Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu
-
Jugoslavensko dramsko pozorište, Beograd: Igor Štiks, Elijahova stolica, red. Boris Liješević
Prepričavanje i igranje prepričanog te minuciozno istkan šav koji spaja to dvoje vrlo je zanimljiv dramaturški postupak koji po definiciji zadovoljava i one sklone klasičnim kazališnim kanonima i one koji u kazalištu cijene upravo otklon od istih. Gledatelja drama postavlja u odnos komunikacije sa samim sobom što je visokovrijedan cilj kazališnog događaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Malo pozorište Duško Radović, Beograd, Srbija, Frank Wedekind, Buđenje proljeća, red. Anja Suša (u GK Trešnja, Zagreb)
Piše: Igor Tretinjak
Namjenivši Buđenje proljeća tinejdžerima, redateljica Anja Suša tome je podredila sve elemente predstave, od adaptacije, preko scenske izvedbe visokog ritma ispunjene humorom, do otvorene komunikacije s publikom. Time nije otupjela Wedekindovu kritičku oštricu, nego je predstavu odlično prilagodila uzrastu svoje publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
6. festival novog cirkusa, Zagreb, 13. studenoga 2010.
Piše: Olga Vujović
Philippe – Phia Menard odigrao-la je predstavu P.P.P. – Pozicija paralelna podu. Krhka figura protagonista u kupaćem kostimu izaziva sućut nas u jaknama, svjesnih da je sedamnaest stupnjeva ponekad jako, jako hladno. I dok pratimo borbu krhkog tijela s ledom i snijegom, navijamo za njega i možda postajemo, bolje, tolerantnije osobe
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Aleksandar Popovski i Jelena Mijović (po Ovidiju), Metamorfoze, red. Aleksandar Popovski (u GDK Gavella, Zagreb)
Piše: Tomislav Kurelec
Redatelj je tražio i uspio glumcima, a preko njih i gledateljima prenijeti ovidijevsku radost pričanja priča u kojima isti glumac ili glumica u trenutku mijenjaju ulogu ili pripovjedačku poziciju. To podupire Ovidijeve stavove o tome kako ništa nije stalno osim mijena. Takvu igru vrlo kvalitetan glumački ansambl iznimno je uspjelo realizirao
...pročitajte cijeli tekst...
-
25. Gavelline večeri, Zagreb, 18. – 29. listopada 2010.: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija, Ivor Martinić, Drama o Mirjani i ovima oko nje, red. Iva Milošević
Piše: Tomislav Kurelec
Iva Milošević oblikuje Martinićev tekst kao dojmljivu sliku svakodnevice koja je istodobno i tipski model besmislenog životarenja i dovoljno pomaknuta u nekim elementima da djeluje začudno i tako navodi gledatelja da se udubi u svaki detalj prikazanog u kojem će pronaći mnogo sličnosti sa vlastitim prazninama
...pročitajte cijeli tekst...
-
25. Gavelline večeri, Zagreb, 18. – 29. listopada 2010.: HNK Split, William Shakespeare, Hamlet, red. Aleksandar Ogarjov
Piše: Tomislav Kurelec
Oblikovanje nerijetko i multimedijalnog scenskog događaja omogućilo je Ogarjovu da uspješno na sličan način kombinira i različite glumačke pristupe i da ta različitost ne bude slabost predstave nego da pridonese njezinoj značenjskoj slojevitosti. Mijo Jurišić i načinom igre odudara od uobičajenih zamišljaja Hamleta ...pročitajte cijeli tekst...
-
8. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 17. rujna - 2. listopada 2010.: Volksbühne am Rosa-Luxemburg–Platz, Berlin, U Moskvu, u Moskvu, red. Frank Castorf
Piše: Matko Botić
U Moskvu, u Moskvu dobra je demonstracija glumačke moći Volksbuhneovog ansambla i reprezentativan uzorak poetike redatelja koji se s tim ansamblom napravio neke od ključnih njemačkih predstava u posljednjih dvadesetak godina. Predstava ipak pripada manirističkoj fazi umjetnika koji je sa svojim anything goes konceptom istinski uzbunjivao duhove 1990-ih ...pročitajte cijeli tekst...
-
8. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 17. rujna - 2. listopada 2010.: DorkyPark, Megalopolis, red. Constanza Macras
Piše: Matko Botić
Megalopolis Constanze Macras još je jedan teatarski poziv u pomoć te socijalno osvještene i intrigantne kazališne umjetnice, koji svojim unikatnim pristupom na već dobro poznate teme uspijeva na neko vrijeme uzburkati duhove, da bi u drugoj polovici te iste duhove u publici pomalo anestezirao repetitivnošću i manjkom emocionalne napetosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
8. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 17. rujna - 2. listopada 2010.: Festival d’Avignon, Falk Richter, Moj tajni vrt, red. Stanislas Nordey, Falk Richter
Piše: Matko Botić
U izvedbenom smislu Moj tajni vrt ostao je oštećen izrazito nedramskim predloškom, pa gotovo polovinu predstave slušamo i gledamo Stanislasa Nordeya kako u uvijek istoj pozi sa zgrčenim rukama propovijeda o zlom kapitalizmu i frustracijama iz djetinjstva. Stvari se neznatno dinamiziraju u drugom djelu kada mu se priključuju preostalo dvoje glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
-
8. festival svjetskog kazališta, Zagreb, 17. rujna - 2. listopada 2010.: Peeping Tom, Belgija, Ulica Vandenbranden 32, red. Gabriela Carrizo, Franck Chartier
Piše: Matko Botić
Stanovnici ulice Vandenbranden sami su i kad su zajedno, oni su, riječima Travisa Bicklea, „Božji usamljeni ljudi“, čiji se unutrašnji nemiri katkad doimaju realniji od stvarnosti, a realnost koja ih okružuje katkad zna bit surovija od mašte. Članovi skupine Peeping Tom tomu su dobro poznatom paradoksu podarili zastrašujuće uvjerljiv život na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
-
14. Zadar snova: Teatro Verrdi, Zadar, Obrovačko kulturno ljeto: Žanina Mirčevska, Mjesto gdje nismo bili, red. Natalija Manojlović
Piše: Mario Županović
Obilje vizualno atraktivnih, a ponajviše olfaktornih sekvenci oblikuju komad izrazito manirističke vizure, često namjerno barokiziran gomilanjem sadržaja na sceni. Unatoč tome što na nekoliko mjesta sporost radnje i žanrovska nepreglednost uzrokuju začudnost i gubitak fokusa, predstava Mjesto gdje nismo bili je vrlo filmična
...pročitajte cijeli tekst...
-
56. Splitsko ljeto: Carlo Goldoni, Ribarske svađe, red. Vinko Brešan
Piše: Viktoria Franić Tomić
Goldonijev dramski predložak nije nipošto komad čija se dramska struktura valja razbijati, jer on vječno osvaja publiku kao neka vrsta teatro povero, kao prostor koji nikad nije bio pastoralan, ali koji je publici uvijek podržavao nadu i vjeru u moć smijeha, u prevladavanje nedaća, u stoicizam ljudi na morskim prostranstvima
...pročitajte cijeli tekst...
-
56. Splitsko ljeto: Kristalna kocka vedrine / Gradsko kazalište Sisak, David Harrower, Kos, red. Zijah A. Sokolović
Piše: Mario Županović
Zijah Sokolović bravurozno je pripremao ulogu, naslanjajući se počesto na gestualno i tjelesno izražavanje dok je vokalni dio stalno u izmjeni pianissima i fortissima. Olga Pakalović suvereno je mijenjala lica i emocionalne boje nekad dvanaestogodišnje nekad tridesetogodišnje Une parirajući Sokoloviću u dirljivim, a katkad i šizoidnim izljevima emocija ...pročitajte cijeli tekst...
-
14. Zadar snova: Teatar Exit, Zagreb, MMR K3RN3L, New York, PushPush Theater, Atlanta, SAD, Faustus’ Module Re-linked, red. Srećko Borse
Piše: Mario Županović
U dramaturškom čitanju Srećka Borsea odnos Faustusa i Mefista oblikovan je kao odnos muškarca i žene odnosno muške i ženske prirode te je naglasak stavljen na tjelesni kontakt i interakciju izvođača. Juditu Franković treba pohvaliti za tjelesno uvjerljive sekvence dok je prevelika stilizacija prisutna u duetima u kojima je njezin partner mnogo neizražajniji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Ulysses, Mali Brijun: William Shakespeare, Oluja, red. Lenka Udovički
Piše: Olga Vujović
Brijunski kazališni Šerbedžija nije bio čarobnjak Prospero, niti vojvoda, niti gospodar prostora i otočkih sila. Bio je to čovjek koji se zatekao usred kazališnog komada pa je, poput istinskog profesionalca, odigrao zadane teme. A šteta, jer se radi o dobrom glumcu i slojevitom liku. Utrošeno je u predstavu vremena, truda i novca, ali nedostaje strasti ...pročitajte cijeli tekst...
-
61. Dubrovačke ljetne igre: Festivalski dramski ansambl u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih, Nikolaj Vasiljevič Gogolj, Revizor, red. Jernej Lorenci
Piše: Tomislav M. Bonić
Izdvojiti treba Vilija Matulu koji je dojmljivo karakterizirao lik korumpiranog nižeg činovnika u svevremenosti, a u trenucima kada se nada u promaknuće kao da (raz)otkriva cjelokupni sustav Vlasti. Dubrovački Revizor zanimljiva je predstava kojoj valja priznati inovativnost, predstava koja postavlja pitanja (često dajući i odgovore)
...pročitajte cijeli tekst...
-
14. Zadar snova: KUD Bleke i konji, Enio Meštrović, Nocturno, red. Enio Meštrović
Piše: Mario Županović
Izvrsno odabrani glazbeni vremenoplov najzaslužniji je što je događaj u fluidnom i dobrom strukturiranom ritmu prošao bez padova i slabih mjesta. Pogađajući i suptilnije i emocionalnije strane dobre ili loše povijesti Nocturno nije otplovio u populizam niti u narodnjačku veselicu iako bi netko sa strane to i tako protumačiti ...pročitajte cijeli tekst...
-
56. Splitsko ljeto: Bilješka uz predstavu HNK Split, Ivan Kovačić, Smij i suze starega Splita, kao temelj Obrazloženju nagrade Judita dodijeljene redatelju Goranu Golovku
Piše: Vlatko Perković
Situirajući predstavu na bivšem splitskom groblju Sustipan, Goran Golovko je sa svojim suradnicima i glumačkim ansamblom HNK Split postigao čudesnu oživljenost života naših djedova i pradjedova koja kao da je mistično izranjala iz utabanog grobišta i zalazila u našu drukčiju sadašnjost, da bi nas patnjom otaca suočila s izgubljenim pamćenjem ...pročitajte cijeli tekst...
-
10. Osječko ljeto kulture, 29. lipnja – 21. srpnja 2010. Osijek
Usprkos recesiji, organizatori su ponudili bogati program organiziran tako da su se mogla pratiti sva događanja uz dovoljan broj mjesta za sve željne umjetničkih poslastica. Najboljima su proglašeni Malograđanska svadba, Pjevački zbor Brevis i UAOS za koncert Adiemus Karla Jenkinsa, te Studio kulturologije za koncept urbane provokacije Kultura grada ...pročitajte cijeli tekst...
-
10. Osječko ljeto kulture: Dječje kazalište Branka Mihaljevića Osijek i Hrvatsko kazalište Pečuh, Ferenc Molnár – Matko Botić, Dječaci Pavlove ulice, red. János Szikora
Piše: Alen Biskupović
Osnovna slabost izvedbe je podjela. Većina ansambla neuvjerljivo je odigrala svoje uloge bez međusobne komunikacije, psihološke izrađenosti lika, jednostavno automatski ispunjavajući svoje scenske dužnosti. Samo su Ivica Lučić, Mladen Vujčić i devetogodišnji Karlo Smrećki svojim nastupom ispunili očekivanja publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
25. Zagrebačko histrionsko ljeto na Opatovini: Georges Feydeau, Lovački rog, red. Dražen Ferenčina
Piše: Tomislav Kurelec
Dražen Ferenčina je majstorski pogodio ritam predstave i ispreplitanje zvjezdanih trenutaka svake uloge i njezinog tumača uz funkcionalno uklapanje glazbene pratnje te se još jednom pokazao kao vrhunski redatelj komedija koje podjednako mogu oduševiti i najširu publiku i kazališne sladokusce ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. Riječke ljetne noći: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca RIjeka, Daniil Harms, Cirkus destetika, red. Aleksandar Popovski
Piše: Tatjana Sandalj
Tijekom Cirkusa destetika, Harmsove besmislice publiku će nasmijati, zabaviti, ali i postaviti pitanja o ljubavi, vjeri, komunikaciji, razumijevanju, ukratko – smislu života. Ako to podsjeća na Montya Pythona, na pravu ste putu. Uz napomenu da je predstava u režiji Aleksandra Popovskog pitka i onima koji ne preferiraju taj tip humora
...pročitajte cijeli tekst...
-
61. Dubrovačke ljetne igre: Tomislav Zajec: Spašeni. Hotel Belvedere, Festivalski dramski ansambl, redateljica: Franka Perković, 31. srpnja 2010.
Piše: Tomislav M. Bonić
Redateljica Franka Perković slijedeći Zajčevu dramu stvara predstavu mozaika ljudskih emocija. Dubrovačke ljetne igre prvom premijerom hrabro su se upustile u preispitivanje suvremene hrvatske drame i dobile predstavu koja nema pretenzijim biti velikom festivalskom produkcijom, no koja ima unutarnju koherentnost i iznimnu glumačku snagu. ...pročitajte cijeli tekst...
-
61. Dubrovačke ljetne igre, 10 srpnja – 25. kolovoza 2010: Otvaranje i najave programa
Piše: Tomislav M. Bonić
Najstariji hrvatski ljetni festival ove će godine okupiti više od 2000 umjetnika, a do 25. kolovoza na desetak scenskih i ambijentalnih lokacija održat će se više od 70 dramskih, glazbenih, plesnih, likovnih i opernih izvedbi. Što drugo, nego poželjeti da Fortuna, još jednom, zahvati Grad i Umjetnost koji u neraskidivoj vezi ulaze u sedmo desetljeće
...pročitajte cijeli tekst...
-
Riječke ljetne noći: Kazališna radionica Malik, Rijeka, Trsatska gradina, red. i kor. Žak Valenta
Piše: Tatjana Sandalj
Projekt Trstaska gradina nije završen premijernom večeri nego će tek biti zaključen dokumentiranjem predstave te evaluacijom sa svim sudionicima, a kojom se želi utvrditi naučeno i razmijeniti iskustva rada na specifičnoj lokaciji. Međutim, već sada možemo reći da je vrijednost projekta višestruka ...pročitajte cijeli tekst...
-
24. Eurokaz, festival novog kazališta, Zagreb, 2. – 27. lipnja 2010: Marionetsko kazalište Youkiza, Japan, Kuo Pao Kun, Potomci uškopljenog admirala, red. Frédéric Fisbach
Piše: Olga Vujović
Scena, lutke i svjetlo Lauranta P. Bergera važan su prinos predstavi – hladno osvjetljenje, sterilni uredski stolovi, prostorija kaveznog tipa daju snažan osjećaj tjeskobe pa se emotivno priklanjamo glavnom liku. Predstava je možda malo preduga, no nesumnjiva je fascinacija vrsnošću animatora, potresnom pričom i vizualnom dosljednošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
34. dani satire, Zagreb 4. –19. lipnja 2010.: Kazališna družina Glumci u Zagvozdu, Mate Matišić, Cinco i Marinko iliti odnila ji lipa smrt, red. Vedran Mlikota i Danko Ljuština
Piše: Tomislav Kurelec
Ritam predstave bio je besprijekoran. Kod Ljuštine i Mlikote niz komičnih obrata s diskretnom naznakom tuge oblikovao je izvanredno dojmljivu sliku pojedinca u unaprijed propalom pokušaju da izbjegne i prevari ne samo smrt nego i mehanizme koji lome individualnost, pa zato ova predstava može potpuno zadovoljiti i zahtjevnu publiku
...pročitajte cijeli tekst...
-
34. dani satire, Zagreb 4. –19. lipnja 2010.: Beba 021/ Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Eugène Ionesco: Ćelava pjevačica, red. Beba Balašević
Piše: Tomislav Kurelec
Novosadska Ćelava pjevačica zbog odabrana redateljskog pristupa postaje uspjela pučka komedija, ali ispražnjena od bilo kakvih dubljih značenja, pa prema njoj netko tko od ranije ne poznaje Ionescov tekst nikako ne bi mogao zaključiti da se radi o (anti)komadu koji zauzima bitno mjesto u povijesti kazališta dvadesetog stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
-
34. dani satire, Zagreb 4. –19. lipnja 2010.: Beogradsko dramsko pozorište, Goran Marković, Falsifikator, red. Goran Marković
Piše: Tomislav Kurelec
Predstava visokim vrijednostima ostavlja dubok dojam na publiku, zato jer nije programatska s pojednostavljenom porukom nego naslovnog protagonista prikazuje kao nesretnog i nespretnog čovjeka dobrih namjera koje vode u pakao, te tako stvara kompleksan svijet koji gledatelja navodi na razmišljanje o prikazanom i oblikovanje vlastitih stavova ...pročitajte cijeli tekst...
-
34. dani satire, Zagreb 4. –19. lipnja 2010.: Narodno pozorište Sarajevo, Jean-Baptiste Poquelin Molière: Građanin plemić, red: Lary Zappia
Piše: Tomislav Kurelec
U društvu u kojem je glavni kriterij vrijednosti novac, suvremeni tajkuni nameću svoj primitivizam kao važeću normu, a takav primitivizam prikazuje i Zappijina interpretacija Građanina plemića. Ono što pritom ostaje dvojbeno jest prikazuje li predstava takav primitivizam kritički ili mu se uz iskreni osmijeh i sama predaje
...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Slovensko mladinskog gledališče Ljubljana, Oliver Frljić, Proklet bio izdajica svoje domovine, red. Oliver Frljić
Desetoro glumaca na početku predstave razgolitili su se fizički, a na kraju i duhovno te se dali bez ostatka. Svatko će od njih doći na red da mu pronađu krivo krvno zrnce i da ga upucaju po kratkom postupku. Na sceni na kraju leži osam mrtvaca, a pod zastavama kojima su pokriveni svi su isti – mrtvi. Užasno podsjećanje na prizorišta masovnih grobnica
...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Slovensko narodno gledališče, Maribor, Slovenija, Patrick Marber, Bliže, red. Dino Mustafić
Dino Mustafić režira i u kazalištu i na filmu, a u ovoj je predstavi ujedinio najbolje od oba medija. Publika je izravno u radnji, a istodobno kao da gleda film. Na pozornicama se odvijaju kadrovi, a čak i kada su glumci na dvjema pozornicama istovremeno, radnja se odvija naizmjenično. Predstava je dojmljiva i stoga što je redatelj u glumcima imao sjajne suradnike ...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Dramsko i glazbeno državno kazalište Vaso Abashidze. Tbilisi, Gruzija, William Shakespeare, Macbeth, red. David Doiashvili
Gruzijskog Macbetha doista je vrijedilo vidjeti, jer je intenzivan i zanimljiv doživljaj te jedna od rijetkih predstava u traumatičnom programu koja nije gledatelja ostavila u mraku 21. stoljeća. Predstava obiluje mnoštvom sitnih i za doživljaj cjeline važnih detalja, ničega nema previše i sve se doima lakim i jednostavnim. Stoga ne čudi oduševljenje publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Beogradsko dramsko pozorište, Srbija, David Lindsay Abaire, Zečja jama, red. Filip Grinvald
Sjajno, iskreno, s dubokim razumijevanjem ispričana priča, nije rezultirala podjednako dobrom predstavom. Predstava kao da nema redatelja. Može se samo zamisliti što bi od tog teksta učinio vrsni redatelj. Ovako smo gledali anemičnu predstavu s nekoliko dobrih glumačkih kreacija, među kojima svakako treba izdvojiti upečatljivu baku Đurđije Cvetić. Doista šteta ...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija, Robert Musil, Sanjari, red. Miloš Lolić
Glumački ansambl izvanredan je, uigran, kompaktan, besprijekoran, ujednačen. No Sanjari su ipak naporna i dosadna predstava. Bez emotivnosti, katarze, dramatičnosti, u ovom slučaju čak i bez mogućnosti da prati priču, gledatelj ne suosjeća, ne vezuje se, ne brine što će biti i ne izlazi iz teatra ispunjen
...pročitajte cijeli tekst...
-
17. međunarodni festival malih scena (Rijeka, 3. – 10. svibnja 2010.): Narodno pozorište, Beograd, Srbija, Meša Selimović, Derviš i smrt, red. Egon Savin
Predstavu je adaptirao i režirao Egon Savin i to veliko djelo bez gubitaka postavio u okvire kazališne predstave. Fascinantni tekst maga riječi Meše Selimovića, ali i svjetonazor i duh njegova djela – sve je tu, pred gledateljem, na pozornici. Nevjerojatnu i šokantnu aktualnost teksta danas, Savin naglašava domišljato provlačeći priču kroz vrijeme
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dvorana Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti, Zagreb: Njarabum (temeljeno na dramskim i pjesničkim predlošcima Radovana Ivšića, red. Anja Maksić Japundžić (produkcija: Eurokaz, Zagreb, MSU Zagreb, Focus on Art and Science, EU)
Piše: Matko Botić
Njarabum je još jedan kazališni prilog boljem razumijevanju duševnih poremećaja čije zastrašujuće posljedice zrcale naopake vrijednosti društva u kojem živimo. U spoju intimne priče autorice i Ivšićevih stihova zrastao je kazališni čin koji usprkos slabostima osvaja željom da temi koju otvara prilazi beskompromisno i bez fige u džepu
...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Gumbekovi dani, Zagreb: HNK u Varaždinu, Ljubomir Kerekeš, Skupština, red. Ljubomir Kerekeš
Piše: Tomislav Kurelec
Kerekeš je Skupštinom, predstavom koja u početku djeluje kao vulgarno povlađivanje najnižem ukusu publike ipak uspio maloj sredini koju prikazuje pridati svojstva koja je čine zastrašujućim odrazom stanja u kojem se nalazimo. Predstava je reprezentativan primjer estetike ružnoće i odvratnosti i njezine opravdanosti u uobličenju nekih specifičnih tema ...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Gumbekovi dani, Zagreb: HNK u Splitu, Boris Senker, Podvala ludosti, red: Georgij Paro
Piše: Tomislav Kurelec
Georgij Paro, koji je iznimno atraktivnim režijama upravo Krležinih komada ostvario neke od najviših dometa hrvatskog kazališta druge polovice prošlog stoljeća, ovdje nije išao za posebnim redateljskim efektima nego se koncentrirao na rad s glumcima i koordiniranje njihova međusobnog odnosa i tako ostvario značenjski slojevitu i vrlo zanimljivu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Gumbekovi dani, Zagreb: Teatar Ra-ma, Zenica, Marinko Nikolić, Cabaret Torch, red: Adis Bakrač
Piše: Tomislav Kurelec
Cabareta Torch ne nastoji problem homoseksualnosti i društva iole dublje sagledati, iako je to zasigurno moguće i u komediografskom i u ironijskom ili satiričnom kabaretskom stilu. Nikolić se drži općih mjesta koja pokušava napraviti smiješnima, dok se njegova gluma se svodi na neoriginalno karikiranje homoseksualnog ponašanja ...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Gumbekovi dani, Zagreb: Pozorište Slavija, Beograd, Antonio Amurri i Rade Vukotić, Bračni kabare, red. Rade Vukotić
Piše: Tomislav Kurelec
Predstava kao u zakrivljenom zrcalu komično i groteskno prikazuje bračne nesuglasice i sukobe nudi većini gledatelja oba spola prepoznavanje bar nekih vlastitih iskustava kojima se u ovom cabaretskom obliku mogu od srca nasmijati i time pojačati zadovoljstvo nepretencioznom, ali majstorski izvedenom scenskom zabavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
3. Gumbekovi dani, Zagreb: Kazalište Pinklec, Zagreb, Miroslav Krleža, Ni med cvetjem ni pravice
Piše: Tomislav Kurelec
U predstavi nema duhovne nadmoći Petrice Kerempuha niti humor ublažava egzistencijalne teškoće, jer u vrlo nijansiranoj, strasnoj, iz dubina vlastite osobnosti silnom snagom izvučenoj interpretaciji Adam Končić uspjeva predočiti strahote siromaštva i potlačenosti nekada, ne zaboravljajući ni probleme seljaka danas
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Drama Slovenskog narodnog gledališča, Ljubljana, Milena Marković, Barčica za punčke (Brod za lutke), red. Aleksandar Popovski (u GDK Gavella, Zagreb)
Piše: Tomislav Kurelec
Tekst je iskorišten kao materijal za glumačko poigravanje koje je doista vrlo efektno, ali baš zato i toliko nadređeno tekstu da on tek djelomice dopire do gledatelja i to najčešće onda kada provocira vulgarnošću. Takva koncepcija može oduševiti prvenstveno one koji nekritički doživljavaju Novo kao ekstremno pozitivnu estetsku kategoriju
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv