Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu

  • Festival verističkog dramskog kazališta

    34. susreti kazališta BiH u Brčkom (16.-25. 11. 2017.)

    Piše: Ivan Trojan
    U našemu okružju ne postoji grad koji više dariva poklonike kazališne umjetnosti kao što to čini Brčko u tako kratkom vremenu, sublimirajući ponajbolje od dramskog kazališta u protekloj kazališnoj sezoni i to na vrlo širokom prostoru, ne uvažavajući bilo kakav politički prizvuk i zahtjev, a pogotovo ne onaj radikalni....pročitajte cijeli tekst...
  • Vješta konstrukcija

    Kazalište Ulysses: Borna Vujčić, Pečat, red. Lea Anastazija Fleger (gostovanje u GDK Gavella)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Borna Vujčić je pokazao znatno umijeće pisanja za kazalište, ali ipak ostaje dojam da su njegova promišljanja o razlikama, pozitivnim i negativnim stranama demokracije i autokracije inspirirana prvenstveno uvjerljivim konstrukcijama, a nisu do kraja pretočena u predložak koji može inicirati potpuni život kazališne izvedbe. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prozor u intimni egzistencijalni problem generacije

    Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: BITEF teatar, Beograd, Drugovi, ja se ne stidim svoje komunističke prošlosti, red. Sanja Mitrović i Vladimir Aleksić

    Piše: Maja Ležaić
    Širenjem perspektive s individualne na opću, generacijsku perspektivu izgubljenog komunističkog djetinjstva, poistovjećuje se stvarnost posljedica nestanka državnog socijalizma s izgubljenošću rituala, igri, identiteta i rasta kakvi su se mogli i očekivali nastaviti. Ono što je zapravo zanimljivo i djelomično problematizirano u ovom djelu je ideja vraćanja na promijenjeno...pročitajte cijeli tekst...
  • Prevladavanje granica

    VI. Bobijevi dani smijeha – festival komedija, Histrionski dom, Zagreb, 20.-29. listopada 2017.: Udruga CANTA& GD Histrion, Damir Horvat, Frizeraj, red. Maja Katić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljica Maja Katić je uz brz ritam predstave, komiku koja se temelji na preciznom povezivanju pokreta, glazbe i glume, posebno uspješna bila (vjerojatno zahvaljujući i vlastitom glumačkom iskustvu) u usklađivanju interpretacija proizašlih iz različitih izvora i područja kojima se predstavljači prvenstveno bave u jedinstvenu cjelinu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Aktualizacija bez artificijelnosti i duboko promišljeni minimalizam

    Gostovanje Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda: Luigi Pirandello, Tako je (ako vam se tako čini), red. Jagoš Marković

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Aktualizacija u ovoj inscenaciji nije provedena nasilno ili prisilno, redateljskim potezima ili grubim adaptacijama koje bi dovodile do zapostavljanja Pirandella, istovremeno nudeći njegovo promišljanje i o društvu točno sto godina od nastanka drame. Jer, relativizam istine u društvu prepunom (kvazi)informacija ne može rezultirati drugim do pirandellovskom potragom do ludila...pročitajte cijeli tekst...
  • Mit kao pobuna

    32. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 21. listopada 2017.: Slovensko narodno gledališče, Maribor: Euripid, Medeja, red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Frljić je klasičnu Euripidovu tragediju sveo na trajanje od samo jednog sata, izdvojivši najdramatičnije scene u kojima se posebno upečatljivo Medeja prikazuje žrtvom patrijarhalnog sustava, a tu je situaciju s današnjim položajem žene povezao atraktivnim suvremenim kazališnim postupcima, originalnim varijacijama vlastitog samosvojnog stila....pročitajte cijeli tekst...
  • Ženske sudbine u posttranzicijskom društvu

    32. Gavelline večeri, Zagreb, 11.-21. listopada 2017.: Atelje 212, Beograd: Olga Dimitrijević, Moja ti, red. Aleksandra Milavić Davies

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljica je za sve promjene tona u komadu našla adekvatna rješenja promjenom ritma predstave i njezine atmosfere, a i usuglašavanjem do najsitnijih detalja upečatljivih interpretacija vrsnog ansambla. Time je na najbolji suvremeni način ostvarila Brechtovu težnju da zabavnim teatrom zainteresira publiku za rješavanje ozbiljnih problema...pročitajte cijeli tekst...
  • Virtuozna mješavina žanrova

    32. Gavelline večeri, Zagreb, 11.-21. listopada 2017.: Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Martin McDonagh, Ljepotica iz Leenanea, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Tomislav Kurelec
    Spajanje tih raznorodnih elemenata u cjelinu predstave za vrijednost koje je bitan i precizan tajming neočekivanih obrata, redatelj je vrlo sugestivno postigao preciznošću svakog detalja u oblikovanju jedinstvenog doživljaja. Usklađujući vrsne interprete koji koriste četiri vrlo različita glumačka postupka, uspio je u konačnom dojmu dobiti vrlo precizno profilirana četiri lica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trajni sudionik hrvatskog kazališnog života

    Festival Blind in Theatre: Jučer sam se sjetio plave autorice i redateljice Petre Radin i Prokleta avlija Ive Andrića, red. Mario Kovač

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Novi život, kazalište slijepih i slabovidnih, često je prikazivano fenomenom. No, ovo kazalište, nakon gotovo 70 godina rada, ali ne isključivo zbog kontinuiteta nego kvalitete i postojanosti njihova umjetničkog rada, ne treba promatrati kao fenomen nego kao trajno prisutnog sudionika kazališnog života sredine u kojoj djeluje...pročitajte cijeli tekst...
  • Poziv na odgovor

    15. Festival svjetskog kazališta, Dvorana Blagoje Bersa Muzičke akademije, Collectif Mensuel, Blockbuster

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Blockbuster je, dakle, programatska, zapravo politična predstava. Sadržaj njezina programa, opisivanje klasnog sukoba i shodni poziv na revolucionaran odgovor, može se i ne mora opravdavati, pogotovo imajući u vidu s jedne strane povijesna iskustva s takvim odgovorima na društvenu i ekonomsku realnost, ali i sadašnji trenutak u kojemu se ona ostvaruje...pročitajte cijeli tekst...
  • A sada za žene

    Kazališni rujanski klik HNK Osijek

    Piše: Alen Biskupović
    Predstave u pitanju ponovo su šarolikog karaktera u elementima pa se tako Plastika pokazala kao najbolja u cjelini, Harem je podbacio u silnoj želji da prikaže što više, a I živjele su sretno...? prikazuje crni svijet u kojem niti najveće ljubavi ne opstaju, međutim sve je zamaskirano s dosta humora i simpatičnim likovima pa to crnilo u osjećaju ostane nekako po strani. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Subjektivno poimanje vremena

    15. Festival svjetskog kazališta, HNK u Zagrebu, Sod Costa Occidentale, Sestre Macaluso, red. Emma Dante

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Na gotovo potpuno ogoljeloj sceni, Sestre Macaluso ostvaruju se u vrlo razvedenim koreografskim rješenjima, koja inkliniraju fizičkom teatru, no ne zaustavljaju se na jednom izrazu. Tako glumice, u različitim trenucima izvedbe, koriste različite registre, od infantilnih reminiscencija na djetinjstvo, do histeričnih krikova sloma u trenucima optuživanja, međusobnog predbacivanja krivnje i sukoba...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativna i višeznačna inscenacija

    15. Festival svjetskog kazališta, Dvorana Blagoje Bersa Muzičke akademije, , red. Reze Gabriadze

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Estetika, a posebno komponenta likovnosti ove predstave, odgovara začudnoj, intrigantnoj poetici. Obilnost kolorita u oblikovanju lutaka različitih vrsta i tehnika animiranja kreativnošću je gotovo neizmjerna, a lutkarskom vještinom, besprijekorna. Vizualni se element nameće kao jedan od najvažnijih komponenti Ramone  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postmoderno reinterpretiranje Čehovljevog klasika

    15. Festival svjetskog kazališta, HNK u Zagrebu, Što ako su otišle u Moskvu?, red. Christiane Jatahy

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Na razini ideje ovo je zanimljivo čitanje i kontekstualiziranje Čehovljeve drame, koristeći neke sasvim kreativne postupke, od kojih se izdvaja dvostrukost izražajnih umjetničkih medija, kazališta i filma. Ipak, ovo djelo pokazuje i nedostatke, svojstvene autorskim projektima velike motivske širine, koji se očituju u nedostatku fokusiranosti, otežavanju praćenja i zamoru...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobri duh Dubrovnika

    Povodom dodijele nagrade Grand Prix Orlando Jošku Juvančiću (2.)

    Nakon turbulentnog iskustva s Dundom Marojem Juvančić je odustao od radikalnih eksperimenata pri uprizorenjima baštinskih djela, pa su njegova iduća ostvarenja na Igrama nailazila na gotovo unisone pohvale kritike i publike, bez obzira da li se radilo o već prokušanim naslovima poput Dubrovačke trilogije ili o repertoarnim novitetima poput predstave Ecce homo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jupina storija od Igara

    Povodom dodijele nagrade Grand Prix Orlando Jošku Juvančiću (1.)

    Pri kraju ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara održana je promocija monografije Nagrada Orlando – 40 godina. U sklopu promocije dodijeljen je i Grand Prix Orlando za sveukupni doprinos dubrovačkom festivalu, a dobio ga je Joško Juvančić, redatelj čije je ime već gotovo šest desetljeća povezano s Dubrovačkim ljetnim igrama....pročitajte cijeli tekst...
  • Viktorija kazališta

    Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja - 25. kolovoza 2017., Marin Držić: Viktorija od neprijatelja, red. Ivica Boban

    Piše: Marina Zec-Miović
    Hrvoje Ivanković dramaturškim konceptom, Ivica Boban režijom i dramaturškim intervencijama, zajedno s autorskim timom i velikim Festivalskim dramskim ansamblom, svojom su Viktorijom od neprijatelja uspjeli scenski opravdati sva Držićeva stanja patnje, straha i boli kojima propituje stvarnost u kojoj osjeća da je sve oko njega izgubilo pravi smisao. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pustiti da se stvari događaju

    63. Splitsko ljeto: Predrag Lucić, Aziz ili Svadba koja je spasila Zapad, red. Dino Mustafić

    Piše: Maja Dujmović
    Sudionici malograđanskog pira, šokirani i preplašeni prisutnošću tamnoputog Aziza, preobražavaju se iz uglednih građana u pomahnitalu gomilu koja od svadbenog slavlja radi burleskno poprište borbe protiv terorizma, u situaciji gdje je jedini teroristički čin Drugog među njima šutnja i bespomoćno promatranje. Pritom otkrivaju sve slojeve vlastitog moralnog licemjerja...pročitajte cijeli tekst...
  • Odlični Glembajevi s dramaturškom inverzijom i redateljskom diverzijom

    Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja - 25. kolovoza 2017., Miroslav Krleža: Gospoda Glembajevi, red. Zlatko Sviben

    Piše: Marina Zec-Miović
    Izvrnuvši sve naopako, krenuvši od kraja drame koja svjedoči o propasti jedne obitelji, ali i njezinu ponovnom vraćanju kao neminovnom društvenom i sociološkom obrascu, ili kako bi  to Nietzsche rekao - vječnom vraćanju istog kroz novog Leonea, sina Leonea Glembaja i barunice Beatrix ili sestre Angelike, redatelju je Zlatku Svibenu ponudio vrlo težak zadatak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Blago ljubavi

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb (28. lipnja-6. kolovoza 2017.): Gradsko pozorište Jazavac, Banja Luka, Elaine Murphy, Malo blago, red. Slađana Kilibarda

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljica je vodeći i usuglašavajući tri sjajne glumice sa svojim viđenjem teksta ostvarila vrlo uspjelu predstavu koja na naizgled nepretenciozan i iznimno zabavan način kompleksno prikazuje tri ženske sudbine koje na posredan način govore o mnogim aspektima današnjeg društva, sličnim ili zajedničkim i na prvi pogled vrlo različitim sredinama, kakva su irska i banjalučka....pročitajte cijeli tekst...
  • Humorom protiv diktature

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb (28. lipnja – 6. kolovoza 2017.): Bosansko narodno pozorište Zenica, Hasan Džafić & Lajla Kaikčija & Grupa autora (po motivima filma Nunta muta redatelja Horatiua Malaelea i scenarista Adriana Lustiga i Horatiua Malaelea), Gluha svadba, red. Lajla Kaikčija

    Piše: Tomislav Kurelec
    Drugi plan obogaćuje slojevitost značenja predstave posrednim ukazivanjem na pitanja koliki pritisak vlasti se može izdržati, a da ne dođe do protesta i pobune, te kakve bi posljedice nasilne reakcije mogle biti. Takva vrlo samosvojna Gluha svadba zanimljivošću i atraktivnošću izvedbe bila je značajan doprinos repertoaru ovogodišnjih Ljetnih noći Teatra Exit....pročitajte cijeli tekst...
  • Vježba iz čitanja

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb (28. lipnja–6. kolovoza 2017.): Akademija dramske umjetnosti, Zagreb i Crossroads Repertory Theatre Indiana State University, Edmond Rostand, Cyrano de Bergerac, red. Arthur Feinsod

    Piše: Tomislav Kurelec
    Brandon Wentz bez vidljivih emocija ili uživanja u Cyranovoj dominaciji deklamira stihove kao na čitaćoj probi. A tako i on i ostali glumci nastavljaju do kraja, samo korektno izgovarajući tekst u statičnoj, više staromodnoj no tradicionalističkoj režiji bez razrađenijeg mizanscena. Izgledalo je to kao da su se glumci prvi put pojavili na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijedna teatarska zabava

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb (28. lipnja–6. kolovoza 2017.): Narodno pozorište u Beogradu, Narodno pozorište Sombor i Beo Art produkcija iz Beograda, Terrence McNally, Franky i Johnny, red.Tea Puharić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Tea Puharić pokazala je izvanredno razumijevanje za svu nijansiranost McNallyjevog teksta, prenijevši ga na pozornicu s izuzetnim osjećajem za vrijeme koje je potrebno da se ocrtaju svi slojevi njegovog značenja, a da se pritom publika niti u jednom trenutku ne prestane zabavljati...pročitajte cijeli tekst...
  • Konfuzna predstava

    41. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2. – 21. lipnja 2017.: Slovensko ljudsko gledališče Ljubljana, Rok Vilčnik, Narodni demokratski cirkus Sakešvili, red. Luka Martin Škof

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Narodni demokratski cirkus Sakešvili, počevši od zanimljive ali već iskušane ideje kritike totalitarizama, zapeo je u njezinoj provedbi, usmjeravanju silnica kritike i odabiru postupaka u tretmanu autorskih zamisli. Sve je to rezultiralo konfuznom predstavom koju je teško kontekstualizirati, a na trenutke i pratiti....pročitajte cijeli tekst...
  • Podijeljena publika

    41. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2. – 21. lipnja 2017.: Makedonski naroden teatar, Skoplje, Nikolaj Erdman, Život je lijep (Životot e prekrasen), red. Aleksandar Morfov

    Piše: Tomislav Kurelec

    Morfov u najboljoj predstavi 41. dana satire postiže maksimalne rezultate radeći detaljno sa svakim glumcem, a jednako dotjeran i uspješan je i u redateljskom oblikovanju svakog pojedinog prizora te duge predstave. Iako je u Erdmanov tekst unio dosta promjena, Morfov se nažalost nije odlučio na neka ozbiljnija kraćenja, iako je za njima bilo potrebe ...pročitajte cijeli tekst...

  • Spektakularan (anti)teatarski doživljaj

    41. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2. – 21. lipnja 2017.: Theater Dortmund, Samuel Beckett, Svršetak igre (Endspiel), red. Kay Voges

    Piše: Tomislav Kurelec

    Unatoč redukciji, Beckettov Svršetak igre u redateljskom viđenju Kaya Vogesa je ne samo vrlo originalan nego i spektakularan (anti)teatarski doživljaj u kojem uz poneki efekt svjetla Rolfa Giesea veliku ulogu ima oblikovatelj zvuka Mario Simon, koji vodi čitavu predstavu, prateći svaki pokret i svaku riječ zvukovima koji postaju dominantan doživljaj. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Žestoka satira

    41. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2. – 21. lipnja 2017.: Bitef teatar, Beograd / Centar za kulturu Tivat / Festival Maszk, Segedin / Firchie Think Tank Studio, Novi Sad, Milena Bogavac, Jami Distrikt, red. Kokan Mladenović

    Piše: Tomislav Kurelec
    Kokan Mladenović  je predstavu vodio u furioznom ritmu, izvanredno kombinirajući silinu glumačke ekspresivnosti i žestinu glazbe s video-snimkama i kreativnom uporabom rasvjete, stvarajući spektakl u kojem je scenska atraktivnost funkcionalno osmišljena u jasnom prezentiranju velikog satiričkog naboja zanimljivog tekstovnog predloška...pročitajte cijeli tekst...
  • Od operete do kabareta

    41. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2. – 21. lipnja 2017.: Slovensko narodno gledališče Nova Gorica: The Tiger Lillies, Julian Crouch, Phelim McDermot, Peter Kušter, red. Ivana Djilas

    Piše: Tomislav Kurelec
    Postupno se predstava pretvarala u niz jednako važnih točaka koje nisu nudile neki dublji uvid u teme i probleme koje je događanje na sceni doticalo na uvijek vrlo sličan način. Neke su od njih bile vrlo efektne, ali predstava nije uspijevala zaći ispod površine vizualne atraktivnosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljiv mozaik univerzalnih značenja

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Kraljevsko pozorište Zetski dom, Cetinje, Crna Gora, Bence Bíró, Dokle pogled seže, red. Árpád Schilling

    Piše: Tomislav Kurelec
    Árpád Schilling je virtuoznim redateljskim postupkom postigao nijansiranost i uvjerljivost brojnih snažnih ljudskih drama koje na sceni sugestivno oživljavaju vrsni glumci. Zbog toga Dokle pogled seže na najbolji način povezuje jasno profiliranu životnu individualnost svake prikazane pojedinačne ljudske tragedije, povezujući ih u izvanredno dojmljiv mozaik ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veličanstveni posuđeni život

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Slovensko narodno gledališče Drama, Mestno gledališče ljubljansko, Cankarjev dom, Ljubljana: Homer, Ilijada, red. Jernej Lorenci

    Piše: Tomislav Kurelec
    Silina i iznimno kazališno umijeće kojom ljubljanska Ilijada ostvaruje takvu kompleksnu sliku svijeta, a ujedno i pozornice kao jedinstvenog mjesta na kojem ju je moguće uprizoriti rezultirale su remek-djelom koje je zasluženo osvojilo niz nagrada, dok je zagrebačkim ljubiteljima kazališta na sceni ZKM-a priredilo pravu kazališnu svečanost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Složenost scenskog nastupa

    10. Gumbekovi dani – međunarodni festival kabareta, Zagreb, 16. – 26. ožujka 2017.; Zagrebačko kazalište mladih, De Facto kazališna grupa i Akademija dramske umjetnosti, Zagreb: Saša Božić & Petra Hraščanec, Folk Acts, red. Saša Božić & Petra Hraščanec

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iako su polazište vjerojatno našli u dvjema vrhunskim, ali različitim interpretkinjama, autori su na temelju njihovih privatnih i scenskih osobnosti kreirali nove likove koji potpunu životnost ostvaruju u ovoj vrlo uspjeloj predstavi o kojoj se pisalo kao vrijednom performansu, a koji je značajan nastavak ili suvremena varijacija bogate tradicije kabarea ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenska čarolija

    10. Gumbekovi dani, međunarodni festival kabareta, Zagreb, 16. – 26. ožujka 2017.; Lutkarsko kazalište Bóbita, Pečuh, Republika Mađarska: Orsolya Nagy, Kalamona vjetrovezač, red. Róbert Markó

    Piše: Tomislav Kurelec
    Borároseve vizualno atraktivne, tradiciji bliske lutke redatelj ne koristi na uobičajeni način (skrivajući glumce koji ih pokreću), nego su glumci čitavom svojom fizičkom pojavom stalno prisutni na sceni, a interpretacija svakog lika postaje potpunom tek u interakciji osobnog glumačkog nastupa i glumčevog igranja s lutkom, čak i onda kada je tih lutaka više ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kabaretsko predavanje

    10. Gumbekovi dani – međunarodni festival kabareta; Glumačka družina Histron, Zagreb: Ivan-Goran Vitez, U petak (za)metak, red. Ivan-Goran Vitez

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iako je Ivan-Goran Vitez u svojem scenskom komentaru demografske obnove imao nekih zanimljivih i duhovitih zamisli, nametanje čvrste strukture vrsti kazališta kojoj to nije prirodno i ozbiljnost u prezentaciji podataka umjesto razigranosti, karikaturalnosti i provokativnosti potisnuli su U petak (za)metak iz sfere kabarea u kabaretsko predavanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obitelj u žrvnju demokracije

    Gostovanje: Kazalište bez granica u Satiričkom kazalištu Kerempuh – Mestno gledališče ljubljansko, Cristina Clemente, Družinski parlament, red. Primož Ekart

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dramaturginja i redatelj usmjerili prema stvaranju političke komedije u kojoj humor uz elemente groteske proizlazi iz karikiranih odnosa u obiteljskom vijeću koje odražava svu problematičnost suvremene parlamentarne demokracije. Nažalost u takvoj interpretaciji nisu uspjeli posve izbjeći opasnost da tekst djeluje kao prilično plošna satira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čovjek od akcije

    Gostovanje: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, William Shakespeare, Hamlet, red. Aleksandar Popovski (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ono u čemu publika može bar djelomično uživati su vizualne redateljske i scenografske atrakcije, dosljednost režije u stvaranju groteske i brzog ritma predstave te vrlo dobar glumački ansambl i sjajna interpretacija Nebojše Glogovca. Ipak Hamlet Aleksandara Popovskog  ostaje na razini blistavog pakiranja prilično ispraznog proizvoda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabrost iskrenog angažmana

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Qendra Multimedia, Priština, Kosovski cinik, Kazališna predstava s četiri glumca i..., red. Blerta Neziraj

    Piše: Tomislav Kurelec
    Da bi ova vrsta političkog teatra koji se temelji prvenstveno na komediji i groteski zaživjela na sceni velike zasluge ima i redateljica Blerta Neziraj koja je u Kazališnoj predstavi s četiri glumca... uspjela je uskladiti u jedinstvenu ekspresivnu cjelinu četvero glumaca i njihovu silnu glumačku energiju te žestoku glazbu Gabrielea Marangonija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Velike žene na rubu praznine

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Narodno pozorište u Beogradu, Friedrich Schiller, Maria Stuart (Marija Stjuart, red. Miloš Lolić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Sena Đorović je kao Maria iznimno uvjerljivo ostvarila Schillerovu junakinju koja nakon svih pogrešaka i promašaja ne pristaje na kompromis i žrtvujući svoj život postaje svojevrsna legenda.  Nada Šargin je dojmljivo interpretirala sve muke vladarice koja je zbog moći žrtvala osobni život, ljubavne i prijateljske osjećaje
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji