Kazalište za djecu

  • Dražesna fantazija

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb, Lada Martinac Kralj, Anđeli imaju krila, zar ne?, red. Ladislav Vindakijević

    Povijesnu točnost i vjerodostojnost od umjetničkih obradbi ne treba očekivati, stoga, a premda Trešnja znade ponuditi živahnije i raskošnije komade, dražesna fantazija o Zvončićima prožeta humorom, pjesmom i s ponešto plesa prožeta nudi ugodnih pedesetak minuta poticajne i sadržajne zabave za 7+ publiku kojoj je upravljena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicionalno veselo

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića: Betlehemska zvijezda (prema slovačkim narodnim pričama), red. Petronela Dušová

    Piše: Alen Biskupović
    Lidija Kraljić i Edi Ćelić postojani su i koncentrirani u ovoj tehnički zahtjevnoj i pomalo kompliciranoj redateljskoj zamisli. Energija i snaga kojom obavljaju od početka do kraja vrlo složene glumačko-lutkarske zadaće zavidna je u svakom pogledu. Precizni su i uvjerljivi u svom nastupu iz vizure svih elemenata te zaslužuju samo riječi hvale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Toplina i plemenitost

    Zagrebačko kazalište lutaka: Charles Dickens – Petra Mrduljaš, Božićna priča, red. Zoran Mužić

    Piše: Ana Fazekaš
    Najsnažniji je aspekt predstave sami vizualni dojam. Scenografija je bogata, ali oblikovana s ukusom i vrlo funkcionalna na način da brojne promjene koje predstava zahtjeva budu izvedene brzo i pregledno. Unatoč manjkavostima verbalnog aspekta izvedbe, glumačka je izvedba bila vrlo lijepa i s pažnjom oblikovana, spretna i osjećajna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promišljeno i šarmantno

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Performing arts collective VRUM, Udruga za scenske umjetnosti Prostor Plus, Rijeka: Minimi, kor. i red. Sanja Tropp Frühwald, Till Frühwald

    Piše: Iva Gruić
    Pitanja o veličini i perspektivi prema kraju se polagano usmjeravaju prema tematiziranju rasta i odrastanja, gdje kroz razgovor i djeca u publici pridonose svojim odgovorima. Glumačko-plesački trojac s podjednakom lakoćom savladava i glumačke i pjevačke i plesačke zadatke, uspijevajući pritom iskreno i neposredno komunicirati s publikom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajan duet

    Kazalište lutaka Zadar i Kazalište Virovitica: Ana Prolić, Hamletova istina, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Ono što izvan fomralističkih oznaka kazališnog komada ponajviše osvaja u izvedbi Hamletove istine je humorističnost i situacijska komika koja nastaje kombiniranjem tekstualnog predloška, mimike i gesti glumaca i režijskim postuliranjem konstrastiranih dueta kao okosnice dramskog sižea. Iz te perspektive predstava osvaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz knjige uspomena

    Kazališna družina Pinklec, Centar za kulturu Čakovec: Jelena Kovačić, Klupica, red. Mario Kovač

    Piše: Andreja Rambrot
    Za klupicu, koja je nadtema ove predstave, trebalo se izboriti i pomno je čuvati. Mijenjala je vlasnike iz generacije u generaciju.  I sve je podnosila – poput praznog papira na koji se pišu uspomene. Mario Kovač životopisno je prenio dio svoje prošlosti većine mladih iz tog kraja. Njegova Klupica je osebujna minijatura iz bezvremenske knjige svačijih uspomena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaključano u stereotipu

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Charles Perrault, Pepeljuga, red. Jakov Sedlar

    Piše: Iva Gruić
    Ono što djeca vide je jednodimenzionalna Pepeljuga sva sastavljena od smješka i dobronamjernosti, jer upravo je u okviru takvog stereotipa igra Karla Brbić. I dok ostali likovi kroz veći ili manji stupanj karikiranja iskoračuju iz tipične zadanosti svojih uloga, Pepeljuga ostaje u njoj zaključana. Zato nije lako suosjećati s njom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerealizirani potencijal

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Waldemar Bonsels, Pčelica Maja, red. Maja Lučić

    Piše: Alen Biskupović
    S obzirom na autorski tim koji očekivanja su bila velika no vinkovačka Pčelica Maja nije, nažalost, uspjela postati sve ono što je mogla biti. Dopadljiva i zanimljiva likovnost predstave, visoka razina animacijskih vještina te melodični i simpatični dječji napjevi ostali su u sjeni nesnalaženja dijela ansambla i neuspjla pokušaja dramatizacije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na kraju gaja ili o sreći

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazalipta u Varaždinu: Branko Ćopić / Maja Sviben, Ježeva kućica, red. Tamara Kučinović

    Piše: Andreja Rambrot
    Adaptacija Maje Sviben je sjajna, stoga nije iznenađenje da se životopisna vesela družina na čelu s Lijom pretvorila u ozbiljnu izviđačku jedinicu kojoj je cilj doznati što to Ježurku čini toliko sretnim u njegvom domu i mogu li oni dio te sreće prisvojiti. Sve u svemu, predstava koju će klinci rado gledati, a ni roditelji neće ostati ravnodušni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skromna festivalska ponuda

    47. PIF – Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 15. – 20. rujna 2014. (2)

    Piše: Iva Gruić
    Samo se jedna inozemna predstava za djecu istaknula svježinom i maštovitošću. Riječ je o interaktivnom projektu Lutkarskog kazališta Ljubljana Mali daždevnjak prelazi cestu Matije Solca. Njegovi izvođači nisu samo vješti u neposrednoj komunikaciji s djecom, nego i sugestivnim govorenjem stihova naglašavaju atmosferu posebnog događaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl duha

    47. PIF – Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 15. – 20. rujna 2014.

    Piše: Iva Gruić
    Vruća tema, iskričava duhovitost, kao i preobilje asocijacija koje bude slike koje predstava Saga pokazuje u potpunosti uspijevaju uvući gledatelja tako da je teško obratiti pažnju na tehničku zahtjevnost i vještinu animatora. Ipak, jasno je, bez matematičke preciznosti i savršene uigranosti takav raskošan spektakl duha ne bi bio moguć ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se dvoje nađe...

    Zagrebačko kazalište lutaka: Sanja Nikčević, Mala sirena sa sretnim završetkom, red. Joško Juvančić

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumci uigranog ansambla vrlo spretno i duhovito igraju više uloga. Iako bi neki dramaturški zahvati mogli znatno potpomoći lakšem i odmjerenijem tijeku predstave te vlada izvjesna nejasnoća u nekim aspektima samog koncepta, vizualna ljepota, predstave svakako je razlog koji će privući podjednako mlađu i nešto stariju dječju publiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječje i političke igre

    Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Mark Twain, Kraljević i prosjak, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Andreja Rambrot
    Sa zanimljivim transformacijama glumci se itekako dobro nose, no najveću čar predstavi daje zaigranost, kako na makro tako i na mikrorazini: od nevine dječje igre, igre vlasti na dvoru, političke igre, do samog igranja na sceni (kao glumci, ali i kao pripovjedači)  Ovo je jedna od rijetkih lektirnih predstava kojima se osnovnoškolci vesele
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvajanje horizonta

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Joža Horvat, Waitapu, red. Saša Broz

    Piše: Olivera Radović
    Postignut je visok stupanj ujednačene atmosfere prepune mističnosti i magičnosti, a najveći je redateljski uspjeh to što je izbjegnuta nametljiva didaktičnost. Predstava je namijenjena starijim osnovcima i daje puno materijala za rasprave i promišljanja, prvenstveno stoga što je uspješno sačuvana univerzalnost i metaforičnost priče
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kaotični spektakl

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Rudyard Kipling, Knjiga o džungli, red. Saša Anočić

    Piše: Iva Gruić
    Ansambl igra s raskošnom energijom, duhovito i raspoloženo se transformirajući u brojne životinje. Istaknuti valja Aleksandru Naumov koja igra Mowglija s grčem osjećaja izdvojenosti, stalnom napetošću zbog opasnosti. S njenim Mowglijem mogli bismo suosjećati i za njega strepiti, samo kad bi nam predstava za to dala više prilike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vlakom kroz maštu

    Gostovanje: Lutkovno gledališče Pupilla, Lendava, Slovenija, Rita Bartal Kiss, ZOOpotniki (ZOO putnici), red. Rita Bartal Kiss (u Centru za kulturu Čakovec)

    Piše: Andreja Rambrot
    Petra Kavaš i Vitomir Vratarič ne igraju samo međusobno, nego se igraju i sami sa sobom i likovima životinja koje upizoruju. Rita Bartal Kiss već se više puta dokazala kao izrazito kreativna redateljica koja zna prepoznati zahtjeve malih gledatelja. ZOO putnici su maštovita predstava puna humora zbog čega će je i mali i veliki s užitkom pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se jako žuri

    Dramska skupina Korak, Pula: Patrik Lazić, Pozitivan stav, red. Patrik Lazić

    Iako su se uz HIV u predstavi dotakli i neželjene trudnoće, možda bi se u obradi teme moglo zamjeriti nebavljenje drugim, vrlo ozbiljnim i opasnim spolnim bolestima, Režiju potpisuje maturant Patrik Lazić koji je svoj talent i angažiranost ozbiljnim temama već pokazao i dokazao Iskorakom, prvom predstavom Koraka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Basne prizivaju igru

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ezop, Basne, autori Ksenija Zec, Saša Božić

    Piše: Iva Gruić
    Premda se basne ulijevaju jedna u drugu, uz povremene komentare i prijelaze što ih inicira pripovjedač, to ni u kojem trenutku ne stvara zbrku ili zabunu, živa energičnost u potpunosti je kontrolirana. Glasovita poučnost, jedna od temeljnih karakteristika ove osebujne književne vrste, stavljena je u drugi plan, na njoj se nimalo ne inzistira
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Urnebesna posveta

    Kazalište lutaka Zadar: Tamara Kučinović, Genijalni genije, red. Tamara Kučinović

    Genijalnog Leonarda virtuozno je u maniri groteske interpretirala Sanja Zalović. Logičnih i jasnih gesta, duhovita i neopisivo uvjerljiva glumica je sa lakoćom dočarala smušenost i fanatičnu posvećenost genija svom pozivu. Paola Slavica s velikim se uspjehom nosila sa svojom šarmantnom, iskusnom i neopisivo talentiranom kolegicom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljiva svemirska pustolovina

    Zagrebačko kazalište lutaka: Hrvoje Hitrec, Eko Eko, red. Neven Hitrec

    Piše: Iva Gruić
    I premda ekološka poruka koju priča nosi nije (više) nova, jer danas djecu od vrtićke dobi uporno učimo o čuvanju prirode, njezin prikaz djetinjstva i velike svemirske pustolovine svakako može biti (i) scenski atraktivan, osobito ako ga se uspije postaviti ovako pregledno, dinamično i vedro, s točnim emocionalnim naglascima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tako se to radi!

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Silvija Šesto, Deveta ovčica, red. Ljudmila Fedorova

    Piše: Alen Biskupović
    Deveta ovčica, najnovija u nizu premijera osječkog Dječjeg kazališta, je predstava koja se mora pogledati. Djeca je moraju vidjeti jer je pametna, vesela, topla i poučna, odrasli će se podsjetiti na strahove koje su možda odavno zaboravili ili s kojima se i dalje svakodnevno susreću, a kazalištarci trebaju doći i jednostavno vidjeti kako se to radi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kockica sa slovom LJ

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Hans Christian Andersen, Snježna kraljica, red. Serđo Dlačić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Sa Snježnom kraljicom Vedrana Dlačić i Vedrana Balen Spinčić kao da su zapeli, ne toliko u priči koja je jasna, nego u količini teksta. Likovi neprestano govore, tumače, pripovijedaju, čak i kada razgovaraju. A to može biti zamorno, stoga najmlađi u publici u posljednoj trećini predstave gube koncentraciju, ali u predstavi na ipak nema dociranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobna moć prijateljstva

    Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Matea Grabić (prema istoimenom romanu L. Frank Bauma), Čarobnjak iz Oza, red. Matea Grabić, Selma Mehić, Martina Stjepanović, Ivan Ćaćić

    Piše: Olivera Radović
    Ekipa predstave približila je mladom i zahtjevnom gledalištu vječite vrijednosti Čarobnjaka iz Oza kao što su prijateljstvo, prepoznavanje i uvažavanje posebnosti, istrajnost, pozitivan i aktivan stav prema životu, ali nadasve poruku da sve što je potrebno za ostvarenje snova i pobjedu nad zlom zapravo leži u nama samima
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji