Kazalište za djecu
-
Pomalo neobična bajka na posve običan način
Dječje kazalište Branka Mihaljevića iz Osijeka, Marta Guśniowska: Vitez bez konja, red: Jasmin Novljaković
Piše: Alen Biskupović
Posljednja premijera u nizu na puno je slabijoj razini od onoga što smo navikli, ali nije loša - dapače, zanimljiva je, topla, duhovita i ima dobru poruku, a glumačke kreacije Kristine Fančović prava su poslastica. Međutim ostaje dojam kako je u svakom elementu izvedbene cjeline nedostajalo finesa, što je šteta, jer se u pomalo neobičnoj bajci krio veliki potencijal ...pročitajte cijeli tekst...
-
Izboreno pravo na mir
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Hans Christian Andersen, Mala sirena, red. Iva Srnec
Piše: Maja Ležaić
Bezvremenska i slojevita bajka izrežirana je tako da stimulira i izaziva ne samo prikazivanjem i prokazivanjem ljudskih mana i vrlina nego i putem vizualnog i glazbenog medija. Izbjegavajući ipak ispričati priču na povodljiv te pretjerano sladunjav i umiljat način, ova adaptacija Male sirene postavlja ozbiljniju atmosferu kroz koju krajnje promjene ...pročitajte cijeli tekst...
-
Pametno, lijepo i iz srca
Gradsko kazalište Zorin dom iz Karlovca, Male priče o nestašnoj Sonji, po motivima ruske priče Andreja Usačeva Pametni psić Sonja, red. Ljudmila Fedorova
Piše: Alen Biskupović
Predstava Zorin doma iz Karlovca primjer je kakav produkt nastaje kada se okupi izniman tim ljudi i napravi predstavu iz srca, jer ovakve se predstave ne mogu raditi bez srca. Svi mališani, ali i njihovi roditelji trebali bi pogledati ovu predstavu jer iz nje mogu puno naučiti jedni o drugima, svojim ljubimcima ili drugim ljudima. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Prostor za refleksiju
50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (3)
Piše: Maja Ležaić
Slovensko gostovanje, režijski poetična adaptacija Dickensove melankolične priče San o zvijezdi ponudila je vrlo blago ali atmosferično putovanje razmišljanju o osjećajima. Tuga, strah, ljubav, empatija i razumijevanje teme su nad kojima je predstava dinamično lebdjela stvarajući prostor za refleksiju. Sam izgled predstave, iako minimalistički, stilski je stvarao poetičnu atmosferu...pročitajte cijeli tekst...
-
U regionalnom tonu
50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (2)
Piše: Maja Ležaić
Karlson s krova, adaptacija prve knjige iz serijala o Karlsonu Astrid Lindgren oduševila je publiku. Predstava se na dinamičan način igra lutkama, lutkarima i glumačkim izvedbama a za uživati je bilo i u songovima kao i samoj likovnosti predstave koja je u maslinastom tonalitetu kroz harmonični dizajn scenografije i krojačkih radova stvorila ugodnu atmosferu Karlsonovog svijeta...pročitajte cijeli tekst...
-
Bogato jubilarno izdanje
50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (1)
Piše: Maja Ležaić
Djevojčica iz Lenjingrada je kombinirajući lutke, animaciju i film ispričala emocionalnu priču o najužasnijim danima djevojčice za vrijeme opsade Lenjingrada. Životno i s mnoštvo suptilnog humora, maštovite slike iz okupiranog Lenjingrada vežu se u priču ispunjenu toplinom i nježnošću. Materijali, teksture i izgled lutaka i scenografije simpatično su realistični...pročitajte cijeli tekst...
-
Tavanska pustolovina
Mala scena & Teatar Puna kuća: Kristina Gavran, Priča o velikom i malom, red. Svetlana Patafta
Piše: Maja Ležaić
Budući da je riječ o predstavi koja se oslanja na vizualnost da poduči, nije upala u zamku da nalikuje na oživljeni radni listić osnova matematičkih pojmova. Bliže je punokrvnoj priči ispunjenoj simpatičnim likovima, maštovitim rješenjima i toplom narativu. Koliko opteretiti ili poštedjeti najmlađe - plesanje je na ušici igle s obzirom na to da je prije svega bitno da uživaju u predstavi...pročitajte cijeli tekst...
-
Vrijedno insceniranje klasične priče
Zagrebačko kazalište lutaka, Ivana Brlić-Mažuranić, dramatizacija Ana Tonković Dolenčić, Putovanje šegrta Hlapića, red. Zlatko Sviben
Piše: Maja Ležaić
Brojne scene cjelokupne pustolovine dinamično su iskorištavale sve kutove pozornice. Kroz sve režijske i dramaturške elemente priča je vjerno iščitana i zanimljivo predstavljena, a ne samo da je očuvan i njen tradicionalni kontekst nego je i pažljivo osvježen sa suptilnim detaljima poput uklopljenosti lika Ivane Brlić-Mažuranić i njene višeslojne uloge. ...pročitajte cijeli tekst...
-
Nedovoljno maštovit pristup
Purina & Mala scena, Zagreb: Dina Vukelić i Nina Horvat, pazi.mazi.voli., red. Nora Krstulović
Piše: Maja Ležaić
Moguće je da su djeca bila podcijenjena s pojednostavljenošću i ekstremnom tipizacijom dva glavna lika, kao i izbjegavanjem tabu teme azila. Iako je atraktivnost prostora bila zamaman čimbenik u recepciji poučne priče o brizi za kućnog ljubimca, ona nije uspjela nadglasati inače nedovoljno maštoviti pristup i jednoličnu izvedbu ove obiteljske predstave ...pročitajte cijeli tekst...
-
Utjelovljena emocija
Zagrebačko kazalište lutaka i 29. Muzički biennale Zagreb: Hrvatska narodna bajka – Rene Medvešek, Žabica kraljica, red. Rene Medvešek, skladateljica Sara Glojnarić
Piše: Leon Žganec-Brajša
Izvedbeno, kompleksnost različitih umjetničkih izraza, koje okuplja predstava, savladana je vrlo dobro, omogućujući kreiranje sinteze i ostavljajući snažnu impresiju u različitim nezinim oblicima, od auditivnog i vizualnog, do onog emocionalnog, jer se Žabica kraljica može promatrati i kao predstava o emociji, onoj na sceni, ali i onoj između publike i likova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Lijepo Ružno pače
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Hans Christian Andresen, Ružno pače, red. Đorđe Dukić
Piše: Alen Biskupović
Usprkos slabostima režije i dramaturgije te šarolikoj izvedbi ansambla predstava svejedno funkcionira. Bajka je i dalje zadržala i prenijela svoju poruku, songovi su ritmični, melodični i vješto raspoređeni unutar izvedbe, trajanje i sadržaj su primjereni, a u kombinaciji s prekrasnom likovnošću, držat će pozornost djece od početka do kraja
...pročitajte cijeli tekst... -
Prenošenja osjećaja
Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Tamara Kučinović i ansambl, Dindim, red. Tamara Kučinović
Piše: Leon Žganec-Brajša
Dindim pokazuje kako je nježnost, osjećanje i odnos bez nadomjestaka, posebnih interesnih razloga ili barem opravdanja, osim jednostavnosti i ljudske potrebe za emocionalnošću, moguć i potreban, izražavajući ga kazališnim jezikom u kojem nema dociranja ni objašnjavanja nego prenošenja emocije upisane u događaje i likove koji u njima sudjeluju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Poziv na pobunu
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Kurt Held / Thomas Birkmeir, Zora riđokosa, red. Rene Medvešek
Piše: Iva Gruić
Zora riđokosa netipična je predstava. Govori indirektnim, ali sasvim jasnim političkim jezikom o stvarima o kojima se u kazalištu za djecu najčešće šuti. Poput svake socijalno angažirane književnosti za djecu i mlade, pomalo pojednostavljuje stvari, ali ih ne banalizira. Otvara pritom i neka teška pitanja, a odgovore implicitno sugerira, ali ne nameće ...pročitajte cijeli tekst...
-
Oživljena lektira
Scena Gorica, Velika Gorica: Sunčana Škrinjarić, Gospođica Neću, red. Leo Vukelić
Piše: Maja Ležaić
Radikalna tvrdoglavost glavne junakinje, djevojčice Mine, istaknuto je spojem tijela lutke nesrazmjernog glavi odrasle glumice Karmen Sunčane Lovrić, čije vješte ekspresije lica naglašeno povezuju i dodatno karikiraju apsurd (pre)velike glave djevojčice i njezinog pasivnog tijela. Gospođica Neću je simpatična predstava za djecu koja oživljava klasičnu lektirnu priču ...pročitajte cijeli tekst...
-
Živa otočka slikovnica
Gradsko kazalište lutaka Split: Olja Savičević Ivančević, Som na cilome svitu, red. Renata Carola Gatica
Sinergija svih elemenata predstave koje je redateljica spojila u funkcionalnu cjelinu – u autonomni kazališni škoj koji se otiskuje s pozornice i plovi ususret publici – uz energičnost i timski rad glumaca rezultirala je kazališnim činom koji maštu štiti od zakržljalosti, a splitskom GKL-u potvrdila ulogu odgajatelja novih generacija publike ...pročitajte cijeli tekst...
-
Vrhunska kazališna poslastica
Mala scena, Zagreb: Renato Baretić i Davor Šunk, Muka malog vuka, red. Morana Dolenc
Piše: Iva Gruić
Režijski koncept inovativno spaja lutkarsku igru kazališta predmeta i igru živog glumca, uz brojna simpatična, jednostavna i duhovita scenska rješenja. Goran Guksić malog vuka igra s puno dječje otvorenosti i naivnosti, čime lako potiče identifikaciju. Ukratko, predstava je pravo osvježenje na repertoaru kazališta za djecu. Savjet: svakako pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zamorna pustolovina
Zagrebačko kazalište lutaka: Antoine Galland – Željka Udovičić Pleština, Aladin i čarobna svjetiljka, red. Saša Broz
Piše: Iva Gruić
Pred glumcima-animatorima nije bio lak zadatak. Dijalog dobrim dijelom služi prepričavanju podataka važnih za priču, uz malo karakterizacije i živahnosti. Čarolija čudesnog svijeta, premda je očigledno dio autorske namjere, ne funkcionira. Uz tako malo pomoći, glumci su unijeli svu svoju energiju da ožive likove
...pročitajte cijeli tekst... -
Odredište: Ljubav
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jules Verne, Put oko svijeta u 80 dana, red. Matjaž Pograjc
Piše: Anja Nežić
Dramaturgija je lišena eksplicitnog moraliziranja i dociranja, u predstavi su korišteni filmski, lutkarski, plesni elementi, a sve je praćeno i zabavnim songovima koji plijene pozornost publike. Osamdeset dana putovanja sažeto je u optimalnih osamdesetak minuta koje ne dozvoljavaju da se dramska napetost razvodni, a koncentracija izgubi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kod kuće je najljepše
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Priča s morskog dna (prema motivima zbirke Monike Kompanikove Dubomorske priče), red. Maja Lučić Vuković
Piše: Alen Biskupović
Lutkari/glumci su u fizički i tehnički iznimno zahtjevnoj predstavi (glumci cijelo vrijeme drže zijevalice u zraku), dali sve od sebe. Edi Ćelić opet je uvjerljiv, nenametljiv i precizan u svemu što radi dok ga je ovaj put čak i nadmašila Kristina Fančović čija je animacija ribice Bibice bila tako uvjerljiva da je publici stvorila potpunu iluziju kretanja riba u moru ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zabava za najmlađe
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo
Piše: Anja Nežić
Čuvaj se vuka ili Crvenkapica predstava je za one najmlađe i njihove obitelji. Koncepcija i šale prilagođene su djeci vrtićke dobi, a ni djeci nižih razreda osnovne škole ne bi trebalo biti dosadno gledati zgode i nezgode oca i djevojčice. Onim starijima predstava vjerojatno neće biti previše zanimljiva. Čuvaj se vuka ili Crvenkapica odlična je zabava za najmlađe ...pročitajte cijeli tekst...
-
Do Sjevera i natrag
Zagrebačko kazalište lutaka: Hans Christian Andersen – Petra Mrduljaš, Snježna kraljica, red. Dario Harjaček
Piše: Iva Gruić
Mladoj su publici posebno impresivni trenuci u kojima se pojavljuje Snježna kraljica. Lutke (a s njima i glumački ansambl) kao da su prigušeni stalno promjenjivom, živom scenografijom i efektima. Ipak, u ključnim trenucima sve staje, kao da se svijet zaustavi da bismo zajedno s Kajem i Gerdom proživjeli najvažnije trenutke njihovog putovanja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Niti tamo niti vamo
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Kazalište Oberon, Koprivnica: Selma Lagerlöf, Legende o Kristu, red. Damir Mađarić
Piše: Alen Biskupović
Legende o Kristu dale su danak neodlučnosti i nedostatku jasne vizije autora. Šteta zapravo jer su se izvornik sa svojim temama i porukama, vizualna komponenta predstave te dva mlada glumca/lutkara mogli puno bolje iskoristiti i stvoriti kvalitetnu predstavu koja bi zasigurno živjela i izvan prosinca. Ovako je sve ostalo niti tamo niti 'vamo
...pročitajte cijeli tekst... -
Toplina djetinjstva
Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ, red. Renata Carola Gatica
Predstava se ne izvodi samo na sceni, (primjerice ruže su na balkonu a svjetlucavi planet Malog princa na scenu stiže iz partera). Sve redateljske zamisli i dosjetke Renate Carole Gatice daju predstavi optimalnu dozu dinamike. Iznimno topla priča Malo princa pretočena je u podjednako toplu predstavu u kojoj će uživati mladi i oni nešto stariji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Car na modnoj pisti
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hans Christian Andersen – Ana Tonković Dolenčić, Carevo novo ruho, red. Krešimir Dolenčić, Paolo Tišljarić
Piše: Iva Gruić
Složena Andersenova metafora prikazana je doslovno. No, predstava se lako gleda. Uz poneki pad u tempu koji se događa zbog ponavljanja istih obrazaca, jer to je ono što priča traži, ansambl uspijeva zadržati pažnju. U tome mu najviše pomažu songovi. Zabavni su i duhoviti, glazbeno raznoliki i koreografski fino uigrani, potpomažu karakterizaciju, daju živost i ritam ...pročitajte cijeli tekst...