Kazalište za djecu
-
Gradsko kazalište mladih Split: Ivica Ivanac, Mačak s onoga svijeta, red. Ladislav Vindakijević
Piše: Viktoria Franić Tomić
Premda je poštovao svaku napisanu riječ Vindakijević ju je neverbalnim gestama i aluzijama uspio raširiti daleko iza pozornice tako da je na splitskoj predstavi te Ivančeve slabo poznate drame nakon duljeg vremena ponovno viđena energija koju splitsko Gradsko kazalište mladih dugo nije pokazalo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Braća Grimm, Ivica i Marica, red. Mateja Koležnik
Piše: Igor Tretinjak
Redateljica Mateja Koležnik odlučila je osuvremeniti klasičnu priču i – pogriješila. Ključni element pogreške je dramaturška neopravdanost novog elementa priče, svilene vrpce na koju je prenijet zaplet i veliki dio scenske akcije, a koja je u predstavi djelovala poput nasilno ubačenog stranog tijela. Bilo je tu još dramaturških nelogičnosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb: Blago, red. Damir Klemenčić
Piše: Igor Tretinjak
Kazalište sjena Petra Radin nije iskoristila tek kako bi dočarala lik dušice zatočene u ormaru, nego je stvarala poetične minijature, pretačući pokrete ruku, tijela i raznih rekvizita u čarobnu, iako ne i pretjerano preciznu, igru sjena. Međuigra Leona Lučeva i Petre Radin bila je duhovita i razigrana, posebice u početnom susretu dušice i soboslikara
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutaka: Lav Nikolajevič Tolstoj – Mark Rozovski, Priča o konju, red. Zvonko Festini
Piše: Igor Tretinjak
Predstavi je silno nedostajalo glumačke energije, usklađenosti i uigranosti, što je i njezin ključni problem. Pero Jurčić je kao Platnomjer djelovao umorno na dramski opravdanim, ali i neopravdanim mjestima, dok su ostali izvođači dosta griješili u međusobnoj komunikaciji, koreografiji, ali i u odnosu na rasvjetu, glazbu pa čak i scenske rekvizite ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Livija Kroflin, Betlehemska crna ovca, red. Lidija Helajz
Piše: Alen Biskupović
Priča stara dvije tisuće godina karakterizira jasna poruka o dobroti i samilosti koja ju čini svevremenom i uvijek poželjnom u svijetu dječjih kazališta. Dodamo li jezičnu duhovitost primjerenu dječjoj razini, tradicionalne Božićne pjesme, veselu i razigranu ovčju obitelj te pozitivan rasplet – svrha je teksta, uz dva problema, ipak ispunjena ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Hans Christian Andersen, Djevojčica sa žigicama, red. Aleksandra Colnarić (prema režiji Dubravke i Marina Carića)
Piše: Alen Biskupović
Djevojčica sa žigicama u ovakvom redateljskom konceptu, usprkos sitnim nedostatcima, ispunjava dvojaku funkciju. Prva je kršćanska poruka o samilosti prema bližnjem u nevolji i manifestacija milosti Božje prema istima. Druga je puka zabava za djecu koja uživaju u scensko tehničkim i lutkarskim efektima u bajkovitom svijetu snova jedne djevojčice
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena, Zagreb: Zvjezdana Ladika – Ivica Šimić, Vagon prvog razreda, red. Ivica Šimić (prema režiji Zvjezdane Ladike)
Piše: Igor Tretinjak
S obnovom Vagona stigle su i dvije nove postave mladih glumaca koje su na sceni pokazale tipične mladenačke boljke. Tako su muku mučili s početnom glumačkom ukočenošću koja je s tijekom igre popuštala da bi na trenutke prelazila u preglumljivanje, a većim dijelom predstave nedostajalo im je i glumačke energije ...pročitajte cijeli tekst...
-
Umjetnička akademija u Osijeku i Muzej Slavonije, Osijek: Stanislav Marijanović, U potrazi za čudovištima, red. Hrvoje Seršić
Piše: Alen Biskupović
Predstava kroz zabavu, ples i igru te naratora prerušenog u čudovište ostvaruje tako intenzivnu pozitivnu interakciju s publikom da su djeca praktički ulazila na scenu. Mladi glumački ansambl tako je, ponesen pozitivnim reakcijama publike, dao sve od sebe i demonstrirao znanja i vještine stečene školovanjem ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Vladimir Nazor, Veli Jože, red. Zoran Mužić
Piše: Igor Tretinjak
Nazorov tekst pun obrata Marijana Nola dobrim je dijelom očistila, usmjerivši priču na samu poantu – težnju za slobodom, pritom ne zaobišavši krv i usputne žrtve. Zoran Mužić komad je scenski vrlo zgodno razigrao, odlično riješivši vizualnu razliku između divova i patuljaka. Jerko Marčić bio je vrlo dobar kao djetinje naivni Veli Jože
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih: Jelena Kovačić, Anica Tomić, Ovo bi mogla biti moja ulica, red. Anica Tomić
Piše: Matko Botić
U mnoštvu solidnih, ali ne i pretjerano pamtljivih uloga izdvaja se Nataša Dorčić kao Majka dvaju sinova, čiji se krhki habitus zlostavljane žene glumački fascinantno preobražava u sluđenu lavicu koja svoju djecu brani do posljednje kapi krvi. Treba spomenuti i Vedrana Živolića i Jadranku Đokić te Gorana Bogdana
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb i Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Roald Dahl, Matilda, red. Oliver Frljić
Piše: Igor Tretinjak
U predstavi furioznog tempa koja izvođačima i publici ne dopušta nimalo predaha, Frljić je likove oblikovao karikaturalno i na najboljem putu ka groteski. Matilda je vrhunska scenska igra koja djeci i roditeljima nudi mnoštvo zabave, veselja, dinamične glume i odličnih redateljskih rješenja. Rekli bismo, upravo ono što od dječjeg kazališta očekujemo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Saša Anočić, Gulliver u zemlji malih ljudi, red. Saša Anočić
Piše: Matko Botić
Dramaturške manjkavosti donekle je anulirao iznimno raspoloženi glumački ansambl, jednako skladan i uspješan u glumačkim, tehničkim lutkarskim i pjevačkim zadacima. Alex Đaković koji se jedini ne skriva iza lutke u ulozi Gullivera plijeni pažnju odmjerenom i uvjerljivom igrom bez suvišnih gesta i grimasa ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Julia Donaldson i Axel Scheffler, Najotmjeniji div u gradu, red. Sanja Hrenar
Piše: Igor Tretinjak
Najotmjeniji div u gradu laka je zabava za djecu, starijim gledateljima pretjerano jasna, predvidljiva i repetitivna, kako sadržajno tako i izvedbeno. No scenska igra sadrži klice vrlo uspjelih redateljskih rješenja i vica koje je redateljica trebala naglasiti i dodatno razviti, čime bi se predstava odmakla od rutinski ispričane priče ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Nives Madunić Barišić, Naša je mama postala zmaj, red. Mario Kovač
Piše: Igor Tretinjak
Scena i lutke bile su, u skladu s predstavom, velike, šarene, mekane i funkcionalne. Svi elementi odlične predstave Naša je mama postala zmaj u funkciji su razonode i zabave djece, ali i njihovih roditelja, mudro i dozirano prepletene sa pedagoškim smjernicama i razotkrivanjima pravih dječjih vrijednosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Peter Lund, Vještica Hillary ide u operu, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Igor Tretinjak
Najbolji dio predstave bila je mlada sopranistica Marija Kuhar Šoša vrlo opuštena u ulozi otete operne pjevačice. Razgovorne je dijelove vrlo duhovito oblikovala koloraturno te oduševila izvedbom poznatih arija. Odličnu glazbenu pratnju imala je u Simonu Dešpalju koji je svirao glazbu Zvonimira Duspera vođen daljinskim upravljačem
...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Kazalište lutaka Budimpešta, Mađarska: Borbála Szabó i Dániel Varró, Lirika i epika; Narodno kazalište Priština, Kosovo / Družina Collapse, Brest, Francuska: Ilirjan Bezhani, Varalica, red. Clement Peretjatko; Družina Mahokh, Teheran, Iran: Shadi Pour Mehdi, Mahokh, red. Marjam Eghbali Namin i Ali Pakdast
Piše: Igor Tretinjak
Naglasak u predstavi Lirika i Epika je na riječi iz koje izvire glavnina humora i jezičnih igara. Uprkos manjim nedostacima Lirika i Epika u cjelini je vrlo dobra predstava koja sadrži više vrlo duhovitih scena, što joj je, uz odlično animirane male ručne lutke od kartona, osiguralo glavnu PIF-ovu nagradu Milan Čečuk za najbolju predstavu u cjelini.
...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Kazalište lutaka Split, Jakša Fiamengo, More iz ormara, red. Ladislav Vindakijević; Samuil Jakovljevič Maršak, Uspavanka za mišića, red. Ljudmila Fedorova
Piše: Olga Vujović
Mišić Mladena Vujčića u predstavi Uspavanka za mišića aprecizno otvara usta, govori razgovorno i razigrano – ukratko, pred nama je mali miš koji svašta izmišlja da ne bi morao spavati i mi s velikim zanimanjem pratimo razvoj događanja. Ne zato što bismo strepili za njegovu sudbinu, nego zato što smo uvučeni u njegov svijet
...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Predstave Dude Paive
Piše: Igor Tretinjak
Tri izvedene predstave Dude Paive premda tematski, vizualno i izvedbeno različite, imaju nekoliko zajedničkih točaka koje podcrtavaju osnovne poetike svoga autora. To su svakako odlična animacija nešto naglašenijih pokreta te spoj plesa i lutkarstva kao dvaju Paivinih osnovnih izražajnih elemenata, u načelu vrlo različitih, ali kod njega dopunjujućih
...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Gradsko kazalište lutaka Rijeka, Hans Christian Andersen, Slavuj, red. Lary Zappia
Piše: Olga Vujović
Zappia je maštovit redatelj, a ovaj se put poigrao kineskim simbolima – podanici su male stolnoteniske (ping pong) loptice, car je velika, sjajna kugla, a samo su ptice u prirodnom obliku. Koristeći kotrljanje loptica, balansiranje na šipki, bacanje i slične loptaste kretnje, Zappia je stvorio maštovit svijet, koji nam vrlo brzo postaje normalan
...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Kazalište lutaka Zadar, August Šenoina, Postolar i vrag, red. Milena Dundov
Piše: Olga Vujović
Dramatizacija i režija Milene Dundov prilično je nespretna i neujednačena. Nekoliko scena traje (primjerice pogodba s vragom, posjet Božjeg sina) traju vrlo, vrlo dugo. Nasuprot tome, najdinamičniji dio, nadmudrivanje i cjenkanje oko postolareve duše, zbog čega i postoji cijela priča, bitno je kraći. No, dotad je svima ispod metar i dvadeset pažnja već otišla u šetnju ...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Lutkarska scena Ivana Brlić Mažuranić, Zagreb, August Šenoa, Kameni svatovi, red. Zvonko Festini
Piše: Olga Vujović
Problem u praćenju izvedbe leži u dramaturgiji jer se umjesto na riječi previše oslanja na glazbu, koja je pomalo monotona i neprimjerena dječjem uzrastu od pet godina. To je osobito izraženo na početku, čime se gubi pozornost, pa ukoliko gledatelj ne obraća pažnju na songove lako se može zateći u sredini zbivanja, nesvjestan što se dotad događalo ...pročitajte cijeli tekst...
-
43. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 27. kolovoza – 3. rujna 2010: Državno akademsko centralno kazalište lutaka Sergej Obrazcov, Moskva, Ruska Federacija: Sergej Obrazcov, Alexey Bondi, Zinoviy Paperniy, Zinoviy Gerdt, Semen Samodur, Vladimir Kustov, Neobičan koncert, red. Sergej Obrazcov, Semen Samodur / Kazalište Atelje 313, Sofija, Bugarska: Čarobnjak iz Oza, red. Petar Pashov jr.
Piše: Igor Tretinjak
43. PIF otvorila je slavna predstava slavnoga lutkara. Neobičan koncert nastao je 1946. godine i već 64 godine izvodi se pred punim gledalištima. Što je svih tih godina čini svježom i zanimljivom publici? U prvom redu tu je savršena animacija koja u potpunosti osvaja i koja je temelj cijele predstave, a neugaslom šarmu pridonose i izuzetno graciozne lutke ...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Gorica, Velika Gorica: Aladin i čarobna svjetiljka, prepjev Enes Kišević, koncept i režija Senka Bulić i Matko Brljević
Piše: Igor Tretinjak
Aladin i čarobna svjetiljka idejno je zanimljiva, no djeci pretjerano mračna te nedovoljno duhovita i razumljiva predstava. Jedan od ključnih problema leži u odabiru glavnoga glumca, koji bi trebao nositi predstavu. Dovođenjem Luke Nižetića, Scena Gorica dobila je veliku medijsku podršku no na kvalitativnom planu je riječ o medvjeđoj usluzi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivica Boban (prema bajci Charlesa Perraulta), Mačak u čizmama, red. Ivica Boban
Piše: Igor Tretinjak
Filip Križan efektno je i dozirano počovječio mačka te je bio izuzetno gibak i dinamičan u pokretu no nametnuti mu brzi ritam izgovaranja replika nije dopustio izgovorenim riječima da sadržajno i emocionalno ožive u djeci te onemogućio bolju interakciju s publikom. Unatoč slabostima Mačak u čizmama ponudio je i dopadljive scene i dobre glumačke epizode ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Zlatko Krilić, Čudnovata istina, red. Nina Kleflin
Piše: Olga Vujović
Ograničena pokretljivost bila je izazov mladom Svenu Madžareviću, koji je vrlo dozirano prikazao stanje glavnoga lika. Potpuno dominantna bila je Amanda Prenkaj kao Irena; mimikom, pokretom, glasom, upravo svime dočarala je djevojčicu, glas podrške, razuma i prijateljstva, a da nas niti jednom nije pokušala zavarati da se ne radi o odrasloj osobi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Goran Lelas, Somewhere City, red. Paola Galassi
Piše: Tatjana Sandalj
Pretvoriti izuzetno razigran svijet slikovnice u kazališnu predstavu zahtjevan je posao. Čak i kada glavna olovka (autor slikovnica Goran Lelas) sudjeluje u radu na predstavi. Upravo ta iskričava razigranost boja i oblika, kostima i šešira što ih nose likovi bajke diktiraju likove, ali i zadaju okvir cijeloj predstavi. Ujedno su i najbolji njen element
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Magdalena Lupi – Žak Valenta, Cirkus Klaunovski, red. Žak Valenta
Piše: Tatjana Sandalj
Predstava je bez teksta, temeljena na mimi i fizičkom tetaru pri čemu važnu ulogu ima glazba koja odmah asocira na cirkusku arenu i daje ritam izvođačima. Premda prvenstveno namijenjena najmlađoj publici, predstava zabavlja sve uzraste. Oni mlađi uživali su onako kako to samo djeca znaju, a stariji su se podsjetili da djeca u njima još uvijek žive
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutaka: Dubravko Jelačić Bužimski, Osvajanje kazališta, red. Zoran Mužić
Piše: Olga Vujović
Odličan vizualni izgled predstava duguje scenografu Željku Zorici i kreatorici lutaka Sari Lovrić Caparin. Posebno su uspjeli likovi boja u vrlo suvisloj animaciji Nele Čolić Prižmić, Matilde Sorić i Luke Peroša. Uz glazbu Mate Matišića, predstava je vesela i razigrana i zapravo je šteta što se dosta suzdržano pojavljuje na rasporedu ZKL-a
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Samuil Jakovljevič Maršak, Uspavanka za mišića, red. Ludmila Fedorova
Piše: Alen Biskupović
Kompleksna cjelina, sastavljena od mnogih, pomno promišljenih elemenata koje je redateljica uz pomoć uigranog tima postavila u maniri maštovitog dječjeg svijeta, a uz to još i protkana primjerenom radnjom i poukom čine predstavu pravom dječjom poslasticom koja nam vraća poljuljano povjerenje u edukativnost i primjerenost dječjih predstava ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište lutaka Zadar: Braća Grimm, Matovilka, red. Aida Bukvić
Piše: Ana Gospić
Riječ je o predstavi koja iako ne donosi neke inventivnije redateljske zamisli osvaja likovnom svježinom i poletnošću ansambla, a predstavljajući arhetipski obrazac bajke ostaje posve primjerena i zanimljiva djeci mlađega uzrasta, dok one starije, uključujući i roditelje, može didaktičnošću potaknuti na razmišljanje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Jasno k'o pekmez (prema motivima Tao Mede Pooha Benjamina Hoffa), red. Damir Munitić
Piše: Igor Tretinjak
Odlični Rakan Rushadiat u ulozi Winnieja, bio je vrlo elastičan, šaljiv i mek u pokretu te duhovito ozbiljan u razmišljanju o trivijalnostima, uspješno prikazavši radost i plemenitost glavnog junaka. S lakoćom je preuzimao scensku igru, ali se nije prepusto zovu duhovitih minijatura, nego sačuvao dosljednost lika ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Sanjari (po pričama koje je sakupila Vesna Krmpotić), red. Ivan Leo Lemo
Piše: Davor Mojaš
Sanjari su pitka, jednostavna, dovoljno zaigrana, nježno igrana predstava jasnih poruka i zagovora: vjere, nade, istine, poštenja i ljubavi. Gotovo utopijski priziv sklada kojim se kazalište suprotstavlja svakodnevnici. Glumci su predano slijedili Lemov redateljski rukopis skladno se nadopunjujući u ovoj, moglo bi se reći, bajci o bajkama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena, Zagreb: Ivica Šimić, Priča o svjetlu, red. Ivica Šimić
Piše: Igor Tretinjak
Predstavom o svjetlu Ivica Šimić je našao put do malenih dječjih pogleda i srca, uspjevši u potpunosti zadržati njihovu pažnju, usput im ispričavši vrlo zgodnu priču o svjetlu, ljubavi, snovima, roditeljima i koječemu još, sve nenametljivo, toplo i bez žurbe, s velikim obzirom i osjećajem za publiku kojoj se obraća ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Mačak u čizmama, red. Zdenko Niessner (koprodukcija s udrugom Mala opera, Zagreb)
Piše: Igor Tretinjak
Opera za djecu Mačak u čizmama prevelik je zalogaj publici kojoj se obraća. Djeca u predstavama prvenstveno traže priču, odnosno radnju, scensko zbivanje i glumački vic, dok sve ostale elemente, pa tako i operu, treba oprezno unositi u igru. Ova predstava nije uspjela postići tu scensku ravnotežu, opernim elementima natkrilivši sve ostale
...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Martin Javne ustanove u kulturi Hrvatski dom Vukovar: Ivana Brlić–Mažuranić, Šuma Striborova, red. Himzo Nuhanović (u suradnji s Profesionalnom lutkarskom scenom Ivana Brlić–Mažuranić, Zagreb)
Šuma Striborova Scene Martin nije bila predstava kakvu smo očekivali, no hvalevrijedno je činjenica da je mladim glumcima – lutkarima pružena prilika da pokažu umijeće i znanje, te da su se novoosnovanom scenom otvorila vrata i njihovim kolegama koji su voljni podijeliti svoju ljubav prema lutkarstvu s drugima
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutaka i Kazalište Bembo, Zagreb: Kristijan Ugrina i Jelena Milošević, Bonton ili Kako pristojno provesti dan, red. Kristijan Ugrina i Željko Zorica
Piše: Igor Tretinjak
Bonton ili kako pristojno provesti dan osvojila je male gledatelje jasnoćom priče, duhovitošću, privlačnim songovima i odličnim Kristijanom Ugrinom koji je svojom neposrednošću i igrom u potpunosti prilagođenom djeci pridobio njihovu pozornost, a duhovitim dosjetkama ne jednom od srca nasmijao i roditelje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Branko Ćopić, Ježeva kućica, red. Saša Anočić
Piše: Alen Biskupović
Ovo redateljsko viđenje Čopićevog Ježurke, koji u originalu svojim pametnim stavom i ustrajnosti pobijedi nasilnike bez nasilja, pretvara u nasilnika! Ne samo da se negiraju temeljne vrijednosti Ćopićevog originala, nego tako postavljena predstava uopće ne „upozorava djecu na krutu stvarnost i priprema je na svijet oko njih“ kako misle njezini stvaraoci ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Ksenija Zec / Saša Božić, VIS Životinje, red. Saša Božić
Piše: Matko Botić
VIS Životinje pametna je i poštena predstava ljudi s dobrim ukusom za teatar i muziku. Šteta što je sirenski zov neograničene mašte glumačke improvizacije autorsku i izvođačku ekipu udaljio od priče koju su pokušali ispričati, stvarajući predstavu kojoj je konačni kvalitativni zbroj manji od visokokvalitetnih sastavnica ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište lutaka Zadar: Ivica Šimić, Vrtuljak tajni (četiri godišnja doba) – Proljeće, red. Ivica Šimić
Piše: Igor Tretinjak
Predstava Proljeće vrlo je simpatična vrtlarska šetnja od ogoljele zemlje do probuđene životne bujnosti, koja bi bila još bolja da nije išla za potpuno suvišnom biblijskom kontekstualizacijom. Sanja Zalović odličnom je karikaturalnom glumom uspjela pridobiti dječju pozornost te, u pomalo tankom lutkarskom sloju, vrlo dobro oživjevši alatke i lutkice ...pročitajte cijeli tekst...
-
Scena Gorica, Velika Gorica: Ana Savić Gecan, Crtančica, red. Ana Savić Gecan
Piše: Igor Tretinjak
Dobra početna ideja Crtančice nudila je mogućnost sadržajno i izvedbeno maštovite i djeci razumljive scenske igre, ali je nažalost u izvedbi zastala na pola puta, ispunivši radnju pretjeranom količinom teksta. Najbolji dio predstave bio vizualni sloj, kojim su redateljica i autorica crteža uspjele stvoriti razigran i maštovit imaginarni svijet
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena, Zagreb: Anica Tomić, Jelena Kovačić, Ana i Mia, red. Anica Tomić
Piše: Matko Botić
Anu i Miju tumače dvije sasvim mlade glumice, još studentice, i njihove su izuzetno promišljene kreacije temelj uspjeha nove predstave dvojca Tomić-Kovačić. Nika Mišković plijeni sa za svoje godine nevjerojatnom zrelošću u prikazivanju emotivnih stanja, od bezbrižne djevojčice do mazohistične tinejdžerke na rubu živčanog sloma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutaka: James Matthew Barrie, Petar Pan, red. Aida Bukvić
Većina problema predstave proizlazi iz slabe dramaturške obrade i dramaturgije Marijane Fumić. Nakon leta u Nigdjezemsku stvari se zakompliciraju. Minutaža predviđena za dječju predstavu poprilično je iscurila, a prava je pustolovina tek započela. Dramaturške škare rade no kao da nema strpljenja za suvislije slaganje takvih dramskih puzzlea ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Merlin, Zagreb: Johanna Spyri, Heidi, red. Ana Merlin
Piše: Igor Tretinjak
U četrdeset minuta predstave redateljica je uspješno oblikovala promjene u odnosima likova jasnim scenskim metaforama. Neki su potezi likova jasno motivirani te gledatelj u jednoj sceni dobija cjelovito objašnjenje čina uz pojašnjenje odnosa među likovima. Redateljica je predstavu razigrala duhovitim gegovima koji su dodatno držali pozornost djece ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Moruzgva, Zagreb: Johanna Spyri, Heidi, red. Ivan Leo Lemo
Piše: Igor Tretinjak
Heidi Kazališta Moruzgva još je jedna u nizu scenskih obrada lektirnih naslova koje mladim gledateljima ne nude više od tek odglumljenog kratkog sadržaja. Kako se u djelu uočavaju neke danas vrlo aktualne teme, predstava i gledatelji znatno bi više profitirali da se Ivan Leo Lemo odlučio na iskorak iz originalnog okvira
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv