Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu

  • Srce veće od ruku

    Tjedan Izraela, Zagreb, Čakovec, Koprivnica, 23. – 30. studenoga 2013.: Romain Gary, Gospođa Roza, red. Stefan Sablić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dvoje sjajnih inetrpreta, legendarna Jelisaveta Seka Sablić u naslovnoj ulozi i talentirani dječak Miloš Klanšček, pomogli su Stefanu Sabliću da s Gospođom Rozom ostvari predstavu nadprosječne kvalitete koja je u njegovoj interpretaciji sačuvala bitne vrijednosti izuzetnog Garyevoa romana i nedvojbeno snažno emocionalno djelovala na gledatelje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oduševljenje koje traje godinama

    Atelje 212, Beograd: Eric-Emmanuel Schmitt, Posetilac, red. Ljiljana Todorović (gostovanje u Kazalištu Vidra u Zagrebu)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Schmittovi vrhunski uobličeni dijalozi točno doziraju izmjene napetosti i neočekivane komike iz nesporazuma protagonista kao kontrasta stravičnosti vremena u kojem se radnja zbiva. To otvara mogućnost za velike glumačke kreacije što su Vojislav Brajović (Freud) i Dragan Nikolić (Nepoznati) itekako iskoristili ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad je škrtac žena

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Jugoslavensko dramsko pozorište, Beograd, Marko Fotez (prema romanu Ive Andrića), Gospođica, red. Gorčin Stojanović

    Piše: Olivera Radović
    Naslovni lik je precizno i predano iznijela Nataša Ninković. Iako završen i formiran od samog početka, uspjela ga je prikazati u svojevrsnoj gradaciji. Njezina gesta vjerno oslikava unezvjerenu osobenjakinju, a scenski govor i nastup razumijevanje i proživljavanje uloge. Njezini najpouzdaniji i najdojmljiviji partneri bili su Voja Brajović i Srđan Timarov ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vizualno efektno

    Ciklus Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, William Shakespeare, Otelo, red. Miloš Lolić

    Piše: Ana Fazekaš
    Često se upravo lik Jaga doživljava kao utjelovljeno zlo kojemu motivi za sadističke igre nisu potrebni, a Nikola Đuričko pažljivo nijansiranom glumom uvjerljivo oblikuje tog neugodnog manipulatora. Vrhunski mu parira Vojin Ćetković u naslovnoj ulozi, kojoj dodaje za Othella začudnu prizemnost i opuštenost, kao i uspjele elemente komike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljivi pothvat

    59. Splitsko ljeto, 14. srpnja – 14. kolovoza 2013.: William Shakespeare, Timon Atenjanin, red. Georgij Paro

    Piše: Želimir Ciglar
    Gledatelja se neprestance izbacuje iz netom uspostavljene ravnoteže i ponovo mu se nudi pustolovina novog otkrivanja smisla i značenja. Mnogoglasje je ono što Paro nudi poentirajući izuzetnom, velikom i snažnom predstavom. Vilima Matulu još štošta čeka. Da nije tako Timona bismo nazvali njegovom životnom ulogom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez granica

    Kazaliste Ulysses, Zagreb – Brijuni, Srpsko narodno pozorište, Novi Sad: Ivo Štivičić, Shakespeare u Kremlju, red. Lenka Udovički (u povodu gostovanja u HNK u Zagreu)

    Piše: Želimir Ciglar
    Ozren Grabarić glumački je snažno i duboko promišljeno, a opet iznimno duhovito varirao lik Lavrentija, sluge koji je prema svojim slugama veći tiranin od samoga Gazde. Njegov je odnos s Gazdom, a glumi ga odlično, dubokim tonovima, glasovnim basom, Boris Isaković, provodna nit cijele predstave. Oko njih se plete cijela mreža odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sigurna budućnost

    4. Lutkokaz, međunarodna revija lutkarstva, Osijek, 22. – 24. listopada 2013.

    Piše: Alen Biskupović
    Pekel na zemli nametnuo se u svim aspektima izvedbe kao dragulj festivala. Na prvi pogled teško razumljivu (zbog kajkavskog jezika) priču o borbi Dobra i Zla u tradiciji crkvenih prikazanja i mirakula, izvođači su inscenirali služeći se vještim kombiniranjem tradicionalnog i suvremenog lutkarstva s glumačkim tehnikama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suvremenost i svevremenost klasike

    28. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 19. listopada 2013.: Post festum

    Piše: Tomislav Kurelec
    Tekstovi klasika omogućili su stvaranje atraktivnih predstava koje su poštovale tekst uz moderno kazališno oblikovanje. Posebno je u tome uspio Krešimir Dolenčić u predstavi domaćina GDK Gavella – Candide ili optimizam koja je osvojila i jedinu nagradu Večeri. Dolenčić je naglasak stavio na avanturu koja može pridobiti pozornost i današnjeg gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jezovitost bankarskih makinacija

    27. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 19. listopada 2013.: Slovensko narodno gledališče Maribor, Henrik Ibsen, John Gabriel Borkman, red. Mateja Koležnik

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mateja Koležnik ostvarila je vrlo vrijednu predstavu koja u kratkom vremenu trajanja uspijeva jasno predočiti komplicirane odnose među protagonistima te iskazati vrlo jasan stav prema financijskim moćnicima kao mogućoj prijetnji čitavoj zajednici, povezujući to s aktualnom situacijom koja prelazi nacionalne granice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjelo vraćanje korijenima

    27. Gavelline večeri, Zagreb, 11. – 19. listopada 2013.: Teatar Manje je više & Teatar na Trešnjevci, Zagreb. Edmond Rostand, Cyrano, red. Ivica Kunčević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Uz pomoć ponajviše glumaca, ali i ostalih suradnika, Ivica Kunčević, polazeći od temelja kazališnog umijeća, napravio vrlo uspjelu predstavu popularna Rostandovog komada, dokazujući kako on i današnjoj publici može biti zanimljiv. Na neki je način Kunčevićev Cyrano proizašao iz vraćanja korijenima teatra ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiv pogled preko granice

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013.: Post festum

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iako ovogodišnji FSK nije donio neku radikalnu novost ili otkriće u kazališnom izrazu, pet vrlo različitih netradicionalnih predstava pružilo je mnogo užitka izvedbama koje su bile zanimljiv uvid u teatar izvan naših granica, uspješno povezujući originalnost, suvremene stilove i komunikaciju s publikom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Radosni svijet apsurda

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013., Theater Basel, Švicarska: King Size, red. Christoph Marthaler

    Piše: Tomislav Kurelec
    King Size i pored ukazivanja na ozbiljne probleme osamljenosti i nedostatka komunikacije sjajno komunicira sa svojom publikom i gledatelji izlaze s predstave radosni zbog onoga što su na sceni vidjeli, jer vrlo neobičan Marthalerov svijet apsurda rezultira iznimnom kazališnom čarolijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istinitost realizma duše

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013., Toneelgroep Amsterdam, Nizozemska; Eugen O'Neill, Dugo putovanje u noć, red. Ivo van Hove

    Piše: Tomislav Kurelec
    Četvero izvanrednih glumaca postupno od početne situacije skladne, iako zabrinute obitelji stvara pakao otkrivajući događaje iz prošlosti koji su doveli do takvih problema koji su ih povezali u bolesnu situaciju istodobne nesnošljivosti i meraskidive povezanosti. Pritom nitko od njih ne koristi vanjske znakove svoje ovisnosti o alkoholu ili drogi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Antiteatar kratkog daha

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013.: Forced Entertainment, Sheffield, Velika Britanija, Forced Entertainment (zamisao i koncept), Nadolazeća oluja, red. Tim Etchells

    Piše: Tomislav Kurelec
    Danas više nije tako provokativno rušiti norme građanskog morala ili tradiciju građanskog kazališta, ali ova predstava prikazuje novu verziju nemogućnosti komunikacije i unutar promijenjenih, liberalnijih odnosa među ljudima, a i nedostatnost novih kazališnih prosedea u stvaranju scenskog djela koje bi snažno djelovalo na publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudskost temeljena na razlikama

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013.: Compagnia Pippo Delbono, Modena, Italija: Pippo Delbono, Ljubav i tijelo, red. Pippo Delbono

    Piše: Tomislav Kurelec
    Krenuvši od gotovo suprotnih polazišta ne samo umjetničkog izraza nego i od različitosti sredina iz kojih su potekli, Delbono i Balanescu se tijekom predstave sve više zbližuju i vjerojatno je upravo u tome jedna od glavnih nakana čitave predstave. Zato je ona daleko od poetskog recitala i predstavlja vrlo zanimljiv i neočekivan doprinos cjelini Delbonova opusa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota i umiranje

    11. Festival svjetskog kazališta, Zagreb, 10. rujna – 5. listopada 2013.: Schaubühne am Lehniner Platz, Berlin, Thomas Mann / Gustav Mahler, Smrt u Veneciji / Pjesme mrtvoj djeci, red. Thomas Ostermeier

    Piše: Tomislav Kurelec
    Mahlerova glazba ovdje ne želi ushititi gledatelja ljepotom atmosfere. Nju Josef Bierbichler, izvanredni tumač Gustava von Aschenbacha, pjeva objašnjavajući tako protagonistove osjećaje i duhovna stanja. Mahlerova umjetnost tako se pretvara u gradbeno tkivo nove Ostermeirove ne samo kazališne nego i multimedijalne izvedbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posramljeni Sokrat, posramljena publika

    64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: Tomi Janežić, Katja Legin (prema Platonovu izvorniku), Obrana Sokratova, red. Tomi Janežič

    Piše: Marina Zec-Miović
    Kazališta na Lovrijencu nije bilo, nije bilo ni Sokrata, ni Platona, ni glumca, ni scene. Bilo je gledališta klaustrofobično stiješnjenog u crnoj kutijici i festivalske publike koja nije uspjela tijekom ove krkljajuće audio izvedbe svega i svačega izbjeći torturi autora projekta koji se posve slučajno i posve neprimjereno nazvao i samoprozvao Obranom Sokratovom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novo motrište grada i Igara

    64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: Boris Bakal, Otac Hrabrost, red. Boris Bakal

    Piše: Marina Zec-Miović
    U skladu sa svojim glavnim umjetničkim interesom Boris Bakal predstavu Otac Hrabrost organizira metodom poetske potrage za spoznavanjem grada i njegova identiteta, a poroznošću dramaturgije predstave dopušta, traži i očekuje od svih sudionika projekta – glumaca, performera ali i publike i samoga Grada – ravnopravno građenje kazališta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Politički dogovor i kazališni odgovor

    64. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2013.: Bobo Jelčić & Nataša Rajković, Allons enfants, red. Nataša Rajković, Bobo Jelčić

    Piše: Marina Zec-Miović
    Allons enfants je puno više najavljivao nego što je doista i realizirao, pa se sve okončalo kao lagana kazališna igra primjerenija nekoj off festivalskoj sceni, nego oficijelnom premijernom dramskom programu 64. Dubrovačkih ljetnih igara. Nije tu bilo ni dubine ni širine, ni velikog teksta ni velikih uloga, pa samim tim ni velikog kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Niz uočenih problema

    59. Splitsko ljeto: Joël Pommerat, To dijete, red. Nenni Delmestre

    Pommeratov tekst pokazao se nedovoljno snažnim, a predstava se rasplinula u prilično monotonu i plošnu. I režija Nenni Delmetsre nije se s takovim tekstom mogla nositi, između ostaloga i zato što se šestoro glumaca, neka vrst arhetipskih obiteljskih likova , nisu uspjeli snažnije glumački izdignuti, iako je za to bilo prilika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kontekstu usprkos

    13. Osječko ljeto kulture, 29. lipnja – 12. srpnja 2013.: Post festum

    Piše: Alen Biskupović
    S obzirom na kontekstualne datosti Organizacijski odbor strukturirao je program što je bolje mogao, igrajući na kartu smijeha u ovim tmurnim vremenima. Trinaesti OLJK, usprkos nesretnom broju, ostao je načelno kvantitativno i kvalitativno vrijedan, a u širokoj paleti programa svatko je mogao naći nešto po svom nahođenju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Brojne vrijedne predstave

    37. dani satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 5. – 21. lipnja 2013.: Post festum

    Piše: Tomislav Kurelec
    Subotičko Čudo u Poskokovoj Dragi Ante Tomića u režiji Snežane Trišić daje efektnu sliku provincijske zabiti koja se gradi na energiji, fizičkoj ekspresivnosti i gegovima vrsnog glumačkog ansambla. Gostovanja su potvrdila Dane satire kao mjesto na kojem zagrebačka publika upoznaje zanimljiva scenska ostvarenja iz susjednih država
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nasmijani disident

    37. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb 5. –21. lipnja 2013.: Mestno gledališče ljubljansko, Heiner Müller, Ženska komedija (Komedija z ženskami), red. Ivica Buljan

    Piše: Tomislav Kurelec
    Ivica Buljan je u ranijim uprizorenjima tekstova Heinera Müllera iskušavao krajnje granice kazališnog eksperimenta a ovdje se koncentrirao na stvaranje komedije koja će zabavljati gledatelja i istodobno ukazivati na mnoge probleme i društvene i one među spolovima vezane za određeno razdoblje, a pritom posredno pokazuje kako ga svojim značenjem nadilaze ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepotrebno uozbiljena komedija

    37. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb 5. –21. lipnja 2013.: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Branislav Nušić, Sumnjivo lice, red. Jagoš Marković

    Piše: Tomislav Kurelec
    Pretvaranje komedije u tragičnu grotesku, kao što je to učinio Jagoš Marković u Sumnjivom licu JDP-a, prilično nezahvalan zahvat. To ponajviše pogađa glumce kojima je gotovo nemoguće pomiriti grotesknu tragičnost cjeline s komičnošću dijaloga, a upravo je taj gotovo nemogući zahtjev virtuozno realizirao Nebojša Glogovac ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunski politički teatar

    37. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb 5. –21. lipnja 2013.: Prešernovo gledališče Kranj, 25.671 – Moja dežela, autorski projekt Olivera Frljića

    Piše: Tomislav Kurelec
    Slojevitosti značenja ove iznimno dramatične predstave pridonijela je i velika središnja scena u kojoj glumci improviziraju žučnu diskusiju. Takva različitost motrišta uz nijansiran prikaz složenosti i isprepletenosti društvenih i pojedinačnih ideja, stavova i ponašanja omogućila je Frljiću stvaranje sjajnog političkog kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ženska slika patrijarhalnosti

    37. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb 5. –21. lipnja 2013.: Narodno pozorište Subotica, Ante Tomić, Čudo u Poskokovoj Dragi, red. Snežana Trišić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Režija Snežane Trišić visoke domete ostvaruje ustrajavajući na energiji i zajedništvu vrlo dobrog i ekspresivnog ansambla kojem su od jezičnih finesa bili važniji gegovi i fizička izražajnost, potpomognuti brojnim funkcionalnim i atraktivnim songovima  U takvom glumačkom pristupu posebno je zabavljao Jovan Ristovski ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjećanje na avangardu

    37. dani satire Fadila Hadžića, Zagreb 5. –21. lipnja 2013.: Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana, Aleksandar Ivanovič Vvedenski, Božič pri Ivanovih (Božić kod Ivanovih), red. Oliver Frljić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iako gledatelj može cijeniti mnoga pojedinačna redateljska rješenja ili vrlo dobru ansambl igru slovenskih glumica, Božić kod Ivanovih ne izaziva neke intenzivnije osjećaje publike niti je potiče na snažniju interakciju nego ostaje poput lijepe slike ili muzejskog eksponata koji podsjeća na jedno zanimljivo, ali ipak prošlo vrijeme
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajne izgovorene u mikrofon

    Mestno gledališče ljubljansko, Slovenija: Aleksandar Nikolajevič Ostrovski, Oluja, red. Jernej Lorenci (gostovanje u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci)

    Piše: Tatjana Sandalj
    Jernej Lorenci predstavu režirao vrlo precizno, s dobrim osjećajem za mjeru i u kritici i u patetici i u crnom humoru, s ravnotežom vremena ondašnjeg i današnjeg. Ako iz raspoloženog ansambla nekog treba izdvojiti neka to bude mlada Nika Rozman koja zahtjevnu ulogu Katerine nosi s iznimnom sigurnošću i uvjerenošću
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crno, bijelo i ljubomora

    20. Međunarodni festival malih scena, Rijeka, 2. – 11. svibnja 2013.: Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija, William Shakespeare, Othello, red. Miloš Lolić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Zanimljiv je postupak kojim Lolić naglašava društveni kontekst u kojem se drama odvija. Zavirivanje u tuđe tanjure, sobe i postelje sigurno nije izum žutog tiska, a upravo to redatelj koristi kako bi oblikovao gotovo reality show u kojem su svi akteri neprestano zajedno na sceni, a oni koji ne sudjeluju u prizoru nadgledaju sve što se događa
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Abecedarij angažiranog teatra

    20. Međunarodni festival malih scena, Rijeka, 2. – 11. svibnja 2013.: Atelje 212, Beograd, Srbija, Tamara Baračkov, Pedeset udaraca, red. Ana Grigorović

    Piše: Tatjana Sandalj
    Autorska ekipa predstave Pedeset udaraca upotrijebila je abecedarij angažiranog teatra otvarajući pitanje je li u društvu u kojem su granice između društvenog i vjerskog sustava najblaže rečeno neodređene, standardi dvostruki, a djelovanje određuju dogme, moguće ostvariti pravdu u okviru društvenih institucija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slojevita izvedbena cjelina

    20. Međunarodni festival malih scena, Rijeka, 2. – 11. svibnja 2013.: Makedonski narodni teatar, Skopje, Makedonija, Mihail Bulgakov, Moliereov život, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tatjana Sandalj
    Glumački ansambl uspio je stvoriti autohton glumački izraz, igrati se izmišljenim i zamišljenim, nasmijati se osobnom viđenju kazališnog izraza. Razigrani ansambl predvodi izvanredan Nikola Ristanovski, već nagrađivan za glumačku interpretaciju na riječkim Malim scenama, ali ga publika još nije imala prilike vidjeti u ovakvom rasponu glumačkog izraza ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magija sukoba sila

    20. Međunarodni festival malih scena, Rijeka, 2. – 11. svibnja 2013.: Teatar Oskarasa Koršunovasa / Gradsko kazalište iz Vilniusa, Litva, Miranda (po Oluji Williama Shakespearea), red. Oskaras Koršunovas

    Piše: Tatjana Sandalj
    Režijski i dramaturški precizne Koršunovasove postavke s fantastičnom uvjerljivošću, preciznom mimikom i gestom te velikom sposobnošću pretvorbe u razne likove igraju Airida Gintautaité i Povilas Budrys, a zahvaljujući njima lako je zanemariti titlove i prepustiti se suptilnim glumačkim mijenama, bez štete po razumijevanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjeh Zrinke Cvitešić na West Endu

    Phoenix Theatre, London (West End): Enda Walsh – Glen Hansard & Markéta Irglovà, Once, red. John Tiffany

    Piše: Ivan Ćurković
    Djevojka Zrinke Cvitešić nosila je predstavu kao utjelovljenje životne snage koja preobražava živote ljudiu oko nje, ponajprije onaj Mladića. Cvitešić je pomalo zasjenila inače dobroga, premda glumački katkad možda i odveć introvertirana Benneta te u konačnici predstave izmamila suzu i najtvrdokornijem gledatelju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Muke po Švedskoj

    Gostovanje: Bosansko narodno pozorište Zenica, Zilhad Ključanin, Švedsko srce moje majke, red. Aleš Kurt (u HNK-u u Osijeku)

    Piše: Alen Biskupović
    Drama postavljena iz vizure ljudske duše na sceni ogoljava likove do kraja suprotstavljajući publici običnog, malog čovjeka s njegovim patnjama, mukom i humorom koji će rastužiti, nasmijati i natjerati na promišljanje, a upravo univerzalnost i prepoznatljivost tematike te iskrenost emocije čini je i više nego dobrodošlom na kazališne daske ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na dojmljiv način o ovisnosti

    Gostovanje: Beogradsko dramsko pozorište; Vladimir Đurđević, Ne igraj na Engleze, red. Staša Koprivica (u Satiričkom kazalištu Kerempuh u Zagrebu)

    Piše: Tomislav Kurelec
    Redateljski stil rezultirao je i glumačkim interpretacijama koje su se potpuno razlikovale od zagrebačkih, jer beogradski glumci se suzdržavaju od karikature i od početka inzistiraju na svakodnevnosti sudbina ljudi koje interpretiraju i kojima je pomak u ponašanju tek nastojanje tih likova da zadrže pomalo frajerski stav
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Punom brzinom prema nesreći

    Gostovanje: Slovensko narodno gledališče, Ljubljana, Stanisław Ignacy Witkiewicz, Poludjela lokomotiva, redatelj Jernej Lorenci (u sklopu programa Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Maja Dujmović
    Nevjerojatna je energija kojom glumci zrače. Njihova tijela i glas potpuno se transformiraju u mahnitom uzbuđenju. Tina Vrbnjak i Aljož Jovanović u tandemu ostavljaju osobito snažan dojam, a za njima ne zaostaju ni Nina Ivanišin i Maja Sever. Poludjela lokomotiva neobično je iskustvo koje postavlja zanimljiva pitanja i potiče na traženje odgovora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljivi minimalizam

    Gostovanje: Mini teatar, Ljubljana, Herman Melville, Bartleby, pisar, red. Miloš Lolić (u sklopu programa Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Olivera Radović
    Pojednostavljeni i minimalizirani dramski elementi – od scenografije, preko glume pa sve do redateljskih intervencija (– zaživjeli su u punoj snazi na sceni zahvaljujući preciznoj uigranosti svih sudionika. Bartleby, pisar izvrsna je i rijetko dojmljiva predstava, vrhunske glume i odmjerenih, vješto ukomponiranih redateljskih (i drugih) intervencija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Početak kraja

    Gostovanje: Mini teater, Ljubljana, Jean Genet, Splendid, red. Senka Bulić (u sklopu programa Europsko kazalište u Zagrebačkom kazalištu mladih)

    Piše: Ana Fazekaš
    Karakteristična Genetova senzibilnost i psihološka razrađenost postupno razotkriva kompleksnost odnosa unutar bande. U samoj predstavi ti su elementi uvelike hipertrofirani i izgubili svaki trag Genetove suptilnosti. Iako to funkcionira kao relativno duhovit parodijski postupak, uglavnom onemogućuje ozbiljno percipiranje teškog i složenog teksta drame
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvalitetna zabava

    6. Gumbekovi dani, međunarodni festival cabareta, Zagreb, 16. – 28. ožujka 2013.

    Piše: Tomislav Kurelec
    Nagrađena najbolja predstava Glumice & to Dunje Fajdić koju su uz nju odigrale i režirale Ivana Horvat, Petra Kurtela i Amanda Prenkaj možda nije zamišljena kao cabaret no, složenost i slojevitost njihovih teatarskih i osobnih odnosa izlaže se često izravno gledateljima i visoke domete postiže baš takvim suvremenim kabaretskim izrazom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naše sitne opsesije i slabosti

    6. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. ožujka 2012.: Vedra scena, Osijek i Trag Crveno, Zagreb, Fadil Hadžić, Ugledni gost, red. Vlatko Petrić

    Piše: Ana Fazekaš
    Iako produkcija ne nudi nešto osobito originalno, kako na sadržajnom, tako ni na izvedbenom planu, ona je poput jezgrovite i simpatične dramske crtice, uzete iz svakodnevnog života. Kao zrcalni odraz malog segmenta naše vlastite svakodnevice podsjeća nas na naše vlastite sitne opsesije i slabosti te izaziva smijeh solidarnosti i autoironije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjesma, smijeh i sjeta

    6. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. ožujka 2012.: Adam scena, Adam Končić, Adam i ona, red. Adam Končić

    Piše: Maja Dujmović
    Komične priče su pozicionirane kao intermezzi pjesmama i poeziji, čime je redatelj osigurao da repertoar ne poprimi previše melankolične i sladunjave tonove, nego ga je zadržao na lijepoj romantičnoj razini povremeno isprekidanoj simpatičnim zadirkivanjima za kojima tihi rat među spolovima uvijek žudi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trkom kroz nacionalnu povijest

    6. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. ožujka 2012.: Ludens Teatar, Koprivnica: Ivan Vidak, Od stoljeća sedmog, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Ana Fazekaš
    Glumci su svakako pokazali dar za komiku i treba pozdraviti pokušaj da se posegne za ovakvom specifično hrvatskom temom uz zdrav autoironični odmak. Čini se da bi uz minimalne preinake predstava mogla biti veoma zabavna lekcija iz povijesti za školarce, dok kao predstava za odrasle ipak uvelike ostaje ispod očekivane razine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jutro nakon dobre veselice

    6. međunarodni festival cabareta i komedije Gumbekovi dani, Histrionski dom, Zagreb, 16. – 28. ožujka 2012.: Glumačka družina Histrion, Zagreb, Ivica Krajač i Eugene Labiche, Škandal na vuglu Vlaške i Koturaške, red. Zoran Mužić

    Piše: Maja Dujmović
    Vedra i vesela atmosfera postignuta je najviše zahvaljujući odličnim, zaraznim songovima, simpatičnim zapletom te energičnim i zaigranim glumcima. Posebno su do izražaja došli Adam Končić i Vid Balog koji su se u glavnim ulogama iskazali glumačkim, pjevačkim i zabavljačkim umijećem, ispunjajući pozornicu energičnim pokretima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ples do kraja ljubavi

    1. RE: ADU, Revija nastavne produkcije ADU, Zagreb, 23. – 26. siječnja 2013. August Strindberg, Gospođica Julija, red. Ivan Planinić

    Piše: Maja Dujmović
    Mladi je redatelj Strindbergovu naturalističku dramu uprizorio izmjenjujući prizore prikazivanja s prizorima prepričavanja što mjestimično otežava prijem i razumijevanje radnje onima koji djelo ne poznaju, no na gotovo ogoljenoj sceni jednostavnim scenskim rješenjima i stavljanjem naglaska na tjelesnost stvorio decentno erotično okruženje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zavođenje – odbijanje – prepuštanje

    1. RE: ADU, Revija nastavne produkcije ADU, Zagreb, 23. – 26. siječnja 2013.: Zbigniew Rybczyński, Tango, scenski pokret: Saša Božić, Ksenija Zec

    Piše: Ana Fazekaš
    Tango donosi skečeva u kojima likovi gotovo potpuno bez riječi pričaju svoje priče, što mladi glumci redom uspješno obavljaju. Većinu skečeva izvodili su parovi i to na temelju osnovne sheme tanga; međusobno zavođenje, glumljeno odbijanje i konačno prepuštanje. Njihove su izvedbe šarmantne i senzualne, pokreti osmišljeni i usklađeni
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji