Kazalište za djecu

  • Čika Google i baka Lucija

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Božićna priča, red. Ivica Lučić

    Piše: Alen Biskupović
    Božićna priča je topla, vesela, razigrana i djeci primjerena predstava. Bez pretencioznosti, s jednostavnim scenografskim rješenjima, likovnom simpatičnošću, pjesmom, plesom i angažiranim glumačkim nastupima, bit će to zasigurno rado viđena izvedba u tjednima Došašća koja će u prvi plan staviti naše najdraže i najmilije – bake i djedove
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudi i vukovi

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, i Zavod Federacija, Ljubljana: Nana Milčinski, Peter Kus (po motivima istinite priče), Vučje srce, red. Peter Kus

    Piše: Leon Žganec-Brajša
    Odmjereno i vizualno snažno, Vučje srce ne donosi atrakciju u smislu kratkotrajne ali snažne impresije, nego je rezultat promišljenog kreativnog procesa koji ne nudi gotove odgovore nego omogućava promišljanje, za one koji to žele i vizualnu kvalitetu kao potvrdu dobre uigranosti i baratanja različitim kazališnim tehnikama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestašluci i odrastanje

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Ivan Kušan, Domaća zadaća, red. Miroslav Međimorec

    Piše: Janko Heidl
    Kušan-Međimorčevo usredotočenje na prikaz nezgoda što ih može uzrokovati jedna dobro uočena i izolirana ljudska mana, spretnom uvjerljivošću ucijepljena većini likova, doima se osobito dobrom odlukom. Međimorčeva živahna prilagodba glatko sljubljuje dramatičnost s komikom, a cjelina itekako zabavno odiše ugođajem nestašluka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Domaći kant

    Teatar Naranča, Pula: Vladimir Nazor, Veli Jože, red. Majkl Mikolić

    Predstava je dinamična, što uz humor djeci olakšava praćenje, posebno onoj školskoj kojoj na zabavan i pristupačan način pripovijeda priču. Velog Jožu premijerno je uspješno utjelovio Šime Rabar. Majkl Mikolić obavio je dojmljiv adaptorsko-redateljski posao, a u predstavi nastupa u ulogama divova i Ilije te oduševljava brzim transformacijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za velike i male

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek, i Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Carlo Collodi, Pinokio, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    U trojcu glumaca posebno se istaknuo Edi Ćelić koji plijeni pozornost. Na trenutke zaigran, pa strašan, pa empatičan, pa zreo, mladi je glumac/lutkar pokazao široku lepezu svojih sposobnosti koje međusobno varira i/ili kombinira bez poteškoća, ostvarujući privid nevjerojatne lakoće scenskog nastupa, a sve je začinjeno velikom energijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cure i dečki

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Silvija Šesto, Tko je ubio Pašteticu?, red. Ana Prolić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Tko je ubio Pašteticu? mlađe će možda naučiti kako je pravo prijateljstvo čvrsto i vrijedno borbe, a starije će podsjetiti s čime su se sve susretali u nekim prošlim danima. Odlična i nadarena glumačka ekipa, vrlo dobra režijska rješenja Ane Prolić i ozbiljno zabavan tekst Silvije Šesto, ono su što će, vjerujemo, Pašteticu održati na repertoaru Male scene još dugo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Užitak za sve

    Scena Gorica, Velika Gorica: Neispričana bajka, autorski projekt Radovana Ruždjaka, Aleksandre Naumov i Damira Klemenića

    Piše: Ana Fazekaš
    Neispričana bajka zaslužuje same pohvale, a njezin je najjači adut činjenica da je u svom elegantnom minimalizmu poticajna za najmlađe gledateljstvo te ne upada, poput mnogih dječjih predstava, u zamku pretjerane ilustrativnosti, redundantnosti objašnjavanja i vizualnog kiča koji djecu sam po sebi zapravo ubrzo prestaje intrigirati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Likovi i sjene

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Željka Horvat Vukelja, Hrabrica, red. Dario Harjaček

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumci su svoj posao odradili korektno, no u čitavoj je izvedbi bilo nešto ukočeno i vladao je dojam relativno slabog entuzijazma, što nažalost oduzima šarm koji je najjača strana dječjeg kazališta. Sama je priča neoriginalna, prilično patetična i izrazito didaktična te u tom smislu nije malim gledateljima osobito izazovna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskorišteni potencijal

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hans Christian Andersen – Mate Matišić, Carevo novo ruho, red. Vinko Brešan

    Piše: Zvjezdana Balić

    Brešanov lutkarski prvijenac zanimljiva je predstava u čijoj će duhovitosti i vizualnoj dojmljivosti uživati mlađi, a čiju će nedvosmislenu kritiku razumijeti i stariji. Suradnja na relaciji Brešan – Matišić još se jednom pokazala kao plodnom i kvalitetnom, baš kao i odabir kazališnog debitanta Simona Bogojevića – Naratha za kostimografa
    ...pročitajte cijeli tekst...

  • Kad se pokvari lampica

    Teatar Tirena, Zagreb: Tina Hofman, Nina Horvat, Petra Težak, To je to?, red. Tina Hofman

    U prvom planu je razigrana i duhovita glumačka igra Petre Težak u minimalističkom scenskom okruženju. U ovoj nepretencioznoj izvedbi, uz uspjelu glumačko-glazbenu suigra, svakako tako valja pohvaliti i izvedbu lampice Sunčice, i to ne samo u smislu tehnološke izvedbe, jer i sama lampica čini ravnopravnog glumačkog partnera na sceni. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stilska neujednačenost

    Kazalište lutaka Zadar: Vjera Vidov, San, red. Vjera Vidov

    Svi segmenti predstave (scenografija, glumci, lutke, glazba, kostim) profesionalno su zanatski ostvareni, no čak kada su i scenski opravdani, ne komuniciraju međusobno na pozornici. Stilska neujednačenost temeljno je obilježje uprizorenja. Režijska i dramaturška nedosljednost usporava organski tempo predstave i ona postaje razvučena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U radionici

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: August Šenoa, Postolar i vrag, red. Saša Broz

    Piše: Ana Fazekaš
    Trešnjin Postolar i vrag unatoč dobroj ideji ipak podbacuje, ponajviše uslijed potcjenjivanja mlade publike. Kvaliteta predstave leži u izvođačima i tjelesnom aspektu igre, nekoliko duhovitosti te informativnosti za djecu budući da je riječ o književnom klasiku, no uz tako snažan autorski i izvođački tim razočaravajuća je površnost konačnog kazališnog proizvoda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se djeca razigraju

    Zagrebačko kazalište mladih: Erich Kästner / Milan Trenc, Emil i detektivi, red. Milan Trenc

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava je u cjelini dobra, promišljena i vizualno na veoma visokom nivou, što ne iznenađuje s obzirom na redateljevu umjetničku pozadinu u animiranom i igranom filmu te stripu, a mogla bi dalje samo napredovati ako se uslijed niza izvedbi angažirani članovi Učilišta više opuste i razigraju na pozornici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Idejno pohvalno, umjetnički slabo

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Jakov Sedlar (prema knjizi Dnevnik Ane Frank), Ana Frank, red. Jakov Sedlar

    Piše: Ana Fazekaš
    Igrani segmenti znatno su slabiji od filmskih jer mlade glumice ne uspijevaju postići hipnotički učinak potreban da monodrama drži publiku, a u suodnosu s projekcijama čitava se stvar raspada na dva samo tematski povezana segmenta koji ne komuniciraju i čije izmjenjivanje samo onemogućuje gledateljsko povezavanje i sa jednim u potpunosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gomila neprilagođena teksta

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Johnatan Swift, Gulliverova putovanja, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Cijelu predstavu obilježava teško probavljiva i suvišna količina teksta koja nije dramski prilagođena što rezultira u usporavanju radnje, predugačkim replikama, a na kraju i statičnošću glumaca. Unatoč izvrsnoj vizualnosti, glazbeno-scenskoj podlozi, velikoj želji i trudu ansambla, neuspjeh dramatizacije i dramaturške prilagodbe učinio je svoje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uživljena izvedba

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Mark Twain, Kraljević i prosjak, red. Ivana Čoh Šverko

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava Kraljević i prosjak GK Žar ptica zaslužuje pohvale. Oblikovana je profesionalno i maštovito te pruža zaista lijepo i toplo kazališno iskustvo. Za osobitu je pohvalu odmjerenost s kojom je rađena, bez nepotrebnih kičastih efekata s jasnim konceptom i čistom izvedbom te zavidnom energijom glumačke postave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Drugi, drukčiji i drukčijasti

    Kazalište Mala scena, Zagreb, u suradnji s Umjetničkim kolektivom Skroz, Zagreb: Kristina Gavran, Ne, ti ne! Ili o drukčijatosti, red. Nora Krstulović

    Piše: Iva Gruić
    Dječja trojka na sceni vrlo je zabavna, pa je predstava dinamična, duhovita i nema problema s držanjem pažnje publike. Ozbiljni sadržaj predstave nije samo usputni dodatak koji daje privid angažiranosti (kako to ponekad u dječjem kazalištu biva), nego je vrlo vjerojatno da će ga djeca s predstave ponijeti kući. A to je najviše što kazalište može postići ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni štapić i lijepa riječ

    Kazalište Mala scena, Triko circus teatar, Zagreb: Nina Horvat (prema istoimenoj knjizi Otfrieda Preusslera), Mala vještica, red. Ivica Šimić

    Piše: Olivera Radović
    Zadivljujuće sposobnosti uigranih glumica obogatile su samu priču, pa se uz didaktički trenutak mali gledatelji mogli uživati u akrobacijama i čudesnim cirkuskim elementima. Izvrsna igra dala je čarobnu notu maštovitoj priči u kojoj se prepliću nestvarne i realne situacije, u kojoj se u isti red stavlja snaga čarobnog štapića i lijepe, ljubazne riječi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veliko srce

    Dramski studio Dada Kazališne družine Pinklec, Čakovec: Hrvoje Kovačević, General Kiro Miš, red. Davor Dokleja

    Piše: Andreja Rambrot
    Sagledamo li predstavu iz nešto šire perspektive, možemo zaključiti da je pokazano previše događaja u samo pola sata, no uvježbani srednjoškolci i srednjoškolke zaista su se potrudili dočarati atmosferu i ovu zanimljivu i poučnu priču približiti najmlađima. Pouka je jasna – bez obzira koliko netko bio malen, njegovo srce može biti veliko ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeh cjeline

    Scena Martin Hrvatskog doma Vukovar: Saša Eržen, Ti loviš!, red. Lidija Helajz

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos nekim pozitivnim pojedinačnim elementima, teško je ostvariti uspješnu cjelinu ako ne postoji utemeljena i razrađena dramaturška podloga te promišljeni redateljski koncept. Na taj način vizualnost izvedbe i vještine pojedinih sudionika ostaju u sjeni nedosljednosti i nelogičnosti koje su utkane u temelje te se provlače od početka do kraja izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji