Premijere u Zagrebu
-
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Janusz Głowacki, Fortinbras se napio, red. Vjeran Zuppa
Piše: Tomislav Kurelec
Nakon gledanja predstave čini se da redatelj ni glumce ni gledatelje ne drži sposobnima da prate teatarske i ine mudrosti koje je stekao u proteklih sedam desetljeća. A ako je tako možda bi ipak bilo bolje da i on i njegova razmišljanja ostanu i dalje u sjeni i eventualno iz te sjene pomognu stvaranje uspjelijih predstava ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD: Natalija Manojlović, Slučaj &TD, red. Natalija Manojlović
Piše: Tomislav Kurelec
Slučaj &TD pokazao je da Natalija Manojlović nedvojbeno ima talenta i za dramsko kazalište, ali da je ovaj put ipak ostala u okvirima zabavnog krokija koji je vrlo dobrom ansamblu omogućio da s uživanjem i efektno odigra situacije koje ih barem povremeno muče u njihovu profesionalnom radu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Jan Fabre, Car neuspjeha, red. Jan Fabre
Piše: Tomislav Kurelec
Za tumača jedine uloge Franu Maškovića zadatak zadržavanja pune gledateljske pozornosti na otuđenom liku nije bilo nimalo jednostavno, no upravo je njegova izvanredna interpretacija iznimno velikog raspona i silne scenske energije kojom je lakoćom prelazio iz jedne u drugu krajnost omogućila gledateljsko uživanje u predstavi
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Ivor Martinić, Moj sin samo malo sporije hoda, red. Janusz Kica
Piše: Matko Botić
Moj sin samo malo sporije hoda u Zekaemu ispunio je svoju primarnu zadaću – novi tekst jednog od najtalentiranijih hrvatskih dramatičara predstavljen je u odmjerenoj i nenametljivoj režiji Janusza Kice, uz svesrdnu pomoć zainteresiranog ansambla trenutno najzanimljivijeg zagrebačkog repertoarnog kazališta
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna družina Glumci u Zagvozdu i Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Dušan Kovačević, Profesionalac, red. Bogdan Diklić
Piše: Tomislav Kurelec
Danko Ljuština i Vedran Mlikota, stvarajući i glumački i smisaono bogate obrate koji ruše sve moguće predrasude i crno-bijele odnose i navode gledatelja da nakon slijeganja oduševljenja izvedbom sam pokuša ostvariti vlastiti odnos prema slojevima značenja koje je Profesionalac atraktivno uobličio na sceni
...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Rugantino, Zagreb: Jordan Cvetanović, Ispovjedaonica (Terapija), red. Maja Šimić
Piše: Tomislav Kurelec
Redateljičina je zasluga za uspjeh ove prvenstveno glumačke predstave prije svega u pronalaženju pravog ritma izvedbe i precizno odvagnutih intenziteta u odnosima interpretacija koje najčešće teku paralelno, ali je način njihovog ispreplitanje vrlo bitan u konačnom emocionalnom dodiru s gledateljima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Glumačka družina Histrion, Zagreb: Miro Međimorec, Hrvatska Antigona, red. Zoran Mužić, premijera 5. studenog 2011.
Piše: Želimir Ciglar
Mužićev je izbor glumaca bez prigovora. Nela Kocsis nije svoju ulogu patetično razapinjala, nego ju je zgusnula u nekoliko tihih i potmulih jecaja. Njena je Antigona bačena pred noge Oca (Vlatko Dulić) koji je se odriče, sluđenog muža (Mladen Vulić) i Policijskog istražitelja (Aleksandar Bogdanović) koji samo obavlja svoju dužnost
...pročitajte cijeli tekst...
-
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Mrtve duše, red. Dražen Ferenčina, premijera 21. listopada 2011.
Piše: Želimir Ciglar
Hrvoje Kečkeš pokazao je virtuoznost, sitan i precizan kontakt s partnerima, bio je pažljiv slušatelj, pozoran gledatelj svojim protagonistima, bio je i dijaboličan u scenama u kojima je to bilo nužno. Njegov Čičikov je upravo arhetipski glumac, licemjer koji svakome kaže ono što taj želi čuti, a Kečkeš mu je dao ljudsko obličje
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Goran Ferčec, Pismo Heineru Mülleru, red. Bojan Đorđev
Piše: Gordana Ostović
Za Gorana Ferčeca pisanje je vrsta aktivizma ali ovdje je ostao samo na razini teksta simbolički uključen u predstavu, dok je sama izvedba, usprkos vrlo koncentriranim i sugestivnim glumcima, vrlo rezervirana i ne dotiče publiku. Poneka afektivnost probija kroz izravno obraćenje publici, među koju glumci sjedaju, ali to su tek rijetki trenuci živosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Pacijent doktora Freuda, red. Robert Raponja, premijera 21. listopada 2011.
Piše: Želimir Ciglar
Raponja je od glumaca tražio snažnu i grotesknu igru, dakle u glumačkom nadigravanju znatan odmak od onoga što se očekuje od Feydeauova teatra. Groteska, stilizacija, poigravanje, pretjerivanje u znakovima i gomilanje glumačkih znakova, sve je to prigoda da glumac komentira situaciju i lik s kojim ima posla
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Lav Nikolajevič Tolstoj, Rat i mir, red. Tomaž Pandur
Piše: Matko Botić
Sve je bilo spremno da Pandur ponovo začara široki dijapazon kazališnih zaljubljenika, no nakon četiri sata predstave nemoguće je ne vidjeti da nije smislio ništa bolje od podgrijavanja polupokvarenih redateljskih finti u skupom dekoru, u želji da što prije protrči kroz ogromnu količinu radnje koja puno priča, a malo toga kaže
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb, Marin Držić: Dundo Maroje, red. Marco Sciaccaluga
Piše: Tomislav Kurelec
Pomet je u ovoj predstavi uglavnom sveden na neosjetljivog intriganta što je manje problem njegova interpreta Franje Dijaka, a mnogo više redateljske koncepcije Marca Sciaccaluge, koji je najavljivao kako drži da klasične komade ne treba osuvremenjivati niti u njihovoj inscenaciji težiti naglašenijem redateljskom autorskom pristupu
...pročitajte cijeli tekst...
-
26. Zagrebačko histrionsko ljeto, Glumačka družina Histrion: Nino Škrabe, Idu svati, mlade ni, red. Georgij Paro
Piše: Tomislav Kurelec
Predstava je svoje najuspjelije trenutke dosezala interpretacijom Sunčane Zelenike koja je imala precizan osjećaj za tajming, a uz to je i djelovala potpuno vjerodostojno kao seljanka pritisnuta svakodnevnim brigama. Ona je pritom nekadašnju Bučovu ljubav igrala potpuno ozbiljno, a komika je proizlazila iz situacija u kojima se njen lik našao ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Renata Carola Gatica / Natalija Manojlović, Šarengrad, red. Renata Carola Gatica
Piše: Igor Tretinjak
Šarengrad zanimljivo promišlja o drugoj strani ratne medalje, onoj ženskoj, koja od nedefinirane stvarnosti bježi u strogo definiran svijet nestvarnih sapunica. Druga, izvedbena, strana šarengradske medalje nažalost ne uspijeva iskoristiti sve mogućnosti odlične ideje koja nije obogaćena scenskim oživotvorenjem, nego samo prenijeta na scenu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Christopher Durang, Terapija, terapija, red. Damir Lončar
Piše: Tomislav Kurelec
Ni Durangov tekst ni Lončareva režija čvrsto oslonjena na glumački ansambl u kojem briljira Dubravka Ostojić ne iscrpljuju se u jednoznačnosti. Pružajući komično izvitoperene situacije iz vremena nastanka komada pokazuju da nam one nisu tako daleke kao što se u prvi mah čini. Terapija, terapija je omogućila je dobru zabavu gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Marguerite Duras, Joseph, red. Ivica Buljan
Piše: Igor Tretinjak
Iako početna ideja o scenskom izgovaranju književnog teksta, odnosno povratku na nulti stupanj čitanja, zvuči vrlo izazovno, površna i nedovoljno promišljena realizacija smjestila je projekt Joseph bliže monološkim nastupima na LiDraNu, nego predstavi u profesionalnom kazalištu. Nažalost, budući da je projekt mogao ponuditi znatno više
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Škrtac, red. Maja Šimić
Piše: Igor Tretinjak
Vjerujući previše samom Molièreu, redateljica Maja Šimić odlučila je na scenu gotovo školski prenijeti originalni tekst. Škrtac Kazališta Novi život zadovoljit će prvenstveno učenike koji u gledanju lektira vide lakši put do upoznavanja s propisanim joj književnim klasicima, dok gledatelji koji su se već susreli s tekstom neće dobiti koliko su mogli ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Oliver Frljić, Mrzim istinu, red. Oliver Frljić
Piše: Tomislav Kurelec
Suvereno se kao autor krećući na nekoliko razina scenske zbilje Frljić, stvara kompleksnu predstavu u kojoj su i modernističke težnje i nasilje duboko opravdani, a slojevitost značenja ostavlja mogućnost publici, koja je duboko emocionalno uvučena u gusto tkanje predstave, da sama u viđenome pronalazi vlastita tumačenja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Miroslav Krleža, Gospoda Glembajevi, red. Vito Taufer
Piše: Marija Grgičević
U svojem nastojanju da približi vrijeme drame vremenu publike, predstava sve do stanovita zastoja i napadne nedoumice u finalu ipak ostaje riječju i duhom posve vjerna autoru. Štoviše, ona na stanovit način rehabilitira već pokoljenjima uvelike uvažavano ali ne baš voljeno djelo, jer ga ponovno čini iznimno privlačnim za publiku
...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Rona Žulj, Lijepa naša, red. Miran Kurspahić
Piše: Tomislav Kurelec
Posebno treba istaknuti visoke domete režije Mirana Kurspahića koji uspjeva puna dva sata držati punu pozornost gledatelja zahvaljujući brzom ritmu i uklapanju raznovrsnih scenskih, glazbenih i video efekata u čvrstu cjelinu koja svojom originalnošću nedvojbeno ima dodirnih točaka s nekim suvremenim modernističkim tendencijama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Rona Žulj, Hommage I, red. Rona Žulj
Piše: Tomislav Kurelec
Umnažanje identiteta protagonistice nije pokazalo dublje promišljanje autorice o položaju žene u svijetu i(li) glumice u kazalištu, a nije bilo previše poticajno ni za potpunu realizaciju glumačkog umijeća Petre Dugandžić te Hommage I ipak ostaje tek zanimljiv pokušaj, ali ne i puno ostvarenje posebnog modernističkog puta Rone Žulj
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Ženidba, red. Mateja Koležnik
Piše: Marija Grgičević
Jelena Miholjević kao Fjokla izvrsno se snalazi i u zadanom tipu komike i nenametljivo pokreće igru. Dijana Vidušin (Agafja) čini izvrstan par s Arinom Dubravke Miletić. Sve uloge prosaca ostvarene su brzopoteznim efikasnim krakterizacijama, a Boris Buzančić kao Ževakin neodoljivim šarmom tragikomike dodaje neophodnu notu melankolije ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Irena Čurik, Sutra, sutra, red. Irena Čurik
Piše: Igor Tretinjak
Sutra, sutra pruža zanimljivu viziju sutrašnjice kao virtualne kazališne igre, koja je nažalost zapela u nepročišćenoj scenskoj igri. No, nije pala, nego, usprkos ritmičkim crnim točkama i dramaturškim praznim hodovima, nudi dobre epizode i glumačke role na odlično oblikovanoj sceni. Uz dodatna kraćenja i dinamiziranja, predstava bi dobila na ritmu i kompaktnosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Hristo Bojčev, Bolnica na kraju grada, red. Saša Broz
Piše: Gordana Ostović
Prostor bolnice izvrnut je, apsurdan svijet pun egzistencijalnih strahova pa i paranoja, no režija Saše Broz u njega je diskretno upisala neku bajkovitost i nadrealnost koja na određenim dijelovima sumanutih psihoza djeluje smirujuće. Dijagnoza je ove predstave: pametan tekst, neagresivna režija i glumačka igra koja ne ide na prvu loptu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Elvis Bošnjak, Nosi nas rijeka, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Marija Grgičević
Svi glumci u svojim traženjima daju rezultate dostojne poštovanja. Među najizražajnijima su bizarni zaručnici Anja Šovagović Despot koja u ulozi Seke sugestivno utjelovljuje bolnu oporost odricanja, i Siniša Ružić koji kao Mladen ostvaruje najdobrodušniji, gledateljima najbliži lik predstave, pun djetinje razigranosti i svježine, a bez ičega suvišnog ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Sarah Kane, Fedrina ljubav, red. Božidar Violić
Piše: Viktoria Franić Tomić
Violićeva režija Fedrine ljubavi stala je u obranu svih literarnih psovača od Sare Kane pa do našeg Janka Polića Kamova i revitalizirala njegovu testamentarnu poruku: „Ako propovijedam nemoral, do toga sam došao sto puta moralnije od svih onih koji propovijedaju moral.“ Ova predstava ide u red najdubljih i najsloženijih duhovnih iskustava ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar &TD, Zagreb: Euripid, Medeja, red. Marina Petković Liker
Piše: Marija Grgičević
S Marijom Škaričić i Markom Makovičićem, iznenađujuće zrelim mladim protagonistima, uz uvijek najpouzdaniju Anu Karić koja sjedi u pozadini na mjestu dodijeljenu narativno komentatorskim funkcijama, živom dinamikom izmjene prizora u nepogrešivu ritmu i homogenoj slikovitosti mladi su kazalištarci uspjeli osvojiti i zadržati pozornost publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
GD Histrion: Ivan Kozarac, Duško Valentić, Miroslav Škoro, Najbolje godine, autor koncepta Duško Valentić
Piše: Igor Tretinjak
Valentić se uspješno kretao između živog pripovijedanja i emocionalnog podrhtavanja, koje je prvenstveno izražavao fizičkim slojem glume: ekspresivnim izrazom lica, suzama, bijesom, ljutnjom i patnjom. Kroz cijelu predstavu bio je dosljedan melodioznosti pjevne i mekane slavonske štokavice, kojom je ipak pomalo utišao čvrstoću i snagu Đuke Begovića ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu u suradnji s Hrvatskim domom, Vukovar: Lada Kaštelan, Adagio, red. Marina Petković Liker
Piše: Tomislav Kurelec
To što tumači različitih likova u predstavi imaju i vrlo različite načine glume možda unatoč različitim dometima ne bi bio prevelik nedostatak da ih je redateljica Marina Petrović Liker uspjela inkorporirati u čvrstu i skladnu cjelinu koja bi osmišljeno uobličila odnos između protagonista ukorijenjenih u svakodnevicu i teatraliziranosti prostora igre
...pročitajte cijeli tekst...
-
Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: René Bitorajac / Tarik Filipović / Zoran Lazić, Spektakluk, red. René Bitorajac / Tarik Filipović
Piše: Tomislav Kurelec
Bitorajac i Filipović i kao interpretatori i kao redatelji uspijevaju nametnuti brz ritam scenskih atrakcija, a scenografski okvir potpuno je primjeren za tu modernu verziju kabarea, predstavu koja je izuzetno zabavila publiku, a očito donijela radost igranja i samim interpretatorima koji su to svoje zadovoljstvo na najbolji način podijelili s gledateljima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Svarog, Zagreb: Miljenko Muršić, Čakovečki geodeti, red. Dubravko Sidor
Piše: Marija Grgičević
Sva trojica izvođača, Dubravko Sidor, Tomislav Svetić i Jan Janković, nakon što su u mladosti bili uspješni glumci, stjecajem okolnosti proveli su radni vijek na neglumačkim poslovima te ovom predstavom prepunom radosti igre samima sebi i publici kao neisluženi veterani pokazuju da je gluma poziv i dar koji, kao ni duša, ne stari ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Mauzer (nadahnuto Grobnicom za Borisa Davidoviča Danila Kiša i Mauzerom Heinera Müllera), red. Borut Šeparović
Piše: Matko Botić
Mauzer dobro osmišlja pitanja, ali se ne trudi iz njih stvoriti teatar, nego ih pušta da poput dobro odabranih knjiških citata tek ovlaš dodiruju pažnju gledatelja, čije je aktivno sudjelovanje u predstavi ostalo na razini površnog trika. Navučeni i preko volje izgovoreni privatni ekskursi Zekaemovih profesionalaca u Mauzeru zvučali su papirnato i monotono ...pročitajte cijeli tekst...
-
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb, i Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Antun Šoljan, Romanca o tri ljubavi, red. Boris Svrtan
Piše: Igor Tretinjak
Romanca o tri ljubavi zanimljiva je predstava kojom se profesionalnom kazalištu predstavilo četvero mladih, djelomično iskusnih i svakako zanimljivih glumaca koji, svaki na svoj način, posjeduju scenski šarm, ali i izvedbene slabosti na kojima trebaju naglašenije raditi kako bi se oblikovali kao kvalitetni glumci ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Antony Jay – Jonathan Lynn, Da, ministre, red. Zoran Mužić
Piše: Tomislav Kurelec
Tekst i Mužićeva režija radnjom i likovima koriste se samo poput ilustracije karikaturalne slike politike. Mila Elegović tumači ministricu kao jednu od niza svojih scenskih naivki nimalo ne vodeći računa o tome da naivnost u politici ipak ima svoje posebnosti. Predstava Da, ministre bila je tek žalosno prisjećanje kako je politička satira nešto drugo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Borivoj Radaković, Amateri, red. Petar Veček
Piše: Tomislav Kurelec
Veček je svojom redateljskom vizijom omogućio glumcima da iskažu svo svoje umijeće kako bi likovima koji su tekstovno na granici efektne karikature dali puninu. A glumci su to izvanredno iskoristili. Najkompleksnija je uloga Grge u kojoj je Goran Grgić pokazao neka svojstva svog glumačkog talenta koja dosad nisu toliko dolazila do izražaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Epilog Teatar, Zagreb: Aldo De Benedetti, Crvene ruže, red. Ivana Peroš
Piše: Tomislav Kurelec
De Benedettijev tekst vješto je napisan, ali i po složenosti zapleta i po umijeću oblikovanja likova znatno zaostaje za vrhunskim vodviljima Labichea ili Feydeaua na koje u pojedinim trenucima podsjeća. Usto je toliko određen vremenom u kojem je napisan da prebačen u današnju Hrvatsku ne može djelovati ni provokativno ni uvjerljivo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ivica Boban, Zagorka, red. Ivica Boban
Piše: Matko Botić
Zagorka ni u jednom trenutku ne uspijeva postati punokrvnim kazališnim događajem, jer je ogromna količina informacija površno izbrbljanih pred publikom potpuno otklonila ikakvu mogućnost da se Zagorkin život uvjerljivo zaogrne teatrom. Gošća Daria Lorenci Flatz dala je sve od sebe no ni to nije moglo pomoći predstavi
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Miroslav Krleža, Leda, red. Boris Svrtan
Piše: Matko Botić
Da bi Krležina rečenica na sceni zasjala u punom sjaju, osim silne, već u replike upisane pameti, potrebna je i nemala količina redateljske hrabrosti i mašte koja će tu verbalnu ekvilibristiku u punom smislu te riječi oteti literaturi. U cijelosti, stječe se dojam kako je predstava više vješta ilustracija, negoli istinska teatarska kreacija
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv