Kazalište za djecu

  • Karikirano i konfuzno

    Zagrebačko kazalište lutaka: Charles Perrault Mačak u čizmama, red. Leo Katunarić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Sveukupno, ovaj Mačak u čizmama sadrži rješenja čija je upotreba dvojbena i ne uvijek jasna, osim u kontekstu zadržavanja ritma predstave i gledateljske pozornosti. Dobra zabava u predbožićno vrijeme, u koje je očito tempirana. No ne i mnogo više, što je šteta, imajući u vidu potencijale predloška.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samo lijepa slika

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića iz Osijeka, Peter Kus i Urša Adamič:Nezaboravak, red: Peter Kus

    Piše: Alen Biskupović
    Sve u svemu, dramaturgija je opet uzela svoj danak, što je evidentno jedan od najvećih problema hrvatskih kazališta općenito. Uporno inzistiranje da ista osoba(e) piše, režira i radi dramaturgiju rijetko je kada donijela nešto dobro, pa tako nije niti ovaj put. Šteta, jer su okupljena imena gotovo jamčila novu hit predstavu....pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativna lutkarska likovnost

    Kazališna družina Pinklec u koprodukciji s Umjetničkom organizacijom GLLUGL iz Varaždina Ručak za šestero

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Uz kreativnu upotrebu jezika i lutkarske likovnosti, djelo je to uspješno i inventivno, unatoč mogućim recepcijskim zadrškama kod dječje publike. No, nju ipak, kao što to Ručak za šestero afirmira, treba ostaviti (ne)postojećim granicama dječje imaginacije i očekivati rezultate.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativna upotreba scenskog pokreta

    Gradsko kazalište Žar ptica: Jonathan Swift Gulliver, red. Ksenija Zec i Saša Božić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Gulliver Ksenije Zec i Saše Božića je predstava koja publici, bila ona dječja ili odrasla, ne prilazi infantilnim i (pre)jednostavnim rješenjima. Suprotno, pokazuje se kao kreativan rad koji, ipak poštujući konvencije kazališta za djecu, uspješno balansira kroz više razina čitanja predloška. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kakvi sastojci, takav i kolač

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića iz Osijeka, Ukrich Hub: Pingvini ne znaju ispeći kolač sa sirom, red: Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Sve u svemu, radi se o neuspjelom pokušaju. Prazna priča bez jasne radnje, poruke, psihologizacije likova, primjerenosti za publiku, proizašla je iz greške u početnom koraku. Kakvi sastojci, takav i kolač, rekli bi neki. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Usklađen scenski pokret

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Jules Verne, 20 000 milja pod morem, red. Mario Kovač

    Piše: Maja Ležaić
    20 000 milja pod morem zrela je i zabavna dječja predstava koja ni odraslu publiku nije ostavila nenasmijanu. Na inteligentan način dotiče se mnogih bitnih i izazovnih tema te ne zamara jednoznačnošću, u čiju rupu dječje adaptacije znaju upasti....pročitajte cijeli tekst...
  • Prispodobiv didaktički koncept

    Kazalište lutaka Zadar, režija Ana Prolić, prema motivima iz narodne priče

    Piše: Mario Županović
    Metateatralni umeci i pjevani songovi izvedbu odvode iznad preskriptivnosti izvorne priče, a zamjena maskulinih s femininim elementima pojačava dojam emancipacijskog  karaktera cijelog komada.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiva režijska i scenografska odluka

    Zagrebačko kazalište lutaka, Gianni Rodari - Ana Tonković Dolenčić:Čipolino, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Maja Ležaić
    Dok narativ Rodarijevog romana dospijeva do revolucije i uspostavljanja novog poretka, ova inačica Čipolina konflikt rješava mirnim i idealističkim putem. Uključenje publike u razrješavanje naizgled nerazrješive situacije pred rat povrća i voća dovodi do deus ex machina rješenja, koje čini i najljepši dio predstave, jer je jasno da će djeci mir uvijek biti nepristrana, iskrena i jedina odluka.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U okviru klasične bajke

    Gradsko kazalište Žar ptica; Mirjana Pičuljan Štriga MAlena i Klepetan- ljubav na prvi klepet

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Iako mogu djelovati atraktivno, animacije kao temeljni element kontekstualizacije pojedinih prizora, također se nužno ponavljaju, što dovodi i do njihove repetitivnosti. Tome pridonosi i njihova promišljena, no ipak već u brojnim sličnim predstavama, filmovima, slikovnicama i inim kreacijama prvenstveno namijenjenima djeci, viđena likovnost. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvoren prozor u egzotičnost

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Zinka Kiseljak, Indijanska priča, red. Saša Broz

    Piše: Maja Ležaić
    Autorski tim predstave uspješno je izbjegao didaktičnost i deklamativnost pouka i poruka kakve indijanske mitske priče nose, otvorivši prozor u egzotičnost i poetičnost daleke kulture. U moru Andersenovih i Grimmovih bajki, Gradsko kazalište Žar ptica napravilo je mjesta i za priču s drugog kontinenta, koja u režiji Saše Broz jednako - ako ne i više atraktivno, plijeni pažnju....pročitajte cijeli tekst...
  • Pitanje identiteta

    Zagrebačko kazalište lutaka, Hans Christian Andersen: Ružno pače, dramatizacija Željka Udovičić Pleština, red. Leo Katunarić

    Piše: Maja Ležaić
    Lutke i scenografija vrlo su simpatično i domišljato izrađeni. Prostorna dramaturgija različitih scena vješto je ekonomizirana i dobro iskorištena te nema dojma da se likovi jednostavno kreću u krug po sceni, hineći veliko putovanje. Uz jednako tako simpatični i humoristični narativ kao i scenografiju, cijela predstava stvara vrlo umirujuću i prijateljsku atmosferu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Greška u koracima

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića Osijek, Marta Mekovec de Carvalho: Kradljivica ključeva, red: Hrvoje Seršić

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos pravim redateljskim rješenjima, impresivnom vizualnom dojmu te visokoj razini timske animacije kompleksne lutke, ekipa okupljena oko predstave nije uspjela u temeljnoj nakani – ispričati jasnu priču s početkom, sredinom i krajem.  Kompleksnost priče u kontekstu zadanih preduvjeta uvjetovala je nužna velika kraćenja, što je dovelo do gubitka jasnih dramaturških linija i motivacija likova....pročitajte cijeli tekst...
  • Svekolika manjkavost

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci i Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Vladimir Andrić/Vjekoslav Janković:Crvenkapica, red: Vladimir Andrić

    Piše: Alen Biskupović
    Cijela izvedba okarakterizirana je brojnim manjkavostima već od samog početka, pa je glas naratora koji i postavlja pitanja djeci snimljen, čime je živa interakcija s publikom onemogućena a funkcija postavljanja pitanja nejasna. Snimljeni su i songovi, pri čemu se ansambl bori držati korak s ritmom i melodijom, što na sceni izgleda nespretno i odaje dojam nepripremljenosti.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suvremena vizualna poslastica

    Zagrebačko kazalište mladih: Lewis Carroll - Ivor Martinić, Alisa u zemlji čudesa, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Maja Ležaić
    Režija Renate Carole Gatice uspjela je stvoriti vrlo potentnu i vizualno zanimljivu predstavu koja se uz propitivanje proširenog svijeta Alisine zemlje čudesa, stigla poigrati i određenim tropima kazališta. Kako predstava napreduje, intenzitet i ritam ne jenjavaju unatoč gomilanju istovjetnih apsurdnosti, nego šire prostor mogućeg i iznenađuju s njegovom neuhvatljivom ali prijemljivom širinom....pročitajte cijeli tekst...
  • Promijenjena paradigma

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin; Katarina Arbanas Božićna bajka ili Kako je sve počelo, red. ansambl

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Priča, koja se kreće u okvirima Rudolfovih vrijednosti i spoznavanja vlastite hrabrosti logična je i jednostavna u praćenju narativnih linija i njihova kazališnog izlaganja, a istovremeno obiluje vizualnim, auditivnim i općenito likovnim poticajima dječjoj mašti, kreativnosti i imaginaciji koje nudi repertoar nordijske mitologije i usmene književnosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Izostao moment kreativnosti

    Teatar Gavran u suradnji s Centrom za kulturu i informacije Maksimir; Miro Gavran: Doktor za životinjice, red. Jakov Gavran,

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Borna Galinović i Jakov Gavran kao animatori lutaka te Luka Bjelica, koji se pojavljuje kao veterinar, ujednačeni su i obavljaju zadatke animacije glasa i pokreta lutaka bez vidljivih ili značajnih grešaka. No, u konceptu predstave, donekle im izostaje moment kreativnosti u odvođenju od afirmacije zakonitosti klasičnog, već mnogo puta viđenog lutkarskog teatra....pročitajte cijeli tekst...
  • Vizualno i diskurzivno stilizirana bajka

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hans Christian Andersen – Lada Kaštelan, Snježna kraljica, red. Paolo Tišljarić

    Piše: Maja Ležaić
    Dvije dramaturške linije, koje su ujedno postavljene i kao narativni okvir, nadopunjuju se i daju zreli odmak i zanimljiv komentar na to kako odrastanje zapravo funkcionira, jukstaponirajući bajkoviti poetski svijet odrastanja i statičnu inertnu sliku odraslosti i ozbiljnosti modernog hladnog sjevera. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suptilna i indirektna obiteljska priča

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Bruno Margetić, Gusari, red. Zoran Skalicki

    Piše: Maja Ležaić
    Uz odlične, organski raspisane i izvedene svađe, koje u harmonično kaotičnom dramskom odnosu roditelja vjerno i prepoznatljivo igraju Dunja Fajdić i Hrvoje Horvat, pozicija djeteta je vrlo dobro psihološki ocrtana unutar samog narativa, kao i na mikrorazini situacije odnosno nemogućnosti da sudjeluje u obitelji. ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji