Izvrstan ansambl i vješta režija
HNK Osijek, Georges Feydeau: Buba u uhu, red. Jasmin Novljaković
-
Hrvatsko narodno kazalište iz Osijeka 26. travnja 2019. godine premijerno je izvelo vodvilj Georgesa Feydeaua Buba u uhu u režiji i dramaturgiji Jasmina Novljakovića, scenografiji Saše Došen, kostimografiji Jasminke Petek-Krapljan, scenskom pokretu Vuka Ognjenovića te sa skladbama Igora Valerija i oblikovanjem svjetla Tomislava Kobije.Velikog francuskog komediografa Georgesa Feydeaua, kao niti njegov najizvođeniji komad Buba u uhu ne treba posebno predstavljati. I Feydeau i Labiche i Desvallières s djelima Hotel slobodan promet, Gospodin lovac, Mačak u vreći i sličnima uvijek su dočekivani s uzbuđenjem osječke publike, samo su često kvalitativni rezultati predstava bili dijametralno različiti. To je i logično jer se u vodvilju radi o iznimno kompliciranom sustavu koji izgleda poput sveopćeg kaosa, ali iza svega stoji matematički precizna i strogo disciplinirana struktura koja ne trpi odstupanja, a obilježena je brzim izmjenama, brojnim zapletima, zabunama, vratolomijama, potjerama i općenito visokim tempom igre.
Zaplet počinje kada Raymonde Chandebise(Tatjana Bertok Zupković) poštom prima hosentregere svog odnedavno impotentnog supruga Victora Emanuela Chandebisea (Miroslav Čabraja). Sumnjajući na njegovu nevjeru, iako se i ona hvali prijateljici Lucienne Homenides De Histangua (Sandra Lončarić) da je pokušavala naći ljubavnika, sprema mu klopku u obliku pisma obožavateljice. Kada Victor primi lažno pismo s pozivom u hotel upitnog morala Mazna maca, koji vodi Augustin (Armin Ćatić), gotovo nevjerojatan zaplet je neizbježan. U ogromnu zabunu, ljubavne spletke i intrige uplest će se svi redom pa će se u hotelu sresti i Victorov poslovni partner Romain Turnel (Vjekoslav Janković), nećak Camille Chandebise (Antonio Jakupčević), doktor Finache (Vladimir Tintor), batler (Lino Brozić) i supruga (Selma Mehić), gost Amerikanac (Ivan Simon), temperamentni Španjolac Carlos Homenides De Histangua (Aljoša Čepl), hotelski sluga Poche (Miroslav Čabraja) te Baptistin (Aleksandar Bogdanović).
Jasminu Novljakoviću ovo je prva suradnja s HNK Osijek i test je položio ocjenom izvrstan. Vodvilj je strukturirao upravo onako kako bi i trebalo biti - brzo, precizno, energično, protočno, duhovito, a pri tome je evidentno i seriozno i studiozno pripremio i ansambl koji nije upadao u zamke karikaturalnosti i pretjerivanja te sve skupa ostavlja dojam izvrsnog timskog rada. I samu radnju vješto je štrihao na nekih sat i trideset i pet minuta trajanja bez pauze, čime je dodatno sažeo i napunio energijom komad od početka do kraja. Veliku pomoć imao je i u scenografkinji Saši Došen, kostimografkinji Jasminki Petek-Krapljan, scenskom pokretu Vuka Ognjenovića i skladatelju Igoru Valeriju s kojima je dodatno obogatio i podcrtao atmosferu prebacujući radnju na početak dvadesetog stoljeća u vizualnom i glazbenom identitetu, a nadovezujući se pri tome i na nijemi film. Kostimi su tako otvoreniji i slobodniji, posebice ženski, a i bojama odgovaraju temperamentima i karakterima likova, dok je scena nepretenciozna a opet dovoljno doslovna da bude iluzionistička i potkrjepljuje mjesto i vrijeme događanja.
Ponajveći obol uspjehu cjelokupnog Novljakovićevog viđenja dao je ansambl za koji većinom imam same riječi pohvale, kao i za Novljakovićevu podjelu uloga. Pod njegovim vodstvom djelovali su kao jedno, bili su sjajni u partnerskoj igri i činilo se kako stvarno uživaju i zabavljaju se, što se osjetilo i u publici. Tatjana Bertok Zupković bila je na posebnoj razini i plijenila pažnju glumačkim vještinama, vješto balansirajući na rubu karikature ali nikad ne odstupajući od mjere, Miroslav Čabraja ponovo je zablistao i u ozbiljnijim dijelovima nastupa, ali posebno u onima koji zahtijevaju akrobatske vještine i fizičke transformacije, Antonio Jakupčević izvrsno se snašao u ulozi nećaka s govornom manom, što je izveo bez greške u potpunom fokusu od početka do kraja, Aljoša Čepl savršeno se uklopio u ulogu temperamentnog Španjolca i ostvario nastup na zavidnoj razini, Vladimir Tintor, Vjekoslav Janković, Armin Ćatić i Sandra Lončarić vješto su izgradili svoje likove ne zaostajući za istaknutima, a posebno me vesele uspješni nastupi mladih snaga - Lina Brozića, Ivana Simona i Selme Mehić, koji su opravdali svoj angažman te se nadam da će im se u budućnosti dati još prilika da pokažu što sve mogu. Jedina dva člana ansambla koji su odstupali od visoke razine su Antonija Pintarić, koja nije našla finu mjeru pa je pretjerivala u gesti i mimici te Aleksandar Bogdanović, koji je usprkos maloj ulozi izgledao potpuno nezainteresirano te kao da je zalutao u predstavu.Nova premijera osječkog HNK donijela je dašak svježine kroz prvi angažman Jasmina Novljakovića i novih mladih snaga, što se pokazalo kao pun pogodak. Izvrstan ansambl, vješta i minuciozna režija te potpora kostimografkinje, scenografkinje, scenskog pokreta, skladatelja i oblikovatelja svjetla tvore cjelinu koja će vas nasmijati u veseloj i prpošnoj predstavi.
Autor: Georges Feydeau
Redatelj: Jasmin Novljaković
Scenografkinja: Saša Došen
Kostimografkinja: Jasminka Petek-Krapljan
Skladatelj: Igor Valeri
Scenski pokret: Vuk Ognjenović
Oblikovatelj svjetla: Tomislav Kobia
Asistentica scenografkinje: Rahela Šajinović
Prevoditelj: Vladimir Gerić
Inspicijent: Eduard Srčnik
Šaptačica: Zrinka Stilinović
Fotografije: Kristijan Cimer
Igraju: Miroslav Čabraja, Antonio Jakupčević, Vjekoslav Janković, Vladimir Tintor, Aljoša Čepl, Armin Ćatić, Lino Brozić, Ivan Simon, Aleksandar Bogdanović, Tatjana Betrok Zupković, Sandra Lončarić, Selma Mehić, Antonija Pintarić, Antonia Mrkonjić
© Alen Biskupović, KAZALIŠTE.hr, 27, travnja 2019.
Piše:

Biskupović