Premijere u drugim gradovima
-
Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Bogi Ivač znova (prema motivima srednjevjekovnih francuskih farsi nepoznata autora), red. Ljubomir Kerekeš
Piše: Andreja Rambrot
Ansambl igra vrlo živo, u savršenom dijalektalnom izričaju, čemu pridonose rodni kajkavski (za većinu glumaca) izričaj, ali i zrelost glumaca i prethodno iskustvo većine u istome djelu. Iako su svi odlični u glumačkom izričaju, valja izdvojiti Jana Kerekeša koji je opravdao povjerenje svoga oca redatelja, kao i izvedbu novog Bogog Ivača ...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Gorica, Velika Gorica: Antun Šoljan, Romanca o tri ljubavi, red. Tomislav Pavković
Piše: Maja Dujmović
Mladi glumci Ana Majhenić, Mia Biondić i Ivan Glowatzky pod budnim i mudrim okom kazališnog veterana i Kapelana Pera Juričića, zaigrani su, energični i duhoviti. No, nisu se stopili sa likovima. Koliko god njihova gluma bila živahna, strastvena i snažna, ne uspijevaju prenijeti i povezati emocije na kojima se djelo i predstava grade
...pročitajte cijeli tekst...
-
Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Dubravko Jelačić Bužimski, Noćna igra s Jesenjinom, red. Dražen Ferenčina
Piše: Alen Biskupović
Noćna igra s Jesenjinom neće biti predstava za pamćenje. Uvjetovana spletom okolnosti – slabostima predloška, neadekvatnim prostorom, nesigurnostima u izvedbi i krivom podjelom (postoje drugi glumci u ansamblu koji se nameću kao puno logičniji izbor od Modrića za takav tip uloge), izvedba nije postala sve ono što je mogla biti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ana Tonković Dolenčić, Zeusove ljubavnice, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Alen Biskupović
Zeusove ljubavnice ispale su izlet u nepoznato redateljsko-autorskog dvojca koji se jednostavno mogao izbjeći prikazom disfunkcionalne obitelji. Ovako smo gledali isto to zapakirano u alegorijski, mitološki okvir Osječki HNK ima kvalitetan ansambl koji treba znati iskoristiti, a ovako su ostali samo neiskorišteni sastojci u neuspjelu složencu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ispitna predstava Preddiplomskog studija Gluma, mediji, kultura Sveučilišta u Rijeci: Jean Genet, Sluškinje, red. Staša Zurovac
Piše: Tatjana Sandalj
Osim iznimno zanimljive i zaokružene ideje Staši Zurovcu treba priznati i preciznost režije te činjenicu da je ujednačio kvalitetu glumačkog izričaja svih osam glumica ne oduzevši im pri tom mogućnost da u uloge unesu osobnost. A one su redom dokazale, prije svega, interpretativne mogućnosti doista široka raspona emocija
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko nacionalno kazalište u Varaždinu: Eduardo De Filippo, Filumena Marturano, red. Samo M. Strelec
Piše: Andreja Rambrot
Filumenom Marturano varaždinski HNK dostojno je obilježio četrdeset godina djelovanja glumice Jagode Kralj Novak na svojim kazališnim daskama, kao i 25 godina djelovanja glumca Stojana Matavulja na istoj pozornici. Oboje slavljenika bili su izrazito uvjerljivi u svojim izvedbama, iskreni, osjećajni, puni emocija, uvjerljivi glasom i držanjem tijela ...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vittorio Fraceschi, Šah brat, red. Jernej Kobal
Piše: Andreja Rambrot
Mladi i nadareni Goran Guksić (Antonio) čas glumi razmažena šestogodišnjaka da bi u idućem trenutku posao neurotičan i psihotičan. Ponekad je šaljivac, lascivni zavodnik ili nasilnik, a svoje likove povezuje diskretno i samouvjereno, dovodeći u situaciju da se pitamo tko je tu lud, Antonio ili Goran? Potencijalno, uloga za neku od kazališnih nagrada ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Požega i Umjetnička akademija u Osijeku: Vladimir Stojsavljević, Umjetnička akcija, red. Majkl Mikolić
Piše: Alen Biskupović
Veliku podršku Mikolić je u ovom zahtjevnom djelu imao u snazi timskog rada mladog ansambla koji je na izazov fragmentarne i nedorečene radnje s mnogim aluzijama u podtekstu i otvorenim krajem, vrlo dobro odgovorio noseći izvedbu od početka do kraja na visokoj razini uz manje mjestimične manjkavosti uvjetovanih neiskustvom
...pročitajte cijeli tekst...
-
27. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 19. listopada 2013.: Hrvatsko narodno kazalište Split, Dino Pešut, Pritisci moje generacije, red. Samo M. Strelec
Piše: Tomislav Kurelec
Ana Franić je kao Ona svojom snažnom scenskom osobnošću i velikim umijećem razna raspoloženja i stavove junakinje uvjerljivo prenijela gledateljima i uspijevala ih potaknuti da emocionalno reagiraju na odluke protagonistice i da za njih nađu razumijevanja čak i onda kada im njezini postupci čudni ili neprihvatljivi
...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Tennessee Williams, Tramvaj zvan žudnja, red. Dražen Ferenčina
Piše: Paola Albertini
Helena Minić je u ulozi Blanche pokazala glumačku zrelost interpretirajući nesretan i tragičan lik kojeg u životu održava jedino žudnja – žudnja za izgubljenom mladošću, nježnošću i ljubavlju. Na trenutke vesela, pa vrlo brzo očajna i ponovo euforična, njezina Blanche s lakoćom miješa snove i javu te uljepšava realnost ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Virovitica, Kazalište Oberon, Koprivnica: Lutz Hübner, Ispad, red. Damir Mađarić
Piše: Josip Strija
Suvremena predstava u tradicionalnom ruhu ne ostavlja previše prostora glumcima za interpretaciju. Iako gledateljima tematski poznat – s možda neobičnim rješenjima gdje će nastavnik oprostiti, a učenik se popraviti, ali i nastaviti po starom – Hübnerov Ispad ostaje tek priča ispričana na kazališnim daskama, točnije još jedna predstava u nizu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Miroslav Krleža, Tri kavaljera frajle Melanije, red. Georgij Paro
Piše: Želimir Ciglar
Hana Hegedušić u naslovnoj ulozi strasna je, žustra je, raspjevana i rasplesana te uspijeva stvoriti čudesnu ulogu koja plijeni pozornost i zaustavlja dah. Ansambl od dvadeset glumaca besprijekorno je uigran. Paro je ponovo uspio postići da glumci daju ono što niti ne slute da se krije u njihovim kreativnim bićima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Fjodor Mihajlović Dostojevski, Braća Karamazovi, red. Dejan Projkovski
Piše: Marina Zec-Miović
Ansambl Kazališta Marina Držića, ojačan gostujućim glumcima, bio je neobično nadahnut te pokazao da se doista zna i može nositi i s najzahtjevnijim glumačkim zadacima pridonoseći, svatko svojim glasom traženom raskošnom, ali i glumački teškom višeglasju redatelja Dejana Projkovskog. Ukratko, riječ je o izvrsnoj predstavi
...pročitajte cijeli tekst...
-
37. Dani satire Fadila Hadžića, Zagreb, 5. – 21. lipnja 2013.: Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Nikolaj Koljada, Kokoš, red. Dražen Ferenčina
Piše: Mario Županović
U zadarskoj inačici Kokoši Ferenčina je režirao pitak i zanatski jednostavan kazališni komad koji s publikom ostvaruje trenutnu komunikaciju kroz jezičavost predloška i arhetipski suprostavljene muško-ženske duele/duete. Jasna Ančić u ulozi ostarjele provincijalne glumice Alle pokazuje ponajviše živosti u ansamblu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Ranko Marinković, Glorija, red. Zoran Mužić
Piše: Jordanka Grubač
Glavne uloge povjerene su mladim šibenskim glumcima – Franka Klarić igrala je Gloriju, a Jakov Bilić don Jeru, svoje prve velike uloge u karijeri i bilo je vidljivo da su u njih uložili golem trud. Ako uspjeh nije adekvatan uloženom trudu to je samo zbog činjenice da je riječ o mladim glumcima kojima sigurno nedostaje iskustva i više, osobito većih, uloga
...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Carlo Goldoni, Oštarica Mirandolina, red. Jasminko Balenović
Piše: Paola Albertini
Osim čakavskog dijalekta, dodatni istarski štih predstava je dobila i upečatljivom glazbom koju potpisuje Livio Morosin, a uz koju ponekad glumci pjevaju i plešu pa predstava na trenutke podsjeća i na mjuzikl. Dinamična i vesela, puna gegova i glazbe Oštarica Mirandolina razgalila je publiku koja je sjajnu glumačku postavu nagradila dugim pljeskom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Georges Feydeau, Hotel Slobodan promet, red. Sulejman Kupusović
Piše: Ivan Trojan
U kružnom gibanju tijela pritješnjen zidovima satkanima od laži, prijetvornosti i obijesti Aleksandar Bogdanović u ulozi supruga vješto iznalazi način da se odmori komunicirajući s publikom, ironizirajući priprostu i banalnu radnju njezinim dodatnim komentiranjem te pretjeranom uporabom vulgarizama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Bursa Kazališta Marina Držića, Dubrovnik: Manlio Satanelli, Kraljica majka, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Marina Zec-Miović
Redatelj Ivan Leo Lemo pozorno je ogolio tekst raskošno ga nudeći suradnicima i ponajviše izvanrednoj Milki Podrug Kokotović i Vladimiru Posavcu Tušeku. Između vike i tišine, između nepomična Leonarda i žive male scene Burse dokinula se razlika majke i Regine, a Adolfo, sin, i jedne i druge majke umro je i ovaj put bez svog grijeha
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Georges Feydeau, Ne motaj se okolo gola golcata, red. Robert Krajinović
Piše: Alen Biskupović
Krajinović osim režije potpisuje i dramaturgiju i adaptaciju, što nerijetko neslavno završava, a u ovom slučaju još se i radilo o hrvatskoj adaptaciji – već adaptiranog bosanskog. Pritom je adaptacija izvršena vrlo površno. Najveće pohvale u izvedbi pripadaju mladom glumačkom paru Domagoju Mrkonjiću i Matei Grabić
...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Dario Fo, Mistero Buffo, red. Valter Roša
Piše: Paola Albertini
Valter Roša je na sceni sam i uz pomoć pantomime, zvukova koje proizvodi te više nego vrsne glume, publici zorno predočava likove koje igra i priču koju pripovijeda. Tako gotovo da možete vidjeti konja, čuti krčkanje vode u kotlu, zorno si predočiti prašnjave srednjovjekovne ulice… Na taj način svatko zapravo gleda tj. zamišlja svoju predstavu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dramska skupina Korak, Pula: Patrik Lazić, Iskorak, red. Patrik Lazić
Dokumentaristički je dio predstave nesklon uljepšanoj stvarnosti, no zato spreman izraziti jasan stav i uputiti oštru kritiku postojećem stanju stvari. Vjera u kazalište koje mijenja svijet možda jest mladenačka i ponekad s godinama izgubi svoju jačinu, no zbog ljudi koji u njega vjeruju, kao što je to ekipa predstave Iskorak, teatar nikad ne umire ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Lozica, Oluja, red. Dražen Ferenčina
Piše: Davor Mojaš
Oluja, za razliku od dijela dosadašnjih ovosezonskih premijera, nije predstava mišljena za podilaženje publici, nego repertoarni izbor i odgovor koji ima svoj razlog, povodi ali i dileme. Oluja koja prepoznaje vrijeme i pitanja koja otvara tražeći odjek u publici, koja će joj se, vjerujemo, prepustiti i odazvati
...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Sisak: D. T. Arcieri, Sveta Tea, red. Tihomir Kosić
Piše: Olivera Radović
Sveta Tea plijeni pažnju tijekom cijele izvedbe. Publika je u neprestanom iščekivanju iduće scene i razvoja događaja, a energija i razigranost na sceni neprestano rastu. Neočekivani obrati i dinamika same priče svakako da pridonose uspješnoj recepciji predstave, ali je za to prvenstveno zaslužan skladan i entuzijastičan tim talentiranih sudionika ...pročitajte cijeli tekst...
-
Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Mira Perić Kraljik, Hana & Hana, red. Mira Perić Kraljik
Piše: Alen Biskupović
Veliku pomoć u uspjehu svog koncepta autorica je imala u kreativnom autorskom timu. Najveći teret izvedbe ponijele su dvije mlade glumice u naslovnim ulogama, koje su u zahtjevnim ulogama psihološke drame dale najbolje od sebe pružajući publici zadovoljstvo gledanja široke palete emocija i sitnih emotivnih nijansi koje se izmjenjuju u brzom ritmu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Kosec-Torjanac, Ruke po Ranku, red. Dubravko Torjanac
Piše: Andreja Rambrot
Služeći se različitim scenskim tehnikama, izvođači od motiva u kontemplativnom Marinkovićevu rukopisu nisu stvorili živu kazališnu priču, no stvorili su zanimljiv komad. Točnije, suradnjom glumaca i redatelja nastala je vrijedna oda rukama, koja ipak ima malo veze s Marinkovićem
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište mladih Split: George Orwell, Životinjska farma, red. Ivan Leo Lemo
Životinjska farma splitskog GKM-a dinamična je i moderna predstava s povećom dozom sarkazma i crnohumornih elemenata u kojoj je Lemo učinkovito iskoristio sva raspoloživa sredstva od kabaretskih točaka do atraktivnog scenskog pokreta, videa i svjetlosnih efekata. Pomlađeni glumački ansambl uglavnom je uigrano odradio zahtjevan posao ...pročitajte cijeli tekst...
-
Istarsko narodno kazalište Gradsko kazalište Pula, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Ranko Marinković, Glorija, red. Damir Zlatar Frey
Piše: Iva Rosanda Žigo
Snažni vizualni element i spretan odabir glazbe odaju postupke usmjerene nastojanju da se njihovim sintetiziranjem naglasi psihološko i emotivno. Redateljski diskurs očituje gotovo romantičarsku vjeru u teatar i ljubav, gradi originalan i njemu specifičan sistem umjetnosti, insistira na ideji o preobražaju i nekoj novoj (dukčijoj) ravnoteži
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Henrik Ibesen, Peer Gynt, red. Goran Golovko
Predstava je unatoč svemu ostala hladna i daleka, otuđena od publike, koju nije uspjela dublje dirnuti unatoč dubokim i snažnim porukama i trudu unesenom u njezinu realizaciju. Najveća zamjerka stoga se mora uputiti dramaturgu Jasenu Boki, koji je unatoč kraćenju trećine teksta trebao biti još hrabriji da se odupre raskoši Ibsenovih razmišljanja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Emir Hadžihafizbegović, Cijena sreće, red. Emir Hadžihafizbegović
Piše: Ivan Trojan
Cijena sreće nosi sijaset lako prepoznatljivih i nedotjeranih nacrta likova, tipova i stereotipova, koji su sadistički podčinjeni banalnoj pa time katkad i uvredljivoj dramskoj radnji o dvije različite izvještačene postratne, tranzicijske priče. U takvim okolnostima nepravedno bi bilo pisati o glumačkim ostvarenjima jer glumci ne zaslužuju pokudu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Virovitica: Tennessee Williams, Mačka na vrućem limenom krovu, red. Samo M. Strelec
Piše: Josip Strija
Podjela uloga je vrlo dobro napravljena jer svaki od glumaca fantastično nosi svoju ulogu. Ana Majhenić oživljava lik Margaret do granice u kojoj više ne vidimo glumu nego Margaret. Njezin suprug, Brick, u interpretaciji Mladena Kovačića u trenucima najveće strasti, postaje gotovo jednak svojoj scenskoj supruzi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Ingmar Bergman, Jesenja sonata, red. Dario Harjaček
Svo četvoro glumaca odlično su i s puno finih nijansi odigrali likove. Bruna Bebić u ulozi egocentrične, dominantne majke kreirala je zasigurno jednu od svojih najboljih uloga. Adrea Mladinić, kao Eva snažno je i dojmljivo odigrala ulogu suzdržane i osamljene kćeri, čija se letargija odjednom pretvara u erupciju prezira i mržnje ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv