Premijere u drugim gradovima

  • Gorko-slatki spomenar

    Hrvatska kazališna kuća Zadar: Tennessee Williams, Staklena menažerija, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Premijerno ruho Staklene menažerije uspješno je prihvaćeno u ispunjenom zadarskom auditoriju, rekao bih očekivano, jer riječ je o klasično solidnoj repertoarnoj predstavi čiju osnovicu ipak nose olakšana režija i olakšano breme same radnje. Publika uvijek voli paket aranžman: malo suza, malo smijeha i snova uz ponešto sjećanja i znanja o prolaznosti života
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upečatljive žene i mlaki muškarci

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Vladimir Stojsavljević, Nikola Sedmi, red. Roman Bogdan (koprodukcija s Centrom za kulturu Čakovec i HNK u Varaždinu)

    Piše: Olga Vujović
    Na čakovečkoj praizvedbi muški dio ansambla bio je prilično mlak, pa umjesto da osjetimo silovitost ideja zbog kojih su se Nikola i Petar Zrinski (Igor Golub, Janko Popović Volarić) spremali prevrat, sve je bilo pomalo salonski. Zato su glumice bile upečatljive – odlične Sunčana Zelenika Konjević i Judita Franković, te vrlo dojmljiva Karolina Horvat ...pročitajte cijeli tekst...
  • Indija u Požegi

    Gradsko kazalište Požega: Josef Hader i Alfred Dorfer, Indija, red. Marius Schiener

    Piše: Olga Vujović
    Indija je dobro odabrana i suvislo osmišljena predstava, ali... Premalo proba, iscrpljenost glumaca, ovisnost o terminima snimanja te nesigurnost izvedbe u kojoj bi u drugačijim uvjetima glumci sigurno uživali, pokazuju prokletstvo sadašnjeg kazališnog trenutka u kojem je očito da je sapunica čvršća od dasaka koje život znače ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kontekstualizacija klišeiziranih dosjetki

    Istarsko narodno kazalište, Gradsko kazalište Pula, Dave Simpson, Djevojačka večer, redateljica: Violeta Tomić

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Brzo smjenjivanje prizora, svijest o gegu karakteristična primjerice za humoristične serije i uvođenje reklamnih poštapalica zapravo su tek slabo uspjela citatnost televizijskoga medija .Izvještačeno i mučno sitničarenje što priziva dosjetke na ljudsku seksualnost otkriva se, u nedostatku suvislijega scenskoga rješenja, tek kao jeftina zabava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teatar kao oslobađajuća forma

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Luigi Pirandello Questa sera si recita a soggetto / Večeras improviziramo, red. Paolo Magelli

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Magellijevo naglašavanje oprečnosti i pokušaj pomirenja razina za sobom nužno povlači i vrsnu glumačku igru koja svojom ekspresivnošću, pokretom, dikcijom i mogućnošću višestruke transformacije mora osloboditi životno gibanje te pokazati svijet i teatar u svoj njegovoj kontradiktornosti. U tom se kontekstu izdvaja Valentina Banci u ulozi Mommine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raritetni primjer klasičnoga dramskog teatra

    HKD Teatar, Rijeka: Isaac Bashevis Singer, Tajbele i njen demon, red. Egon Savin

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Redateljski je potez ostao u potpunosti vjeran predlošku koji scensku energiju eksplicira prije svega u snazi glumačke ekspresivnosti, sposobnosti dikcije i intonacije, kojoj su podređene i minimalistička scenografija, dizajn svjetla pa i izbor glazbe. Singerova Tajbele počiva na drevnoj mudrosti Talmuda što snagom riječi priziva drevni misticizam i snažnu simboliku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zločin bez kazne

    Scena Gorica, Velika Gorica: Bernard-Marie Koltès, Pijani proces, red. Ivica Buljan

    Piše: Matko Botić
    Raskoljnikovljev zločin u društvu koje se više gotovo i ne obazire na slične zločine uspješno je teatraliziran Koltèsovim bijegom u autistična monološka opravdanja, tako bliska današnjem prevladavajućem velegradskom lifestyleu. Šteta što je dobra Buljanova ideja ostala presudno obilježena nedorađenim glumačkim kreacijama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igrajmo se Držića

    Kazalište Virovitica: Marin Držić, Damir Mađerić, Igrajmo Držića, red. Damir rMađerić

    Piše: Olga Vujović
    Ukoliko se već željelo staviti tri komedije na kup, nelogično je da su Skup i Stanac izrazito kratki, dok je Dundo Maroje višestruko dulji . Ta neravnoteža, bez komentara pri prijelazu, prva je zbunjujuća komponenta predstave. Nadajmo se ipak, da će ovaj Držić za početnike osloboditi gledatelje straha od baštine. Za žaliti je što se izvedba nije stopila s doista zgodnom idejom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opasna igra s (auto)ironijom

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ilija Okrugić, Šokica, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Ivan Trojan
    Dramaturg Jasen Boko i redatelj Dražen Ferenčina obrađujući Okruglićev predložak opasno su se zaigrali s (auto)ironijom. Čini se da su se naši nadscenski junaci prevarili u pogledu situacije u kojoj su se našli (koju su prouzročili) prekasno shvativši njezine posljedice te se ubrzano kreću prema rasapu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pređin Držić

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Dugi nos (prema tekstovima Marina Držića), red. Ante Vlahinić

    Piše: Tomislav M. Bonić
    Dugi nos je čisti verbalni teatar u kojem Vušović može napraviti, ono što u svojim brojnim tumačenjima Držićevih likova i nije mogao – na površinu iznijeti ne samo sjajne Držićeve monologe, već ih začuđujuće povezati Držićevim rečenicama u cjelinu koja Držića predstavlja kao našeg istinskog suvremenika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na granici fantazma i grozničave sadašnjice

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Alexandre Dumas Sin, Dama s kamelijama, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Intenzivan rad s glumcima, stalni naglasak na spoju pokreta, glazbe, oblikovanju svjetla, a na koncu i riječi specifičnost je Freyeva prosedea uopće, a u Dami s kamelijama kroz potpuno aktiviranje glumčeva osjetila taj postupak još više dolazi do izražaja. Sva je težina glumačkoga posla usredotočena na odnos Tanja Smoje–Jasmin Mekić
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potamnjela zvijezda

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Marin Držić, Dundo Maroje, red. Vasilij Senjin

    Senjin je Rus pa mu je enigmatika hrvatskih riječi nije bliska no hrvatski članovi autorske ekipe trebali su ga ipak upozoriti da je obrtanjem slova r, o, m, a (koja čine scenografiju) dobijamo riječ amor, a daljim anagramiranjem i riječ mora koja vjerojano najslikovitije oslikava situaciju u kojoj se našao Dundo Maroje u varaždinskom uprizorenju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Parovi, parovi

    Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Sanja Ivić, Osobne stvari, red. Zvonko Ilijić

    Piše: Olga Vujović
    Pojedine scene su bile domišljato nijansirane, no ima u predstavi nespretnosti koje treba pripisati redatelju Zvonku Ilijiću. Naime, nužno je za uravnoteženost predstave da se točno zna početna i završna točka, te put kojim se želi ići. Zapravo je šteta da jedna simpatična priča uz darovite interprete bude tako šlampavo organizirana
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakon Nebeskoga suda

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ferenc Molnar, Liliom, red. Nina Kleflin

    Piše: Olga Vujović
    Liliom, posebice njegov prvi dio, vrlo smisleno i učinkovito prikazuje društvenu sredinu malih ljudi zaokupljenih preživljavanjem, čije se radosti i tuge izmjenjuju kao na vrtuljku. Riječ je o ansambl predstavi, u kojoj je i najmanja uloga vrlo dobro uklopljena u mozaik događanja. pa iako predstava u drugom dijelu pada, možemo govoriti o uspjeloj cjelini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabri eksperiment

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Turbofolk, autorski projekt redatelja Olivera Frljića

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Turbofolk karakterizira višeslojni redateljski izričaj koji svakom scenom i svakim postupkom zadobiva novo, u cjelokupnoj slici drugačije značenje. Ogoljela scenografija u središte postavlja glumca i mogućnosti njegova izričaja, a klaustrofobično ozračje rezultira inzistiranjem na tjelesnom, na nasilju i pljuvanju, ali i na očajničkoj potrebi za emocijom i ljubavi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fatalna ljubav

    Kazalište Virovitica: Draško Zidar, Ljubav je bol, red. Draško Zidar

    Piše: Olga Vujović
    Ljubav je bol šarmantna je priča prepuna detalja na koje će se publika rado vraćati prilikom prepričavanja predstave, a glumci će je rado igrati, a za nadati se je da će i iskustvo glumačko-redateljskog rada potaknuti neke druge kazališne sredine na stvaranje kazališnog repertoara prema vlastitim snagama ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za komedijom

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka, Nezavisna udruga za kazališno istraživanje, Milano: Anna Maria MacDonald, Buonanotte Desdemona (Buongiorno Julietta) / Laku noć, Desdemona (Dobro, jutro Julija), red. Serena Sinigaglia

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Pokušaj pretakanja Shakespeareovih tragedija u komični dramski žanr izgubio se u mnoštvu znakova koje je tekstom ponudila autorica MacDonald, a koje je redateljica doslovno prenijela na pozornicu. U toj se zavrzlami tako još više zapetljala, ostavljajući jasnom tek oštru kritiku današnjega društva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za malom scenom

    Kazališna godina 2008. u Osijeku

    Piše: Ivan Trojan
    Okanimo se konačno utopije o velikim predstavama u kojima sudjeluju združeni ansambli, kvazispektaklima i grandioznim projektima jer je to u nečijoj iskrivljenoj percepciji primjereno osječkoj nacionalnoj kazališnoj kući. Svi su do jednoga u novije doba propali jer osječko kazalište nije materijalno, a ni kadrovski spremno na takvo što ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji