Premijera ili proba?
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Kristina Gavran, Čarobni kolač, red. Frana Marija Vranković
-
Prva ovosezonska premijera Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića iz Osijeka bio je mjuzikl za djecu Čarobni kolač rađen prema tekstu Kristine Gavran. Predstava je nastala u koprodukciji s vinkovačkim Gradskim kazalištem Joza Ivakić u kojem je premijerno izvedena 27. svibnja 2016. Čarobni kolač simpatična je i vesela priča o borbi dobra i zla u kojoj dobro pobjeđuje. Pralina (Mia Krajcar) je vlasnica slastičarnice koja tradicionalno priprema čarobni kolač kako bi mještani dostojno i nasmiješeno proslavili Dan smijeha, a u tome je svesrdno pomažu njezine vesele, rasplesane i raspjevane pomoćnice Jagoda (Antonia Šašo) i Višnja (Martina Stjepanović). Međutim, kako sve ne bi bilo samo divno i krasno tu je i zli čarobnjak Lavinije (Vladimir Andrić) i njegov vjerni pomoćnik mačak Mrkonja (Ivan Pokupić). Namrgođen i iskvaren, Lavinije će osmisliti recept za svoje kolačiće svađalice koji će svakog koji ih pojede učiniti mrzovoljnim i svadljivim i zauvijek mu skinuti osmjeh s lica. U epskoj borbi dobra i zla, začinjenoj pjesmom, plesom, čaranjem pa i škakljanjem, likovi će uz pomoć prijatelja priču privesti sretnom kraju, a podsjetit će nas kako je svatko dobar u nečemu i kako je ljubav tajni sastojak koji sve u životu čini ljepšim.
S obzirom na viđeno, čini se kako je redateljica bila na poprilično dobrom tragu evidentno dobro surađujući s kostimografkinjom Anamarijom Filipović-Srhoj koja je napravila prekrasne, bajkovite kostime (na tragu Disneyevih animiranih filmova), scenografkinjom Martom Crnobrnjom koja je stvorila praktičnu i veselu pozadinu slastičarne koja se okretanjem pretvara u ružnu i mračnu kuću čarobnjaka te autorskim timom (Marko Bokulić, Ivan Čače, Luka Ivoš, Demian Luburić, Ivan Marojević i Vanesa Petrac) koji je osmislio zabavnu i veselu glazbu koja u potpunosti odgovara svrsi. Radnja je većinom posložena logično, sustavno i dramaturški suvislo, a trajanje, jezik i radnja prilagođeni su uzrastu.
Međutim, priča pada u vodu u glumačkoj izvedbi. Većina ansambla evidentno nije razradila svoje zadatke, neuigrani su i spori u ritmu, a imaju i velikih problema s pjevanjem (korepetitor je Luka Ivoš). Antonia Šašo i Martina Stjepanović tako su pokušavale dati sve od sebe, što im je i uspijevalo kada se radi o scenskoj suigri i dijalozima, međutim kada dođe do pjevanja, pokazale su vrlo ograničene vokalne sposobnosti, što narušava cijelu izvedbu, pogotovo jer njih dvije pjesmom otvaraju predstavu. Vladimir Andrić se ovaj put nije iskazao. Lik čarobnjaka koji je stvorio nema konstantna karakterna niti fizička obilježja pa je na trenutke glasom i stasom opasan i zao, a onda bez ikakvog razloga krene u feminizirani pokret. Jednako tako, Lavinije ima govornu manu i ne zna reći slovo L što bi trebalo izazvati komičan efekt (opasan i zao čarobnjak ne može reći svoje ime), međutim Andrić ga nekad izgovara točno, a nekad ne, a još ponekad umjesto L, čarobnjak ne zna reći R!?
Problem je evidentan i u komunikaciji s djecom pa iako je mjuzikl namijenjen djeci od 4+ (koja zahtijevaju puno posvećivanja pažnje i stvaranja fokusa), Andrić postavlja pitanja djeci, međutim, kada mu ona odgovaraju ignorira ih. Niti u suigri s partnerom Andrić i Pokupić ne funkcioniraju najbolje pa su trenuci u kojima Lavinije činima upravlja Mrkonjom neuigrani, a Pokupićev mačak Mrkonja jednako tako je neuvjerljiv u pokretu te previše iskarikiran.
Jedina svjetla točke ove izvedbe bila je Mia Krajcar. Iznimno uvjerljiva, simpatična, prirodna, s tečnim i neusiljenim pokretima i vokalnim sposobnostima samouvjereno je vladala scenom te su dijelovi u kojima ona vodi riječ zapravo dijelovi koji najbolje funkcioniraju. Mirnoća i koncentracija su joj pritom bile na iznimno visokoj razini pa je Mia Krajcar i u trenucima kad je publika reagirala na njezinu scensku igru, brzo i smisleno odgovarala, a s obzirom na slabe kreacije svojih kolega, činilo se kako je dodatno sebe stišavala i prikrivala kako ne bi previše odskakala od njih.
Prva ovosezonska premijera Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku i Gradskog kazališta Joza Ivakić iz Vinkovaca nije opravdala očekivanja. Unatoč dobroj podlozi, dobroj suradnji cijelog autorskog tima i sjajnoj ideji o postavljanju mjuzikla za najmlađe, servirali su nam krajnji proizvod koji, nažalost, zbog slabosti ansambla više podsjeća na probu nego na premijeru, a niti osječka, niti vinkovačka vjerna publika to nije zaslužila.
© Alen Biskupović, KAZALIŠTE.hr, 29. rujna 2016.
Kristina Gavran
Čarobni kolač
redateljica Frana Marija Vranković
premijera 27. svibnja 2016. (Vinkovci), 23. rujna 2016. (Osijek)
scenografkinja Marta Crnobrnja, kostimografkinja Anamarija Filipović-Srhoj, glazba Marko Bokulić, Ivan Čače, Luka Ivoš, Demian Luburić, Ivan Marojević, Vanesa Petrac, korepetitor Luka Ivoš, oblikovanje tona i svjetla Dražen Bulat, inspicijent Zorko Bagić
izvode: Mia Krajcar (Pralina, vlasnica slastičarnice), Antonia Šašo (Jagoda), Martina Stjepanović (Višnja), Vladimir Andrić (Lavinije, čarobnjak), Ivan Pokupić (Mrkonja, Lavinijev mačak)
Piše:
Biskupović