: Pavo Marinković, Disamenina čast, red. Marius Schiener

    Piše: Tomislav Kurelec
    U svakom slučaju Marinkoviću doista nije trebalo javnosti predočavati svoj mladenački promašaj, kao što ni glumcima HNK-a ne služi na čast njihovo uklapanje u lakrdijanje austrijskog ansambla skromnih mogućnosti. Zar doista u HNK-u nije bilo nikoga dovoljno sposobnog da predvidi katastrofalan rezultat ovog projekta!? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svaki pas ima svoj dan

    Teatar Exit, Zagreb: CJ Johnson, Njuške, red. Matko Raguž

    Piše: Zvjezdana Balić
    Praznina scene potpuno je podređena svemu onome što se događa na njoj – glumcima i njihovoj virtuoznosti. A tročlanom ansamblu (Janko Rakoš i Enes Vejzović i Filip Križan) upravo takav prostor, oslobođen svih nepotrebnih scenografskih pomagala, sasvim pogoduje. U tome im je uvelike pomogao i scenski pokret Ksenije Zec
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedinim okom u današnjici

    Teatar &TD, Zagreb, de facto, Zagreb: Pavlica Bajsić, Saša Božić, Dezerter, red. Saša Božić

    Piše: Ana Fazekaš
    Projek koji okuplja toliko snažnih umjetnički ličnosti – različitih generacija, pozadina, čak sfera izvedbenih umjetnosti – rezultirao je zanimljivom i cjelovitom predstavom. No, Dezerter je mogao biti i dulji, dublji i razrađenija. Velika je umjetnička šteta da uz mnoštvo provjerenih talenata projekt jedva da zagrebe tek površinu njihovih potencijala
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skamenjeni osmijeh

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Maksim Gorki, Na dnu, red. Paolo Magelli

    Piše: Ana Fazekaš
    Unatoč nekim upečatljivim trenucima, potencijal teksta ostao je uvelike neiskorištenim, crnohumorni momenti propuštenima ili pogrešno akcentiranima, emotivni aspekt ugušenim histerijom i afektiranjem. Ipak, čini se da Magelli shvaća važnost kazališta kao istovremeno mjesta sna i mjesta suočavanja s realnošću
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra varke i zablude

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: William Shakespeare, Ukroćena goropadnica, red. Nina Kleflin

    Piše: Maja Dujmović
    U predstavi u kojoj je sve pomalo pretjerano i prenaglašeno, jedina pretjeranost koja se teško može smatrati simpatičnom njezina je duljina. Ne zbog trajanja nego stoga što trajanje nije opravdano. Redundantni prizori na trenutke guše predstavu i sve njezine kvalitete. No, kvaliteta je ipak dovoljno da bi se taj propust mogao tolerirati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komične zabune

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Kod Martinovih (prema motivima komedije Eugénea Labichea Najsretniji od trojice), red. Renata Carola Gatica

    Piše: Olivera Radović
    Poigravanje s popularnim sapunicama temeljni je, ali ne i jedini element prilagodbe prototeksta. Renata Carole Gatica i Dora Delbianco adaptirajući francuski tekst unijele su i aluzije na neke suvremenike i aktualna događanja. Redateljski pristup najviše prostora ostavio je samim glumcima  i po tome što je u fokusu predstave odnosa glumca i uloge ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno fokusirano

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Fjodor Mihajlovič Dostojevski, Zločin i kazna, red Zlatko Sviben

    Piše: Zvjezdana Balić
    Predstava ima svoje kvalitete, a posebno se to odnosi na odlične glumačke. Ipak, problematičnom se pokazuje njezino trajanje čemu je uzrok nedovoljna fokusiranost na neke glavne točke. Zamjerka se odnosi i na adaptaciju koja i dalje nalikuje romanu, a ne drami što je za takvu vrstu kazališta neophodno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ipak neki dublji smisao

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Mittelfest, Teatro Nuovo Giovanni da Udine (Italija), Pandur.Theaters (Slovenija): Michelangelo (prema motivima drame Miroslava Krleže Michelangelo Buonarotti), red. Tomaž Pandur

    Piše: Tomislav Kurelec
    Sve elemente Pandurova režija virtuozno je uklopila u fascinantnu cjelinu koja ipak ne bi dosegla potpunu smislenost bez nevjerojatne interpretacije Livija Badurine koji nije samo vrhunski prikazao silinu i genijalnost kojom se Michelangelo borio sa svojim demonima i u životu i u stvaralaštvu nego je i sam živio te probleme kreacije prestajući biti glumac
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Taxijem od Trnja do Trešnjevke

    28. zagrebačko histrionsko ljeto, Glumačka družina Histrion: Nino Škrabe, Muke po Iveku, red. Želimir Mesarić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Želimir Mesarić je poticanjem glumaca da iz svojih osobnosti izvuku originalne crte inače tipskih komičnih karaktera i održavanjem ritma koji neprestance potpuno veže pozornost razgaljene publike ostvario reprezentativnu histrionsku predstavu koja će zasigurno dugo nastaviti vrhunski zabavljati ljubitelje smijeha na kazališnim daskama....pročitajte cijeli tekst...
  • Mračna slika svijeta

    Zagrebačko kazalište mladih: Magnus, Max Bunker, Nenad Brixy i Dario Harjaček, Alan Ford, red. Dario Harjaček

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dok je u stripu naglasak na crnom humoru i nerealističnosti svijeta u kojem su negativne pojave tako predimenzionirane da izazivaju smijeh, predstava i pored nekih komičnih situacija predstavlja potpuno mračnu sliku suvremenog svijeta. Za uvjerljivost predstave presudna je bila uloga Broja Jedan koju je fascinantno odigrala Doris Šarić-Kukuljica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između tragike i komike

    Teatar &TD, Zagreb i KUFER, Zagreb: Anton Palovič Čehov / Rona Žulj, Irinina duša je kao skupocjeni klavir, red. Rona Žulj

    Piše: Ana Fazekaš
    Irina je mlada, naivna, rastrojena i puna energije koju ne zna kanalizirati. Martina Nevistić odlično uspijeva uhvatiti njezin još uvijek djetinji temperament. Estetski atraktivna, konceptualno dorađena i sretno smještena između tragike i komike, ova je predstava zaokružen i zanimljiv kazališni proizvod ...pročitajte cijeli tekst...
  • Eva je kriva za sve

    Teatar Don Hihot, Zagreb: Lana Bitenc (prema motivima romana Kod kuće je najgore Ephraima Kishona), (M)Adam i (Š)Eva pred vratima pakla, red. Lana Bitenc

    Piše: Olivera Radović
    Ustaljene i svima poznate popularne fraze i opaske na račun muško-ženskih odnosa nisu izostale ni kod Adama i Eve. Međutim, ova predstava osvježena je i nekim novim, zanimljivim, narodskim šalama. Klasične stereotipne i ponekad banalne situacije dovoljno su puta dobile novi obrat, pa su komentari svježi i zabavni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuno drukčiji Čehov

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Anton Pavlovič Čehov, Višnjik, red. Vito Taufer

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uz atraktivna vizualna rješenja posebna je vrijednost Tauferove režije usklađenost potpuno različitih glumačkih pristupa u izvanrednu izvedbu u kojoj neočekivano zajedništvo raznorodna ansambla uspijeva stvoriti originalnu i vrlo suvremenu interpretaciju koja pokazuje kako temeljne odrednice Čehovljevog svijeta funkcioniraju i danas ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spašavanje plitkog teksta

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Viktorija Nikiforova, U ime novca, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Tomislav Kurelec
    U ime novca moglo je zainteresirati veći dio publike i pored toga što joj je predstava uglavnom ponavljala dobro poznarte i već mnogo puta iskazane kritike suvremena društva. A kako pritom nije bilo niti originalne perspektive ostaje pitanje je li respektabilan kreativni napor trebalo uložiti u tekst vrlo skromna teatarskog potencijala
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krhotine sjećanja i stanja

    Teatar &TD, Zagreb: Rasprodaja, red. Miran Kurspahić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Krhotine razbacane u velikom kompleksu nekad su bile utočište i središte kulturnog života grada, a danas su samo tužan i nostalgičan podsjetnik na neke prošle dane jer vremena su nekad bila drukčija. I zato je ova predstava Mirana Kurspahića – potrebna, kako bi svaki dan podsjetila što, još uvijek, možemo imati. Kulturu, jednostavnu i buntovnu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez zajedništva

    Zagrebačko kazalište mladih, Repertoary Theatre Birmingham, Staatsschauspiel Dresden i Teatr Polski Bydgoszcz: Lutz Hübner, Malgorzata Sikorska-Miszczuk, Tena Štivičić, Steve Waters, Europa, red. Janusz Kica

    Piše: Zvjezdana Balić
    Hrvatski prinos glumačkoj ekipi su Jadranka Đokić i Krešimir Mikić koji, s obzirom na svoj neupitni talent, u ovoj predstavi djeluju gotovo autsajderski i unatoč tome što glume nekoliko likova u nijedan nisu potpuno uživljeni. Ostatak glumačke ekipe također djeluje prilično rezervirano u svojim ostvarenjima što je profesionalcima teško oprostiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umijeće slušanja

    Teatar Exit, Zagreb, Kazalište Planet Art, Zagreb: Nina Raine, Plemena, red. Slavica Knežević

    Piše: Olivera Radović
    Složeni lik oca obitelji maestralno je iznio Marko Torjanac, dodajući mu i elemente humora i oštre crte satire. Torjanac je uspio svom liku dodati nove dimenzije, oživjeti ga na pozornici i približiti suvremenom gledatelju. Uz Slavena Španovića u ulozi Billyja, koji je bio više nego rječit u svojoj tišini, Torjančeva je kreacija najbolji glumački doseg predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Energija onkraj dijaloga

    Zagrebačko kazalište mladih: Nikolaj Rudkovski, Bergmanove žene, red. Jean-Claude Berutti

    Piše: Tomislav Kurelec
    Berutti je kroz filter teksta zanimljivog bjeloruskog dramatičara na svoj način interpretirao neke od bitnih Bergmanovih motiva iz filmova kojima se Rudkovski nadahnuo i tako je stvorio vlastitu vrlo zanimljivu i originalnu predstavu koja je nedvojbeno još jedan uspjeh Zagrebačkog kazališta mladih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opiranje standardima

    Zagrebačko kazalište mladih: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Tartuffe, red. Jernej Lorenci

    Piše: Ana Fazekaš
    Zvijezda predstave je nositelj naslovne uloge, beskrajno duhoviti Krešimir Mikić. Dosljedna i promišljena reinterpretacija kazališnog klasika u cjelini je svakako uspjela. Stilizacija, karikatura, repeticija, apsurd, songovi, realizirane metafore – Lorenci je maksimalno iskoristio ansambl i oblikovao izuzetno bogatu i posve originalnu produkciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Radost kazališne kreacije

    Gradsko dramsko kazalište Gavela, Zagreb: Voltaire, Candide ili optimizam, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljeva zaigranosti ponijela e na ssve sudionike predstave, a bitan prinos uspjehu predstave bila je upravo uživanje u igri svih članova glumačkog ansambla. Enes Vejzović briljira u naslovnoj ulozi izražajnošću kojom oblikuje Candideovu naivnost koja u neočekivanim trenucima preskače u duboku sumnju i zapitanost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inovativno ali nedovoljno zrelo

    Teatar &TD, Zagreb: Vedran Hleb (prema romanu Petera Handkea), Ljevoruka, red. Vedran Hleb

    Piše: Zvjezdana Balić
    Iako često djeluje neujednačeno, Ljevoruka ima zanimljiv koncept. Otvorenijeg je tipa te gledatelje često dovodi u onu suptilnu kazališnu nedoumicu promatraju li predstavu ili prizor iz života. Za potpuniji i precizniji cjelokupni dojam, potrebno je poraditi na nezanemarivim tehničkim elementima koji se tiču, ponajprije, režije i dramaturgije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez gledanja kroz prste

    Medley teatar u suradnji s Teatrom na Trešnjevci, Zagreb: Ivana Matas Zorica (prema Sofoklu) – Trpimir Jerković, Antigona – Prokletstvo roda, red. Marijana Matešić Jerković

    Piše: Maja Dujmović
    Treba li predstavi gledati kroz prste? Pitam se koliko je to opravdano jer pored mnogih manjkavih elemenata, i neispunjenih potreba za uživanjem u glazbi, glumi, scenografiji, ljepoti antičkog teksta, ili pak inovativnosti suvremenog, što uopće preostaje gledatelju, ako ne loša predstava?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Karizma i distanca

    Kazališta Hotel Bulić, Zagreb, i Tvornica kulture, Zagreb: Antonin Artaud, Svršimo s Božjim sudom, Part One, red. Senka Bulić

    Piše: Ana Fazekaš
    Najavljena kao predstava-koncert-instalacija, ova je produkcija ipak rijedak primjerak nešto originalnije i avangardnije pojave na zagrebačkoj sceni. Ipak, po svemu sudeći čini se da je projekt u većoj mjeri pomogao stvaralačkom traženju izvođačice no što će ostaviti značajnijeg traga u hrvatskom kazališnom životu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povijest orgazma

    Kolektiv Skroz, Studio Kubus, MCUK Travno, Zagreb: Nora Krstulović, Vedran Peternel (prema knjizi Nin Andrews), Šuma, drvo, skoro, skroz, red. Nora Krstulović, Vedran Peternel

    Piše: Olivera Radović
    Predstava Šuma, drvo, skoro, skroz ne donosi pornografiju na pozornicu i ne daje praktične savjete o tome kako doći do orgazma, nego kroz tužne, potresne, humorom ili ironijom obojene scene zadire u sve ono „izloženo, ranjivo, povrijeđeno“. Ambivalentnost teme i originalnost njezina uobličavanja, uz spretan i uigran glumački ansambl – najvažnije su kvalitete predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slamanje ljudskosti

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Mate Matišić, Svećenikova djeca, red. Mario Kovač

    Piše: Tomislav Kurelec
    Predstava je prvenstveno koncentriran na tužne sudbine troje protagonista kojima vrsni komičari Željko Königsknecht i Edo Vujić uspijevaju dati i uvjerljivu dozu tragičnosti, a Branka Trlin uz preciznu gradaciju tragedije koja prelazi u opsesiju uspjelo naznačuje i nezavidnu poziciju žene u patrijarhalnoj sredini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postoje li pravi prijatelji

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Noć bogova, red. Robert Raponja

    Piše: Tomislav Kurelec
    Robert Raponja veliki je dio svog redateljskog postupka temeljio na radu s glumcima (Edi Čelić, Ivan Ćaćić, Jakov Gavran) koje tako dobro poznaje da bi svaku njihovu eventualnu slabost pokrivao ubrzanjem ritma, razigranošću scenskog pokreta i vizualnom komikom, stvorivši natprosječnu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mala zadovoljstva

    Teatar Exit, Zagreb: Sutra (ni)je novi dan, autorski projekt Ivice Boban i glumaca

    Piše: Zvjezdana Balić
    Sutra (ni)je novi dan je predstava kojom su autori nastojala prikazati ljude s kojima se svakodnevno susrećemo, zbog kojih nam je nekad možda i neugodno, koje suosjećajući žalimo, ljude od kojih okrećemo glavu. Predstava ispunja gledatelja nekom potisnutom srećom koja ga podsjeća da si još uvijek može priuštiti mala zadovoljstva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi život Ćelave pjevačice

    Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Eugene Ionesco, Ćelava pjevačica, red. Ana Prolić

    Piše: Olivera Radović
    Sve modifikacije prototeksta (štrihovi, dupliranje lika gospođe Martin, preraspodjela replika ili monologa) pokazale su se opravdanima i funkcionalnima, kao i glumačka podjela. U ovom veselo i kreativno izrežiranom dijelu čitav je ansambl najkvalitetnije zavladao prostorom i tekstom, a izdvojio se Vojin Perić kao gospodin Smith
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Originalna multimedijalnost

    Teatar Exit, Zagreb: Očevi i sinovi, autorski projekt Ksenije Zec i Saše Božića

    Piše: Tomislav Kurelec
    Vrhunac predstave je prizor nakon završetka Drugoga svjetskog rata. U toj sceni i dijalog i njegova glumačka interpretacija postižu podjednako snažan intenzitet kao i fizička ekspresija, izvođači ostvaruju kompleksne glumačke minijature, glazba i video su sjajni, te je taj dio predstave jedan od vrhunaca multimedijalnog izraza na našoj suvremenoj pozornici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez dosljedne koncepcije

    Gradsko dramsko kazalište Gavela, Zagreb i Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Roland Schimmelpfennig, Push Up 1 – 3, red. Dario Harjaček

    Piše: Tomislav Kurelec
    Harjaček se nije uvijek najbolje snalazio u oprekama koje predstavljaju parovi protagonista, ali je mnogo uspješniji u emocionalnoj i stvarnosnoj opreci tom groteskno neljudskom svijetu korporativnog kapitalizma. Kada bi i ostale kontradikcije bile redateljski tako domišljene onda bi i Push Up 1 – 3 bio više od tek relativno zanimljiva uprizorenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuna predanost

    Kufer, Zagreb, Bolest smrti (prema motivima iz istoimena teksta Marguerite Duras i teksta Sjeti me se kad se okreneš Milice Manojlović i Romana Nikolića), red. Saša Božić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Jake emocije dominiraju cijelom izvedbom, a sam tekst se ne raspršuje i ne oslabljuje energijom glumaca. Eros i thanatos prisutni u cijeloj predstavi ubrzano prelaze u materijalizirane pojave, tijelo postaje i sredstvo i objekt i predmet žudnje, ali i smrti. Naposljetku ostaje tišina, i dotadašnji zvukovi mora zamjenjuju se mukom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od umjetnosti riječi do neverbalnog teatra

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ranko Marinković, U znaku vage, red. Helena Petković, Ivan Plazibat, Olja Lozica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Apstrahiramo li čak i pitanje o prikladnosti stvaranja tako osmišljene predstave u povodu obljetnice, pa čak i tugu zbog mladih kazalištaraca kojima su Marinkovićeve vrijednosti potpuno strane, ostaje pitanje da li želja za originalnošću bez promišljanja njene funkcije i smisla može bilo što pridonijeti kazalištu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretenciozna zabava

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Terry Johnson, Diplomac, red. Aida Bukvić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Diplomac je postavljen kao erotizirana ljubavna komedija u kojoj su glumci našli poticaj za stvaranje efektnih komičnih uloga. Pritom je dominirala Sanja Marin koja je od prvog ulaska na scenu snažnom glumačkom energijom uspjela nadgraditi svaku mijenu gospođe Robinson dajući joj čvrstinu i snagu i u predavanju i u bijesu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glumac ostane sam – na pozornici su mnogi!

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Vlado Gotovac, Moj slučaj, red. Boris Svrtan

    Piše: Želimir Ciglar
    Boris Svrtan nije se utjecao melankoličnim niti sućutnim tonovima nego je odigrao svog Gotovca kao čovjeka koji iskazuje sve nijanse ljudskosti, njegov je Gotovac jednostavno nosilac vlastite sudbine, on govori i živi kako živi i kako govori – zato  jer drukčije ne zna niti ne želi. Gotovac je, svjedoči to i Svrtan  nadživio svoje tamničare, posramio ih i promijenio ...pročitajte cijeli tekst...
  • U taktu zelene tratine

    Zagrebačko kazalište mladih: Olja Lozica, Sada je, zapravo, sve dobro, red. Olja Lozica

    Piše: Želimir Ciglar
    Olja Lozica oblikovala je svoj autorski svijet, koji vodi snažan dijalog s njezinim unutrašnjim bićem i sa stvarnošću koja nas okružuje i koju svatko od nas filtrira na svoj način. Glumci, svatko ponaosob, taj su svijet usmjerili u zajedničko očište i stvorili tihu, mirnu, zelenu, a opet duboko potrensu i uznemirujuću predstavu o nama u svijetu i svijetu u nama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Privatna veselica s Čehovom

    Zagrebačko kazalište mladih: Antun Pavlovič Čehov, Galeb, red. Bobo Jelčić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Jelčić je naglasio da ga zanima prvenstveno ono što se s likovima zbiva onkraj fabule ili između dijaloških sukobljavanja. To bi moglo biti zanimljivo, no ovaj je put Jelčić jedva stigao i na pola puta prema ostvarenju svog cilja – potpuno samosvojna novog kazališta dvadesetprvog stoljeća i stvaranja vlastitog svijeta kojem je Čehov samo polazište
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznimno važna predstava

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Mate Matišić, Fine mrtve djevojke, red. Dalibor Matanić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ivana Roščić (Iva) vrlo nijansirano gradi različita emocionalna stanja studentice koja je tek nedavno nakon heteroseksualnih iskustava otkrila pravu ljubav prema Mariji kojoj Nataša Janjić Lokas daje potrebnu snagu za sukobljavanje sa sredinom koja tek u mržnji prema drugačijima nalazi smisao svojih ispraznih egzistencija sazdanih na lažima ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji