Kazalište za djecu

  • Izvođačka kreativnost

    Umjetnička organizacija Gllugl, Varaždin: Sara Ipša, Minaluš, red. Sara Ipša

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Unatoč mnogobrojnim zanimljivim potezima i na trenutke vrlo značenjski dobro oblikovanim scenskim znakovima, Sara Ipša u predstavi upravo to, želju da se mnogobrojne teme koje želi adresirati prenesu u koherentnu strukturu (mono)drame u trajanju od tek nešto više od pola sata, ne uspijeva uvijek postići i do kraja realizirati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Učenje uz zabavu

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Samanta Milotić Bančić, Putovima glagoljaša, red. Samanta Milotić Bančić

    Najdugovječnija dječja predstava INK-a Putovima glagoljaša Samante Milotić Bančić na daskama je pulskog gradskog kazališta već deset godina. Riječ je o doista edukativnoj i zabavnoj, djeci prilagođenoj predstavi koja na njima prihvatljiv način priča o glagoljici- Puna je pjesme i plesa, dinamična i duhovita, kako to i priliči dječjim predstavama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brbljavo i vrckavo

    Scena Gorica, Velika Gorica: Ratko Zvrko, Grga Čvarak, red. Ivana Čoh Šverko

    Piše: Janko Heidl
    Brbljavo i vrckavo uprizorenje obojeno je namjerno prenaglašenim glumačkim i inim karikiranjem, koje će se odraslom pratitelju nerijetko učiniti površnim, no ciljana se publika smijala i zabavila, a vjerujemo i bezbolno upila ponešto podtekstualnih ideja o tomu da igra i bezbrižnost ne isključuju odgovornost i empatiju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunsko ostvarenje

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Vladimir Nazor / Tamara Kučinović, Bijeli jelen, red. Tamara Kučinović

    Piše: Alen Biskupović
    Nova premijera Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića iz Osijeka ponovo diže granice izvrsnosti i otvara nove prostore kazališnih užitaka na novim razinama. Bijeli Jelen je vrhunsko kazališno ostvarenje u svim elementima u kojem mogu uživati i stari i mladi te će zasigurno biti nova hit predstava koja će osvajati i publiku i kritiku i festivale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorenost prema različitostima

    Teatar Naranča, Pula: Hrvoje Zalar, Kristijan, red. Hrvoje Zalar

    Autori su uspjeli u svom naumu i na nenametljiv način promicali vrijednosti i kvalitete koje bi svaki učenik trebao prepoznati u sebi kako bi u budućnosti postao tolerantniji i otvoreniji prema različitostima. Mladi glumci vješto su se snašli u svojim ulogama a posebno se ističe Mirel Huskić u naslovnoj ulozi pomalo krutog Kristijana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novo u poznatom

    Teatar Naranča, Pula: Zlatokosa (temeljeno na bajci Matovilka braće Grim), autorski projekt Petre Kraljev, Ines Zmazek, Katje Rabar

    Poznata je priča ispričana na jedinstven i pomalo neuobičajen način. Naime, osim što su lutke glavni junaci, a njihove su animatorice scenografija, na sceni se ne koriste nikakvi rekviziti. Tako je na vrlo dovitljiv način igranje lutkama približeno najmanjima s obzirom da su imali priliku vidjeti kako to u lutkarskim predstavama funkcionira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autentična dječja priča

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Zvonimir Milčec, Zvižduk s Bukovca, red. Mario Kovač

    Piše: Iva Gruić
    Redatelj Mario Kovač djelo je postavio konceptualno vrlo čisto, predstava je jednostavno razumljiva, lako se prati, duhovita je i zanimljiva u svakom trenutku. Ni u kojem trenutku ne postaje posveta Zagrebu kakav je nekad bio, nego ostaje autentična dječja priča koja se bavi problemom kojeg ni današnji klinci ne mogu izbjeći – odrastanjem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl na starinski način

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Hrvoje Hitrec, Eko Eko, red. Radovan Ruždjak

    Piše: Iva Gruić
    Glumačka igra nije niti mišljena, čini se, kao glavni adut predstave. Naglasak je stavljen na vizualni prikaz neobičnih mjesta, čudesnih događaja i stvorenja s drugih planeta. I te slike zamišljene su kao spektakl na starinski način. U tom je ključu napravljeno ovo novo uprizorenje romana Eko Eko, samo što ne djeluje jednako dobro u svim trenucima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko je ukrao priču?

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Tomislav Zajec, Pričokrad, red. Ivana Peroš

    Piše: Iva Gruić
    Čak i mom odraslom oku trebalo je razmišljanje nakon predstave da pohvata konce o novom smislu priče ugrađenom u stare motive. Predstava ga više kamuflira nego ističe. Iz želje za duhovitošću priča je olakšana do površnosti. Dakako, predstava jest duhovita, ali ne toliko da bismo previdjeli kako je, da parafraziramo naslov, sama sebi ukrala priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otvorenost za interpretacije

    Kazališni studio mladih i ansambl Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Mala princeza (po motivima romana Mali princ Antoinea de Saint-Exupéryja), red. Julia Klier

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Rezultat kompleksnog stvaralačkog procesa je predstava zanimljivih opreka i vrlo dobre ideje aktualizacije kroz gledateljsku kontekstualizaciju, uz uvažavanje temeljnih autorskih motiva te postavke poetskog teatra, što je čini svježom i otvorenom za interpretacije. Ipak, Mala princeza je i predstava nekih ozbiljnih dilema, pa i nedostataka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smisao života, za početnike

    Zagrebačko kazalište lutaka: Mate Matišić, Cvrčak i mravi, red. Zoran Mužić

    Piše: Iva Gruić
    Predstava odlično izgleda, atraktivna scena dopušta igru u više planova i vizualno jasno prezentira problem kojim se bavi a precizno ugrađena ritmičnost ne ostavlja nimalo mjesta za popuštanje pozornosti. Dosjetljivo nadopisivanje poznate priče toplo i sugestivno razrješava problem koji basna postavlja, poštujući njegovu ozbiljnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Premijera ili proba?

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Kristina Gavran, Čarobni kolač, red. Frana Marija Vranković

    Piše: Alen Biskupović
    Jedina svjetla točke ove izvedbe bila je Mia Krajcar. Iznimno uvjerljiva, simpatična, prirodna, s tečnim i neusiljenim pokretima i vokalnim sposobnostima samouvjereno je vladala scenom te su dijelovi u kojima ona vodi riječ zapravo dijelovi koji najbolje funkcioniraju. Mirnoća i koncentracija su joj pritom bile na iznimno visokoj razini ...pročitajte cijeli tekst...
  • Letećim tepihom u zemlju bajki

    Teatar Naranča, Pula: Aladdin (prema motivima iz 1001 noći), red. Majkl Mikolić

    Kratke i duhovite replike ono su što odlikuje sve Narančine predstave pa tako i ovu a svojim se nastupom posebno istaknuo Luka Juričić vrckav i lepršav upravo onoliko koliko treba u ulozi simpatičnog Duha. Majkl Mikolić sjajno je utjelovio upornog i veselog Aladdin, a naizgled hladna i nedostupna princeza Zaira bila je podjednako dobra Monika Mihajlović ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kafkijansko crnilo

    49. Međunarodni festival kazališta lutaka – PIF, Zagreb, 13. – 18. rujna 2016.: Kazališni laboratorij Sfumato, Bugarska: Katya Petrova, Obitelj Samsa, red. Katya Petrova

    Piše: Iva Gruić
    Kafkijansko crnilo u predstavi Obitelj Samsa doslovno se izlilo na scenu. Osam u crna odijela odjevenih izvođača, svojim bijelim košuljama, crnom šminkom i polucilindrima podsjećaju na sliku činovnika. Sve to sugerira iscrpljenost, uniformnost, ali i prijetnju. Kad se preobrazi u kukca, Gregor postale lutka, izuzetno pokretljiva i zahtjevna za animaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od tradicije do inovativnosti

    49. Međunarodni festival kazališta lutaka – PIF, Zagreb, 13. – 18. rujna 2016.: Regionalno kazalište lutaka Alakay, Kazahstan, Tko konjima plete grivu

    Piše: Iva Gruić
    Tko konjima plete grivu mali je prozor u jedan davni, drukčiji svijet u kojem konji tutnje beskrajnom stepom i na zanimljiv je način pokazao čvrstu međuovisnost i trajnu povezanost pojedinačnog i univerzalnog. Premda je predstava zanimljiva zbog svog egzotičnog ruha, zapravo nam govori jezikom koji u potpunosti razumijemo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duša na sceni

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Zvonimir Balog, Ja magarac, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Ja magarac vrhunska je predstava. Pametna i zabavna, primjerena svim uzrastima sa sjajnim ansamblom koji doslovno gine na sceni. Ako vas je ikad zanimalo zašto tulipan tuli u Poljskoj, kako igraju nogomet u zemlji u kojoj hodaju na rukama svakako dođite pogledati još jednu hit predstavu Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića u Osijeku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabavno i veselo

    Teatar Naranča, Pula: Cvilidreta (prema braći Grimm), autori Marijana Matoković, Majkl Mikolić, Katja Rabar

    Lutke su živopisne i dorađene do najsitnijih detalja te uspjelo dočaravaju karaktere likova. Jarkih su boja i jasnih crta lica i djeluju pomalo poput likova iz animiranih filmova. Riječ je o kombinaciji ginjola i stolnih lutaka. Animabilne su, brze i bez problema se kreću scenom vođene vještim rukama svojih animatora pa sve djeluje vrlo zabavno i veselo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mašta može svašta

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Maja Hrgović, Puž, red. Staša Zurovac

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Glumačke realizacije korektno su i vjerno popratile koreografsko rješenje, razigranošću, posebno u prikazu šumskih životinja, oživljavajući dječji svijet i njegove beskrajne mogućnosti imaginacije. Različitost svjetova djece i odraslih u Pužu su dobili konkretizaciju u, na trenutke klišeiziranom, ali ipak zanimljivom i kvalitetnom obliku
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Simpatični smotanci

    Nu:Write Theatre Festival, Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Lubomír Beneš, Vladimir Jirànek / Mario Kovač, A je to: Pat i Mat u hrvatskoj avanturi, red. Mario Kovač

    Piše: Janko Heidl
    Razmjerno usporene, uglavnom predvidljive i provjerene, ali uvijek zabavne i šarmantne gegovske epizode bez hitnje se ulančavaju u jednostavnu priču, pri čemu glavni čar proizlazi iz poznatih čimbenika kao što su generalni koncept, glazba Petra Skoumala i prepoznatljivo stilizirano lutka-kretanje živih glumaca Marka Cindrića i Asima Ugljena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grad i njegovi stanovnici

    Zagrebačko kazalište lutaka: Ana Tonković Dolenčić, Zagrebački vremeplovci, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Eklektičnost spoja mnogobrojnih izražajnih sredstava i tehnika, uglavnom služe postizanju dinamike i zabave u efektima kojima se prikazuju povijesni događaji. Zagrebački vremeplovci predstava su jednostavnih i jasnih namjera – edukacije i zabave, usto i prikaz dinamičnog odnosa grada i njegovih stanovnika
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Mjuziklska zgoda

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Branko Ružić, Braća Grimm i princeza Luise, red. Paolo Tišljarić

    Piše: Janko Heidl
    Cjelini koja ostavlja dojam raskoši, ne manjka ni duhovitosti, ni živosti, a uvriježenu ideju o braku kao idealnoj zajednici doživotne sreće svakog pojedinca valja nam prihvatiti kao pripovjedačko-kulturološko-sociološku konvenciju što su je autori preuzeli kao baštinu izvorišta, a koja ostaje nit priče, dok kazališna uzbuđenja donose uprizoriteljske odluke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između vragburgera i pileće juhice

    Kazalište Prijatelj, Zagreb: Hrvoje Zalar, Priča o Bljaksonima (ili zašto treba dobro jesti?), red. Hrvoje Zalar

    Piše: Mira Muhoberac
    Čaroliju predstavi Priča o Bljaksonima (ili zašto treba dobro jesti?) daje izvrsna komunikacija s publikom te virtuozna glumačka preobrazba komičarskoga nerva i emotivna toplina Hrvoja Zalara, od iznimno dobre i pametne bakice do lukava i zločestoga vraga i obratno, te ugodna glumstvenost, teatrabilnost i plesolikost Anje Đurinović i Selme Mehić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svijet dječje mašte

    Kazalište Virovitica: Silvija Šesto, Gospodin Mrak i 3 bijela šeširića, red. Draško Zidar

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Redatelj Draško Zidar zamislio je predstavu jednostavno i u duhu djeci primjerenih i razumljivih scenskih znakova i efekata, u čemu takvu koncepciju prate i glumačke realizacije, među kojima se izdvaja zanimljiv i kvalitetan tretman lutaka. Gospodin Mrak i tri bijela šeširića funkcioniraju u konvencionalnim, ali djeci primjerenim i razumljivim rješenjima
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Sve je to u njihovim glavama

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Dubravka Pađen Farkaš, Nije me strah, red. Ljudmila Fedorova

    Piše: Alen Biskupović
    Koliko god se činilo da mladi Edi Ćelić u svakoj izvedbi dosegne zavidnu razinu, on ju u idućoj opet pomakne za nijansu više tako da ga je čisto zadovoljstvo gledati kako animira, to jest biti nesvjestan njega kao animatora i uživati u živoj lutki na sceni. Treća ovosezonska premijera DJK iz Osijeka još je jedna u svim elementima kvalitetna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedan (ne)običan vikend

    Gradsko kazalište mladih, Split: Dario Harjaček i Katarina Pejović, Dica, red. Dario Harjaček

    Piše: Maja Dujmović
    Sve pohvale treba uputiti cjelokupnom glumačkom ansamblu koji se tokom izvedbe međusobno odlično nadopunjuje; srednjoškolcima koji su svoje uloge odglumili energično i vrlo autentično te onim iskusnijima koji su prikazali razinu svog iskustva, kao i načinu na koji su priče svih dvanaest likova međusobno isprepletene ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobitak u razmjeni

    Umjetnička organizacija Skroz, Zagreb, Zagrebačko kazalište mladih, HDS ZAMP: Maja Sviben, Nora Krstulović, Vedran Peternel, Priroda i društvo, red. Nora Krstulović

    Piše: Janko Heidl
    Šesteročlana glumačka ekipa skače iz uloge u ulogu i natrag, preodijeva se i igra vlasuljama na jednostavno, ali djelotvorno uređenoj pozornici dvorane Polanec te s osjetnim elanom i zdušnošću predstavlja i stvarne i čudnim putovima konstruirane probleme i zablude vezane ponajprije uz pitanja naplate autorskog umjetničkog rada
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potpuni kazališni događaj

    Kazalište lutaka Zadar: Helen Cooper – Ana Prolić, Juha od bundeve, red. Ana Prolić

    Piše: Mario Županović
    Redateljicu Anu Prolić treba pohvaliti jer je sve tehničke, dramaturške i izvedbene elemente predstave sinkronizirala u sjajan projekt. Režijski postupci poput rastvaranja narativnog predloška songovima i akcentuiranje dramaturških preokreta putem pokretne scenografije i izmjene svjetla apsolutno su opravdani i pridonose visokoj kakvoći izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rasplesana basna

    Teatar Naranča, Pula: Igor Bojović, Tri praščića, red. Majkl Mikolić

    Duhovite dosjetke nisu manjkale no smješnije su i bliskije roditeljima no samoj djeci s obzirom da se uglavnom temelje na svakodnevici i aktualnim događajima. Ali, mališanima su vrckasti praščići i njihov ples mamili osmjeh na lice; stoga su predstavu ipak nagradili pljeskom. U konačnici, cjelokupni dojam predstave je nekako mlak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječje carstvo

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Marijana Peršić / Aleksandar Bančić, Ima da te ima, red. Lana Gojak, Rade Radolović

    Rade Radolović odlično se snašao u ulozi zaigranog i vragolastog dječaka, čime je pokazao kako mu zahtjevno igranje djece puno bolje leži nego ozbiljne uloge. Lana Gojak već se iskazala nastupima u predstavama za djecu, što je potvrdila i ovom prigodom. Predstava Ima da te ima donosi mnoštvo gegova, vesela je, razigrana i komunikativna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plov tajnama morskog plavetnila

    Gradsko kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Savičević Ivančević, Legenda o beskrajnom moru, red. Ivan Plazibat

    Piše: Davor Mojaš
    Predstava nosi čist i logičan redateljski rukopis koji vodi računa o uzrastu kojem je predstava namijenjena. Svoj prinos uspjehu cjeline dali su i glumci, posebno dječje zaigrana, duhovita, vesela i motivirajuća Nika Burđelez koja daje ton predstavi i pokreće tragove priča, raspoloženi barmen Edi Jertec te razigrani mornari Zdeslav Čotić i Hrvoje Sebastijan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razvod na pankerski način

    Teatar Exit, Zagreb, Kazališna družina Pinklec, Čakovec i Teatar Poco Loco, Zagreb: Milena Bogavac, Pola-pola, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uspjehu predstave najviše je pridonijela zamisao redateljice Renate Carole Gatice koja radnju smješta u originalnu kombinaciju pankerskog koncerta i dramskih prizora. U takvoj scenskoj formi mnogo su važnije scenske i glazbene atrakcije i emocije koje one prenose nego prepoznatljiva realističnost prizora ili psihološka uvjerljivost likova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhovita čarolija

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Nina Kleflin, Cvilidreta, red. Nina Kleflin, Ivan Leo Lemo

    Piše: Janko Heidl
    Sjajno je osmišljen i ostvaren i lik Cvilidrete, patuljka kojeg istovremeno, sinkronizirano, nadahnuto i uvjerljivo glume dvojica glumaca, Luka Bulović (glava, tijelo i noge) i Matija Čigir (ruke). Cvilidreta ide brzim, ali preglednim tempom, ritmički diše, sažima se i širi baš kako treba, duhovita je, napeta, sadržajna, vizualno zanimljiva i povremeno pomalo čarobna ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svakodnevnim situacijama

    Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Kosec Torjanac, Bonton, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Leon Žganec-Brajša

    Glumačke realizacije uloga nisu bez dobro oblikovanih momenata u individualnom tretmanu scenskog govora i pokreta, no stvaranje cjeline i prelasci između razina predstave nisu jasni te se često teško može razlučiti značenje pojedinih pokreta ili shvatiti kontekst pojedinih replika, što dovodi do konfuzije i nesnalaženja u značenjima ...pročitajte cijeli tekst...

  • Izvrsna zabava

    Scena Martin Hrvatskog doma Vukovar: Hrvoje Zalar, Fljuf i Žljuf, red. Robert Raponja

    Piše: Alen Biskupović
    Mladi glumci uživo pjevaju i sviraju, animiraju lutke, trče, skaču, padaju, žongliraju, govore stiliziranim glasovima s ruskim naglaskom, a pri tome ne gube koncentraciju, jasni su u dikciji, lutkarskim impulsima i izvrsno surađuju jedan s drugim u partnerskoj suigri na sceni od početka do kraja. Fljuf i Žljuf Scene Martin iznimno je zabavna, poletna i prpošna predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dinamično i veselo

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Hans Christian Andersen, Palčica, red. Andrea Gotovina

    Likove su odigrali članovi Dramskog studija INK među kojima se izdvaja Saša Marković koja je Palčicu je odigrala vrlo prirodno, spontano i nenametljivo. I ostali su glumci ležerno odigrali svoje veće ili manje uloge u bogatim, lepršavim i maštovitim kostimima i u impozantnom scenskom okviru prenijevši priču u duhovitu, dinamičnu i vesela predstavu ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji