Premijere u drugim gradovima

  • Opcije različitih povoda

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Mizantrop, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Davor Mojaš
    Mizantrop je predstava nužnog profesionalnog pokrića, potrebne repertoarne razine, produkcijske štedljivosti i očekivane urednosti, ali bez poželjnog iskoraka i one identifikacijske drugačijosti koji bi je činili kazališnim događajem koji uzbuđuje i kakav bi se trebao podrazumijevati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vlastito i posuđeno

    Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku, Anton Pavlovič Čehov, Medvjed / Prosidba, red. Zoran Mužić

    Piše: Jordanka Grubač
    Oriana Kunčić kao Natalija u trenu se transformira od dobroćudne djevojke željne muškog društva u kapricioznu seljanku spremnu na svađu do zadnje kapi krvi. Pa i kad se povlači, kad postaje mila i guguće shvativši da je riječ o proscu, i kad mu livadice prepušta u zamjenu za brak, već je u sljedećoj minuti spremna na novu svađu do istrebljenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smrt Molièrea

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Umišljeni bolesnik, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Mađarićeva adaptacija i drugačije viđenje Umišljenog bolesnika predstavlja neuspjeli redateljski pokušaj poigravanja s klasikom na svim razinama dramske izvedbe. Govoriti o glumačkim kreacijama, u izvedbi koja je dramaturški i koncepcijski tako postavljena, praktički je nemoguće. Valja samo naglasiti da se ansambl još dobro i držao
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sat vremena za cijeli život

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka – Talijanska drama: Tennessee Williams, Le eccentricità di un usignolo / Ekscentričnosti jednog slavuja, red. Jurij Ferrini, premijera

    Piše: Tatjana Sandalj
    Dva sata uz Ekscentričnosti jednog slavuja Talijanske drame prošla su a da ih nismo osjetili. U instant vremenu u kojem živimo doživljaj nježne Williamsove drame privilegij je koji ne treba propustiti, a Alminu je Dušu šteta ne upoznati. Pri tom je važno istaknuti i dobru mjeru duhovitosti, glumačkih, ali i u tekstu upisanih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krah građanskog salona

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Anton Pavlovič Čehov, Tri sestre, red. Eduard Miler

    Piše: Tatjana Sandalj
    Olga i Tanja Smoje iskreno su prepoznale jedna drugu u suzdržanoj gesti nastojanja da se održi krhka psihička i obiteljska ravnoteža. Maša Olge Pakalović isprva je samosvjesna i odlučna mlada žena, potom zaigrana u probuđenoj nadi, pa i odlučna da ne prizna neizbježan poraz. Irina (Jelena Lopatić) sasvim sigurno nije djevojčica/žena kakvu možda očekujete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scensko nedjelo

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar (u koprodukciji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu): Carlo Goldoni, Gostioničarka Mirandolina, red. Saša Broz

    Piše: Mario Županović
    Saša Broz odgovorna je za promašenu adaptaciju i za amaterski odrađenu režiju koja nije polučila niti smijeh, niti scensku igru, niti ikakvu reakciju publike. Ako izvodite komediju a polučite apatiju, onda se ozbiljno morate upitati za koga i zašto radite kazalište. Riječ je o kazališnom debaklu za koji je i Brookova sintagma mrtvačko kazalište pohvala ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Ne)prijateljski savjeti

    Gradsko kazalište Sisak: Mario Fratti, Prijatelji(ce), red. Boris Hrovat (gostovanje u ZGK-u Komedija)

    Piše: Želimir Ciglar
    Goran Grgić odlučio se odigrati svoj lik kao ledenog nervčika, kao vatru ispod leda. Njegov je pisac skrojen tako od dva suprotna dijela. Na trenutke Grgić nalikuje Jeanu Renou, a brižna mu je kostimografkinja Danica Dedijer šeretski dodala dugački sivi šal na dobro skrojen Križovčev sako
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ostala je samo žudnja

    Kazalište Marina Držića u Dubrovniku: Sarah Kane, Žudnja, red. Goran Golovko

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Goran Golovko otvara naponske silnice i rastere drame raspršujući ih u niz kratkih, na brzu i britku komunikaciju svedenih likova koji (povremeno) kao lutke i lica suspregnutih emocija uzmiču u automatiziranim prizorima koji jedan drugog i troše i iscrpljuju već u svakom ponovljenom slijedu sučeljavanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez očekivana učinka

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Ivo Brešan, Svečana večera u pogrebnom poduzeću, red. Joško Juvančić

    Piše: Mario Županović
    Svečana večera u pogrebom poduzeću nije loša predstava, dapače riječ je o komadu koji s lako gleda i o tekstu koji se brzo upija. Problem predstave je prije svega zastarjelia scenografija i promašeni kontekst vremena i prostora kojem se izvedba obraća i stoga će publika ostati prikraćena i za grotesku i za tragediju, ali i za komiku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ima nade

    Gradsko kazalište Požega (u koprodukciji s Umjetničkom akademijom Osijek): Darka Lukić, Nada iz ormara, red. Majkl Mikolić

    Piše: Alen Biskupović
    Nada iz ormara spoj je dobrog dramskog teksta kombiniranog s mladim i perspektivnim ansamblom što rezultira pohvalnom scenskom cjelinom, dok će male devijacije u viziji i glumi zasigurno igranjem i stjecanjem iskustva doći na svoje. Ova premijera poručuje svim mladim umjetnicima da i za njih ima mjesta na hrvatskoj kazališnoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jalovost, ludost, smrt

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Damir Petričević, Prolaznici, red. Borna Baletić, premijera: 30. rujna 2011.

    Piše: Ivan Trojan
    Sandra Lončarić Tankosić, utjelovljujući lik Adele a svjesna svoje centralne uloge u predstavi, činilo se i pravilno shvaćajući predložak, umirujućim je pokretima tijela, ujednačenom intonacijom glasa i udvorničkim ponašanjem bezuspješno pokušavala umiriti konfuziju na sceni koju su neartikulirano činili njezini muški kolege
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O ključu i ključanici

    Kazalište Ulysses, Brijuni: Bertolt Brecht, Zadrživi uspon Artura Uija, red. Lenka Udovički

    Mješavina eskapistički zabavnog i zastrašujuće brutalnog nije baš najumjesnije izvedena, a problematična je i redateljičina neodlučnost jer nije baš najjasnije želi li se fokusirati na Hitlera ili na današnje vrijeme. Ono što cijelu predstavu čini podnošljivom, ako ne i solidnom, jesu glumačke izvedbe, posebice ona Ozrena Grabarića
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komad rumena neba za svakoga

    Kazalište Virovitica, Narodno pozorište Užice, Teatar kabare Tuzla: Ivo Andrić, Prokleta avlija, red. Nebojša Bradić

    Piše: Josip Strija
    Andrićeva avlija ovom dramatizacijom simbolički prerasta iz visokih kamenih zidova u zatvor u kojemu smo danas svi. Naš Deposito danas nema zidove, nije taman i ne tjera nas u strah od hladne noći, ali ima svoje mučitelje. Iz toga razloga na Prokletu avliju gledamo kao na priču ispričanu u univerzalnom kodu, kroz univerzalne likove i njihove sudbine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Luda noć

    Udruga FERR, Pula: Đorđe Milosavljević, Instant seksualni odgoj, red. Luka Juričić i Majkl Mikolić

    Predstava je prožeta humorom, a prati je odlično pogođena glazba. Ono što zadivljuje je lakoća kojom glumci amateri članovi FERR-a, uz nekoliko profesionalaca, igraju svoje uloge – posve prirodno i nenametljivo. Svi su redom, na čelu s glavnim glumcima Ugom Koranijem i Ivonom Dučić, izvrsno odigrali svoje uloge ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gluma jača od predstave

    Kazališna Burza Mreže neovisnih kazališta i kazališnih družina, Zagreb, 1. – 4. rujna 2011.: Kazalište Playdrama, Split, Jeffrey Hatcher, Picasso, red. Nenni Delmestre

    Piše: Tomislav Kurelec
    Iako je redateljska koncepcija posve marginalizirala niz bitnih značenjskih slojeva djela paradoksalnio je da je Picasso splitske Playdrame ipak zanimljiva predstava, jer je kompleksnost protagonista koju nudi tekst potaknula dvoje sjajnih glumaca da krenu dalje od ilustriranja teze o represiji koja guši umjetničku slobodu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pismen za jedan dan

    Dragon teatar, Zadar: Mate Matišić, Anđeli Babilona, red. Maja Šimić

    Piše: Mario Županović
    Glumački ansambl u osnovi je odigrao dobar unisoni ensamble piece u kojem se posebice ističu izvedbe Matije Kezelea i Marije Kolb. Kezele, glumac HNK u Varaždinu briljirao je u ulozi Profesora – idealista i pseudorevolucionara, posebice plijeneći pažnju u verbalnim eskapadama i minucioznim tjelesnim prilagodbama ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postelja, nebo i tamvaj

    Glumačka radionica Hrvatskog narodnog kazališta Zadar: Miroslav Krleža, Adam i Eva, red. Vinko Radovčić

    Piše: Mario Županović
    Unatoč tome što je riječ o produkciji pomlatka matične kuće Adam i Eva je zrelo ostvarenje koje u usporedbi s većinom projekata HNK Zadar prolazi znatno bolje – fluidnija i suvremenija izvedba svojstvena ovom uprizorenju mogla bi biti putokaz i za ostale dramske komade zadarskog institucionalnog kazališta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komedija iscrpljenih razloga

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ray Cooney, Ministar pokvarenjak, red. Sulejman Kupusović

    Piše: Davor Mojaš
    Izvornom Cooneyjevom naslovu Pokvarenjak Kupusović dodaje i „ministar“ i tako, baš kao i doslovnošću i porukom s plakata, inzistira na njenoj komercijalnoj preporuci, što je legitiman i mogući izbor, kao što je neupitan i žanrovski odabir i repertoarno inzistiranje na komediji, ali daleko od potrebnih, očekivanih i stvarnih kazališnih pa onda i umjetničkih razloga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Četiri para i tri kreveta

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Alan Ayckbourn, Camere da letto / Spavaće sobe, red. Paola Galassi

    Piše: Tatjana Sandalj
    S riječkim Spavaćim sobama publika uz komediju nesporazuma, duhovite replike i odlične glumačke interpretacije, provela ugodnu večer. Ipak, obzirom da predstava sa stankom traje oko dva sata i petnaest minuta pomoć dramaturga bilo bi dobro došla jer bi omogućila postizanje ravnomjernije dinamike predstave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Balkanac u Parizu

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Damir Karakaš, Sjajno mjesto za nesreću, red. Dalibor Matanić

    Piše: Tatjana Sandalj
    Matanić je u uspjelom kazališnom redateljskom debiju iskoristio formulu filmskog kadra – svaki je prizor poseban kadar, Literarno Sjajno mjesto za nesreću ponudilo je poštenu realnu sliku bijelog svijeta u kojem je, bar tako volimo misliti, sve ljepše i bolje, a scensko je donekle ipak otupilo društvenu oštricu ...pročitajte cijeli tekst...
  • U mreži korporacijskog kapitalizma

    Hrvatsko narodno kazalište Šibenik: Mike Bartlett, Kontrakcije, red. Nenni Delmestre

    Piše: Jordanka Grubač
    Dvije glumice su pojavno i nastupom utjelovile dva suprotstavljena svijeta koja se stapaju u amalgam, naravno, onakav kakvim ga diktira korporacija. Orijana Kunčić odlično je postavila gard superiorne menadžerice, a Matea Elezović sjajno je odigrala mladu ženu koja prolazi faze od sreće što je zaposlena, do nesretnice kojoj upravo ta okolnost uzima sve ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečani sprovod ili pokušaj oporuke

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Slobodan Šnajder, Enciklopedija izgubljenog vremena, red. Snježana Banović

    Piše: Marija Grgičević
    Kako je predstava postupno gubila ludističku svježinu, sve više ostajala bez unutrašnje dinamike i porasta u napetosti, sva je dekorativnost i izvanjska živost počela služiti pretvaranju zbivanja u nizanje ilustracija za hladno promatranje iz gledališta bez življeg sudjelovanja. Veliki uloženi trud nije, nažalost, donio potrebnu novost i osvježenje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako je trgovački putnik umro u Splitu AD 2011.

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Arthur Miller, Smrt trgovačkoga putnika, red. Dušan Jovanović

    Piše: Viktoria Franić Tomić
    Smrt trgovačkog putnika u Splitu predstava je jednog glumca, njegov svojevrsni razgovor s duhovima vlastite prošlosti, razgovor u kojem duhovi tuđih prošlosti kao da se nisu znali niti pokrenuti. Koliko je god Mustafa Nadarević jako dobro oživio uspavani splitski ansambl, razlika njegove glumačke izvrsnosti i glumačkih mogućnosti ostalih bila je drastična ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hasanaginica sva od sevdaha

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Milan Ogrizović, Hasanaginica, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Davor Mojaš
    Produkcijski Hasanaginica je najzahtjevniji ovosezonski premijerni naslov dubrovačkog kazališta i predstava koja, nakon dugo vremena, uz domaći glumački potencijal obogaćuje i osvježava stalni ansambl gostujućim glumcima koji su bitno osnažili i usložili onaj sudbinski naboj tragedije ostvarivši zaokružene, cjelovite glumačke prinose ...pročitajte cijeli tekst...
  • Savršeno odabrani tekst

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Noël Coward, Vedri duh, red. Aida Bukvić

    Piše: Ivan Trojan
    Sluškinja Edith koju sjajno tumači Anita Schmidt, usamljena je pripadnica nižeg društvenog sloja, a nasuprot nje postavljeni su likovi koje bi trebala nesputano odlikovati razboritost, umjerenost, intelektualnost, suptilan govor, inteligentan humor – likovi koji su u mogućnosti sazdati besprijekornu komediju intrige ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bjelilo svakodnevlja

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Dubravko Mihanović, Bijelo, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Davor Mojaš
    U igri Branimira Vidića Flike i Zdeslava Čotića usprkos povremenim proplamsajima sjetnih suosjećajnosti, duhovitosti pa i poetičnosti, nedostajalo je onih dubljih, suštinskijih, bolnijih pa i tragičnijih tonova koje drama otvara i nudi. Bijelo Ivana Lea Leme rutinski je uredna predstava složena od niza urednih očekivanosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kiiruov čarobni štapić

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Sarah Ruhl, Euridika, red. Lawrence Kiiru

    Piše: Tatjana Sandalj
    Euridiku – ženu/djevojku s pravom mjerom oba lica interpretirala je Rosana Bubola. Njezin otac (Giuseppe Nicodemo) s jedne i Orfej (Piergiuseppe di Tanno) s druge strane bili su joj odlični partneri, pri čemu valja istaknuti da Nicodemo finom komikom prekriva mjesta na kojima bi mogao postati patetičan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Emocionalno razorno i egzistencijalno važno

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Andrija Seifried (prema Edwardu Albeeu), I to je ljubav, red. Tomislav Pavković

    Piše: Mario Županović
    Redatelj Pavković i mlada dramaturginja Ana-Marija Fabijanić stvorili su čist i pregledan dramski svijet u kojem je potpun naglasak na izvedbi Albeejevih dueta-duela. Mirko Šatalić igra rijetko nadahnutu ulogu na zadarskim daskama pokazujući u finim nijansiranjima tjelesnih i emocionalnih gesti senzitivnost potrebnu za ulogu dešperatnog Martina ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gastarbajteri su uvijek isti

    Komuna, Rijeka: Mate Matišić, Bajka iz shopping centra, red. Vinko Brešan

    Odličan Matišićev tekst pokazuje da autor poznaje i voli ljude. Toplina i humor začini su koji olakšavaju gledateljima zavirivanje u tuđe živote, a glumcima daju uporište za uvjerljivu i dopadljivu  igru. Olivera Baljak i Davor Jureško to vrhunski koriste i upravo briljantno podastiru priču pred gledatelje uz pomoć čvrste, ali nenametljive režije Vinka Brešana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Adaptirana tradicija ili licemjeri danas

    Kazalište Virovitica: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Don Juan, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Josip Strija
    Don Juan je zanimljivo ostvarenje u kojemu gledatelj na prvi pogled neće prepoznati Molièrea, nego sliku današnjeg društva i teško će takav prikaz dovesti u vezu s tradicijom, odnosno klasicizmom. Redateljska sloboda ići će toliko daleko da će nadopunjavati završenu priču, kojoj dopuna i popravljanje nije potrebno. Cjelokupan je dojam ipak pozitivan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ponižavanje publike pod koprenom intelektualizma

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Sanja Ivić, Tartuffeerie, red. Goran Golovko

    Piše: Viktoria Franić Tomić
    Može splitsko kazalište biti na rubu provalije, ali nije ipak splitska publika zamorac jednog nemuštog književnog duha koji se na premijeri koristio dobrom scenografijom, bogatim kostimima, pa čak i začuđujuće motiviranim ansamblom da dva sata niže bedastoće. Netko je u publici morao ustati usred ove predstave i reći dosta je
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Treba vjerovati u čuda

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka i HKD Teatar, Rijeka: Rynosuke Akutagawa, Život lude, red. David Doiashvili

    Piše: Tatjana Sandalj
    Poetska drama bez zrnca patetike postavljena je u crnoj, minimalistički opremljenoj pozornici na kojoj se detalji ističu bjelinom. Nikakve čarolije ne bi bilo da riječki glumci nisu svoje uloge odigrali s velikim veseljem. U predstavi Život lude rampa između scene i publike probijena je emotivno i mnogo ranije no što ju je redatelj i doslovno ukinuo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavonija u srcu

    Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Josip Kozarac, Lipa si, Teno!, red. Robert Raponja

    Piše: Alen Biskupović
    Usprkos ponekim nedosljednostima u dramatizaciji i nedosljednosti ikavskog narječja, publika će zasigurno biti zadovoljna s izvedbom u cjelini, samom tematikom i prostornom specifičnosti, upotpunjenom iznimnom glumačkom kreacijom te plesnim i pjevnim elementima i živom glazbom koja će dirnuti u srce svakog Slavonca
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji