Kazalište za djecu

  • Pinokio pleše

    Dječje kazalište Dubrava i Plesni atelier Naiva: Pinokio (prema knjizi Carla Collodija), red. Ivana Miletić Piškor

    Piše: Iva Gruić
    Uz plesni pokret koji besprijekorno komunicira s publikom, u drugi plan probleme gura i veseli izvođački entuzijazam. Jer, ako u predstavi i nedostaje lakoće, dobre volje ima i više no dovoljno, istinska želja za uspostavljanjem veze s gledateljima jasno je vidljiva a radost igre nesumnjiva. A to bi mogao biti odlučujući faktor za uspješni života projekta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živo srce drvenog lutka

    Teatar Naranča, Pula: Carlo Collodi, Pinocchio, red. Renata Carola Gatica

    Veliki plus predstave je činjenica da se uz malo sredstava uspio postići fascinantan vizualni rezultat, a zasluge treba pripisati suradnji redateljice i njezine suradnice Breze Žižović. Bez obzira na povremene greške u hodu, formalna inovativnost i čarobnost predstave, pročišćenost radnje i uravnotežen tempo dovoljan su razlog za preporuku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umjetnost letenja

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Marijana Peršić (prema romanu Jamesa M. Barriea), Petar Pan, red. Andrea Gotovina

    Pored dječje glumačke energije, svježini produkcije uvelike je pripomoglo to da su za potrebe scena letenja glumci doista zaplovili zrakom, te dopadljivi vizualni dojam, koji je rezultat uspješne suradnje scenografâ, kostimografkinje i oblikovatelja svjetla, koji su maksimalno pazili na kontekst odvijanja radnje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladenački žar

    Gradsko kazalište mladih Split: Asja Kahle - Ingrid Flesch, Životnjski bal, red. Asja Kahle, Ingrid Flesh

    Već dokazanom suptilnom kreativnošću primjerenom djeci i mladima, Asja Kahle i Ingrid Flesh znalački su i bez dociranja ispreplele zabavu s mudrom porukom o miru i razumijevanju koju djeca lako razumiju i prihvaćaju, a popularne Perle i Perlice svojim su svježim nastupom razgalile publiku u njihovoj toploj i duhovitoj priči
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Danak mladosti

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Mladen Vujčić, Družba djeda Abeceda, red. Mladen Vujčić

    Piše: Alen Biskupović
    Vujčićeva vizija krivopisa uspješna je u nekoliko važnih elemenata izvedbe namijenjene predškolskom i osnovnoškolskom uzrastu: ne sadrži psovke, nema bezrazložnog nasilja, a sve je začinjeno veselim i melodičnim napjevom. Najslabija točka izvedbe je dramaturgija koja sadrži predugačke scene čime se gubi interes mlade publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mladost ili ludost?

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Damir Trajčević, Punoglafka, red. Mario Kovač

    Naslovnu ulogu Punoglafke utjelovila je Nika Mišković koja minimalnim transformacijama ona postaje „djevojka koju ne bi htjeli imati za kćer, ali bi za ljubavnicu“, a gledatelje iznimno uvjerljivo uvlači u neki novi svijet, okruženje u kojem vlada halucinogena jurnjava potpomognuta raznoraznim opijatima, no istovremeno ga čini svakidašnjim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Seks za početnike

    Teatar Rugantino i MMC Interkultura: Jasminka Petrović, Ljubav za početnike, red. Ivan Leo Lemo

    Vaganje edukativnog i zabavnog sadržaja uvijek je osjetljiv i rizičan posao. Svaki odlazak u krajnost krije zamke no u ovoj predstavi te su dvije strane uspješno izbalansirane. Mladima su predočene osnovne informacije iz onoga što bi u školama, da postoji, odgovaralo seksualnom odgoju. I uz pravu mjeru zdravog, mladima prijemčivog humora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vratolomno šarenilo

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Marijana Nola (prema istoimenoj engleskoj bajci Josepha Jacobsa), Janko i čarobni grah, red. Helena Petković

    Piše: Iva Gruić
    Vedran Živolić igra Janka kao naivnog dječaka s puno energije i malo emocije. Predstava priča jasnu i konzistentnu, moralističkim zahvatom dotjeranu priču, vratolomno je šarena, bučna i dinamična. Djecu vjerojatno neće osobito angažirati ni emocionalno niti misaono, malo će ih nasmijati, malo uveseliti, a pritom svakako i zabaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepo je nakratko opet biti dijete

    Kazališna družina Pinklec, Čakovec, Dječja i lutkarska scena HNK-a u Varaždinu: Rona Žulj, Snjeguljica mora umrijeti, red. Miran Kurspahić

    Piše: Andreja Rambrot
    Bajke braće Grimm neiscrpno su vrelo nadahnuća, no predstava nastala prema dramaturgiji Rone Žulj sve je samo ne tipična grimmovska. Hrabar potez koji je polučio hvale vrijedan rezultat Mijenjanjem elemenata općepoznate bajke u netipične i moderne elemente predstave, stvorena je vrlo zanimljiva i inovativna predstava za sve naraštaje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu odrastanja

    17. revija lutkarskih kazališta, Rijeka, 4. – 13. studenoga 2012.: Pozorište lutaka Niš, Srbija, Charles Perrault, Ljepotica i zvijer, red. Zoran Lozančić; Narodno pozorište Toša Jovanović, Zrenjanin, Srbija, Jovan Caran, Priče ptice lažljivice, red. Jovan Caran

    Piše: Tatjana Sandalj
    U korpusu bajki koje pričaju o pravoj ljubavi i pravoj ljepoti koja uvijek dolazi iznutra, Ljepotica i zvijer jedna je od najljepših. I prava je sreća kada u interpretaciji odnos Ljepotice i Zvijeri ne ostaje plošan, a razrješenje patetično. Miroslav Belović u dramatizaciji i Željko Hubač u adaptaciji, jako su se trudili da ne bude tako ...pročitajte cijeli tekst...
  • O prijateljstvu

    17. revija lutkarskih kazališta, Rijeka, 4. – 13. studenoga 2012.: Kuklen teatar Sianie (Lutkarsko kazalište Iskrica), Sofija, Bugarska. Kresivo (Огнивото), prema bajci Hansa Christiana Andersena, red. Jivko Jouranov; Lutkovno gledališče Ljubljana, Slovenija, Maja Kunšič, Svi različiti, svi čudni (Vsi drugačni, vsi čudni) red. Maja Kunšič

    Piše: Tatjana Sandalj
    Šarmantna, domišljata i ljupka predstava Svi različiti,svi čudni kombinacija je žive glume, teatra sjena, mime, lutkarstva, cirkusa, a cjelina je dinamična i poetična priča o usamljenosti i prijateljstvu koje liječi. Jednostavna rješenja omogućuju puno radosti igre pa predstava pruža tridesetak minuta pravog veselja i za najmlađe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svijet u cirkusu

    17. revija lutkarskih kazališta, Rijeka, 4. – 13. studenoga 2012.: Državno lutkarsko kazalište iz Kaunasa, Litva (Kauno valstybinis lėlių teatras), Boris Konstantinov, Prema suncu (Kelionė saulės link), red. Boris Konstantinov

    Piše: Tatjana Sandalj
    Glumac i profesionalni violinist Darius Krapikas odličan je klaun-skitnica koji vješto glazbom uživo nadopunjava snimljene dionice. Glazba je, a ne riječ, medij kojim Pripovjedač prenosi priču, što je neuobičajeno ali zanimljivo rješenje. a upravo odličnim izborom glazbe predstava dobiva dinamiku i dramatičnost, ali i specifičnu poetičnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lutkarska dosjetljivost u oblaku brašna

    Zagrebačko kazalište mladih, Novo kazalište, Zagreb i Mini teater, Ljubljana: Svetlana Makarovič, Pekara Mišmaš, red. Robert Waltl

    Piše: Iva Gruić
    Lutke su izrazito pokretne, tehnički tako fino napravljene da im je kretanje prirodno čak i kad su sasvim malene. Senka Bulić, Vedran Živolić i Stipe Kostanić animacijski su dovoljno vješti da iskoriste taj potencijal, pa su oživljene figure sasvim uvjerljive. Vesela energija njihove međuigre čitavoj predstavi daje nešto lakši ton nego što bi ga priča nužno tražila ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utješna lekcija za osamljene

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Nina Horvat, Ružičasta sanjarica, red. Ivica Šimić

    Piše: Iva Gruić
    Gea Gojak i Dado Ćosić fizički su izrazito ekspresivni, tako da furiozan scenski pokret nameće tempo čitavoj predstavi, a stalne transformacije zabavne su i efektne. Fine niti stvarnosti i sna mogle su u scenskim rješenjima biti i jasnije zapletene u tkanje u kojem su granice vidljivije, što bi pridonijelo razumljivosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Veselo dječje igranje bajke

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca i Kazališna radionica Malik za mlade, Rijeka: Helena Petković (prema motivima priča Roalda Dahla), Djevojčak u vještičjem vrtlogu; red. Helena Petković

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Dominantnom veselom tonu predstave, kojoj su razigrana igra, čujnost dječjih glasova te vedri kolorit ipak bili na prvom mjestu. Ustrajavajući na kolektivnoj igri, redateljica je istodobno pokazala i temeljne namjere izvedbe – važnost zajedništva, problematiku suvremenu konzumerizma, nedostatku mašte, i sl. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poslovična poučnost i vesela igra

    Kazalište slijepih i slabovidnih Novi život, Zagreb: Ana Prolić: Ispeci pa reci, red. Ana Prolić

    Piše: Iva Gruić
    Premda se zove Ispeci pa reci, predstava malo govori, a puno se igra, pleše, zabavlja i veseli. Komunikativna je i otvorena, izvođački precizna i likovno dotjerana, dosljedna u korištenju odabranog scenskog izraza. A gorka pilula poučnosti, kako jedna druga izreka kaže, dolično je uvijena u slatki omotač zabave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu do srca i osjećaja

    Gradsko kazalište lutaka Split: Ivana Brlić-Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića, red. Robert Waltl

    Iako neće ući u kazališne anale, splitske Čudnovate zgode šegrta Hlapića osmišljena su predstava za generaciju iznad pet godina i mlađe školarce. A djeci, odrasloj očito na civilizaciji nasilja i akcijskih filmova, predstava je u nekim dijelovima djelovala presporo, a najviše ih se s pozornice dojmio nježni poljubac Gite i Hlapića
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U okovima mladosti

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Darko Lukić, Život je san, viteška priča - epizoda šesta, red. Ivica Šimić

    Piše: Igor Tretinjak
    Život je san odlično je zamišljena no nešto slabije realizirana predstava koja se ciljanoj publici nudi višeslojno – kao životna aktualnost koja otvara zanimljiva pitanja i školska lektira. Problem zbrzanog kraja vjerojatno ima veze s duljinom predstave. Zoran Gogić i Silvio Vovk uvjerljivom glumom čvrsto drže izvedbeni sloj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pametno pročitana lektira

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Sanja Pilić, Mrvice iz dnevnog boravka, red. Franka Perković

    Piše: Iva Gruić
    Mrvice iz dnevnog boravka u Žar ptici ne prenose na scenu popularni roman s automatizmom koji se često viđa. Umjesto toga one pronalaze scenski jezik za materijal koji priča nudi, istražuju nove rukavce smisla, približavaju se duhu vremena a ne njegovim pojavnim oblicima, čuvaju vrckavost originala ali bez oklijevanja ulaze i u interpretaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raznoliko i šaroliko

    45. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 4. – 9. rujna 2012. (4)

    Piše: Iva Gruić
    Predstave su bile izrazito raznolike, stilski (srećom) i (na žalost) vrijednosno. Spektakularnost se, kako to u lutkarstvu često biva, znala naći u minimalistički jednostavnim produkcijama, dok su raskošne velike scene nekad odzvanjale prazninom. Zvjezdana imena lutkarskih majstora privukla su publiku, ali i nisu uvijek (ili do kraja) opravdala očekivanja...pročitajte cijeli tekst...
  • Završnica u najboljem stilu

    45. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 4. – 9. rujna 2012. (3)

    Piše: Iva Gruić
    Zbog dosljedno provedena lutkarsko-dramaturškog promišljanja, Kada je Šlemil išao u Varšavu je u vizualnom dijelu, premda naizgled jednostavna, zapravo vrlo slojevita. Dotjeranost i evidentna promišljenost veselje su i za oko i za pamet, a dosjetljivost priče i dijaloga sjajno je nadopunjena visokom glumačkom energijom i animacijskom preciznošću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od uličnog kazališta do velike klasike

    45. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 4. – 9. rujna 2012. (3)

    Piše: Iva Gruić
    Zbog žive međuigre i stalnog seljenja planova i fokusa s lutaka na glumce i natrag, u predstavi Pikova dama ozbiljno i ironično, uživljenost i odmak postoje praktički istovremeno. I redateljske dosjetke na sličan su način dvostruke – efektne su s blagim okusom jeze ali i naivno smiješne. Pikova dama zabavna je i duhovita predstava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susjedi iz svijeta

    45. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 4. – 9. rujna 2012. (2)

    Piše: Iva Gruić
    Za predstavu Susjedi važne su fino izrađene lutke sa širokim mogućnostima pokretanja i sasvim izuzetna animacija. Duet dvoje susjeda igra šest glumaca animatora, zbog čije sjajne usklađenosti lutke postaju izrazito ekspresivne. Igraju prsti, stopala, kostimi, pa likovi dobivaju kompleksnost, a svaki trenutak njihove interakcije izrađen je do finih nijansi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Antikna sajamska atrakcija

    45. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 4. – 9. rujna 2012.: Crno kazalište Jiříja Srneca, Prag, Češka Republika: Antologija; red. Jiří Srnec

    Piše: Iva Gruić
    Svi glumci igraju s klaunovski pretjeranom gestom, čisto i jasno, tako da su radnje posve razumljive i bez riječi. A animacija je precizno usklađena s glumačkim prednjim planom tako da efektnost pojedinih rješenja ne izostaje. Za snažniji dojam to ipak nije dovoljno, jer priče su tanke, duhovitost mršava. Možda je to pitanje današnjeg senzibiliteta ...pročitajte cijeli tekst...
  • I mi možemo!

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Magdalena Lupi Alvir, Žar ptica, red. Lawrence Kiiru

    Piše: Alen Biskupović
    Potaknut atmosferom i okolišem ansambl se u potpunosti prepustio i bez zadrški svladavao sve izazove velike mizanscene – glumci su trčali lijevo, desno, igrali u sredini, u šumici, iza središnje scene, ispred i na njoj, ne posustajući u energiji niti u jednom trenu. Kako sve ovo ne bi bilo presavršeno da bi bilo istinito, pojavio se i jedan problem – dramaturgija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Više ne znači uvijek bolje

    Kazalište lutaka Zadar: Oscar Wilde, Sretni princ, red. Milena Dundov (gostovanje na Osječkom ljetu kulture)

    Piše: Alen Biskupović
    Sretni princ je maštovita, vizualno efektna i scenski vrlo dojmljiva predstava koja je u mnoštvu efekata na žalost, ostala bez bitnih stvari – lutkarstva, dijaloga, karaktera, same priče i poruke. Teško da su djeca iz ovog kaosa događanja išta shvatila, a to se moglo prosuditi i po njihovim stalnim upitnim reakcijama na scenska događanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispisano svjetlom

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Lewis Carroll, Alisu u zemlji čuda, red. Zoran Mužić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Predstava riječkih lutkara ostala je vjerna fantazmagoričnom svijetu Lewisa Carrolla u svemu onom što nam je pokazala i u svemu što nam je ostavila da sami nadopunimo. Pritom će oni mlađi ostati zadivljeni njenom likovnošću i atmosferom, a oni stariji će se i zabaviti uz grotesku i nonsens u različitim slojevima razumijevanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvostruka petlja doslovnosti

    Zagrebačko kazalište lutaka: August Šenoa, Postolar i vrag, red. Zoran Mužić

    Piše: Iva Gruić
    Premda je jasno zašto je Postolar i vrag rađen na upravo opisani način, i premda ima dosta zgodnih rješenja i zabavnih duhovitosti, predstava kao cjelina ne funkcionira osobito dobro. Kako predstava odmiče, kao da se kotač radnje počinje vrtjeti u prazno. Usprkos stalnom izrazito brzom ritmu, ponavljanja dovode do zamora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šuma glazbom zaluđena

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, i Gledališče Glej, Ljubljana: Luda šuma (prema motivima basni Sergeja Kozlova), red. Peter Kus

    Piše: Iva Gruić
    Luda šuma ne zavodi, ne šarmira, nije površna, ne razbacuje se efektima, gegovima ni doskočicama, ne poučava niti pametuje. Ona traje. Vjeruje u samu sebe pa ne mora biti ni blještava ni šarena ni glasna. I premda je čitava izgrađena na glazbi, zapravo je tiha. Mirna. Što znači da stignemo čuti i vlastite misli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hogwarts na domaći način

    Zagrebačko kazalište lutaka: Siniša Bahun, Škola za superjunake, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Iva Gruić
    Predstava je izrazito verbalna, što u pravilu nije dobra preporuka za lutkarsko kazalište. Škola za superjunake tako se isuviše uklapa u sivu prosječnost slabo ambicioznog kazališta za djecu: priča koristi super-poznate motive uz par edukativnih mamaca za one koji dovode djecu u kazalište, a živahnost se postiže songovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad glumac pobjedi lutku

    Zagrebačko kazalište lutaka: L. Frank Baum-Igor Mrduljaš, Čarobnjak iz Oza, red. Joško Juvančić

    Piše: Igor Tretinjak
    Na makrorazini, pred nama se odvila vrlo jasna, gledljiva i dinamična predstava, no na mikrorazinu uočavaju se brojne slabe točke poput krivog interpretativnog ključa glavne glumice, pokojeg nedovoljno iskorištenog lutka (Toto i Zla vještica) te činjenice da je još jednom u lutkarskoj predstavi i lutkarskom kazalištu lutku natkrilio – glumac
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U kuhinjskom raju

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: David Petrović, Palačinka mog života, red. David Petrović

    Piše: Tatjana Sandalj
    Unatoč tome što je predstava najavljena kao projekt bez čvrstog predloška podložan improvizaciji, Petrović situaciju drži pod kontrolom, mimo općeg dojma razbarušenog kuhinjskog nereda. Njegova glumačka energija i dinamika kojom neprestano komunicira s publikom najveće su odlike predstave. ...pročitajte cijeli tekst...
  • U duhu originala

    Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb, i Scena Gorica, Velika Gorica: Petra Radin, Profesor Balthazar – Put oko svijeta, red. Mario Kovač

    Piše: Iva Gruić
    Premda dramaturški pomalo zbrkana, predstava je vesela i zabavna, u sebi ima i nježnosti i topline. Tome bitno pridonosi i profinjena likovnost i naglašen scenski pokret koji je izvor humora, ritma i energije. Ostajući blizu starim crtićima, predstava je ipak sasvim jasno upućena današnjoj djeci
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se autor bavi sam sobom

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb, i Kazalište Virovitica: Miran Kurspahić i Rona Žulj, Polja mašte ili kako su izgubljena autorska prava, red. Miran Kurspahić

    Piše: Iva Gruić
    Polja mašte uklapaju se u novi trend produkcija za djecu u kojima se autori, bježeći od dosadnog doslovnog uprizorivanja lektire i poznatih bajki, ponajprije bave sami sobom, svojom slikom svijeta, onime što njih u svijetu žulja i što je njima zgodno izvrgnuti ruglu, pa, igrajući se i zabavljajući, zaboravljaju na to da bi ih djeca trebala moći barem pratiti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neiskorištena prilika

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Jens Sigsgaard, Pale sam na svijetu, red. Ivan Kristijan Majić

    Piše: Alen Biskupović
    Dobri elementi (priča, dramatizacija, likovnost i animacija) na kraju su ipak (p)ostali – neiskorišten potencijal. Ideja da nas samo dvoje glumaca vode kroz priču kao naratori i animiraju lutke pružala je i prizivala mogućnost većeg sudjelovanja publike no to se nije dogodilo, premda zatim vjerna publika Dječjeg kazališta žudi već dulje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odlično skrojeno novo ruho

    Kazalište Trešnja, Zagreb: Ivana Brlić Mažuranić, Regoč, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Igor Tretinjak
    Predstava Regoč promišljeno spaja tradiciju i suvremenost i ukazuje na važnost klasičnih naslova u dječjem kazalištu i još više na činjenicu da će isti zaživjeti punim plućima samo u suvremenom ruhu. U svoj toj osmišljenosti redateljica je tek pomalo iz fokusa izgubila ciljanu publiku no predstava donosi brojna zadovoljstva i kazališne užitke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pametno zbori priroda

    Gradsko kazalište lutaka Split: Kako se vjetar spustio među ljude (prema motivima jakutske narodne bajke), red. Tamara Kučinović

    Glazba je diskretno i dosljedno pratila zbivanja pridonoseći korištenjem neizbježnih praporaca ugođaju te tople priče naroda s hladnog sjevera zemlje sobova, snijega i leda odakle, kao i s toplog juga, dolazi univerzalna poruka da su ljudska glupost, oholost, nasilje i uskogrudnost zlo kojemu se moramo aktivno suprotstaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez osmijeha

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Nina Kleflin (prema bajci braće Grimm Kraljević žabac), Princeza i Žabac, red. Nina Kleflin

    Piše: Igor Tretinjak
    Najsvjetlija i najveselija točka predstave bio je Damir Klemenić u uspjeloj i duhovitoj karikaturi Kralja. Pritom se na trenutke sukobljavao s cjelinom, no ne zbog sebe sama, nego zbog njezine krutosti. Princeza i Žabac repertoarno je zakašnjela, troma i nedovoljno duhovita predstava iz čijeg su se sivila izdigli tek pokoja uspjela scena i lik
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opravdano povjerenje

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: August Šenoa, Postolar i vrag, red. Ivan Ćaćić

    Piše: Alen Biskupović
    Poučnu i naširoko poznatu priču o siromašnom starcu koji dušu predaje vragu Ivan Ćaćić uspješno je realizirao. Na dramaturškoj razini izvedba funkcionira, likovi su jasno predstavljeni, radnja je smislena i logična, prijelazi između scena tečni, a trajanje i likovnost prilagođeni dječjem uzrastu, kojem je predstava i namijenjena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maštovita podređenost zvuku

    Tigar teatar, Zagreb: Igor Rajki, Čarobnjak, red. Dario Harjaček

    Piše: Igor Tretinjak
    Predstava Čarobnjak je mudro i duhovito scenski oživljen odličan tekst Igora Rajkija, čijoj je zvučnoj zaigranosti redatelj Harjaček prilagodio sve aspekte scenske igre. Tu auditivnu grotesku glumci su dodatno razigrali različitim pristupima likovima. Tek im je nedostajalo više odigranih predstava da bi bolje povezali međusobne niti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vjerujete li kozi?

    Gradsko kazalište mladih, Split: Braća Grimm, Stoliću, prostri se, red. Nina Kleflin

    Cijeli glumački ansambl funkcionirao je kao dobro uigran i ujednačen tim. Predstavi se može zamjeriti predoslovnost u tumačenju priče, koja je mjestimice preduga, no u cjelini riječ je o solidnom uprizorenju. Tome je dojmu svakako pridonijela scenografija sa scenama koje su se nizale sa stranica slikovnice, kao i koloristički živi kostimi te iskričava glazba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad zavlada scenski mrak

    Kazališna družina Don Hihot: Damjan Simić (prema ideji Lane Bitenc), Dobrica Dabar, red. Lana Bitenc

    Piše: Igor Tretinjak
    Dobrica Dabar nedovoljno je živa i scenski razigrana predstava kojoj nedostaje humornih nota. Scenskoj uspavanosti pridonose i nemotivirani glumci. Ipak, predstava ima skrivenih potencijala: predvidljiv, ali i dopadljiv tekst i likove koji bi uz dodatnu individualizaciju i doziranu karikaturalizaciju protjerali scenski mrak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Priče uz ognjište

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Vladimír Zajíc, Smoliček, red. Vladimír Zajíc

    Piše: Tatjana Sandalj
    Zle su vile Jezinke, ovisno o situaciji, lutke ili maske i rukavice što ih nose glumci. Osim što su vizualno vrlo dojmljive, njihova uloga glavnih negativaca u priči, u kombinaciji sa sjajnom glumačkom interpretacijom Karin Fröhlich i Davida Petrovića, čini ih najzanimljivijim likovima predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sa Saturna u dječja srca

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Mario Schiavato, Mini & Maxi, red. Giorgio Amodeo

    Piše: Tatjana Sandalj
    Članovi ansambla Talijanske drame pokazali su s koliko radosti i talenta mogu igrati komične uloge. Elena Brumini i Rosana Bubola, sjajni su tandem sa Saturna, dodatno razigrane saturnijanskom koreografijom i songovima. Alida Delcaro i Lucio Slama tumače sve ostale likove. Alida Delkaro posebno je uspjelo oblikovala sva četiri svoja potpuno različita lika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobno i simpatično

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Tamara Kučinović (po motivima Korneja Ivanoviča Čukovskog), Dobri doktor Jojboli, red. Tamara Kučinović

    Piše: Alen Biskupović
    Razigrani ansambl, kao i mnogo puta dosad, ponovo je ovladao scenom. Mladen Vujčić briljirao je u animaciji Barmaleja: točan u impulsu, kretnji, koncentraciji na lutku i partnere na sceni, postojao je samo kao lutka dok je kao animator bio neprimjetan. Na njegovu tragu bili su i Đorđe Dukić i Ivica Lučić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tek korektno buđenje nekadašnjeg hita

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Zvjezdana Ladika – Ivica Šimić, Tajne začarane šume, red. Ivica Šimić

    Piše: Igor Tretinjak
    Tajne začarane šume simpatičan su podsjetnik na prošlost Kazališta Mala scena i na djelo Zvjezdane Ladike, kojemu su scensku svježinu tek djelomice dali mladi glumci. Za nešto više od toga, Ivica Šimić trebao je dublje redateljski i dramaturški zaroniti u materijal, no to onda i ne bi bilo to
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji