Život je – kabaret

5. međunarodni festival cabareta Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Kazalište Virovitica, Draško Zidar, Kabaret kod veselih muškaraca, red. Draško Zidar

  • Kazalište Virovitica, Draško Zidar, Kabaret kod veselih muškaraca, red. Draško Zidar

    Unatoč naslovu, Kabaret kod veselih muškaraca započinje naglašeno sjetno. Trojica naizgled postarijih muškaraca sjede uz piće osamljeni svaki za svojim stolom pa se polako dižu i uz desni rub pozornice sjedaju na klupu ispod starinske lanterne te počinju lamentaciju o životu koji je prošao. No nakon nekoliko rečenica tog navođenja gledatelja na pogrešni trag Draško Zidar, koji je ovaj put ne samo interpret nego i autor, redatelj i scenograf, kaže kako je, osim rođenja i smrti, život kabare, što je podsjećanje na song Life is a Cabaret, koji Liza Minnelli maestralno izvodi u sjajnom filmu Boba Fossea Cabaret (1972). To je i ukazivanje na mnogostrukost mogućnosti koje pruža kabare kao forma u prikazu najrazličitijih pojava u životu.

    U skladu s time sva trojica interpreta virovitičkog kabarea u trenutku se potpuno mijenjaju i bitno pomlađuju. Za to se ne koriste nikakvim pomagalima nego isključivo govorom tijela i glasovnom interpretacijom, a iznimno glumačko umijeće pokazuju i jasnim profiliranjem vrlo različitih osobnosti nazvanih (što je već i samo po sebi dosjetka) prema bolestima koje uništavaju pamćenje. Draško Zidar snažnom glumačkom osobnošću nosi predstavu uspostavljajući kao Creutzfeldt na ironičan način odmak prema prikazanim situacijama i izvlačeći iz nedostatka bilo kakvih iluzija poante koje će itekako nasmijati gledatelje.
    Kazalište Virovitica, Draško Zidar, Kabaret kod veselih muškaraca, red. Draško Zidar
    Igor Golub dojmljivim glasom i naizgled uravnoteženom pojavom pokušava kao Alzheimer održati red u predstavi, a efektnu komiku postiže u brojnim trenucima u kojima njegov lik nehotično ispada iz ravnovjesja kojem se nastoji približiti. Ipak, najviše smijeha izaziva Goran Koši (Parkinson), koji ogromnom energijom potencira i fizičku ekspresiju, često (posebice u plesu) dotjeranu do groteskne krajnosti, a i gegove i način govora, stvarajući sliku mladića kojemu je važno da bude revolucionaran i inovativan, a da nikada ne razmisli ozbiljnije o razlozima svojih postupaka.

    Ta tri lika svojom različitošću omogućuju da se iz raznih (naravno, uvijek vrlo zabavnih) rakursa sagledaju teme koje ih nadahnjuju, od povijesti nacije i hrvatskog jezika do virovitičke tradicije i današnjih političkih i društvenih situacija u čemu uz humor ne manjka i preciznih satiričkih žaoka. Efektno scensko uobličenje te samo naizgled nepretenciozne, a zapravo i značenjski i teatarski kompleksne slike naše sredine uspješno upotpunjuje i živa glazba koju izvodi Mihael Kurjančić (koji ju je i skladao zajedno s Deanom Premerlom), a koji uz sviranje povremeno ulazi i u glumačke okršaje s ostalim protagonistima. Sve to pomoglo je Drašku Zidaru da i kao autor i kao redatelj svoju viziju zabavnog pučkog kazališta ostvari vrhunskom kabaretskom izvedbom.

    © Tomislav Kurelec, KAZALIŠTE.hr, 24. ožujka 2012.

Piše:

Tomislav
Kurelec