Premijere u drugim gradovima

  • U potrazi za smijehom

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Georges Feydeau, Ne vrti se okolo gola golcata, red. Maja Šimić

    Piše: Davor Mojaš
    Dosjetka iz političkog života, u kojoj saborskom zastupniku nerealnih političkih ambicija ugled remeti luckasta supruga egzibicionističkih sklonosti, ispričana je i odigrana u jednoj ravni na razini vica kojem nedostaje nužne zaigranosti, potrebnog konteksta, očekivana dosluha s vremenom pa i poželjne aktualnosti i, napokon, smijeha
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenski strip s pjevanjem i pucanjem

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Dubravko Mataković, Iz Kabula s ljubavlju TU, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Najjači je adut izvedbe zajednička kvaliteta ansambla pojačana gostujućim glumcima i mladim snagama. Za razliku od nekoliko prethodnih premijernih izvedbi, ovog puta svi na sceni djeluju uigrano i koncentrirano. Izdvojiti treba Tatjanu Bertok-Zupković, koja se sjajno transformirala u pogrbljenu i krezubu Prcmilku, i Vladimira Andrića u ulozi Kaćuna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga dramske riječi

    KUD Borza, Maribor, Slovenija, u koprodukciji s TRAFIK-om, Rijeka: Magdalena Lupi Alvir, Jelena Kovačić, Anica Tomić, Ivana Sajko, Jalova, red. Magdalena Lupi Alvir, Jelena Kovačić, Anica Tomić, Ivana Sajko

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Na pozornici pratimo suvremene priče iz urbanoga miljea s upravo mladim ljudima kao njihovim junakinjama, stvarnim osobama. Socio-kulturno ozračje kojemu pripadaju uvjetuje i uporabu leksika koji se otkriva kao promišljeno oskudan, asocijativan i koji, osobito u prvoj priči, teče elegantno, fino i posve tiho ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duh u boci

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Roland Schimmelpfennig, Arapska noć, red. Dubravko Torjanac

    Piše: Andreja Rambrot
    Najuvjerljiviji u izvedbi bio je Ivica Pucar, koji je svojim komentarima na humorističan način razjasnio veći dio pozadine cijele priče. Iako je predstava u cjelini tek solidna, njezina je najveća vrijednost u tome što nas nagoni da zamislimo neprikazivo, potaknemo maštu i zaplovimo u svijet snova, makar temu ukrali iz jedne od izlizanih priča iz 1001 noći
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kvartet prinčeva

    Scena Gorica, Velika Gorica: Nina Horvat, I živjeli su sretno...?, red. Frana Marija Vranković

    Predstavom dominira Adrian Pezdirc u ulozi Snjeguljičina odabranika. Facijalnim ekspresijama postiže željenu komiku i uvjerljivost, a lakoćom pokreta (čak i kad je njegova pojava sporedna) privlači pozornost gledatelja. Glumačkim kvalitetama izdvaja se i Ivan Magud (Pepeljugin) koji dovitljivim baratanjem dijalozima pridobiva gledatelje ...pročitajte cijeli tekst...

  • Punokrvna drama

    Scena 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Marta Buchaca, Djevojčice ne bi trebale igrati nogomet, red. Nenni Delmestre

    Fascinantna je bila gluma Gorana Markovića koji je ulogom impulzivnog Tonija definitivno pokazao da je ima glumačku snagu na koju dramski ansambl splitskog kazališta u budućnosti mora računati i znati je koristiti. Snježana Sinovčić Šiškov kao Majka bila je snažna i uvjerljiva kao i studentica glume Lara Živolić u ulozi kćeri
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slabosti intrige

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvatska drama: Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, Figarov pir, red. Róbert Alföldi

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Riječka izvedba Figarova pira usredotočila se prvenstveno komični segment djela što je rezultiralo nepretencioznim scenskim uratkom kojemu je osnovni cilj bio stvoriti lepršavu igru na pozornici. Dominantni komični efekt osobito su narušavale nemotivirane pjevne dionice, posebice one organizirane na umetcima domaće zabavne pop glazbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što je nama Itaka?

    Kazalište Ulysses, Brijuni; Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb; Srpsko narodno pozorište, Novi Sad; Slovensko narodno gledališče, Maribor; Atelje 212, Beograd; Festival Sterijino pozorje, Novi Sad; Teatar navigator, Skopje: Goran Stefanovski, Odisej, red. Aleksandar Popovski

    Piše: Tomislav Kurelec
    Izvanredni tumač naslovne uloge Ozren Grabarić naizgled izvanrednom lakoćom, a vjerojatno iscrpljujućim radom na traženju i usavršavanju svake nijanse, prelazi iz opsjednutosti vlastitom veličinom u kojoj ni bogove ne doživljava sebi ravnima u depresivna raspoloženja u kojima ne vidi izlaza iz svog besmislena lutanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što ostavljamo djeci?

    Gradsko kazalište Sisak Joe Penhall, Krajolik pod oružjem, red. Aida Bukvić

    Lik znanstvenika Neda još je jedna nadasve uspješna transformacija Amara Bukvića, a Filip Juričić u ulozi Dana, njegova brata, spretno mu parira u svakome smislu. Tema predstave ozbiljna je i teška, postavljena i neodgovorena pitanja predstavljaju stvaran problem čitavog suvremenog društva, no neugodu razbijaju nerijetki trenuci oštra crna humora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepovezani groteskni snovi

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Trajče Kacarov, Za samo jedan dan, red. Rene Maurin

    Piše: Tomislav Kurelec
    Maurin se približio stvaranju nekog više svog nego Kacarovljeva svijeta, prvenstveno na razini vizualnosti i usklađivanja raznorodnih glumačkih postupaka, ali to ipak nije bilo dovoljno da Za samo jedan dan postane osmišljenija predstava i nadraste proizvoljno nizanje samo ponekad uspjelih i komičnih prizora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenska oda ljubavi

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Mani Gotovac, Pričaj mi o Gorkome, red. kolektivna režija

    Piše: Tomislav Kurelec
    Hana Hegedušić briljira u prenošenju svih nijansa i treptaja protagonistice potpuno predane strasti i osjećajima prema muškarcu kojeg je najviše voljela, dok Robert Plemić svoje mogućnosti pokazuje stvarajući na početku snažan lik muškarca koji vjeruje u svoju misiju, da bi postupno razotkrivao sve dubine svojih osjećaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Površinsko čitanje Goldonija

    HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Carlo Goldoni, La finta ammalata / Umišljena bolesnica, red. Saša Broz

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Redateljica Saša Broz u izvedbi riječke Umišljene bolesnice prepoznala je liniju gluma – dramski tekst – redateljska umjetnost te se njezina režija (opirući se i najmanjoj mogućnosti prijelaza strogo konvencionalnih okvira) nije udaljila od one klasične, gotovo školski upravljane interpretacije Goldonija, ali joj se ipak omaklo nekoliko propusta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez strasti i erosa

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ugo Betti, Zločin na kozjem otoku, red. Georgij Paro

    Piše: Davor Mojaš
    Dubrovačkom se Zločinu na kozjem otoku  ne može odreći dosljednost redateljskog koncepta. Ostvarena je uredna, nepretenciozna, predvidljiva i korektna dvosatna predstava koja se preporučuje, ako ništa drugo, zbog autora i  njegove drame koja ima bitno intrigantnijih priziva i izazova od onih koje smo vidjeli na sceni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tako mladi, a tako veliki!

    Gradsko kazalište Požega i Umjetnička akademija u Osijeku: Hrvoje Kovačević, Osveta, red. Majkl Mikolić

    Piše: Alen Biskupović
    Glkumački ansambl odradio je veliki posao. Rastrčan po cijeloj sceni, precizan u dijalzima, stalan u zadanim karakterima, plijenoi je pozornost publike od početka do kraja. U takvom zahvalnom ansamblu ipak se jedan član dodatno istaknuo – Ivan Ćaćić svojim je nastupom konstantno dizao energiju i sigurno nosio izvedbu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez oprosta i kajanja

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Elvis Bošnjak, Otac, red. Joško Juvančić

    Piše: Davor Mojaš
    U ulozi Oca Branimir Vidić Flika pokušava otvoriti neke nove prizive njegove tragičnost ustrajavajući na smirenoj gesti i pomaknutosti svojih razloga. Dopadljivu glumačku kreaciju s pokrićem tragičnih tonova ostvaruje Zdeslav Čotić (Abel) izdvajajući se u prvom dijelu predstave i energijom i komičnim sekvencama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosadna raskrinkavanja lažnoga morala

    Kazalište Virovitica: Arthur Schnitzler, Kolo, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Josip Strija
    Jesmo li gledali kakvu-takvu priču s umetnutim dijelovima seksualnih činova ili smo gledali scene glumljena seksa između kojih netko nešto malo i govori. Nemogućnost koncentracije na priču uzrokuje slabiju zainteresiranost publike, koja se neće uspješno snaći u labirintu seksualnih poza i ispraznih razgovora jer ipak, treba joj nešto više ...pročitajte cijeli tekst...
  • Privlačna čežnja za ljubavlju

    Kazalište PlayDrama, Split: Elvis Bošnjak, Srce veće od ruku, red. Trpimir Jurkić

    Trpimir Jurkić pokazao je da se, itekako zna nositi i s redateljskim izazovom te oblikovao dojmljivu i profinjenu predstavu o klasično primamljivo-bolnoj priči o nevjeri s čak dva para glumaca od kojih je životniji i uvjerljiviji bio par Vladimir Posavec-Tušek i mlada Petra Kovačić-Pavlina, koja se pokazala pravim glumačkim otkrićem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tjelesni teatar pobunjene mladosti

    Gradsko kazalište mladih Split: Maja Pelević, Narančina kora, red. Jelena Posavec Tušek

    Piše: Viktoria Franić Tomić
    Matoševim riječima „Mladost nije ludost, već naglost.“ i u Kamovljevu duhu treba pozdraviti ovaj mladenački dramski tjelesni pokret u kojem su se parodirali ne samo rodni problemi, mediokritetski sugrađani nego i glazbeni i medijski žanrovi. Ova izvedba pokazala je koga i zašto uprava kriznog Splita treba subvencionirati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Multikulturalni Cabaret Fiume

    Trafik, Rijeka, The Necessary Stage, Singapur, HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, Esplanade – Theatres on the Bay, The Studios, Singapur: Crossings, red. Alvin Tan

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Crrossings je zanimljiv i poticajan projekt koji pomiče repertoarne granice institucionalnoga teatra pa ga i stoga valja izdvojiti i držati ga poticajnim. Kombinirajući elemente baleta, fizičkoga/eksperimentalnog i političkoga teatra, odnosno kabarea, improvizacije i montaže – izvođači su u središte scenske zaokupljenosti postavili vlastito tijelo ...pročitajte cijeli tekst...
  • U spomen onima koji se vraćaju

    Kazalište Ulysses, Brijuni: Branislav Nušić, Pokojnik, red. Lenka Udovički

    Piše: Želimir Ciglar
    Dakle, ako predstava ima problem, onda je on prije dramaturške prirode (uopće nema dramaturga), no jezične. Primjerice, likovi i dalje imaju imena koja im je Nušić nadjenuo, a s tim je vezana, dakle, i obiteljska povijest i pripadanje određenom kraju i sredini, a upravo je to redateljica (kaže u intervjuima) željela izbjeći kaneći radnju smjestiti danas i ovdje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kazalište umjesto sitcoma

    12. Osječko ljeto kulture: Bernard Slade, U isto vrijeme na starom mjestu, red. Ivica Kunčević

    Piše: Alen Biskupović
    U isto vrijeme na starom mjestu osrednja je izvedbu u svim elementima kazališne umjetnosti koja s jedne strane nema umjetničku niti edukativnu vrijednost, ali će s druge poslužiti publici kao zamjena za izostanak nekog sitcoma na televiziji i neopterećeni i ne previše dug posjet kazalištu gdje će se ponekad i nasmijati
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav pobjeđuje sve

    Umjetnička akademija u Osijeku: Dalibor Cikojević, Zdenkin striptiz, red. Robert Raponja i Velimir Velev

    Piše: Alen Biskupović
    Zdenkin striptiz inspirativna je predstava koja publici u ovim danima raznoraznih kriza šalje poruku o snazi ljubavi i ljudskog bića koji su u stanju pobijediti i nadići i najgore životne trenutke. Osim toga predstavlja još jedan uspješan kazališni projekt u nizu te pokazuje vrijednost uloženog pedagoškog rada i potencijal mladih glumaca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sindrom tvrđave

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Luko Paljetak, Bastion, red. Lefteris Giovanidis

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj suočen s obvezujućim obiljem, uspijeva tek uredno, reducirajući nepotrebno i neke zaigranije prizore, posložiti slijed događanja oduzimajući im lirične tonove i poetske prizvuke. Njegovi likovi tek su skicozno postavljene marionete izgubljene u međuodnosima bez jasnih i zaokruženih razloga i opravdanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad jedan misli drukčije

    Knjaževsko-srpski teatar, Kragujevac, Bosansko narodno pozorište Zenica, Kazalište Virovitica: Reginald Rose, 12 gnjevnih ljudi, red. Neil Fleckman

    Piše: Josip Strija
    Vrlo dobra suradnja triju kazališta urodila je dobrom predstavom koju se gleda ne zato da bi se uočila neka posebnost scene, pa ni priče nego da bi se dobio odgovor na pitanje promjene mišljenja. U središtu priče je čovjek – kako onaj koji čeka odgovor porote, tako i svaki onaj koji tu porotu čini, ali i svaki onaj koji predstavu gleda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Blazirana intimistička taliona

    Gradsko kazalište Zorin dom Karlovac i Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Matjaž Zupančič, Igra parova, red. Zvonomir Ilijić

    Zahvaljujući glumačkom iskustvu Roberta Plemića, Barbare Rocco i Anite Schmidt (ali ne i Peđe Gvozdića) i ponekad bravuroznoj kombinatorici u tjelesnim i facijalnim ekspresijama, Igra parova ima mjeru podnošljivosti koja tolerantnijem i nezahtjevnijem gledatelju može opravdati i isplatiti posjetu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak istosti

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Tijana Vukić Stjelja, Isto lice, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Tijana Vukić Stjelja koja prožimajući vlastitu realnost s komponentom imaginarnoga / onostranoga i sveprisutnom smrću – piše zapravo svoju autobiografiju. Redatelj je zamislio predstavu kao svojevrstan „metafizički cabaret“, a njegov se scenski rukopis pretače u prenaglašenu trivijalnost, na trenutke monotonu i blijedu, uvelike površnu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naprasna katastrofa

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Mate Matišić, Sinovi umiru prvi, red. Zoran Mužić

    Piše: Ivan Trojan
    Problem je nastao u trenutku kada se redatelj odlučio da praktički združi nakazno i užasno te komično i lakrdijaško čime je poništio temeljnu sliku Matišićeva dramskog teksta – grotesku.  Mužić je komičnim prikazivanjem nakaznog i strahotnog propustio paralizirati recepciju gledatelja koji se odlučuje na smijeh umjesto da bude nesiguran u izboru reakcije na radnju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vježba trpeljivosti

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Jon Fosse, Majka i dijete, red. Dario Harjaček

    Na prizorno-pristupnoj razini, slikarstvo Miljenka Stančića u predstavi se doima više kao karikaturalna hobistička žanr studija ili kao maturantska vježba iz modeliranja šperploči na koje će sjesti iz projektora pušteni slajdovi nego kao sućutno i efikasno udubljivanje u svijet njegovih estetskih koordinata...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez glumačke snage

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Edward Albee, Tko se boji Virginije Woolf?, red. Vlatka Vorkapić

    Iako je drugi dio predstave dinamičniji od prvoga, glumci nisu dosegnuli visoku razinu koju taj tekst inteligentnih i psihološki iznijansiranih dijaloga imperativno traži. Najbolje se u ulozi Georgea, ali tek u drugom dijelu predstave, snašao Žarko Radić, a Ksenija Prohaska kao Martha tek djelomično, temeljeći svoju ulogu više na fizičkom nego psihološkome ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu koji se raspada

    Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku: Bertolt Brecht, Pir malograđana, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Jordanka Grubač
    Među ujednačeno dobrim glumcima izdvojila se Helena Minić koja je svojom energijom nosila predstavu. Mizanscena je bila iznimno zahtjevna, jer trebalo se s matematičkom preciznošću kretati u zagušenom prostoru. No Ferenčina i glumačka i tehnička ekipa od sve te zamršene prostorne i karakterne situacije napravili su čitak kazališni proizvod
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komedija nedorečenih povoda

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Georges Feydeau, Mačak u vreći, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Ivan Leo Lemo samo površno dotiče ponuđene i moguće aktualizacije, ustrajava na doslovnosti priče i zapletu s pripadajućim i nužnim ljubavnim raspletima, ostavljajući glumcima suženu mogućnost igre u kojoj se nalaze i koliko-toliko snalaze s tek skicoznim naznakama likova koje tumače opterećeni i, visinama loža, udaljenom publikom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješto balansiranje

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: William Shakespeare, Mletački trgovac, red. Robert Raponja

    Piše: Ivan Trojan
    Izvanredno scenografsko rješenje Darka Petrovića možda ponajbolje ocrtava temeljnu zamisao osječke inscenacije Mletačkog trgovca – neignoriranje, neodustajanje od baštine, njezino priznavanje i prihvaćanje, ali i modeliranje i prilagodbu s obzirom na trenutak u kojem živimo. Iznimno teška zadaća. U Osijeku inteligentno izvedena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O nasilju treba govoriti

    Hrvatska drama HNK-a Ivana pl. Zajca i HKD teatar Rijeka: Vedrana Rudan, Dabogda te majka rodila, red. Tatjana Mandić Rigonat

    Piše: Tatjana Sandalj
    Dabogda te majka rodila dobra je predstava, dobra koncepcijski i režijski, a glumački izvrsna, ali dobra prvenstveno stoga što će potaknuti na razmišljanje, na promjenu, malu emotivnu buru ili, kamo sreće, na promjenu ustaljenih obrazaca ponašanja. Neće dotaknuti samo one koji tvrdoglavo ustrajavaju na tome da ih se ono prije ili ono izvan uopće ne tiče ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rijetko viđeni promašaj

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Živko Nižić, Od Foše do Atlantide, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Mario Županović
    Nakon uspjeha sa Stullijem HNK Zadar s istim je ansamblom uspio nepotrebnim sapunjarenjem zaprljati sve ono što je bilo dobro u adaptaciji. Ponavljanjem matrice drugi put dijalektalno etnografske specifičnosti uparene s Leminom trash estetikom i propagandnim vizualnim identitetom, poprimaju kičoidnu dimenziju. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može i bolje

    Glumačka radionica HNK-a Zadar: Tennessee Williams, Iznenada prošlog ljeta, redatelj Vinko Radovčić

    Piše: Mario Županović
    Mladi Vinko Radovčić s Williamsom se nije proslavio. Jednostavna struktura drame pasivno je naglašena linearnom i neinventivnom režijom koja naglašava statiku i verbalnu narativnost. Zanatski odrađene uloge Radovčića (dr. Cukrowicz) i Žane Bumber (Violet Venable) neusuglašeno se sudaraju s amaterskim pokušajima ostatka ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko je tu kukac?

    Scena 55, Hrvatsko narodno kazalište Split: Franz Kafka, Preobrazba, red. Ivan Plazibat

    U ulozi Gregora Samse dosita je zablistao Nikša Arčanin. Mladi student glume snažno je uokvirio lik nesretnoga Samse sa svega nekoliko izgovorenih rečenica. Posebice sugestivna bila je pak njegova duhovna i tjelesna preobrazba u gadljiva, puzajućeg kukca, što je postignuto ne kostimom nego tjelesno zahtjevnim scenskim pokretom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bračne igre s posljedicama

    Kazalište Marina Držića, Teatar Bursa, Dubrovnik: Harold Pinter, Ljubavnik, red. Lawrence Kiiru

    Piše: Davor Mojaš
    Ljubavnik Harolda Pintera, usprkos zamjerkama  dugo je čekani i napokon dočekani novi naslov male scene Kazališta Marina Držića i tu je, uz ostalo, vrijednost i same predstave, ali i inicijative i procesa koji će, nadajmo se, uskoro ponuditi nove iskorake i svoj jasniji koncept u suodnosu s velikom scenom i njezinim repertoarom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tvrdoglavi vragolani

    3. tjedan smijeha Ljubomira Kerekeša, Kulturna manifestacija autorskih kazališnih predstava, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu, 4. – 11. ožujka 2012.: Ljubomir Kerekeš, Ufuraj se i pukni, red. Ljubomir Kerekeš

    Sve što se kreacijom i fabulom kreće u ovoj predstavi, polazi od prvih i osnovnih akorda tipičnih za kazališno konsteliranje prema metodi Ljubomira Kerekeša – vedrina, radost života, izrugivanje nasilju i nepravdi, obrana ranjivih, hendikepiranih i diskriminiranih. Karakterno kontrastiranj likova, odmah u startu predstavi, jamči adekvatno živ i titrav ritam scena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Utopijski prostor utjehe

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Olja Lozica, Prasac koji gleda u Sunce, red. Olja Lozica

    Piše: Davor Mojaš
    Preporođeni glumački ansambl zrači energijom i strašću, zabavljen zaigranostima i glumačkom avanturom u koju je znalačaki uvučen. Ipak treba izdvojiti djevojčicu Graciju Filipović, koja briljira u ulozi Nikoline, bez koje predstave ne bilo ili bi to bila neka njezina sasvim druga i drugačija inačica.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ilustracija umjesto analize

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Marius von Mayenburg, Ružni, red. Jernej Kobal

    Trpanje likova i zapleta u već pripremljene i viđene kreativne vreće naročito je kulminiralo u završnom dijelu predstave. Nakon predvidljivih fabularnih prenemaganja i skeč-skica iz operacijske sale, što je kompost papagajski skeniran iz serije Reži me, lijeno, konfuzno finale zadržava se u atmosferi srednjoškolskog lidrano apokaliptičkog tona ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvostrukosti i podvostručenja

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Talijanska drama: Sofoklo & Co., Antigone / Antigona, red. Ozren Prohić

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Prohić je zamislio Antigonu kao modernu antitragičnu ličnost koja u kožnoj jakni i visokim čizmama ukazuje na apsurdnost vlastita biološko-sociološkog porijekla. Ruši tako konvencije što ih joj je odredila historija i to ne samo izgledom nego i načinom izgovaranja replika što ih karakterizira odmak, bijeg od uživljavanja te proizvodi efekt očuđenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izmišljene priče ili preživljavanje života

    Kazalište Virovitica: Simon Bent, Elling, red. Dario Harjaček

    Piše: Josip Strija
    Elling u Virovitici nije bio melodrama izrasla na temeljima tragedije s elementima humora u kojoj ćemo moći osjetiti tugu i problem jednoga lika ili se nasmijati njegovim slabijim stranama nego prerasta u gotovo dva sata dugu, jednoličnu i u trenucima nezanimljivu priču s krajem koji ostaje gotovo nezamjetan, shvaćen tek kao jedna od scena u nizu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teškoće stiha

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, Hrvatska drama: Mihail Jurjevič Ljermontov, Maskarada, red. Vito Taufer

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Dražen Mikulić kao Arbenjin kruto izgovara stihove u gotovo pravolinijskoj intonaciji što formira tek oklop koji je utoliko opravdan ukoliko je režijsko inzistiranje bilo usmjereno prikazu mračne strane prirode tog lika. No, Arbenjin svoj karakter temelji na dualnosti, a to je mahom ostavljeno po strani
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav i konvencije

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula: Miloš Radović, Čorba od kanarinca, red. Mario Kovač

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Zapostavljajući mogućnosti organizacije originalne i autonomne scenske slike kojoj bi redateljski postupak trebao težiti, Kovačeva je isključiva namjera na pozornicu vijerno prenijeti Radovićevu dramsku ideju. Na taj je način zanemario vlastitu interpretaciju, scenski čin ostavio u potpunosti u oblasti literature te doveo u pitanje i svoju redateljsku poziciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zalutali na Mediteran

    Scena 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Davor Špišić, Kaćuše, red. Marica Grgurinović

    Marica Grgurinović uredno je, iako na trenutke ipak odveć karikaturalno uprizorila Špišićev dramski tekst, koji je, bez prave snage, bio najtanja karika predstave, što su glumom djelomično uspjele nadomjestiti glumice. Kaćuše s dodacima mediteranskoga štiha zasigurno će imati publiku koju će komad nažalost daleko više nasmijati nego natjerati misliti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anemična predstava

    Hrvatsko narodno kazalište Split: William Shakespeare, Romeo i Julija, red. Nenni Delmestre

    Marko Petrić kao Romeo i Anastasija Jankovska u ulozi Julije teško su se nosili s težinom povjerenog im glumačkog tereta i ponudili tek blijedu kopiju ljubavne strasti i prave eteričnosti. Umjesto fluida i snažne čežnje ponudili su više tjelesnog. Problem je i u tomu što je cijeli glumački tim podbacio boreći se s dikcijom i interpretacijom
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji