Kazalište za djecu
-
Kazalište Moruzgva i Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb: Petra Radin, Haha2O, red. Mario Kovač
Piše: Iva Gruić
Predstavi prije svega nedostaje plemenitija likovnost koja bi otvorila put za suptilniji doživljaj, stvorila mogućnost za neki oblik scenske materijalizacije vodenih motiva koje koristi i tada bi se moglo govoriti o njezinom edukativnom aspektu. Ovako ju je najlakše o(t)pisati kao isuviše nakićenu predbožićnu zabavu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječja i lutkarska scena Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Vesna Parun, I ti ljubav nekom daj, red. Ladislav Vindakijević
Piše: Andreja Rambrot
Najbolji dio predstave svakako je odlična glazba koja je utkana u cijelu izvedbu, pretvarajući predstavu time u pravi dječji mjuzikl, no glumci je izvode na playback. Šteta, jer kada bi glumci sve glazbene dionice otpjevali sami, I ti ljubav nekom daj bio bi vrijedan i poseban dječji mjuzikl (onakav kakav je autorica i zaslužila)
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Romano Bogdan (prema motivima priče Neposlušno mače Ivana Bjeliševa), A tko si ti?, red. Romano Bogdan
Piše: Andreja Rambrot
Scena je jednostavna, gotovo minimalistički postavljena, ali vješto zamišljena i vrlo funkcionalna tijekom cijele predstave. Lutke su maštovite vizualno vrlo upečatljive te bude (dječju) maštu i podsjećaju na svijet snova. Glumački ansambl (Karolina Horvat, Davor Dokleja i Mario Jakšić) odlično je ugran u ovoj najizvođenijoj predstavi u povijesti Družine ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Morana Dolenc, Ups! Uvijek pravac Sjever!, red. Morana Dolenc
Piše: Iva Gruić
Predstava Ups! Uvijek pravac Sjever! fino zabavlja lutkarskom dosjetljivošću i neobičnim umetnutim motivima, poput slavina iz kojih teku čudesa ili oživjela Mjeseca. Pokazuje nam Božić lišen kiča i histerične potrage za savršenošću, topao i mirišljav – upravo onakav kakav bismo voljeli doživjeti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište mladih i Akademija dramske umjetnosti: Mirna Rustemović i Dino Pešut, Škola za anđele, red. Mirna Rustemović i Dino Pešut
Piše: Iva Gruić
Uz bok jednoj od najvećih zvijezda domaćeg glumišta, pojavljuje se troje vrlo mladih glumaca. I dok Nina Violić igra na rubu privatnog i u tome je neodoljivo zabavna, mladi se glumci trude pokazati što znaju i mogu, od pjesme i plesa do svirke, postavljajući likove s ogromnim entuzijazmom i vidljivom željom za igrom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagrebačko kazalište lutka: Felix Salten – Davor Žagar, Bambi, red. Dražen Ferenčina
Piše: Iva Gruić
Bambi je vizualno atraktivna predstava koja uredno prepričava poznatu priču, raskošan spektakl boja, svjetla i glazbe, vješto skrojen i s primjerenom dozom profesionalizma odigran. Pritom se ne razaznaje neka osobita ideja (ili koncept) koji stoji iza predstave. Ferenčina očigledno želi pripovijedati sa snagom filmske iluzije, postići začaranost iluzijom filma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivana Brlić-Mažuranić, Ribar Palunko i njegova žena, red. Dora Ruždjak Podolski
Piše: Ana Fazekaš
Kao Palunko,Ante Krstulović uspio je zahvatiti sve dimenzije nestrpljiva ribara, kojeg neiskustvo i ogorčenost zbog materijalne oskudice dovode do ruba toga da izgubi sve vrijedno što u životu ima. Njegova žena, stvarna protagonistica priče, koju suptilnom i nježnom glumom lijepo prenosi Nataša Kopeč, svo je blago koje je nesretni ribar trebao ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Snježana Ivković i Lidija Helajz, Anđelčići, red. Snježana Ivković i Lidija Helajz
Piše: Alen Biskupović
Koncept nije ostavio puno prostora za posebne glumačke ili lutkarske kreacije pa je sve svedeno na vedrinu i živost glumaca koju pokušavaju prenijeti na publiku dok su lutke iskorištene kao puko, ali efektno sredstvo za privlačenje dječje pažnje. Izuzetak je Snježana Ivković koja se i u takvom konceptu potrudila dati najbolje od sebe
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb, i Scena Gorica, Velika Gorica: Petra Radin, Čudesna šuma, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Maja Dujmović
Najljepše trenutke predstava donosi upravo tijekom prisjećanja na Čudesnu šumu u kojima svi rekviziti poprime bajkovitu funkciju, priča se ubrza, pokreti postanu izražajniji, glumci se zaigraju, svi dosadni elementi predstave iščeznu, a prostor pozornice nakratko uistinu postane čudesan. Buđenje uspomene na djetinjstvo pomaže trojcu da ponovno postanu prijatelji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Milan Marković, Zagreb gori, red. Saša Božić i Ksenija Zec
Piše: Zvjezdana Balić
Zagreb gori dobro je osmišljena predstava, no neki elementi djeluju poput dijelova koji su ubačeni u trenutku kad se zanemarila činjenica da je predstava namijenjena djeci te da će isti, premda domišljati, ostati neopaženi i minorizirani. Tako, na samom kraju, izostaje i očekivana zaokruženost predstave koja će donijeti pravu i željenu pouku
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Ivor Martinić, Pričaj mi o bojama, red. Romano Nikolić
Piše: Iva Gruić
Najjači je adut predstave zarazna glumačka energija i sposobnost zabavljanja publike, u spoju s jednim osobitim poštovanjem glasova iz publike. Svim time se stvara u kazalištu rijetka atmosfera zajedništva i zato će predstava sigurno biti rado gledana. Ali, potencijal koji su ponudile izuzetno zanimljive priča o bojama nije, na žalost, iskorišten u potpunosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Radovan Ruždjak, Ja buka, red. Radovan Ruždjak
Dvočlana glumačka postava suvereno i skladno vlada scenom, svatko u svom modusu, prikazujući kroz pokret uspostavu bliskosti između dvoje raznorodnih stvorenja. Kazalište Trešnja iznjedrilo je još jednu vizualno atraktivnu predstavu koja donosi odgovore na aktualna pitanja njegovih malih i velikih posjetitelja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivica Boban, Ja i moji osjećaji, red. Ivica Boban
Piše: Iva Gruić
I premda svi glumci igraju sve emocije, crtaju ih, pričaju o njima, pokušavaju ih razumjeti i neprekidno se šale, ipak se vide razlike među njima. Zoran Pribičević najjači je u velikoj gesti i vulkanskim bjesovima, a Marija Šegvić u prizivanju bolne tuge. Ivana Boban kao i Jure Radnić najbolji su u finoj komici i brzim transformacijama iz osjećaja u osjećaj
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Ivana Brlić Mažuranić, Šegrt Hlapić kako bi ga igrala Kazališna družina Pinklec, red. Romano Bogdan
Piše: Andreja Rambrot
Mala, zrela i hrabra družina Pinkleca toliko je uigrana i dobro se poznaje, da je i premijera prošla vrlo dobro. Karolina Horvat, Mario Jakšić, Bruno Kontrec i Davor Dokleja uvjerljivi su, lako i neprimjetno mijenjaju maske, poletni su, razigrani i igraju sa žarom i dobro naglašavaju tekst. Čini se da im je izvedba ovoga djela posebno draga
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena, Zagreb: Asaya Fujita, Smiješno čudovište, red. Ana Prolić
Piše: Olivera Radović
Jedan od dojmljivijih elemenata predstave svakako je izvrsna gluma. Troje glumaca brzo i vješto se transformirajući iznijelo je sedam uloga. Zanimljiva koreografija praćena je izvrsnom glazbom koja je uklopljena u atmosferu predstave. Kostimi su upotpunjavali karaktere likova, a jednostavni i funkcionalni rekviziti bili su zadivljujući izvor kreativnosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, Umjetnička organizacija LOFT, Zagreb: Ludwig Bauer, Ronilac bisera, red. Sanja Milardović, Morana Dolenc
Piše: Iva Gruić
Nositeljice projekta i predstave Ronilac bisera, dvije su mlade lutkarice, Sanja Milardović i Morana Dolenc. Osim što u predstavi igraju, one zajedno potpisuju i režiju, a uspješnost predstave pokazuje kako su medij fino savladale, pa se u njemu mogu i igrati i poigravati, biti i mudre i poetične i duhovite. Dobar dio zasluge ide i na račun pisca
...pročitajte cijeli tekst...
-
4. međunarodna revija lutkarstva Lutkokaz, Osijek, 22. – 2. listopada 2013.: Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Peđa Gvozdić i Giulio Settimo, Još si zelen, red. Peđa Gvozdić i Giulio Settimo
Piše: Alen Biskupović
Zavidna je vještina mladih lutkara koji su u ovakvom brzom i energičnom konceptu na svim mogućim pozicijama na sceni. Izvedba funkcionira kao cjelina, a zadovoljstvo publike koje sam doživio prilikom predstave nisam osjetio već dulje vremena na puno razvikanijim i bogatijim predstavama iz renomiranih kazališta
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Zorin dom, Karlovac: Peća i vuk (prema motivima narodne priče), red. Mirel Huskić, Peđa Gvozdić, Guliano Settimo
Piše: Olivera Radović
Atraktivne i veoma pokretne lutke (Vuk je čak i plesač) vladale su prostorom za igru, a komičan efekt postigli su i skupni likovi (seljani i ovce). Pored vizualnog ugođaja, veoma je važan element predstave glazba. Kostimi Peće i Vuka također ilustriraju njihov superstar status. To šarenilo je mališanima svakako bilo atraktivno i zanimljivo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Braća Grimm, Crvenkapica, red.Ivana Čoh Šverko
Piše: Iva Gruić
Crvenkapica ovdje nije samo milo dijete, nego je mala znatiželjnica koja ne zatvara usta i svima neprekidno dosađuje pitanjima. Ana Vilenica igra je s otvorenošću veselog djeteta. Damir Klemenić kao Vuk kombinacijom ekspresivne geste i rubno artikuliranog govora uspijeva napraviti lik koji je istovremeno i simpatičan i strašan
...pročitajte cijeli tekst...
-
46. PIF - Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 7. – 14. rujna 2013.
Piše: Iva Gruić
Ovogodišnji se PIF u potpunosti nastavio na tradiciju šarolikosti i raznolikosti, nije nas iznenadio beznačajnim predstavama, nego se uglavnom čvrsto držao standarda (barem) solidne kvalitete. Organizacijski je, međutim, podbacio, a PR mu je tradicionalno loš. Ove su godine, nažalost, gledališta na previše predstava bila praznija od polupraznog
...pročitajte cijeli tekst...
-
Osječko ljeto kulture: Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: James Joyce / Nikola Zavišić, Jamesove mačke, red. Nikola Zavišić
Piše: Alen Biskupović
U drukčijem, nadahnutom i društveno angažiranom konceptu, dojmljive vizualnosti nalazi se jedan veliki problem. Kao što se navodi u programskoj knjižici, predstava je prvotno namijenjena djeci, a djeca su izgubljena u konceptu koji funkcionira na višestrukim značenjskim razinama, simbolima, naznakama, igranju na arhetipsko i organsko, ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Romano Bogdan, Ptičica, red. Romano Bogdan
Piše: Andreja Rambrot
Svi su ljudi povezani: pomognemo li jednoj osobi, pomogli smo i svima oko nje i pokrenuli lanac dobrote i sreće. Shvatimo li ovu predstavu na takav način, uvidjet ćemo njezin značaj i odličnu isprepletenost svih njezinih elemenata. Animatori lutaka već su više puta dokazali da skladno surađuju i još jednom potvrdili da vješto upravljaju lutkama
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazališna družina Pinklec, Čakovec, i Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Tamara Kučinović (prema romanu Kućni duhovi Dubravke Ugrešić), Kućni duhovi ili nevidljivi recept za sreću, red. Tamara Kučinović
Piše: Andreja Rambrot
Kućni duhovi ili nevidljivi recept za sreću jsu lutkarska predstava koja će svojim umjesnim humorom, uvjerljivošću izvedbe, odlično ukomponiranom glazbom i scenom sa zapanjujućim vizualnim efektima, pokrenuti dječju maštu, a pritom i educirati, podsjetiti da iz života izbacimo sve što nam ne treba i sami učinimo korak prema sreći
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Nina Kleflin (prema Ezopovoj basni), Cvrčak i mrav, red. Nina Kleflin
Piše: Iva Gruić
Uz pomoć atraktivnog kostima i maske, i uz finu igru Darie Knez Rukavina, Mravlja kraljica uspijeva biti i prijeteća i zabavna. Predstava daje puno atraktivnih slika, a pritom je dinamična i povremeno duhovita. Nedostatak promišljenosti, pa onda i deficiti smisla, sakriveni su iza tog vela spektakla, ali nisu poništeni ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Exit, Zagreb: David Mamet, Kreket, red. Rene Medvešek
Piše: Maja Dujmović
Jake karike predstave su, osim glumaca, izrazito kreativna scenografija, odlična svjetlosna i objektna kompozicija, povremeno vrlo inovativna koreografija te originalna autorska glazba. Svi ti elementi pridonose stalnom lelujanju predstave na granici svjetova djece i odraslih, no Kreket pripada oboma pomalo, što gai čini posebnim i zanimljivim ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Naranča, Pula: Franjo Tončinić, Začarani Uskrs, red. Luka Jurčić, Franjo Tončinić
Ono što zaslužuje najviše pohvala vizualna je prezentacija i nadahnuto Tončinićevo igranje kralja, koje je polučilo salve smijeha u publici. Igranje je doista točan opis onoga što Tončinić u predstavi radi, a majstorski je kombinirao taštinu, hirovitost, nezrelost i histeriju s moći koju nosi njegov položaj, čime je banalnost zla dobila još jednu potvrdu
...pročitajte cijeli tekst...
-
13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: Teatr Lalek, Wroclaw, Poljska, Floorville, autori Janka Janiewicz-Maśląkowski i Tomasz Maśląkowski
Piše: Zvjezdana Balić
Floorville je neobična predstava zbog toga što ne donosi neku uobičajenu bajkovitu priču koja je prati nego jednostavno ukazuje na sve mogućnosti koje pod djeci pruža, pod kao mjesto igre, kao mjesto početka njihovog odrastanja. Izvođači su na zanimljiv, jednostavan i dosjetljiv način zainteresirali djecu na praćenje same predstave
...pročitajte cijeli tekst...
-
13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: La Baracca – Teatro Testoni Ragazzi, Bologna, Italija: Andrea Buzzetti, Carlotta Zini, Valeria Frabetti, On-off, red. Valeria Frabetti
Piše: Olivera Radović
U drugoj, kad je naš junak savladao mrak, upustio se u maštovitu igru sa svjetlima. Ona su tada oživjela i preuzela svoje (glavne) uloge. Sve što je bilo potrebno ovom izvanrednom glumcu i animatoru bilo je sedam do osam žarulja različitih veličina i nekoliko obojenih folija da na sceni odjednom prikaže niz svakodnevnih životnih situacija
...pročitajte cijeli tekst...
-
13. Naj, naj, naj festival, Zagreb, 22. – 26. ožujka 2013.: Lutkovno gledališče Ljubljana, Hans Christian Andersen – Andrej Jaklič, Snježna kraljica, Tijana Zinajić
Piše: Maja Dujmović
Klasična, i u bajkama više nego udomaćena bitka dobra i zla, u ovoj je predstavi prikazana izrazito crno-bijelo, jednako kao i garnitura likova koji tu bitku vode. Njihova izrazita jednodimenzionalnost upada u oči, te poput komadića stakla iz bajke, najviše iskrivljuje ovu lijepu priču. Prikazana plošnost likova uzrok je, ili pak rezultat, jednako plošne glume ...pročitajte cijeli tekst...
-
Teatar Naranča, Pula: Charles Perrault, Pepeljuga, red. Majkl Mikolić
Bez obzira na poneku zamjerku, cjelina funkcionira. Ujednačena je, u pravilnim razmacima ispresjecana veselim glazbenim brojevima koji su stihovima na temu ljubavi i prijateljstva zabavili male gledatelje. Pulska Pepeljuga zanatski je vrlo korektna predstava koja poštuje zahtjeve dječjeg teatra (čemu je svjedočilo i na reprizi popunjeno gledalište)
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Johanna Spyri / Nino Škrabe, Heidi, red. Želimir Mesarić
Piše: Iva Gruić
Mračniji tonovi, društvena kritičnost prema socijalnim razlozima i tvrdim odgojnim principima – zanemareni su i/li izbačeni. Ostala je tek raspjevana i (pre)zašećerena priča koja, zahvaljujući prije svega vedroj zaigranosti ansambla, može i zabaviti i dirnuti gledatelje, ali joj nedostaje svake životne uvjerljivosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Magdalena Lupi Alvir (prema braći Grimm i Charlesu Perraultu), Pepeljuga, red. Mojca Horvat
Piše: Tatjana Sandalj
Gošća u ansamblu, plesačica i pjevačica Elena Brumini izvođačkom je energijom uspjela Pepeljugi dati živu, zaigranu djevojačku dušu. Mojca Horvat redateljica je koja zna što hoće i kako to postići na produkcijski najbezbolniji, a za publiku najbolji način. Sve generacije uživat će u zabavnom glazbenom presjeku kroz plesne ritmove
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena i Umjetnička organizacija ActLab, Zagreb: Jelena Vukmirica Makovičić i Marko Makovičić, JaTiOnoMi, red. Jelena Vukmirica Makovičić
Piše: Iva Gruić
Dramaturškoj neskladnosti uprkos, JaTiOnoMi predstava je koju treba vidjeti. Njen samosvojni scenski izraz osvježavajuća je novina, zabavna je i izvođački precizna, toplo se obraća gledalištu i ne opterećujući ga pretjeranom ozbiljnošću govori o temi o kojoj se (inače) sasvim bezrazložno šuti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dramski studio Dada Kazališne družine Pinklec, Čakovec: Marta Viduka i Sven Pal, Kako je Ješko pobijedio prehladu, red. Davor Dokleja
Piše: Andreja Rambrot
Od glumaca se izdvojio Neven Matoš čija je gotovo karikaturna uloga izazvala najviše smijeha kod mlade publike. S obzirom na zabavu koju pruža, simboličnu cijenu ulaznice i poklonjenu slikovnicu, svakako se isplati odvojiti pola sata za predstavu, koja će u sklopu projekta biti izvođena i u ostalim gradovima Hrvatske ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječja i lutkarska scena HNK u Varaždinu: Čarobnica Berta, Maks i Mala Princeza (prema slikovnici Vještica Winnie Valerie Thomas i Korkyja Paula), red. Ksenija Krčar
Piše: Andreja Rambrot
Predstava indirektno progovara o nasilju među djecom te potiče prhvaćanje sebe i drugih, a kako je namijenjena djeci od pet do deset godina, vrijedni je dragulj koji ih uči prepoznavanju toga nasilja na zanimljiv i humorističan način. Sve to uz vrlo solidnu izvedbu glumačkog ansambla preporuka je za gostovanje predstave u osnovnim školama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Tamara Kučinović (prema motivima istoimene pjesme Ratka Zvrka), Grga Čvarak, red. Tamara Kučinović
Piše: Alen Biskupović
Grgu Čvarka karakterizira režijska, dramaturška, glumačka i likovna funkcionalnost, koje čine dovoljno kratku, energičnu, i zanimljivu cjelinu u svim elementima s temeljnim sadržajem prilagođenim djeci. Usprkos ponekom dvojbenom dijelu, čini se da će to biti još jedna uspješnica osječkog Dječjeg kazališta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Mala scena i Triko cirkus teatar, Zagreb: Lana Šarić, Iglica, red. Ivica Šimić
Piše: Iva Gruić
Izvođači su vrlo atraktivni u pokazivanju vještina, od akrobacija do žongliranja, precizno vladaju vremenom i ritmom tako da su sve scene zaokružene i zanimljive, a uz to i odlično komuniciraju s publikom. Iglica je drugačija predstava, posebna, neobična i različita, koja nudu neočekivano inspirativno iskustvo, jedno od onih koje nikako ne bi trebalo propustiti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kazalište Hotel Bulić, Međunarodni centar za usluge u kulturi, Tvornica kulture, Zagreb: Ivana Brlić Mažuranić, Šuma Striborova;, red. Senka Bulić
Piše: Iva Gruić
Prikazivanje tsvijeta bajke punog neobjašnjivih i potencijalno ubojitih sila neujednačeno je, malo uspijeva, malo ne: nisu svi efekti dojmljivi, a vrtoglava brzina, spojena s krajnje iscjepkanim prizorima (zbog stalnih ulazaka i izlazaka iz uloga), radi protiv ostvarivanja atmosfere čudesnosti. Odatle i dojam svojevrsne nedorečenosti predstave
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Cik-cak, red. Ivan Kristijan Majić
Piše: Alen Biskupović
Kako se radi o nizu etida bez pripovjedne strukture i animacijski i likovno osiromašenim predmetima, pozornost je usmjerena na komunikacijske i animacijske sposobnosti animatora koji moraju zaokupiti zanimanje znatiželjne i razigrane djece i upravo je to najjači adut izvedbe. Sve što se događa odvija se na djeci primjeren način
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv