Kazalište za djecu

  • Kako pobijediti Grabića

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Vjeko Alilović (prema Jensu Sigsgaardu), Pale, red. Serđo Dlačić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Četvoro glumaca-lutkara razigrana su glumačka ekipa, koja se, bar tako izgleda iz publike, dobro zabavlja animirajući lutke i igrajući se sa scenografijom od predimenzioniranih spužvastih lego-kocki. Pale je u konačnici duhovita i nepretenciozna kritika konzumerističkog društva, jednostavna, vizualno dojmljiva i dječjoj publici prihvatljiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kratko i slatko

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića, Osijek: Đorđe Dukić, Božićni kolačići, ideja i realizacija: Đole, Areta, Lidija, Ivica, Zvjezdana, Sandra, Maja, Siniša i Jasminka, premijera 26. studenoga 2011

    Piše: Alen Biskupović
    Simpatična, šarena i duhovita izvedba prožeta je pjesmom i toplim emocijamal što mališani dočekuju s oduševljenjem. Međutim, prebacivanje odgovornosti na glumačko-lutkarski ansambl s nedostatkom odgovornog pojedinca (redatelja, dramaturga ili nekog trećeg) rezultiralo je slabijom i kvalitetom i umjetničkom vrijednošćui ostvarenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tek simpatična scenska slikovnica

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb & Kazališna družina Pinklec, Čakovec: Tata Lav i njegova sretna djeca (po motivima slikovnice Horsta Eckerta Janosha), red. Paolo Tišljarić

    Piše: Igor Tretinjak
    Davor Dokleja tatu Lava prikazao je vrlo živo i energično, a zračio je i scenskim šarmom. Marta Bolfan Ugljen posebno se istaknula kao animatorica malenih Lavića. Tata Lav i njegova sretna djeca simpatična je i na trenutke duhovita i zabavna predstava koja je zbog nedovoljno čvrste strukture i cjeline ostala tek scenska slikovnica bez jasnije poruke i smisla. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scensko prepričavanje

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka i Kazališna radionica Malik: Od kolijevke pa do groba…, autorski projekt Marija Kovača

    Piše: Tatjana Sandalj
    Od kolijevke pa do groba… definirana je kao tragikomedija. Opterećeni gomilom ružnih podataka kojima nas se bombardira s pozornice u manje od sat vremena zapravo postajemo neosjetljivi i niti jedan ne dospijevamo probaviti. Toliko o tragediji, a što se komedije tiče, dosta je opterećena stereotipijom, s rijetkim duhovitim bljeskovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moji najmiliji

    16. revija lutkarskih kazališta, Rijeka, 3. – 11. studenoga 2011.: Cie du Coin Qui Tourne, Strasbourg, Francuska, Oni koje nosim sa sobom (Ce(ux) que j'emporte avec moi), red. Michel Prica

    Piše: Tatjana Sandalj
    Autori nisu istraživali samo temu (emigranati), nego i načine kako ispričati priču (kombinacijom animacije predmeta i animacije nekoliko vrsta lutaka. Osim toga, koriste i video kameru koja prenosi novu perspektivu onoga što se događa na pozornici. S posebnim osjećajem za detalje humor pronalaze u brojnim situacijama iz svakodnevnog života ...pročitajte cijeli tekst...
  • Promišljena poezija pokreta

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Hans Christian Andersen, Mala sirena, red. Katarina Arbanas

    Piše: Igor Tretinjak
    Mala sirena izuzetno je poetična i promišljena, dramaturški čista i jasna te izvedbeno precizna predstava, u kojoj je Katarina Arbanas ukazala na izuzetan kreativni potencijal koji bi, ako mu se pruži prilika, lakoćom mogao postati jedan od impulsa za buđenje uspavane lutkarske scene
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neispričana priča

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Jelena Vukmirica i Marko Makovičić, Priča o vodi, red. Jelena Vukmirica

    Piše: Igor Tretinjak
     Jelena Vukmirica djecu je kroz tekuća čudesa vodila uglavnom razigrano i vrckasto, tek na trenutke pomalo nesigurno. Iako u Priči o vodi autori nisu uspjeli stvoriti priču, odnosno povezati zgodne epizode u jasnu i logičnu cjelinu, izvedbenim šarmom uspjeli su zadržati pažnju djece veći dio predstave, obogativši ih za nekoliko novih kreativnih spoznaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaigrana priča

    Kazalište Marina Držića u Dubrovniku, Ana Tonković Dolenčić, Carevo novo ruho, red. Marko Juraga

    Piše: Davor Mojaš
    Ostvarena je predstava koja ima i koja će imati svoju publiku. Onu dječju, kojoj je namijenjena, i onu stariju, koja voli bajke u ovoj predstavi uredno složenih zaigranih i oživljenih slika iz rastvorenih i sakupljenih stranica starih slikovnica. Posebna vrijednost, a zapravo i temeljna prepoznatljiva komponenta predstave kostimografski je prinos Željka Nosića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak Maštalice

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Ivan Kušan, Lažeš Melita, red. Zlatko Sviben

    Piše: Igor Tretinjak
    Najslavnija domaća lažljivica potvrdila je na daskama Kazališta Žar ptica univerzalnosti svoje mašte i Kušanova besmrtna humora, vrlo uvjerljivo prenijevši na scenu duh nekih ranijih dana. Redateljska razigranost i zaigranost unijela je u predložak dodatno bogatstvo, ali ga i scenski zbunila pomalo zagubivši jasnu strukturu na sceni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se male ruke slože

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Erich Kästner, Emil i detektivi, red. Nikola Zavišić

    Piše: Alen Biskupović
    Ansambl je od početka do kraja fizički razigran i zaigran, a scena upravo zrači energijom koju iskazuju. Zahtjevan scenski pokret tražio je maksimalnu koncentraciju i tjelesnu pripremljenost, a ponajviše se iskazao Ivica Lučić. Velik i zahtjevan posao odradio je i Mladen Vujčić u naslovnoj ulozi ponovo pokazavši sve kvalitete svog glumačkog talenta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tek zabavna razbibriga

    Kazalište Tvornica lutaka, Zagreb: Vladimir Tintor (prema motivima Shela Silversteina), Komadić, red. Vladimir Tintor

    Piše: Igor Tretinjak
    Komadić je topla i jasna priča o spoznaji vlastite vrijednosti. U suigri Tintor-Klingor jasno se osjeća razlika između profesionalnog glumca i amatera, no mlađahnim gledateljima to nije pretjerano smetalo te je simpatična scenska priča uspjela zadržati pažnju većine mališana. Uz zrnce usput prikupljene spoznaje, nimalo loše, rekli bi skromni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenska ilustracija s dosta šarma

    Max teatar, Zagreb: Pero Juričić i Marina Kostelac (na pjesme Zvonimira Baloga), Veseli Balogov cirkus, red. Pero Juričić i Marina Kostelac

    Piše: Igor Tretinjak
    Naslovni cirkus ostao je kratkih rukava jer je zaživio samo u prvom, scenski najrazigranijem i najzabavnijem dijelu predstave u kojem su Juričić i Kostelac vrlo šarmantni i duhoviti, iako igraju na dobro znane i već viđene cirkuske karte. No, bez obzira na to gegovi su privukli i djecu čiji su osmijesi potvrđivali svevremenost starih dobrih štoseva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijeme divova

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Vladimir Nazor, Veli Jože, red. Rene Medvešek

    Piše: Tatjana Sandalj
    Veli Jože je za izvođače vrlo zahtjevnoj predstava – stalne promjene prizora, promjene jezika, no predstavu igraju sa zaraznim veseljem koje lako prelazi rampu. Riječ je o vizualno i glazbeno iznimno dojmljivoj predstavi, dramaturški svedenoj na najbitnije elemente priče o snu o slobodi, odigranoj u brzom ritmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lutkarski biseri i organizacijske slabosti

    44. PIF, Međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 5. – 11. rujna 2011.

    Piše: Igor Tretinjak
    Najboljom predstavom ovogodišnjeg PIF-a proglašen je istinski lutkarski biser, predstava Palčica Starog kazališta Karola Spišaka iz slovačke Nitre. Andersenovu bajku redatelj i vrsni lutkar Ivan Martinka oblikovao je naglašeno poetski, vodeći gledatelje kroz spoznajne zgode i nezgode malene i plemenite junakinje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudesno zrcalo

    Baja Buf; autori: Sanja i Till Frühwal, produkcija VRUM i Špancirfest, Varaždin

    Piše: Igor Tretinjak
    Naizgled, pred nama se odvija dječja igraonica, no ta igra sadrži sve elemente predstave – izvođače, publiku, dijalog i razvoj scenskih epizoda koje počesto kreću od diskretnog promatranja, a završavaju u uzvicima i pokretima koji na trenutke postaju skladni i(li) stilizirani. Potonje dobiva na važnosti jer je rezultat prvenstveno dječje kreativnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slapstick šetnja kroz povijest

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Renata Carola Gatica (prema dramskom tekstu Vremeplov Lane Šarić), Mala djeca, veliki ljudi, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Igor Tretinjak
    Četvoro glumaca vrlo je precizno i duhovito u naglašenoj parodičnosti i karikaturalnosti te odlično koristi dvodimenzinalnost kazališta sjena. Predstava Mala djeca, veliki ljudi zgodna je, zabavna i duhovita posveta komedijama iz razdoblja nijemog filma i osobama koje su, stvorile kapitalna djela i preusmjerile povijest ....pročitajte cijeli tekst...
  • Maleno šareno

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Hans Christian Andersen, Ružno pače, red. Tatjana Bertok-Zupković

    Piše: Alen Biskupović
    Teško je suditi o uspješnosti ili neuspješnosti izvedbe koja ima mnogo pozitivnih i negativnih strana, ali svakako treba uzeti u obzir da je ovo prva lutkarsko-dječja produkcija vinkovačkog kazališta. Pritom se ne smije zanemariti činjenica da je prvi pokušaj uvijek težak i da treba pozdraviti odluku još jednog kazališta da otvori svoja vrata lutkarskoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudo na Korzu

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Vedrana Balen Spinčić, Izgubljena priča: Ivica i Marica, red. Serđo Dlačić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Četrdeset minuta predstave proteklo je u urnebesnom rock ritmu koji je zadala glazba Srđana Badurine. Unatoč doista brojnim promjenama, Karin Fröhlich i David Petrović doimali su se poput zaigrane djece, a o njihovoj vještini, uigranosti i koncentraciji govori i činjenica da ih nije omeo ni vjetar koji je povremeno pomicao zastor i mijenjao scenu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepotica za(s)kočena vremenom

    Zagrebačko kazalište lutaka: Braća Grimm, Snjeguljica, red. Zoran Mužić

    Piše: Igor Tretinjak
    Ova je Snjeguljica tek vjerno ispričana svima znana priča u kojoj dramaturški potezi bogaćenja bajke te lagani odmak u cinizam i ironiju nisu naglašenije utjecali na strukturu. Pomake prema današnjem gledatelju zakočila je i klasična režija bez pokušaja inventivnosti, koja kao da je djelovala i na ostale elemente predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako ansambl spašava predstavu

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Lada Martinac Kralj, Tajna Krpen kralja, red. Lawrence Kiiru

    Piše: Alen Biskupović
    Tajna Krpen kralja primjer je kako energični, radišni, zaigrani i glumački afirmiran ansambl može spasiti izvedbu unatoč redateljskim proizvoljnostima i nedorečenostima. Razigrani ansambl praćen ritmičnom glazbom, pjevanjem i humorom prilagođenim dječjem uzrastu te lijepa priča zaokružena dobrom porukom rezultirali su još jednom uspješnicom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teško čitljiva metafora

    GK Žar ptica, Zagreb: Hans Christian Andersen, Crvene cipelice, red. Dubravka Crnojević-Carić

    Piše: Igor Tretinjak
    Dramatizirana bajka na sceni djeluje rascjepkano, zbrkano i nejasno, a nedostaje joj i motivskih elemenata, scenske rasplesanosti glavne junakinje, koja je svedena na neuvjerljivu igru na ljuljački, te ključa za alegoričnost, bez čega postaje tek nejasno ispričana priča. Osim toga, u predstavi je nepotrebno proširen prostor više likova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozbiljna igra odrastanja

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Jasen Boko, Kako je Tonkica kupovala kruh, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Davor Mojaš
    Helena Kovačić kao Tonkica, zaigrana, predana izazovu i liku promišljene infantilnosti i povremenih glumačkih predosljednosti uspijeva ostvariti simpatičan i prepoznatljiv lik potpuno u funkciji predstave i njena koncepta baš kao i njezin partner, vršnjak Luka, kojeg s mnogo energije i predanosti igra Hrvoje Sebastijan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrhunska animacija tanušne priče

    Zagrebačko kazalište lutaka: Doživljaji lutka smotanog ili Kako pokrenuti klackalicu, red. Marina Petković Liker, premijera 1. travnja 2011.

    Piše: Igor Tretinjak
    Doživljaji Lutka Smotanog, prvi ZKL-ov projekt redateljice Marine Petković Liker i mladih lutkara izniklih iz Umjetničke akademije u Osijeku, dobrodošlo su osvježenje repertoara tog kazališta te smjer kojim bi se ono trebalo naglašenije usmjeriti u buđenju kreativnih silnica i traženju suvremenog lutkarskog izraza, ali i vraćanju gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajan kabare za djecu

    4. Gumbekovi dani, Zagreb, 15. – 27. ožujka 2011.: Kazalište KNAP, Zagreb, Boris Kovačević, Cabaret tri praščića, red. Boris Kovačević

    Piše: Tomislav Kurelec
    Dječja publika potpuno prihvaća iluziju koja računa na maštovitost čak i vrlo mladih gledatelja da bi izgradila jedan novi svijet u kojem će i sama naznaka scenografije biti dovoljna da uz sugestivnu glumu dočara različite prostore u kojima se zbiva radnja.No, iznimna samosvojnost Borisa Kovačevića ne iscrpljuje se time
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Djeci tek šarmantne mrvice

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Matovilka ili o pohlepi (prema motivima iz priče Braće Grimm), red. Dario Harjaček

    Piše: Igor Tretinjak
    Matovilka ili o pohlepi odlično se naslonila na konzumerizam prisutan u samoj bajci iščitavši je na zanimljiv način te ispunivši vrlo duhovitim minijaturama i vrlo razigranim i animatorski uvjerljivim lutkarskim slojem. U silnim mogućnostima pomalo je izgubila ciljanog gledatelja te je, nažalost, ostala visjeti u rascjepu između njega i odraslih pratitelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kamenjem u sridu

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Tom Lycos i Stefo Nantsou, Kamenje, red. Ivica Šimić

    Piše: Igor Tretinjak
    Kamenje na jasan, izvedbeno vrlo zanimljiv, privlačan i potresan način progovara o opasnosti mladalačkih igranja po rubovima kriminala, ujedno se otvarajući kritičkom dijalogu s publikom. Uz glasno progovaranje o opasnostima odrastanja, najveći dobitak predstave odlične su izvedbe mladih glumaca koji su uspjeli skrenuti pozornost na sebe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Topla i jednostavna scenska igra

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Rene Medvešek (prema priči Gospina luda Anatolea Francea), Mirakul za malene, red. Rene Medvešek

    Piše: Igor Tretinjak
    Ključna je osoba Medvešekova mirakula Rakan Rushaidat koji je lik usamljenog žonglera oblikovao izuzetno šarmantno noseći scensku radnju i energiju velikim dijelom na svojim leđima. Uspješno je dočarao emocionalnu šetnju toplog i dobroćudnog lika te odlično komunicirao s publikom uključivši u igru dječicu u prvim redovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad mlin progovori

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Mate Lovrak, Družba Pere Kvržice, red. Oliver Frljić

    Piše: Igor Tretinjak
    Oliver Frljić vrlo je uspješno prenio utopističku svijet Mate Lovraka u prostor današnjice stvorivši duhovitu, ritmičnu i veselu predstavu te diskretno i dozirano kroz nju provukavši ideju sloge i prijateljstva. Glumačka ekipa se dobro prilagodila čvrsto definiranoj redateljskoj viziji. Sama družba bila je usklađena i dinamična u grupnoj igri
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izgubljeni u šumi

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Felix Salten, Bambi, red. Miroslav Čabraja, Mladen Vujčić

    Piše: Alen Biskupović
    Nakon dobrog otvaranja priča se razvodnjava u redateljsko-dramaturškim potezima, scene gube na dramaturškoj logičnosti i povezanosti, a publika gubi interes zapletena u velike količine teksta koje likovi izgovaraju. U Bambiju ima dobrih i uspjelih elemenata, uložen je trud cijelog tima, ali se i plaća danak neiskustvu mladog dvojca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gladni vuk kao glumačka poslastica

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Maritgen Matter, Ovca za cijeli život, red. Snježana Banović

    Piše: Igor Tretinjak
    Dražen Čuček bio je odličan u ulozi vuka: odmjereno mračan i strašan u gladi, strastven prema mogućem zalogaju te zbunjen pred novonastalim osjećajima prijateljstva. Razvojem lika i odnosa s ovcom nije ugasio mračnu vučju ćud, nego ju je nadogradio toplinom. Slojevitosti vuka pridodao je i humor uz diskretnu dozu ironije
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji