Kazalište za djecu

  • Pomalo neobična bajka na posve običan način

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića iz Osijeka, Marta Guśniowska: Vitez bez konja, red: Jasmin Novljaković

    Piše: Alen Biskupović
    Posljednja premijera u nizu na puno je slabijoj razini od onoga što smo navikli, ali nije loša - dapače, zanimljiva je, topla, duhovita i ima dobru poruku, a glumačke kreacije Kristine Fančović prava su poslastica. Međutim ostaje dojam kako je u svakom elementu izvedbene cjeline nedostajalo finesa, što je šteta, jer se u pomalo neobičnoj bajci krio veliki potencijal ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izboreno pravo na mir

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Hans Christian Andersen, Mala sirena, red. Iva Srnec

    Piše: Maja Ležaić
    Bezvremenska i slojevita bajka izrežirana je tako da stimulira i izaziva ne samo prikazivanjem i prokazivanjem ljudskih mana i vrlina nego i putem vizualnog i glazbenog medija. Izbjegavajući ipak ispričati priču na povodljiv te pretjerano sladunjav i umiljat način, ova adaptacija Male sirene postavlja ozbiljniju atmosferu kroz koju krajnje promjene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pametno, lijepo i iz srca

    Gradsko kazalište Zorin dom iz Karlovca, Male priče o nestašnoj Sonji, po motivima ruske priče Andreja Usačeva Pametni psić Sonja, red. Ljudmila Fedorova

    Piše: Alen Biskupović
    Predstava Zorin doma iz Karlovca primjer je kakav produkt nastaje kada se okupi izniman tim ljudi i napravi predstavu iz srca, jer ovakve se predstave ne mogu raditi bez srca. Svi mališani, ali i njihovi roditelji trebali bi pogledati ovu predstavu jer iz nje mogu puno naučiti jedni o drugima, svojim ljubimcima ili drugim ljudima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prostor za refleksiju

    50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (3)

    Piše: Maja Ležaić
    Slovensko gostovanje, režijski poetična adaptacija Dickensove melankolične priče San o zvijezdi ponudila je vrlo blago ali atmosferično putovanje razmišljanju o osjećajima. Tuga, strah, ljubav, empatija i razumijevanje teme su nad kojima je predstava dinamično lebdjela stvarajući prostor za refleksiju. Sam izgled predstave, iako minimalistički, stilski je stvarao poetičnu atmosferu...pročitajte cijeli tekst...
  • U regionalnom tonu

    50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (2)

    Piše: Maja Ležaić
    Karlson s krova, adaptacija prve knjige iz serijala o Karlsonu Astrid Lindgren oduševila je publiku. Predstava se na dinamičan način igra lutkama, lutkarima i glumačkim izvedbama a za uživati je bilo i u songovima kao i samoj likovnosti predstave koja je u maslinastom tonalitetu kroz harmonični dizajn scenografije i krojačkih radova stvorila ugodnu atmosferu Karlsonovog svijeta...pročitajte cijeli tekst...
  • Bogato jubilarno izdanje

    50. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka (1)

    Piše: Maja Ležaić
    Djevojčica iz Lenjingrada je kombinirajući lutke, animaciju i film ispričala emocionalnu priču o najužasnijim danima djevojčice za vrijeme opsade Lenjingrada. Životno i s mnoštvo suptilnog humora, maštovite slike iz okupiranog Lenjingrada vežu se u priču ispunjenu toplinom i nježnošću. Materijali, teksture i izgled lutaka i scenografije simpatično su realistični...pročitajte cijeli tekst...
  • Tavanska pustolovina

    Mala scena & Teatar Puna kuća: Kristina Gavran, Priča o velikom i malom, red. Svetlana Patafta

    Piše: Maja Ležaić
    Budući da je riječ o predstavi koja se oslanja na vizualnost da poduči, nije upala u zamku da nalikuje na oživljeni radni listić osnova matematičkih pojmova. Bliže je punokrvnoj priči ispunjenoj simpatičnim likovima, maštovitim rješenjima i toplom narativu. Koliko opteretiti ili poštedjeti najmlađe - plesanje je na ušici igle s obzirom na to da je prije svega bitno da uživaju u predstavi...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijedno insceniranje klasične priče

    Zagrebačko kazalište lutaka, Ivana Brlić-Mažuranić, dramatizacija Ana Tonković Dolenčić, Putovanje šegrta Hlapića, red. Zlatko Sviben

    Piše: Maja Ležaić
    Brojne scene cjelokupne pustolovine dinamično su iskorištavale sve kutove pozornice. Kroz sve režijske i dramaturške elemente priča je vjerno iščitana i zanimljivo predstavljena, a ne samo da je očuvan i njen tradicionalni kontekst nego je i pažljivo osvježen sa suptilnim detaljima poput uklopljenosti lika Ivane Brlić-Mažuranić i njene višeslojne uloge. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno maštovit pristup

    Purina & Mala scena, Zagreb: Dina Vukelić i Nina Horvat, pazi.mazi.voli., red. Nora Krstulović

    Piše: Maja Ležaić
    Moguće je da su djeca bila podcijenjena s pojednostavljenošću i ekstremnom tipizacijom dva glavna lika, kao i izbjegavanjem tabu teme azila. Iako je atraktivnost prostora bila zamaman čimbenik u recepciji poučne priče o brizi za kućnog ljubimca, ona nije uspjela nadglasati inače nedovoljno maštoviti pristup i jednoličnu izvedbu ove obiteljske predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utjelovljena emocija

    Zagrebačko kazalište lutaka i 29. Muzički biennale Zagreb: Hrvatska narodna bajka – Rene Medvešek, Žabica kraljica, red. Rene Medvešek, skladateljica Sara Glojnarić

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Izvedbeno, kompleksnost različitih umjetničkih izraza, koje okuplja predstava, savladana je vrlo dobro, omogućujući kreiranje sinteze i ostavljajući snažnu impresiju u različitim nezinim oblicima, od auditivnog i vizualnog, do onog emocionalnog, jer se Žabica kraljica može promatrati i kao predstava o emociji, onoj na sceni, ali i onoj između publike i likova  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepo Ružno pače

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Hans Christian Andresen, Ružno pače, red. Đorđe Dukić

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos slabostima režije i dramaturgije te šarolikoj izvedbi ansambla predstava svejedno funkcionira. Bajka je i dalje zadržala i prenijela svoju poruku, songovi su ritmični, melodični i vješto raspoređeni unutar izvedbe, trajanje i sadržaj su primjereni, a u kombinaciji s prekrasnom likovnošću, držat će pozornost djece od početka do kraja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prenošenja osjećaja

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Tamara Kučinović i ansambl, Dindim, red. Tamara Kučinović

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Dindim pokazuje kako je nježnost, osjećanje i odnos bez nadomjestaka, posebnih interesnih razloga ili barem opravdanja, osim jednostavnosti i ljudske potrebe za emocionalnošću, moguć i potreban, izražavajući ga kazališnim jezikom u kojem nema dociranja ni objašnjavanja nego prenošenja emocije upisane u događaje i likove koji u njima sudjeluju ...pročitajte cijeli tekst...

  • Poziv na pobunu

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Kurt Held / Thomas Birkmeir, Zora riđokosa, red. Rene Medvešek

    Piše: Iva Gruić
    Zora riđokosa netipična je predstava. Govori indirektnim, ali sasvim jasnim političkim jezikom o stvarima o kojima se u kazalištu za djecu najčešće šuti. Poput svake socijalno angažirane književnosti za djecu i mlade, pomalo pojednostavljuje stvari, ali ih ne banalizira. Otvara pritom i neka teška pitanja, a odgovore implicitno sugerira, ali ne nameće ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljena lektira

    Scena Gorica, Velika Gorica: Sunčana Škrinjarić, Gospođica Neću, red. Leo Vukelić

    Piše: Maja Ležaić
    Radikalna tvrdoglavost glavne junakinje, djevojčice Mine, istaknuto je spojem tijela lutke nesrazmjernog glavi odrasle glumice Karmen Sunčane Lovrić, čije vješte ekspresije lica naglašeno povezuju i dodatno karikiraju apsurd (pre)velike glave djevojčice i njezinog pasivnog tijela. Gospođica Neću je simpatična predstava za djecu koja oživljava klasičnu lektirnu priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živa otočka slikovnica

    Gradsko kazalište lutaka Split: Olja Savičević Ivančević, Som na cilome svitu, red. Renata Carola Gatica

    Sinergija svih elemenata predstave koje je redateljica spojila u funkcionalnu cjelinu – u autonomni kazališni škoj koji se otiskuje s pozornice i plovi ususret publici – uz energičnost i timski rad glumaca rezultirala je kazališnim činom koji maštu štiti od zakržljalosti, a splitskom GKL-u potvrdila ulogu odgajatelja novih generacija publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunska kazališna poslastica

    Mala scena, Zagreb: Renato Baretić i Davor Šunk, Muka malog vuka, red. Morana Dolenc

    Piše: Iva Gruić
    Režijski koncept inovativno spaja lutkarsku igru kazališta predmeta i igru živog glumca, uz brojna simpatična, jednostavna i duhovita scenska rješenja. Goran Guksić malog vuka igra s puno dječje otvorenosti i naivnosti, čime lako potiče identifikaciju. Ukratko, predstava je pravo osvježenje na repertoaru kazališta za djecu. Savjet: svakako pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zamorna pustolovina

    Zagrebačko kazalište lutaka: Antoine Galland – Željka Udovičić Pleština, Aladin i čarobna svjetiljka, red. Saša Broz

    Piše: Iva Gruić
    Pred glumcima-animatorima nije bio lak zadatak. Dijalog dobrim dijelom služi prepričavanju podataka važnih za priču, uz malo karakterizacije i živahnosti. Čarolija čudesnog svijeta, premda je očigledno dio autorske namjere, ne funkcionira. Uz tako malo pomoći, glumci su unijeli svu svoju energiju da ožive likove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odredište: Ljubav

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jules Verne, Put oko svijeta u 80 dana, red. Matjaž Pograjc

    Piše: Anja Nežić
    Dramaturgija je lišena eksplicitnog moraliziranja i dociranja, u predstavi su korišteni filmski, lutkarski, plesni elementi, a sve je praćeno i zabavnim songovima koji plijene pozornost publike. Osamdeset dana putovanja sažeto je u optimalnih osamdesetak minuta koje ne dozvoljavaju da se dramska napetost razvodni, a koncentracija izgubi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kod kuće je najljepše

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Priča s morskog dna (prema motivima zbirke Monike Kompanikove Dubomorske priče), red. Maja Lučić Vuković

    Piše: Alen Biskupović
    Lutkari/glumci su u fizički i tehnički iznimno zahtjevnoj predstavi (glumci cijelo vrijeme drže zijevalice u zraku), dali sve od sebe. Edi Ćelić opet je uvjerljiv, nenametljiv i precizan u svemu što radi dok ga je ovaj put čak i nadmašila Kristina Fančović čija je animacija ribice Bibice bila tako uvjerljiva da je publici stvorila potpunu iluziju kretanja riba u moru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabava za najmlađe

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo

    Piše: Anja Nežić
    Čuvaj se vuka ili Crvenkapica predstava je za one najmlađe i njihove obitelji. Koncepcija i šale prilagođene su djeci vrtićke dobi, a ni djeci nižih razreda osnovne škole ne bi trebalo biti dosadno gledati zgode i nezgode oca i djevojčice. Onim starijima predstava vjerojatno neće biti previše zanimljiva. Čuvaj se vuka ili Crvenkapica odlična je zabava za najmlađe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Do Sjevera i natrag

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hans Christian Andersen – Petra Mrduljaš, Snježna kraljica, red. Dario Harjaček

    Piše: Iva Gruić
    Mladoj su publici posebno impresivni trenuci u kojima se pojavljuje Snježna kraljica. Lutke (a s njima i glumački ansambl) kao da su prigušeni stalno promjenjivom, živom scenografijom i efektima. Ipak, u ključnim trenucima sve staje, kao da se svijet zaustavi da bismo zajedno s Kajem i Gerdom proživjeli najvažnije trenutke njihovog putovanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niti tamo niti vamo

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Kazalište Oberon, Koprivnica: Selma Lagerlöf, Legende o Kristu, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Legende o Kristu dale su danak neodlučnosti i nedostatku jasne vizije autora. Šteta zapravo jer su se izvornik sa svojim temama i porukama, vizualna komponenta predstave te dva mlada glumca/lutkara mogli puno bolje iskoristiti i stvoriti kvalitetnu predstavu koja bi zasigurno živjela i izvan prosinca. Ovako je sve ostalo niti tamo niti 'vamo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Toplina djetinjstva

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Antoine de Saint-Exupéry, Mali princ, red. Renata Carola Gatica

    Predstava se ne izvodi samo na sceni, (primjerice ruže su na balkonu a svjetlucavi planet Malog princa na scenu stiže iz partera). Sve redateljske zamisli i dosjetke Renate Carole Gatice daju predstavi optimalnu dozu dinamike. Iznimno topla priča Malo princa pretočena je u podjednako toplu predstavu u kojoj će uživati mladi i oni nešto stariji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Car na modnoj pisti

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hans Christian Andersen – Ana Tonković Dolenčić, Carevo novo ruho, red. Krešimir Dolenčić, Paolo Tišljarić

    Piše: Iva Gruić
    Složena Andersenova metafora prikazana je doslovno. No, predstava se lako gleda. Uz poneki pad u tempu koji se događa zbog ponavljanja istih obrazaca, jer to je ono što priča traži, ansambl uspijeva zadržati pažnju. U tome mu najviše pomažu songovi. Zabavni su i duhoviti, glazbeno raznoliki i koreografski fino uigrani, potpomažu karakterizaciju, daju živost i ritam ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji