Zavođenje – odbijanje – prepuštanje

1. RE: ADU, Revija nastavne produkcije ADU, Zagreb, 23. – 26. siječnja 2013.: Zbigniew Rybczyński, Tango, scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec

  • Dajana Čuljak, Dubravka Lelas, Sara Stanic i Ana Marija Žužu u sceni iz predstave; Zbigniew Rybczyński, Tango, scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec, foto: Sara B. Moritz, www.facebook.com

    Drugi dan Revije nastavne produkcije ADU bio je rezerviran za ovogodišnji ispit iz scenskog pokreta treće godine studija glume. Tango je nadahnut istoimenim kratkim, višestruko nagrađivanim animiranim filmom poljskoga redatelja Zbigniewa Rybczyńskog iz 1981. godine. Iz filma je izravno preuzeta većina likova i motiva, scenografija je minimalno modificirana u odnosu na original i isključivo funkcionalna. U prvom prizoru Dubravka Lelas, u pomalo neuvjerljivo izvedenoj ulozi starice, čitajući pismo uvodi jedan po jedan lik uklapajući svaki u određenu priču. Njezina izvedba zatim prelazi u efektni i duhoviti ples.

    Matija Čigir i Pavle Vrkljanu u sceni iz predstave; Zbigniew Rybczyński, Tango, scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec, foto: Sara B. Moritz, www.facebook.comBudući da slijedi niz skečeva u kojima likovi gotovo potpuno bez riječi pričaju svoje priče, što mladi glumci redom uspješno obavljaju, prvi se segment čini zamornim i nepotrebnim. Većinu skečeva izvodili su parovi i to na temelju osnovne sheme tanga; međusobno zavođenje, glumljeno odbijanje i konačno prepuštanje. Njihove su izvedbe šarmantne i senzualne, pokreti osmišljeni i usklađeni, a poneka (uostalom, sasvim razumljiva) nespretnost ne narušava pozitivni opći dojam. Ipak, najveće ovacije dobile su nešto originalnije izvedbe dvojca Matija Čigir i Pavle Vrkljan te samostalni skeč Nikole Baće. Osnovno načelo osmišljavanje skečeva načelo je iterativnosti na kojemu se temelji i Rybczyńskijev film.

    Gotovo cijela predstava teče uz glazbenu pratnju. Na trenutke začudan izbor glazbe uvelike pridonosi oblikovanju cjelokupnog dojma te intenzivira dinamiku, a izbor se kreće od obrade pjesme She's Lost Control ili kultne Sound of Silence pa do ruskih popularnih pjesama. Krug zatvara sustavna reprodukcija ponavljanih radnji iz animiranog filma, s cijelom glumačkom postavom na pozornici popraćena originalnom glazbom, koja princip iterativnost dovodi do ekstrema prije no što se pozornica postupno isprazni. U brzini, ponavljanju i variranju; u strasti, smijehu i plaču – kako kaže poznati citat kojim završava i staričino pismo – život se troši kao kreda.

    © Ana Fazekaš, KAZALIŠTE.hr, 26. siječnja 2013.
    Nikole Baće u sceni iz predstave; Zbigniew Rybczyński, Tango, scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec, foto: Sara B. Moritz, www.facebook.com
    Zbigniew Rybczyński
    Tango
    scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec
    izvode: Dubravka Lelas, Irena Tereza Prpić, Matija Čigir, Ana Vučak, Kristijan Jaić, Sara Stanić, Domagoj Janković, Anamarija Žužul, Dajana Čuljak, Pavle Vrkljan, Nikola Baće, Filip Vidović, Luka Bulović

Piše:

Ana
Fazekaš