Uspješna teatarska zabava

5. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 18. – 27. ožujka 2012.: Pozorište Slavija, Beograd, Rade Vukotić, Menjamo žene, red. Rade Vukotić

  • Pozorište Slavija, Beograd, Rade Vukotić, Menjamo žene, red. Rade VukotićPozorište Slavija već nekoliko godina za redom s uspjehom sudjeluje na Gumbekovim danima, a autor i redatelj Rade Vukotić i jedna od protagonistica Mina Lazarević zaslužili su i prije dvije godine veliki aplauz zagrebačke publike s Bračnim kabareom, koji je Vukotić scenski uobličio prema popularnom romanu talijanskog pisca Antonija Amurrija kao suvremeni kabaret. Slično je Vukotić postupio i ovaj put nadahnjujući se uspješnim, 1977. praizvedenim brodvejskim mjuziklom I Love My Wife, za koji je libreto i stihove prema drami Luisa Rega napisao Michael Stewart, a uglazbio ga Cy Coleman. Ipak, ovaj je put upotrijebio znatno manje kabaretskih elemenata usmjerivši se vrlo umješno na oblikovanje suvremenog vodvilja. Zato lokalizira radnju u vlastitu sredinu i modernizira satiru na seksualnu revoluciju iz vremena nastanka originalne uspješnice tako da njegovi protagonisti postaju malograđani koji bi htjeli biti moderni na način Zapada, dok zapravo na karikaturalan način zamisli pronalaze u nekritičkom doživljavanju popularnih televizijskih reality showova o zamjeni žena.

    Za vrijeme igranja partije šaha kojim krate vrijeme dok su im supruge u shoppingu, jedan od dvojice kumova (Milan Kalinić) nagovara svog inertnog prijatelja Veselina (Srđan Ivanović) da se izvuku iz monotone svakodnevice tako da poput „kulturnih i suvremenih“ ljudi prošire iskustvo seksom s više partnerica (pritom misli na istodobni odnos s vlastitom i još nekom ženom). Veselinu je ta zamisao potpuno strana, a na početku je čak ni ne razumije, ali je potom ipak nevoljko prihvaća da ne bi pred kumom ispao zaostao. Njegova supruga Sonja (Mina Lazarević) najprije je zgrožena tom idejom, ali joj se povinuje. Međutim, ona je shvatila da se od nje traži da vodi ljubav s dvojicom muškaraca, a jedini koji joj pada na pamet upravo je njihov kum. Niz nesporazuma i krivih reakcija povećava se kada se u to uključuje i njegova supruga (Ivana Knežević).

    Vukotić uspješno vodi radnju punu neočekivanih obrata stvarajući takvim zabludama naglašeno erotizirani vodvilj koji ipak niti u jednom trenutku ne prelazi u vulgarnost. Tomu pridonose i vrsni glumci. Milan Kalinić vrlo je uvjerljiv pokretač zapleta, čovjek prepun inicijativa proizašlih iz napabirčenih i nedovoljno osmišljenih ideja, a Srđan Ivanović njegova je dojmljiva suprotnost, čovjek koji teško mijenja navike, ali kada se od njih odmakne, to su šokantne promjene koje iznenađuju i okolinu, ali i njega samog. Autor je ipak pružio protagonisticama mogućnost još većih transformacija i iskazivanja širokog raspona glumačkih mogućnosti od uvjerljivog tumačenja žena u potpunoj vlasti konzumerizma, kojima su ideje njihovih supruga potpuno strane, do oslobađanja potisnutih strasti i preuzimanja inicijative, što atraktivnim komičarkama Mini Lazarević i Ivani Knežević omogućava suvereno vladanje scenom sve do raspleta koji ipak iznenađuje i njih, a i gledatelje, donoseći duhovitu poantu na samom kraju.

    Vukotić svoje umijeće u stvaranju iznimno zabavne predstave dokazuje ne samo kao dramaturg nego i kao vrlo dobar redatelj koji uspijeva izvući najbolje iz glumačkog ansambla u predstavi vrlo preciznog i brzog ritma.

    © Tomislav Kurelec, KAZALIŠTE.hr, 29. ožujka 2012.

                 

Piše:

Tomislav
Kurelec