Usklađen scenski pokret
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Jules Verne, 20 000 milja pod morem, red. Mario Kovač
-
Posljednja ovosezonska premijera Dječjeg kazališta Dubrava vječna je podmorska pustolovina koja u režiji Marija Kovača uistinu navodi na želju za istraživanjem morskog dna u dugim vrućim praznicima koji školarce tek čekaju. Ipak, ova atmosferična produkcija ne nudi samo rashlađenje i avanturu nego je i odličan, nimalo razvodnjen doživljaj poznatog lektirnog naslova.Sama dramatizacija je dramski vrlo dobro potencirana, prateći perspektivu spašenih pomoraca koji se nađu u zatočeništvu na fantastičnoj podmornici kapetana Nema. Iako nastupaju s različitim razinama toga što ih uopće može zadiviti, niti jedan od antipodnih likova ne ostaje razočaran podmorjem, čija je fantastičnost uvjerljivo dočarana zanimljivim scenografskim rješenjem svjetlosnih projekcija raznobojnih tekućina nad grafoskopima. Tako se još jedan školski predmet, ovaj puta fizički, uz povijest i zemljopis čini zabavnim unutar kazališnog iskustva.
Predstava vrlo dobro dotiče i obrađuje i kompleksnije teme romana poput razočaranja civilizacijom, antiratne stavove, osamljivanje, želju za znanjem, raspadanje utopije, ekologiju, kao i povratak u sivu stvarnost nakon fantastičnog iskustva. Stil kostima, glazbe i scenografije vrlo dobro kombinira stil, kostime, vizualnost i atmosferu ondašnjeg vremena s futurističkim i fantastičnim varijacijama. Scenografija se centrira oko rotirajuće bine koja predstavlja prostorije unutrašnjosti podmornice, dok se za ostale lokacije poput podmorja i pomorskog gradića koristi ne samo cijela pozornica nego i gledalište kroz koje likovi, preobučeni u futuristička ronilačka odijela, kreću posebnim odmjerenim pokretom koji djeluje kao da se kreću kroz vodu. Podmorski i pučinski sudari podmornice u nevremenu ili opasnosti su uz zvuk vrlo dobro proizvedeni simultanim naginjanjem, spoticanjima i bacanjem glumaca po sceni. Scenski pokret je odlično izveden te usklađen i u ostatku predstave koja je, iako locirana na svega nekoliko malih skučenih podmorničkih prostorija, svejedno ispunjena akcijom.Uz zanimljivu scenografiju i zaigrane glumačke izvedbe, vrlo efektan dio predstave je zvuk koji je kontinuirano pružao vjernu ali i odmaknutu kulisu koja je, uz dodatno dočaravanje prostora, situacija i dramskih momenata, donosila i sloj atmosfere koji je koračao između pustolovnog piratskog spektakla i znanstveno-fantastičnog žanra. Izvedba bi mogla funkcionirati i kao vrlo zadovoljavajuća radio-igra no naravno, kao što je i spomenuto, niti vizualni aspekt izvedbe ne razočarava.
20 000 milja pod morem zrela je i zabavna dječja predstava koja ni odraslu publiku nije ostavila nenasmijanu. Na inteligentan način dotiče se mnogih bitnih i izazovnih tema te ne zamara jednoznačnošću, u čiju rupu dječje adaptacije znaju upasti.
Redatelj: Mario Kovač
Dramatizacija: Antonio Gabelić
Likovno oblikovanje predstave: Davor Prah
Grafoskopske projekcije: Petra Bokić
Glazba: Tomislav Babić
Koreografija: Sandra Banić Naumovski
Oblikovanje rasvjete: Dominik Lenac Sanković
Asistentica kostimografije: Stela ŠvobGlume: Rade Radolović, Nikša Marinović, Hrvoje Horvat, Matija Major i Petra Bokić
© Maja Ležaić, KAZALIŠTE.hr, 18. lipnja 2018.
Piše:
Ležaić