Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu

  • Cankar za sva vremena

    Gostovanje: Slovensko narodno gledališče Maribor, Ivan Cankar, Sablazan u dolini šentflorijanskoj (Pohujšanje v dolini šentflorjanski), red. Janusz Kica (u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Benjamin Krnetić je veliko glumačko umijeće spojio s vrhunskim tjelesnim egzibicijama vrhunskog performera. Zbivanjima na pozornici dominira inventivna redateljska mizanscena, a još veći je Kicin prinos visokom dometu ovakve interpretacije Sablazni u dolini šentflorijanskoj preciznost u određivanju ritma, ali i svakog detalja ove vrijedne predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pučka veselica sa Shakespeareom

    4. Bobijevi dani smijeha, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 30. listopada 2015.: Pučko otvoreno učilište Koprivnica, Kazalište Oberon i Kazalište Virovitica, William Shakespeare, Kroćenje goropadnice, red. Damir Mađarić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mađarić radnju gotovo isključivo svodi na odnos Petruchia i Katarine. Takva koncepcija glumcima pruža šansu da umijeće dokazuju sposobnošću brzih i brojnih transformacija iz jednog lika u drugi, što su Robert Ugrina, Goran Koši i Marija Kolb vješto i s očitim zadovoljstvom prihvatili i to svoje uživanje prenijeli na gledatelje dobro ih zabavivši ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raspad duhovnih vrijednosti

    30. Gavelline večeri, Zagreb, 3. – 13. listopada 2015.: Pozorište Atelje 212, Beograd, Tracy Letts, Kolovoz u okrugu Osage (Avgust u okrugu Osejdž), red. Ljiljana Todorović

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mogućnost da se na istom festivalu vide dvije vrlo uspjele i bitno različite interpretacije istog teksta pokazuje da Lettsov komad i pored mogućih primjedbi ipak posjeduje iznimnu scensku vrijednost koju su vrlo dobro iskoristili i Pozorište Atelje 212 i GDK Gavella, pružajući gledatelju rijetku priliku da uživa u dvije različite vrlo vrijedne inscenacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obnovljena aktualnost

    30. Gavelline večeri, Zagreb, 3. – 13. listopada 2015.: Pozorište Atelje 212, Beograd, Ödön von Horváth, Kazimir i Karolina, red. Snežana Trišić

    Piše: Tomislav Kurelec
    U redateljskoj interpretaciji Snježane Trišić svijet Kazimira i Karoline mračniji je od prevladavajućih poimanja Von Horváthova komada kao djela koje svoju društvenu kritiku uobličuje na kontrastu komičnih i tragičnih prizora. U ovoj predstavi niti senzacionalizam povezan s cepelinom ne uspijeva dulje zaokupiti pozornost aktera
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjeli eksperiment

    30. Gavelline večeri, Zagreb, 3. – 13. listopada 2015.: Slovensko narodno gledališče Maribor, Henrik Ibsen, Hedda Gabler, red. Mateja Koležnik

    Piše: Tomislav Kurelec
    Bio je to uspjeli kazališni eksperiment, utemeljen na Ibsenovoj Heddi Gabler, što je Slovenskom narodnom gledališču Maribor na jubilarnim 30. Gavellinim večerima donijelo nagradu za najbolju predstavu, dok je Mateja Koležnik podijelila nagradu za režiju, iako nisam potpuno uvjeren da se doista radi o najboljoj predstavi vrlo uspjelog festivala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompleksnost scenske magije

    30. Gavelline večeri, Zagreb, 3. – 13. listopada 2015.: Narodno pozorište Sarajevo, Goran Stefanovski, Divlje meso, red. Dino Mustafić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mustafićev uklapa brojne, često i različite, pa i suprotstavljene elemenate redateljskog prosedea u vrhunsku predstavu slojevita značenja koja na vrlo originalan način približava dramu Stefanovskog suvremenom gledatelju, ističući one elemente koji na neočekivan način kritički govore o društvu i svijetu u kojem živimo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multimedijalnost u punoj snazi

    Festival svjetskog kazališta, Zagreb 15. – 27. rujna 2015.: NO 99, Estonija, Moja žena se naljutila, red. Ene-Liis Semper i Tiit Ojasoo

    Piše: Tomislav Kurelec
    Predstava postavlja pitanja koja su detaljno osvijetlila odabranu i za današnje prilike značajnu temu i pružila mogućnost gledatelju da iz vrlo originalnog rakursa sagleda bitan segment suvremenog svijeta. Bogatstvom značenja te efektnim povezivanjem fizičkog teatra i fotografije Moja žena se naljutila ostvarila je vrhunske domete multimedijalne predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neprevladana privatnost

    Festival svjetskog kazališta, Zagreb 15. – 27. rujna 2015.: tg STAN, Belgija, Anton Pavlovič Čehov, Višnjik, tg STAN

    Piše: Tomislav Kurelec
    Tg STAN želi komikom razbiti kazališnu iluziju, a istodobno pokazati i glumačku radost poigravanja raznim elementima scenske umjetnosti. U tome s mnogo šarma i duha uspijeva Stijn van Opsal koji na duhovit način ukazuje na postupke stvaranja predstave od onih tehničkih do glumačkih, koje za svoje interpretacije izrijekom najavljuje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fascinantna mnogostrukost oblikovanja

    Festival svjetskog kazališta, Zagreb 15. – 27. rujna 2015.: Societas Raffaello Sanzio, Italija, Go Down, Moses, red. Romeo Castellucci

    Piše: Tomislav Kurelec
    Go Down, Moses Romea Castelluccija je vrhunsko i vrlo složeno kazališno ostvarenje, koje na fascinantan način okupira sva osjetila gledatelja, daleko je od svake jednoznačnosti i pruža mogućnost svakom gledatelju da uživa u predstavi, a nakon nje da pronađe vlastito razumijevanje i tumačenje tog iznimnog scenskog doživljaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiva slika pretjerane korektnosti

    Festival svjetskog kazališta, Zagreb 15. – 27. rujna 2015.: Schaubühne aus Lehniner Platz, Berlin, Njemačka,Duncan Macmillan, Pluća (Lungs), red. Katie Mitchell

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ironično tekstualno oblikovanje likova nemoćnih za stvaranje prave međusobne komunikacije redateljica je pojačala i odlukom da protagonisti niti jednom ne pogledaju jedno prema drugom i da govore ravno naprijed u publiku. Tek neki neverbalni element mogao je pomoći iznimnim interpretima glumcima u ostvarivanju vrhunskih uloga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav prema teatru i hrvatskoj dramskoj riječi

    66. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2015.: Festivalski dramski ansambl, Ivo Vojnović, Dubrovačka trilogija (Allons enfants!... | Suton | Na taraci), red. Staša Zurovac

    Piše: Mira Muhoberac
    Predstava Dubrovačka trilogija Staše Zurovca pokazala je ljubav prema Vojnovićevu djelu i Dubrovniku. Premda prikaz takve ljubavi nije bio savršen, dobro je što je publika u nekadašnjem Gradu-teatru mogla vidjeti što znači ljubav prema teatru i hrvatskoj dramskoj riječi većine suradnika i članova Festivalskoga dramskog ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strah ili himba

    66. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2015.: Festivalski dramski ansambl, Michel Houellebecq, Elementarne čestice, red. Ivica Buljan

    Piše: Mira Muhoberac
    Očekivali smo da će ansambl predstave i suradnici prepoznati lovrjenačke i sve druge hrvatske, obiteljske, egzistencijalne duhove u svemiru kao elementarne čestice naših života i romana. Možda se to i dogoditi u sljedećim izvedbama, s više tempa i glumačke preciznosti, izvedbene mašte i dubine, s više glumačke, a ne samo nage ili hinjene slobode ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzaludno potrošeni Mjesec i more

    66. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2015., Pisci na Igrama: Pascal Bruckner, Ledeni mjesec, red. Vlatka Vorkapić

    Sve u svemu – previše kadrova a premalo dramske napetosti. Previše uzaludno potrošena mora i Mjeseca koje publika nije ni vidjela ni osjetila. Izuzmemo li neke putnike koji su koristili brodski zahod, ne zbog zbivanja na sceni (što bi bilo poželjno) nego zbog pukog odgovora tijela na nedostatak kisika i valjanje mrtvog mora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pesimizam za poticanje optimizma?

    15. Osječko ljeto kulture, 29. lipnja – 12. srpnja 2015.: Teatar To Go, Osijek, Nigel Williams, Razredni (klasni) neprijatelj, red. Domagoj Mrkonjić

    Piše: Alen Biskupović
    Iako su im glumačke kreacije često amplitudalne, na trenutke su neuvjerljivi, šablonizirani i ilustrativni, a onda opet izvrsni, nepatvoreni i uvjerljivi, evidentan je trud, energija i želja mladih glumaca. U nepostojanosti kreacija krije se danak neiskustvu, ali i veliki potencijal sudionika koji trebaju skupiti još puno glumačkog i životnog iskustva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snažan autorski potpis

    4. festival Miroslav Krleža, Zagreb 2. – 7. srpnja 2015.: Akademija dramske umjetnosti i Teatar &TD, Zagreb, Miroslav Krleža, Adam i Eva, red. Natalija Manojlović

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Spoj redateljske i autorske vizije teksta u ovom je Adamu i Evi našao kvalitetnu i kreativnu koegzistenciju, pa i prožimanje, rezultat čega je dojmljiva i snažna predstava jakih glumačkih gesti, ali i autentična, ničim sputana Krležinog jezika te promišljenog i u cjelinu predstave savršeno uklopljenih koreografskih umetaka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Je li vrijeme za Legendu?

    4. festival Miroslav Krleža, Zagreb 2. – 7. srpnja 2015.: Miroslav Krleža, Legenda, scensko čitanje Georgij Paro

    Piše: Tomislav Kurelec
    Scensko čitanje Georgija Para na razmeđi javnog čitanja i potpune predstave ipak nije postiglo pravu ravnotežu i usklađenost što je bilo najočitije u interpretacijama glumaca. Zato se ipak čini da je i nakon ove izvedbe teško odgovoriti možemo li očekivati pronalaženje do kraja osmišljene scenske interpretacije Krležine Legende
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neki novi vjetrovi

    15. Osječko ljeto kulture, 29. lipnja – 12. srpnja 2015.: Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, i Osječko ljeto kulture, Jonathanov let (po motivima romana Galeb Jonathan Livingston Richarda Bacha prilagodio Nikola Zavišić), red. Nikola Zavišić

    Piše: Alen Biskupović
    Nakon nekoliko pokušaja i pogrešaka, na scenu je napokon postavljena kvalitetna predstava za mlade koja će preko noći postati hit. Ova izvedba ima sve – od dobre poruke koja se može čitati iz različitih kodova (Božja milost, Isus, self-help filozofija, borci za ljudska prava…), preko kvalitetnog redateljskog koncepta pa do izvrsnih glumačkih kreacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grotesknost onih drugih

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, Peter Quilter, Slavna Florence (Slavna Florens), red. Đurđa Tešić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Najteži zadatak, ali i priliku za izazivanje salvi smijeha vrlo je dobro iskoristila Gorica Popović kao Florence, izvodeći nevjerojatne, ali vrlo precizno osmišljene kreštave varijacije, da bi u komunikaciji s drugim likovima uvjerljivo prikazala Florence kao vrlo ugodnu i društvenu osobu kojoj je jedina slaba točka bilo to da nije mogla pojmiti svoj nedostatak sluha ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gorki humor

    Ljetne noći Teatra Exit, Zagreb, 18. lipnja – 2. kolovoza 2015: Pozorište Atelje 212, Beograd, Srbija, Aleksandar Radivojević, Strujosek, red. Aleksandar Švabić

    Piše: Ana Fazekaš
    Gorki humor savršeno pristaje Strujoseku, predstavi u kojoj se rastvara hipertrofirana, ali u mnogočemu ispravna verzija suvremene civilizacije. Iako ne sadrži u postupcima pa ni obuhvaćenim temama ništa osobito inovativno, predstava u svom sklopu aktualnih motiva te sadržajnoj i estetskoj evokaciji filma ipak djeluje svježe i dovoljno originalno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glumci veći od predstave

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija, Heinrich von Kleist, Razbijeni vrč (Razbijeni krčag), red. Igor Vuk Torbica

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljeva precizna suradnja s vrsnim glumačkim ansamblom kojim dominira nadigravanje dvojice velikana srpskog teatra – Nebojše Glogovca i Svetozara Cvetkovića, rezultira dopadljivom predstavom koja ne prelazi okvire uspjele vesele palanačke igre. Razbijeni krčag primjer je pučkog teatra u kojem su glumci veći od predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tartuffe našeg vremena

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Slovensko narodno gledališče Nova Gorica, Slovenija, Jean Baptiste Poquelin Molière, Tartuffe, red. Vito Taufer

    Piše: Tomislav Kurelec
    Tartuffe u izvanredno dojmljivoj interpretaciji Radoša Bolčine nema potrebe biti dijabolični licemjer. On je jedva prosječni prevarant koji uspijeva poput mnogih koje viđamo oko sebe i kojima je dovoljno da tek natuknu kako iza njih stoji Netko pa da opljačkaju svoje bližnje. To je pravi Tartuffe našeg vremena kojeg je Taufer izvanredno portretirao
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijelo kao oružje

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Teatar Komedija, Skopje, Makedonija, Aristofan, Lizistrata (Lisistrata), red. Nataša Poplavska

    Piše: Zvjezdana Balić
    U glumačkom ansamblu ističe se Jelena Žugić u naslovnoj ulozi, koja je svojom uvjerljivom i snažnom izvedbom zasjenila veći dio svojih kolega. Jelena Žugić je jednostavnošću izraza, dobrim omjerom prirodnosti i ekstravagantnosti te dojmljivim ekspresijama predstavu definitivno učinila boljom, komičnijom i suvremenijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješan oksimoron

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Crnogorsko narodno pozorište, Podgorica, Crna Gora, Dušan Kovačević, Urnebesna tragedija, red. Veljko Mićunović

    Piše: Ana Fazekaš
    Jukstaponiranje emocija i motiva dosljedno je provedeno kroz čitavo uprizorenje i uspijeva stalno iznova iznenaditi publiku. Najsnažnije su strane predstave dobro pogođena mjera između tragike i komike te impresivna izvedba glumačkog ansambla. Urnebesna tragedija je solidna predstava koja je naišla na odobravanje i zagrebačke publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ona i oni

    39. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 20. lipnja 2015.: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Vedrana Rudan, Kurva, red. Zijah A. Sokolović

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumica Olivera Baljak odradila je vrlo odbar posao, očito i preočito vođena čvrstom rukom Zijaha Sokolovića, ali takvo treniranje glumice rezultira dojmom da je riječ o blijedoj ženskoj verziji Sokolovića. Ostaje dojam da bi izvedba bila i snažnija da je neupitno kvalitetna, dojmljiva i prirodno duhovita izvođačica imala malo više slobode i opuštenosti na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Atraktivan crni humor

    Gostovanje: Drama Slovenskog narodnog gledališča, Ljubljana, Goran Stefanovski, Figurae Veneris Historiae, red. Aleksandar Popovski (u Gradskom dramskom kazalištu Gavella, Zagreb)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Inventivna režija Aleksandra Popovskog oblikuje crnohumornu sliku ljudske prirode koja nije vezana za samo jedan određen rat kroz precizan ritam predstave i niz crnohumornih efekata. Pritom redatelj daje priliku čitavom glumačkom ansamblu da postupnim potenciranjem seksualnosti ostvari atraktivne kreacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Visoka očekivanja

    Umjetnička akademija u Osijeku: Miroslav Krleža, Krležina Saloma, mentorica Maja Đurinović

    Piše: Ana Fazekaš
    Impresivno je neprestano odmjereno kretanje mlade glumice koje ni na trenutak ne smeta izgovaranom tekstu, no izvedba kao da ne prati luk razvoja lika koji se daje naslutiti kroz tekst. Selma Mehić gotovo je savršeno utjelovila tjelesni aspekt Salomina lika i drži pozornosti tijekom monodrame, no pomalo razočarava što predstava ostaje na toj dimenziji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihička potresenost predstavljača

    Eurokaz, Zagreb, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb: Plaidoyer po pički. Piši propast predstave! (prema tekstu Milka Valenta i konceptu Dalibora Martinisa priredio kolektiv predstave), red. Dalibor Martinis

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava puca povjerljivu publiku po psihi pa publika prolupa pokušavajući proniknuti postavljenu psihodramu punu posve pogrešnih poteza. Producentica projekata pokušava pridobiti publiku poluukočenim plesom. Pristojno prevarena publika pokušava pratiti performans postavljajući pod pitanje psihičku potresenost predstavljača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pasolini danas

    Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Teatro Stabile del Friuli Venezia Giulia, Trst, Gianni Borgna, Jedna mladost neizmjerno mlada (Una giovinezza enormemente giovane), red. Antonio Calenda

    Piše: Tomislav Kurelec
    Borgnin izbor Pasolinijevih tekstova pokazao je kako su mnogi od njih čak primjereniji današnjici no vremenu u kome su nastali. Veliki talijanski glumac Roberto Herlitzka vrlo nijansiranom i uvjerljivom interpretacijom glumački nadograđuje zanimljiv tekst i intrigantnu redateljsku koncepciju u cjelovitu, značenjski kompleksnu i vrlo efektnu predstavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Blistava komedija umjesto provokacije

    29. Gavelline večeri, Zagreb, 13. – 23. prosinca 2014.: Slovensko narodno gledališče, Ljubljana, Vladimir Vladimirovič Majakovski, Misterij buffo, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ono što eventualno može biti provokativno pregnantna je kritika svih oblika vlasti od demokracije do diktature u kojoj se prepoznaju mnoge negativnosti suvremenih društvenih okolnosti. Prilagođavanje te kritike današnjici potpuno je u skladu s idejom Majakovskog da se taj tekst obvezno mora mijenjati prema trenutku u kojem se radi predstava ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji