Raskošna, dinamična i dirljiva osuvremenjena bajka

Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Hans Christian Andersen, Ružno pače, red. Andrea Gotovina



  • Tradicionalno, uoči božićnih blagdana, na velikoj sceni Istarskog narodnog kazališta - gradskog kazališta Pula postavljena je dječja predstava. Ovoga puta, pod redateljskom i koreografskom palicom Andreje Gotovine uprizorena je predstava Ružno pače Hansa Christiana Andersena – raskošna, dinamična i vrlo dirljiva.

    Riječ je o dramsko-plesnoj predstavi, a iskusna je redateljica vješto ukomponirala glazbu i pokret u priču o ružnom pačetu koje je zapravo labud. Time je predstava dobila na dinamici i postala bliža djeci i mladima kojima je namijenjena. Naslov je vrlo dobro odabran za današnju djecu i mlade koji su sve izloženiji bullyingu, a ovdje je riječ upravo o tome – zadirkivanju i ruganju te prihvaćanju različitosti. Gledateljima je ovom pričom dano za razmišljanje što je to ružno u nekom tko je drugačiji i tko je taj koji to određuje, te je li ružan pojedinac ili društvo koje se tako odnosi prema njemu.



    Redateljica je osuvremenila bajku te je vješto smjestila u današnje vrijeme, kada mladi nerijetko cijene ono površno – izgled i glazbu koja je in, ne prihvaćaju one koji na bilo koji način odudaraju od toga i ne znaju uživati u stvarima koje ih istinski ispunjavaju. Ovdje je ružno pače pokazalo upravo suprotno – da je hrabro i jedino ispravno biti svoj. Vjerno je to prikazano kroz pokret, geste i mimiku, a mlada glumica koja ga igra – Noa Pavlinović (u alternaciji ga igra Mark Marić) uvjerljiva je u svojoj izvedbi.

    Prvi dio predstave, u kojem se pače izliježe iz jajeta i upoznaje svijet na farmi je dramski, a onaj drugi, kada odlazi u svijet te odrasta, osmišljen je u plesnom vokabularu.Time se ujedno odvojio prvi i drugi dio predstave u kojoj su jasno prikazane tuga, strah i radost. Sve emocije su direktne i čiste, bez zataškavanja ili preuveličavanja.



    U oba su djela vrlo impresivni kostimi i raskošna scenografija, no ono što najviše plijeni pažnju jest izvedba mladih glumaca/plesača koji su jako uvjerljivi i sjajno igraju životinje te se glasaju i kreću baš poput njih. Pokret je tu, dakako, odigrao važnu ulogu. Svi su glumci usklađeni i odišu entuzijazmom dok igraju, što daje dodatni čar i predstavu diže na viši nivo.

    Odlično su razrađeni detalji u čitavoj predstavi koji joj daju notu posebnosti, čak i duhovitosti, a posebno je dojmljiv dio s lovcima koji stupaju u ritmu i plešu, te time prikazuju odlazak u lov. Pripovjedač, kojeg ne vidimo, podsjeća nas da je riječ o bajci a s obzirom na to da pripovijeda u rimi, time je čitava priča lijepo zaokružena. Glazba nije pretenciozna, prati radnju i emocije likova, no efektna je i naglašava svaki pokret na sceni.

    Ružno pače dramskim i koreografskim elementima vrsno plete radnju – događaje, emocije i stanja mladog labuda, pa stoga ne čudi da su ga oduševljeni gledatelji ispratili ovacijama.

    © Paola Albertini, KAZALIŠTE.hr, 20. prosinca 2021.

    Autor: Hans Christian Andersen
    Redateljica i koreografkinja: Andrea Gotovina
    Adaptacija: Andrea Gotovina
    Premijera: 10. prosinca 2021.
    Scenografija: Katja Taljat i fundus INK
    Glazba i zvuk: Carlos Andres Fagin
    Kostimografkinja: Desanka Janković
    Oblikovatelj svjetla: Dario Družeta
    Asistentica kostimografije: Gracia Stjepanović
    Asistentica pri projektu: Zoja Poropat
    Vizualni identitet predstave: Katja Taljat

kritike i eseji