Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu

  • Naglašena banalnost

    33. Gavelline večeri, Zagreb, 1.–14. prosinca 2018.; Hrvatsko kazalište Pečuh, Miroslav Krleža Povratak Filipa Latinovicza, red. Nina Kleflin

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Predstava se doima nekako neinventivnom, odrađenom, kao komad u kojem je sve dobro, zanatski skrojeno, no gotovo ništa ne uspijeva prenijeti dramu lika Filipa Latinovicza niti je dramski dinamizirati. Pristup je za to jednostavno previše banalan, primjereniji nekoj građanskoj komediji – što Povratak Filipa Latinovicza ipak nije .......pročitajte cijeli tekst...
  • Svojstvena kazališna umjetnina

    33. Gavelline večeri, Zagreb, 1.–14. prosinca 2018.;

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Woyzeck je dokazao kako je moguće stvoriti predstavu koja neće biti aktualizirana direktnim referencama, upotrebom Büchnerova uistinu univerzalnoga teksta kao poligona za upisivanje raznih aktualnosti i stvaranje plakatnog rada. Suprotno, sačuvala je univerzalnost u oblikovanju a ostala iznimno aktualnom, pa i angažiranom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva lica današnjice

    33. Gavelline večeri, Zagreb, 1.–14. prosinca 2018.; Mestno gledališče ljubljansko, Slovenija: Georg Büchner, Dantonova smrt, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Aleksandar Popovski je uz veliki doprinos svih kreativnih suradnika i čitavog vrsnog glumačkog ansambla Dantonovu smrt ostvario kao izvanredan omaž jednom velikom piscu, a njegova originalna i vrlo atraktivna inscenacija oslonjena na neočekivana rješenja u povezivanju Büchnera s današnjim problemima rezultirala je vrhunskom predstavom....pročitajte cijeli tekst...
  • Trajna tragikomičnost

    33. Gavelline večeri, Zagreb, 1.–14. prosinca 2018: Atelje 212; Beograd, Milena Marković Pet života pretužnog Milutina, red. Aleksandra Milavić Davies

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Milutinova amajlija je, dakle, prodefilirala balkanskom poviješću, perpetuirajući njezinu trajnu tragikomičnost i apsurdnost. Nažalost, i konfuziju, koja se u ovoj predstavi nametnula kao temeljna postavka viđenja. A ne bi trebala biti dominantna ako se želi ostvariti recepcija kakvu se, vjerojatno, očekivalo postići....pročitajte cijeli tekst...
  • Između angažiranosti i modernizma

    Slovensko narodno gledališče, Maribor (Gostovanje u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu): Ivor Martinić, Sumrak bogova (Somrak bogov), red. Dalibor Matanić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Čini mi se da ova predstava nije otišla dalje od vizualiziranja ideje o tome kako slabosti suvremene demokracije podsjećaju na Njemačku tridesetih godina i najavljuju mogućnost osvajanja vlasti nekih barem djelomice neonacističkih autoritarnih režima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stereotipno i plitko

    GD Histrion, 7. Bobijevi dani: Tajkuni, red. Zoran Mužić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Tranzicijske zgode i nezgode, uobličene u komediju temeljenu na trivijalnim, tipskim obrascima postizanja komičnog efekta, odrednice su Tajkuna, predstave čiji su dosezi iscrpljeni u plitkom humoru prepoznavanja obrazaca ponašanja određenih likova i pojava koje se u društvenim odnosima mogu sresti češće od željenog.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prevladavanje izravne angažiranosti

    Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd (Gostovanje u GDK Gavella): Biljana Srbljanović, Vrat od stakla, red. Jagoš Marković

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redatelj na vrlo zanimljiv način kombinira rješenja bliska tradiciji s nizom detalja kojima otkriva vlastitu originalnost - od stvaranja sugestivne atmosfere do scenografskih rješenja u rasponu od ljuljačke za odraslu unuku do iznošenja svih predmeta i potpunog ogoljavanja scene prije konačnog raspleta. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brzo iscrpljen potencijal

    VII. Bobijevi dani: Slavonski triptih, red. Borislav Cimerman

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Slavonski triptih pokazao se kao rad koji može nasmijati, zabaviti u trenutku kroz lako prepoznatljive motive i postupke na kojima se gradi komično. Ali u tome staje, iscrpljuje se brzo nakon odlaska iz gledališta.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljivi redateljski rukopisi

    3. Dubrovnik Art Forum, Kazalište Marina Držića u Dubrovniku. Dubrovnik, 1.11.-17.11.2018.

    Piše: Davor Mojaš
    Ukupno deset kazališnih, plesnih i koncertnih izvedbi uz besplatan ulaz i uz puna gledališta iznova su, treću godinu za redom, nametnuli po svemu zanimljiv i inspirativan program koji ostaje zapamćen i svojom kvalitetom upisan kao važan i preporučujući dubrovački drugačiji festival koji iznenađuje i koji zaslužuje pozornost....pročitajte cijeli tekst...
  • Uigrano i koherentno

    VII. Bobijevi dani, Histrionski dom; Beogradsko pozorište Slavija, Branislav Nušić Lopuže

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Lopuže su prvenstveno djelo koje je vrlo receptivno i uspijeva zabaviti publiku prokazujući univerzalne društvene pojave i ljude čije su mane jednako ostvarive i pogodne za komediografsku kritiku u svakom vremenu i prostoru igranja...pročitajte cijeli tekst...
  • Univerzalnost komičnih dosega

    VII. Bobijevi dani, Zorin Dom Karlovac, gostovanje u GD Histrioni; Oscar Wilde Važno je zvati se Ernest, red. Mario Kovač

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Sveukupno, Ernest karlovačkog kazališta Zorin dom korektna je predstava, koja se uglavnom oslanja na Wildeov dramski tekst i njegovu univerzalne mogućnosti stvaranja i prepoznavanja komičnog....pročitajte cijeli tekst...
  • Ilustracija užasa terorizma

    Beo Art 2015 i Bitef Teatar (gostovanje u Teatru Exit), Beograd: Torsten Buchsteiner, Sjeveroistok, red. Jana Maričić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Postižući stilsko jedinstvo asketske interpretacije Buchsteinerove vješte teatralizacije, beogradski Sjeveroistok nije ostvario posebno inspiriranu predstavu koja bi pronašla tom užasu adekvatno dramatičan kazališni izraz....pročitajte cijeli tekst...
  • Bogatstvo scenskih efekata

    16. Festival svjetskog kazališta, HNK u Zagrebu, 15. – 29. rujna 2018., Schaubühne, Berlin, Njemačka: William Shakespeare, Richard III, red. Thomas Ostermeier

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ostermeierova ideja da današnju opasnost od nehumane diktature uobliči u spoju rocka i nacizma nije nezanimljiva, a on je realizira očito s potpunim kreativnim zanosom, što rezultira efektnom predstavom koja kao i njen protagonist uspijeva zavesti publiku. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhetipovi puni života

    16. Festival svjetskog kazališta, HNK u Zagrebu, 15. – 29. rujna 2018., Teatro Sardegna, Cagliari i kazališna skupina Teatropersona, Italija: Macbettu (prema Macbethu Williama Shakespearea), red. Alessandro Serra

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redatelj i kompletni autor Alessandro Serra s ovim sardskim Macbettuom ostvario je fascinantnu predstavu, suvremeni adekvat davnih legendi koji ostavlja izvanredan dojam  svojom potpunom ispunjenošću svih gledateljevih osjetila i osjećaja.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magičnost dječje vizure

    16. Festival svjetskog kazališta, HNK u Zagrebu, 15. – 29. rujna 2018., Campo, Ghent, Belgija & IIPM: Milo Rau, Pet lakih komada, red. Milo Rau

    Piše: Tomislav Kurelec
    Rau je na tragu Brechtovih težnji da se zabavnim teatrom publici na neočekivan način prikažu ozbiljni društveni problemi, iako moram priznati da se ne sjećam da se od mnogih (čak i onih izvanrednih) izvedbi Brechtovih komada koje sam vidio ijedna tom njegovom idealu približila toliko koliko je to uspjelo Rauovim Pet lakih komada....pročitajte cijeli tekst...
  • Nepretenciozna i emotivna predstava

    HNK u Varaždnu, Scena Zvonimir Rogoz, Mohamed El Khatib Da kraj bude lijep , red. Ivica Buljan

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Topla, iskrena i intimna, jednostavna i nepretenciozna a istovremeno teška i, ponajviše, emotivna predstava, Da kraj bude lijep omogućuje, iz razloga svojevrsnog oblika radikalne iskrenosti, prenošenje iskustva koje je ujedno vrlo osobno i univerzalno. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neostvaren dramski naboj

    Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja - 25. kolovoza 2018., Ranko Marinković/ Vedrana Klepica i Dario Harjaček po motivima novela Pod balkonima Ranka Marinkovića, red. Dario Harjaček

    Piše: Marina Zec-Miović
    Nažalost, riječ je o neuspjeloj dramatizaciji i dramaturgiji pripovijesti Ranka Marinkovića, koja nepotrebno rasteže fabulu, žvače ritam radnje i neuspješno pokušava ostvariti snažni dramski naboj, dramski sukob koji bi doveo i do njena katarzičnog razrješenja....pročitajte cijeli tekst...
  • Izvandredan umjetnički ansambl

    Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja - 25. kolovoza 2018., Marin Držić, Nikola Nalješković: Odbrojavanje - na piru s Držićem i Nalješkovićem, redatelji Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar

    Piše: Marina Zec-Miović

    Odbrojavanje - na piru s Držićem i Naješkovićem izvrsna je kazališna šetnja Minčetom koja pršti novom snagom umjetničke energije, kako autora predstave tako i izvanrednog mladog umjetničkog ansambla. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Preteška adaptacijsko-dramaturška intervencija

    Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja - 25. kolovoza 2018., Miroslav Krleža/ Sebastijan Horvat i Milan Marković Matthis: Michelangelo, red. Sebastijan Horvat

    Piše: Marina Zec-Miović
    Sve u svemu, prva dramska premijera 69. Igara Michelangelo redatelja Sebastijana Horvata i dramaturga Milana Markovića Mathissa na Lokrumu, oslonjena na Michelangela Buonarrotija Miroslava Krleže, pretežak je, značenjem i smislom preopterećen kazališni projekt koji izmiče pozornosti gledatelja i nepotrebno guši Michelangela....pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabar i potreban iskorak

    Festival Mediteraneo, lutkarsko kazališta za odrasle, Zadar

    Piše: Ana Gospić

    Riječ je nesumnjivo o hrabrom i potrebnom iskoraku u kod nas još uvijek slabije prisutne, zamijećene i istražene raznolike terene lutkarstva i vizualnog kazališta „za odrasle“. Nesumnjivo je važno ostati ustrajan u daljnjoj gradnji specifičnosti festivala....pročitajte cijeli tekst...

  • Festival na sibinjski način

    FITS 2018 - Međunarodni kazališni festival, Sibiu, Rumunjska, 8.-17. lipnja 2018.

    Piše: Alen Biskupović
    FITS 2018 pokazao se kao izvrstan primjer kako organizirati i voditi festival koji u današnje vrijeme uspijeva i zaraditi. Koncept koji je raznovrstan i urbano disperzivan još je jedan dobar primjer kako zadovoljiti sve moguće razine posjetitelja festivala....pročitajte cijeli tekst...
  • Klasična ljubavna priča u ne-klasičnoj formi

    Gradske galerije Osijek, Nick Payne: Konstelacije, red. Aida Bukvić

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja u nizu izvedaba Gradskih galerija Osijek još je jedna uspješnica u kojoj je sve sjelo na svoje mjesto. Tekst se pokazao kao podatan i zanimljiv u radnji i formi, redateljica i dramaturginja nenametljive a prisutne, dok je glumački dvojac opčinio publiku svojim glumačkim bravurama u ovoj klasičnoj ljubavnoj priči na ne-klasičan način....pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiva i nepretenciozna predstava

    Midsummer Scene Festival, Dubrovnik, 24. lipnja-5. srpnja 2018.; Kazalište Strefa Otwarta, Wroclaw, prema W. Shakespeareu H(2)O.

    Piše: Davor Mojaš
    Treba pohvaliti glumačku predanost, energiju pa i dosljednost i Anne Rakowske i Piotra Misztella. Uigran i skladan glumački par, usprkos svemu, nametnuo se dovoljno koncentriranom igrom, ponekim uspješno odigranim zahtjevnim scenama strasti, rezignacija, ostavljenosti i tuge....pročitajte cijeli tekst...
  • Usredotočena i artikulirana gluma

    Midsummer Scene Festival, Dubrovnik 24. lipnja-5. srpnja 2018.; W. Shakespeare, Henrik V: Čovjek i vladar, redatelj Phillip Parr

    Piše: Davor Mojaš
    Ovim je kazališnim gostovanjem Midsummer Scene Festival, u ljetu svoga maloga jubileja i svoje pete sezone, upotpunio zanimljivim i intrigantnim prinosom inače bogatu i sadržajnu kronologiju uprizorenja Shakespearea na dubrovačkim otvorenim pozornicama.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Daleko od suvremenosti

    42. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5-21. lipnja 2018.: Mestno gledališče ljubljansko, Jean-Baptiste Poquelin Molière, Žlahtni meščan (Građanin plemić), red. Eduard Miler

    Piše: Tomislav Kurelec
    Cijela izvedba, međutim nije kompleksnija komediografska slika našeg vremena (a od Molièreovog se udaljila), pa osim relativne zabavnosti profesionalno uspješne realizacije, Građanin plemić u režiji Eduarda Milera ne nudi mnogo kazališnog užitka....pročitajte cijeli tekst...
  • Agresivnost buke i bijesa

    Scena MESS, Sarajevo: What is Europe? (po motivima Lászla Végela), red. András Urbán

    Piše: Tomislav Kurelec
    S ovakvom predstavom korespondirat će tek oni koji su i prije nje bili istomišljenici njenih kreatora (i to oni koji uspiju podnijeti količinu njezine zvučne pretjeranosti), a većini ostalih ostat će tek „...priča puna buke i bijesa...koja ne znači ništa“.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak kazališne inventivnosti

    42. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5.-21. lipnja 2018.: Gledališče Koper, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, Stalno gledališče Trst: Carlo Goldoni - Predrag Lucić, Barufe, red. Vito Taufer

    Piše: Tomislav Kurelec
    Atraktivnost Tauferove režije u koju su se na najbolji način međusobno sukladno uklopili visoki dometi jedinstvenog (kao da nije sastavljen iz četiri kazališta) glumačkog ansambla i svih ostalih suradnika, na kraju je gledateljima podario radost kakvu već dugo nismo doživjeli u gledalištu....pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuno u slogu postdramskog teatra

    Dani satire, Teatar Subotica, Ingrid Lausund Kičma, red. Veljko Mićunović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Kičma je punokrvni, gotovo izložbeni primjer postdramskog kazališnog oblikovanja, pokazujući istovremeno njegovu otvorenost brojnim i složenim scenskim kreacijama i često prisutnu značenjsku limitiranost u nemogućnosti ostvarivanja komunikacije i angažmana u zamišljenim okvirima, a zbog upotrijebljenih sredstava koja ne uspijevaju iskoristiti kontradikciju nego se u njoj izgube.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odlična komediografska i satirična forma

    42. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5-21. lipnja 2018.: Zvezdara teatar, Beograd; Korešpondencija, red. Gorčin Stojanović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Ostvarivanje predstave ostavljeno je gotovo u potpunosti kreativnosti glumaca. Šestero ih je i funkcioniraju velikim dijelom odlično, snalazeći se u pomalo arhaičnom izrazu pisama, ali i važnije - izgradnji karaktera, njihovih specifičnih izraza i prijelaza s jedne na drugu temu, čime ostvaruju komičan efekt i pokazuju kako su, baš kao i predložak koji igraju, u odličnoj komediografskoj i satiričarskoj formi. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pomalo zamorna režija

    42. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5-21. lipnja 2018.: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd / Srbija, Dario Fo:Slučajna smrt jednog anarhista, red. Maja Maletković

    Piše: Maja Ležaić
     Iako je cjelokupno riječ o simpatičnom komadu, on relativno brzo postaje kontinuirano repetitivan prije nego što se na samom kraju ponovno zavrti. Problem je što se cijelo vrijeme inzistira na istoj energiji djela, koja je i sadržajno ukalupljena s autorovim tekstom koji se bazira na ponavljanju sličnih modusa koji gledatelju vrlo brzo i trajno dosade i izazivaju napor. ....pročitajte cijeli tekst...
  • Jasno ostvareno alegorijsko značenje

    Kazalište Ulysses, B.Brecht: Dobri čovjek iz Sečuana, mentori: doc. art. Lenka Udovički i prof. emeritus Rade Šerbedžija

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Dobri čovjek iz Sečuana riječkog studija glume i medija i Kazališta Ulysses je zanimljiva, u mnogočemu kreativna predstava koja poštuje predložak na kojem je nastala i shvaća njegovu univerzalnost. Ne pokušava ga nasilno aktualizirati, no u određenim trenucima ga prekriva željom za iskazivanjem mogućnosti izvođačke prakse svojih autora i aktera....pročitajte cijeli tekst...
  • Osmišljena i efektna aktualizacija

    Beo art, Beograd (gostovanje u Teatru Exit): Miroslav Krleža, U agoniji, red. Ana Đorđević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ana Đorđević i izvanredni glumci ostvarili su veliku predstavu iznimno originalnog redateljskog prosedea koja je sačuvala duh Krležine drame, ali se nije pomirila s porazom ljudskosti nego je ostavila i mogućnost otpora....pročitajte cijeli tekst...
  • Predvidljivo i monotono

    Kamerni teatar 55; gostovanje u GDK Gavella, Boris Lalić Mirna Bosna, red. Saša Peševski

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Doprinos predvidljivosti i svojevrsnoj maniri daje i način izmjene prizora, koji je najčešće sveden na monotone promjene odnosno isključivanje rasvjete između prizora, te rudimentarna scena sama po sebi ne bi bila problem, no njezina je funkcionalnost tek donekle naznačena a likovnost gotovo u potpunosti izostaje. Moguće je da ovakva koncepcija mnogo efektnije i bolje funkcionira na sceni Kamernog teatra....pročitajte cijeli tekst...
  • Djelomično ostvaren komediografski potencijal

    Histrionski dom, Gumbekovi dani; Gradsko kazalište Požega, autorski projekt Nespojivi, red. Iva Srnec

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Autorski odgovor na pitanja postavljena temom predstave, koja proizlaze iz problema individualizacije, čak i samoće kao posljedice suvremenih društvenih odnosa. Ta tema obrađena je prilično površno i plošno, bez barem realizirane želje za promišljanjem naravi i razloga koji bi trebali biti sadržani u osobnostima likova, a čiji rezultat je njihova kronična neuspješnost u pronalaženju partnera i uspostavljanju odnosa. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konzistentna komičarska persona

    Gumbekovi dani; Stojan Matavulj Komušanje mozga

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Stojan Matavulj - Komušanjem mozga upustio se u stand-up poštujući sve njegove odrednice i stvarajući nastup koji u potpunosti odgovara zadanostima te komičarske tehnike. U konačnici, rezultat je zabavan stand-up koji se kreće u okvirima odrednica tog popularnog i, ako je riječ o stvarno zabavnom nastupu, od publike dobro prihvaćenog komičarskog formata. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spoj dokumentarnog, epskog i političkog teatra

    Toneelgroep Amsterdam: Simon Stone prema Henriku Ibsenu, Ibsen huis, red. Simon Stone

    Piše: Anja Nežić
    Žanrovski bi se predstava mogla odrediti kao spoj dokumentarnog, epskog pa i političkog teatra, dok se sama radnja može opisati i kao mučna obiteljska saga. Premda se čini kako se govori samo o životima likova i vremenu u kojem žive, Stone vješto implicitno progovara i o nizozemskom (europskom) društvu ovdje i sada. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upečatljiva suvremena tragedija

    Kazalište Miklós Radnóti, Budimpešta (u Zagrebačkom kazalištu mladih): Wajdi MouawadNaša majka, red. Róbert Alföldi

    Piše: Tomislav Kurelec
    Róbert Alföldi je u multifunkcionalnoj i vrlo efektnoj scenografiji Róberta Menczela uspio uz pomoć izvrsnog glumačkog ansambla, u kojem su iznimno upečatljive bile i najmanje role, ostvariti pravu suvremenu tragediju koja na originalan način elementima mita produbljuje dubinsku spoznaju današnjih ratnih sukoba i tako ostvario jednu od najupečatljivijih suvremenih tragedija....pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicionalizam umjesto provokativnosti

    Gostovanje Ludens teatra, Koprivnica: Shelagh Stephenson, Sjećanje vode, red. Franka Perković, GDK Gavella

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zahvaljujući vrlo dobrom glumačkom ansamblu koji je koncentriran na psihološku motivaciju lica, Sjećanje vode može zabaviti gledatelje čak i kao ovom tekstu ipak neprimjerena konvencionalna obiteljska drama. Autorica crnim humorom i britkim dijalozima lomi neupitnost društvenog ustroja.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veličanstveni hommage

    Gostovanje Drame SNG Maribor: Bezgrešna (Brezmadežna / Immaculata) po romanu Colma Tóibína Marijin testament, red. Livija Pandur, Hrvatsko narodno kazalište

    Piše: Tomislav Kurelec
    Bezgrešna Livije Pandur u kojoj se na najljepši način zrcali i duh teatarskog univerzuma Tomaža Pandura koji se dijelom temeljio i na stavu da je u današnjem svijetu raspravljati o etici moguće jedino na kazališnoj sceni. Time pozornica postaje veća od života, ali ne kao holivudski spektakl nego kao mjesto kritičkog preispitivanja svijeta na osjećajnoj, duhovnoj i mitskoj razini. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između humora i satire

    Gostovanje izraelskog Kazališta Cameri u sklopu Ciklusa europskog kazališta u Zagrebačkom kazalištu mladih, Došao konj u kafić, r. Dror Keren, 19. i 20. siječnja 2018.

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Sve je ostavljeno glumcima koji u takvim složenim uvjetima posredovanja brojnih slojeva ostvaruju zanimljiva rješenja, no ipak minimalno, ali primjetno ne ostvaruju kontekstualizirane prijelaze između razina, što je vjerojatno više posljedica teksta nego zastoja u glumačkoj kreativnosti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nova kazališna realnost?

    16. Europska kazališna nagrada i 14. Europska nagrada za novu kazališnu realnost, Rim, Italija, 12.-17. prosinca 2017.

    Piše: Alen Biskupović
    Ljudski rod kroz svoju povijest stremi promjenama, pa tako i kazalište. Međutim, rezultati novog ponekad budu puno lošiji od starog. Izvedbe kojima su se nagrađeni predstavili čine kombinaciju postdramskih, performativnih, autističnih i hermetičnih cjelina ispunjenih frenetičnom i zaglušujućom glazbom, stroboskopskim svjetlima i suvišnim i pretjeranim nasiljem...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji