Premijere u drugim gradovima

  • Tanki alibi lakih komada

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Sedam lakih komada, red. Nina Kleflin

    Piše: Davor Mojaš
    Ono što odabrane lake komade povezuje su vječne i svuda prisutne priče o osamljenosti, otuđenosti, prepuštenosti i ostavljenosti. Sudbinama koje preispituju svoja ishodišta, frustracije, tragove i trajanja. Dovoljno općenito i na drugim mogućim i potrebitim razinama nedovoljno u potrazi za kazališnim i drugim dubljim razlozima, povodima i logičnostima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepa naša danas

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Davor Špišić, Vrtlar. Dražen Ferenčina

    Piše: Alen Biskupović
    Priča o uspjehu čovjeka koji nikada nije izišao iz svog vrta, a došao je do pozicije najmoćnijeg čovjeka u državi kritika je današnjeg društva. Kada se tomu doda korektnost ansambla i redateljev koncept – izvedba predstavlja još jednu u nizu uspješnih inscenacija na daskama vinkovačkog kazališta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tinova suvremenost

    Robert Kurbaša / Tin Ujević, Ispit savjesti, red. Robert Kurbaša

    Piše: Tomislav Kurelec
    Utjecanje velikom piscu zasigurno će privući gledatelja, a i interpretatoru i autoru Kurbaši omogućiti zanimljiv i vrijedan pokušaj traženja bitnih odrednica ne samo klasičnog književnog opusa nego i suvremene egzistencije, jer se niti Ujević niti Kurbašina predstava ne bave konkretnim primjerima kušnje savjesti nego traže dublji smisao života ...pročitajte cijeli tekst...
  • S Konjem u Europu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Sirkku Peltola, Konj, red. Nenni Delmestre

    Piše: Viktoria Franić Tomić
    Premda se u središtu radnje kako zbog svojih glumačkih kvaliteta ali i scenskog mjesta nalazi lik Babe koju Zoja Odak igra s točnim nijansiranjem dosjetke, lude pomaknutosti ipak je psihološki još uvjerljiviju ulogu odigrala glumački utišana Snježana Sinovčić Šiškov u ulozi Anke. Ona je ostvarila vrlo uspio scenski odnos s ostalim likovima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Triler u službi smijeha

    Kazalište Virovitica, Ludens teatar, Koprivnica, Hrvatsko kazalište Pečuh: John Buchan / Alfred Hitchcock / Patrick Barlow, 39 stepenica, red. Franka Perković

    Piše: Josip Strija
    Redateljica Franka Perković imala je odličnu glumačku ekipu sposobnu da se razigra do kraja i utjelovi i po nekoliko različitih likova. Filip Jurčić i Jelena Hadži-Manev u glavnim ulogama, izazivaju smijeh, no ostaju na razni dobre, profesionalno odrađene glume dok su interpreti sporednih likova Goran Koši i Mladen Kovačić napravili vrsniji glumački posao ...pročitajte cijeli tekst...
  • Parodija korisničkih priručnika ili tri lica traže šefa

    Scena 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split: Georges Perec, Povišica, red. Goran Golovko

    Piše: Viktoria Franić Tomić
     Svakako valja pozdraviti napor mladih glumaca Anastasije Jankovske i Gorana Markovića i Alena Čelića koji su odlično realizirali Povišicu,  taj za njih više nego zahtjevan projekt, pomaknuti teatar apsurda sveden je na tek jednu dramsku situaciju u kojoj djelatnik tvrtke iz dana u dan namjerava zamoliti od šefa povišicu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mrtvačko kazalište

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Nina Skorup, Sarah Bernhardt, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Mario Županović
    Skicozni dramski pastiš Nine Skorup Sarah Bernhardt sazdan od nekoliko biografskih zapisa o božanskoj divi poslužio je redatelju za kreiranje trome, dosadne i nadasve passe posvete Sari Bernhardt. Izvedba je majka svih kazališnih snatrenja, a ova je zasigurno pokazala kako obećanje na papiru teško prolaze nakon odgledane predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Varka, ne preobrazba

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Miroslav Krleža, Leda, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Ivan Trojan
    Davor Panić kao Gospodin redateljevu namjeru savršeno provodi u djelo. Toliku količinu izjednačenosti tragičnog u komičnom pri vrlo kratkoj verbalnoj dionici dugo nismo vidjeli. Neka mu ova sporedna, a za predstavu ključna uloga, označi potpuni povratak na poziciju koja mu neosporno pripada – dramskog prvaka osječkog HNK.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tinejdžerski bunt umjesto istine

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Michelstaedter (Životopis jednog razjarenog uma), (prema filmskom scenariju Marca Collija i Giorgia Pressburgera), red. Marco Colli

    Nakon gledanjapredstave  nije jasno po čemu je Michelstaedter bio veliki filozof, nismo doznali ništa o demonima koji su ga razarali i razjarili, kao što ostaje nejasno i zašto se, prije ravno stotinu godina u 23. godini, ubio. Doista šteta, jer je taj ambiciozni i zahtjevni projekt, uz dobrog dramaturga, mogao gledateljima ponuditi puno, puno više
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intelektualni boks-meč

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko Kazalište Pula: Joanna Murray-Smith, Čast, red. Ivica Šimić

    Piše: Tomislav Kurelec
    Australskoj autorici treba priznati umijeće i virtuoznost pisanja za kazalište čime pruža mogućnost stvarateljima predstave da njezin predložak nadgrade svojim kreacijama i tako ostvare visoke scenske domete. U INK-ovoj Časti to je uspio i glumački ansambl predvođen sjajnom Mirelom Brekalo, ali barem u jednakoj mjeri i redatelj Ivica Šimić
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život, njemu usprkos

    Noćna scena Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku: Tatjana Šuput, Multicro (Imamo svoje ljude), red. Robert Raponja

    Piše: Ivan Trojan
    Neometano smijanje u prilog ide mladim glumcima, koji su se mogli nesputano zabavljati na sceni, pokazujući i pjevačka, plesna i recitatorska umijeća. I u ovoj svojevrsnoj inicijaciji, zadovoljili su svi od reda. Ogromno iskustvo redatelja Roberta Raponje u sličnim projektima nije ostavljalo mogućnost sumnji u slabosti projekta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dubrovački kazališni spomenar

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, Ernest Katić, Imbarak / Ljubav na Prijekomu, red. Joško Juvančić

    Piše: Davor Mojaš
    Dramaturg Hrvoje Ivanković vješto usložnjava i povezuje Katićevu prigodnu dramsku skicu Imbarak,  i Ljubav na Prijekomu u dvočinsku cjelovečernju nostalgičnu i podsjećajuću teatarsku posvetu moru, pomorcima i podneblju, mentalitetu i zaboravljenim sutonima ljudskih sudbina elegičnih priziva i zaboravljenih radosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vizualne atrakcije i pomaknuti Krleža

    Kazalište lutaka Zadar: Miroslav Krleža, Michelangelo Buonarroti, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Oveći glumački ansambl u konačnici se pokazao podesan za Ferenčinino viđenje grupnog glumačkog angažmana. U Ferenčininoj adaptaciji razvidno je napuštanje akademskog glumačkog patosa i rogobornosti od koje pati većina produkcija Krleže, tako da je sekulariziranje glumačke geste pripomoglo opuštenijem i priprostijem izvođenju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ironijski kontekst

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Bertolt Brecht – Kurt Weill, Opera za tri groša, red. Eduard Miler

    Piše: Tatjana Sandalj
    u Milera nema Brechtove simpatije za potlačene, on samo precizno bilježi stanje. Poznate stvari nismo vidjeli u novom svjetlu, onako kako bi to Brecht volio, ali su stihovi „kad nema kruha sav je moral laž... “ tako jasno i nemilosrdno bačeni publici u lice da nije mogla ostati ravnodušna, unatoč smijehu kao reakciji na dosjetke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zastrašujuće aktualno

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Bertolt Brecht, Kurt Weill, Opera za tri groša, red. Željko Vukmirica, dir. Mladen Tutavac

    Dirigent Mladen Tutavac ostvario je kvalitetnu suradnju sa svim glavnim solistima, a i zbor otpjevao uigrano. Pred glumce koji su morali pjevati i pjevače koji su glumili Weil je stavio kompleksan zadatak i u tehničkom i u interpretacijskom smislu. Ipak, prevladavale su one kvalitete kod solista već po tome jesu li pjevači ili glumci
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slijepo oko

    Scena Gorica, Velika Gorica: Euripid / Goran Ferčec, Kiklop, red. Ivica Buljan

    Piše: Olga Vujović
    Redatelj Ivica Buljan okupio je žestoke glazbenike Leta 3, momke koji su prošli na ljetnoj audiciji i nekoliko glumaca; izvježbao ih da djeluju nemarno i divlje, opsceno i provokativno; natjerao puk da nestrpljivo očekuje predstavu i žučno je komentira te napravio predstavu o kojoj svatko nešto želi reći, mudri mudruju a veseli se raduju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Adaptacija promašena, lokalizacija još i više

    Gradsko kazalište mladih Split: Donald Churchill, Pitur, red. Stojan Matavulj

    Piše: Viktoria Franić Tomić
    Blijedi tekst prije četvrt stoljeća valjda uspješne britanske bulevarske komedije teško da može imati veze s hrvatskom stvarnošću. Nekoliko dijalektalnih nespretnosti koje su glumci očito bez redateljeve sugestije sami prosipali izvedbom kako im se sviđalo i kad bi se koncentrirali, ne govore o građanskom Splitu baš ništa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nesporazum povoda i svrhe

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Jean Anouilh, Ženski turbo pop bend, red. Sulejman Kupusović

    Piše: Davor Mojaš
    Inauguralna predstava nove sezone dubrovačkog kazališta ciljano je okrenuta publici. Odabrana i pripremana pa onda i igrana u nakani da bude često i dugo na repertoaru, da se svidi publici i prizove je u teatar, pa će se njena kvaliteta i njeni razlozi moći potirati ili opravdavati pa i provjeravati brojem izvedbi i odazivima u gledalištu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Torta na početku i kraju

    Pogled unatrag: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Aristofan, Lizistrata, red. Róbert Alföldi

    Piše: Tatjana Sandalj
    Alföldi u čitanju klasika poseže za ključem groteske, ali prividno zadaje tek blagu pljusku Malograđaninu. Zapravo, njegovom Veličanstvu podilazi izazivajući smijeh, a krajnji rezultat je lascivna pučka komedija s natruhama političke pozadine. Dobar su posao odradili glumci, u žestikom ritmu tijekom predstave bez praznoga hoda
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oluja bez strasti

    Kazalište Ulysses, Mali Brijun: William Shakespeare, Oluja, red. Lenka Udovički

    Piše: Olga Vujović
    Brijunski kazališni Šerbedžija nije bio čarobnjak Prospero, niti vojvoda, niti gospodar prostora i otočkih sila. Bio je to čovjek koji se zatekao usred kazališnog komada pa je, poput istinskog profesionalca, odigrao zadane teme. A šteta, jer se radi o dobrom glumcu i slojevitom liku. Utrošeno je u predstavu vremena, truda i novca, ali nedostaje strasti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potez s predumišljajem

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Ray Cooney, Kidaj od svoje žene, red. Sulejman Kupusović

    Piše: Davor Mojaš
    Redatelj Sulejman Kupusović dovoljno vješto, ritmički brzo i precizno gradi vodviljske situacijske i zaigranosti Conneyjevog lakog komada provocirajući i potičući tako glumačku energiju raspoloženog ansambla dubrovačkog kazališta koji ostvaruje lako gledljivu, konciznu i, u svom žanru, doslovnu i nepretencioznu predstavu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Elegija vrhu zalutale duše

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Janko Polić Kamov – Lary Zappia, Da je proklet Kam, red. Larry Zappia

    Piše: Tatjana Sandalj
    Od čega su satkana sjećanja, od ljudi onakvih kakvi su zaista bili ili od onoga što smo željeli da budu za nas? Stoljeće Kamovljeve odsutnosti, stoljeće u kojem je prešućivan, dobilo je svoj omaž. Predstava Da je proklet Kam višeslojna je kao i Kamovljevo pismo. Raspletanje slojeva traži poznavanje literature i poziva i na ponovno gledanje i na ponovno čitanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspješnica kojoj se smiješi dug život

    Talijanska drama Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka: Miro Gavran, Tutto sulle donne (Sve o ženama), red. Neva Rošić

    Rosanna Bubola, Elvia Nacinovich i Elena Brumini u furioznom tempu stalnih promjena sjajno nose predstavu višekratno se besprijekorno transformirajući. Jezik predstave neobična je mješavina fiumanskog izričaja, primorske i istarske čakavštine, što scenskoj igri daje autentičnost, a u gledatelja produbljuje osjećaj umiješanosti u događaje kojima svjedoče ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krv, suze i znoj

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Jean Genet, Sluškinje, red. Damir Mađarić

    Piše: Alen Biskupović
    Genetova tamna i teška drama o ljudskoj patnji, krhkosti duše, prožeta do kraja emocionalno ogoljenim i slomljenim likovima, glumački je iznimno zahtjevna. Glumački ansambl u predstavu je uložio maksimum svojeg znanja, iskustva, ali i cijelog bića. Posebno valja izdvojiti glumački besprijekorno Maju Lučić u ulozi dominantne sestre Solange ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada šutnja nije zlato

    HKD Teatar, Rijeka: Dušan Spasojević, Metak za sve, red. Nemanja Ranković

    Piše: Tatjana Sandalj
    Tandem Spasojević – Ranković izrazito je društveno angažiran mada ih nije zanimala odgovornost političkih ili struktura vlasti koje dozvoljavaju, štoviše, potiču djelovanje narkomafije. U središtu je njihova interesa društvo, bezlična većina koja šutnjom, okretanjem glave na drugu stranu, dozvoljava i omogućava nasilje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Provjetreni apartmani

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Neil Simon, Apartman, red. Olivera Đorđević

    Piše: Ivan Trojan
    Darko Milas zereo je glumac, a njegov prgav, napregnut, preemotivan, gotovo zlostavljački glumački izričaj istodobno je smiren, staložen, gotovo sjetan i melankoličan. Sve se to pravodobno izmjenjuje tijekom uvodne scene Apartmana. Svakako jedna od najboljih Milasovih izvedbi na osječkoj pozornici. A Milasov antipod, tihi provokator, izvanredna je Ana Stanojević ...pročitajte cijeli tekst...
  • Makabrični krug usuda

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Jean Genet, Služavke, red. Georgij Paro

    Piše: Davor Mojaš
    Dubrovačke su Služavke predstava koja računa na glumice i to je najveća njena vrijednost i preporuka. Uz produkcijske evidentne i primjetne recesijske uvijete, nakon dugo vremena dubrovačka profesionalna kazališna kuća, dobila je napokon ozbiljno i promišljeno redateljski rađenu i glumački vrsno odigranu predstavu relevantnih dosega ...pročitajte cijeli tekst...
  • Traganje za životom

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Ingvar Even Ambjørnsen, Elling, red. Jasmin Novljaković

    Piše: Ana Gospić
    Predstava je neujednačena ritma, a izvedbeni potencijal glavnih likova nije do kraja predano realiziran. Čini se kako je tekst kao i ono što stoji u podtekstu pružao mogućnosti za realizaciju snažnije predstave. Riječ je o korektnoj, na trenutke i vrlo dobroj predstavi, te je zaista šteta što je propuštena prilika za stvaranje predstave dubljeg i trajnijeg dometa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izlet s predumišljajem

    Kazalište Marina Držića, Dubrovnik: Lutz Hubner, Pitanje časti, red. Maja Šimić

    Piše: Davor Mojaš
    Pitanja časti jednostavna je didaktički intonirana, uredna predstava usporena ritma jednako tako uredno redajućih, više prepričanih i manje odigranih, prizora bez impulzivnijih glumačkih iskoraka, vidljivijih suspregnutih energija i zatomljenih strasti – usprkos likovnim i scenografskim primjerenim pa i poticajnim povodima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hoću, ma neću!

    Gradsko kazalište Požega: Dominik Wieczorkowski-Rettinger, Psihoterapolitika, red. Jasmin Novljaković

    Piše: Alen Biskupović
    Potencijalno zanimljiv tekst s aluzijama na političku i gospodarsku krizu u zemlji te s ponekom erotičnom scenom, mogao je biti pravi hit na kazališnim daskama. Međutim, loša glumačka izvedba, nedorečenost i strah redatelja da odigra političke konotacije do kraja, dovele su do toga da cijela dramska radnja izgleda neodlučno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez milosti prema slabijima

    Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu: Borivoj Radaković, Breza, red. Želimir Mesarić

    Piše: Gordana Ostović
    Realizam, poetsko i neki groteskni humor koji izvire iz bešćutnosti stopili su se u Mesarićevoj režiji u skladnu cjelinu, prožetu nadnaravnom atmosferom u kojoj se miješaju religija i magija, u kojoj su likovi istodobno realni ali i simboli – Janica nevinosti, Joža Sveti krščanske dobrote i morala, a Marko Labudan sebičnog egoizma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na pola puta

    Ludens teatar, Koprivnica: Tena Štivičić, Nemreš pobjeć od nedjelje, red. Dario Harjaček

    Piše: Tomislav Kurelec
    Zbog neravnoteže u međusobnom odnosu protagonista, ova izvedba Nemreš pobjeć od nedjelje ostaje na pola puta, dokazujući talent Tene Štivičić, ali ne i zaokruženost ili posebnu vrijednost njezinog prvijenca, dok mnogi vrijedni i dopadljivi elementi izvedbe mogu zabaviti gledatelja, ali ipak nisu dovoljni da bi se cjelina predstave istaknula osobitim dometom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mračne vode

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Ted Whitehead, Brak iz Aleje kestenova, red. Robert Krajinović

    Piše: Alen Biskupović
    Brak iz Aleje kestenova dramaturški je zaokružena cjelina s vrlo dobrom glumačkom postavom te brzom i tečnom radnjom koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim. U nekih će izazvati salve smijeha, druge natjerati na razmišljanje, a kod trećih oboje. Ipak, kako god je doživjeli bit će to uzbudljiva kazališna večer ...pročitajte cijeli tekst...
  • Životni ciklus

    Gradsko kazalište Požega: David Mamet, Život u kazalištu, red. Svetlana Patafta (u koprodukciji s Umjetničkom organizacijom Mitropa, Zagreb)

    Piše: Alen Biskupović
    Tomislav Stojković, glumački je – jasnoćom izgovora, intonacijom rečenice i prenošenjem emocija – zasjenio mlađeg kolegu Borka Perića koji se tek dobro nosio s izazovima praćenja kolege. Život u kazalištu u Požegi zanimljiva je predstava s kvalitetnom glumačkom postavom koja će zasigurno privući pozornost različitih generacija gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zadarski memento

    Hrvatsko narodno kazalište Zadar: Vlaho Stulli, Stoše od Foše iliti Kate Kapuralica, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Dražen Ferenčina u režijskom je pogledu iskoristio predložak za uravnoteženu izvedbu ansambla u kojoj nije bilo velikih oscilacija među glumcima. BIla je to jedna od najboljih i najčišćih izvedbi zadarskog kazališta. Uz staromodni štih i naglašenu empatičnost prema prošlosti, izvedba predstavlja većinu članova ansambala u njihovom prirodnom fahu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dekadencija suvremenog društva

    Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, Oscar Wilde, Saloma, red. Damir Zlatar Frey

    Piše: Iva Rosanda Žigo
    Freyeva adaptacija Wildeove Salome izvanredan je, u hrvatskom teatru svakako rijedak primjer usklađenosti surovosti i ljepote prizora što igrajući po rubovima zbiljskoga te ističući žudnju osuđenu tek na beskonačno njuškanje – usmjerena prvenstveno oštroj kritici nemoralnosti naših osobnih, socioloških, političkih vrijednosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ponori ljudske duše

    Scena Zvonimir Rogoz Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu: Nina Mitrović, Familija u prahu, red. Samo M. Strelec

    Piše: Igor Tretinjak
    Jagoda Kralj Novak s lakoćom drži gledateljevu pozornost, brzim i dinamičnim jednosmjernim dijalozima i promjenama emocija. Bila je odlična u duhovitim replikama i vrlo uvjerljiva u dijalozima pomoću kojih je oživjela ne samo lik Juliške, nego i galeriju nevidljivih likova te cinizam i ironiju, glavno obilježje gubitnika zagledanih u flašu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Paralelni svjetovi ili poziv na maštanje

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Miro Gavran, Paralelni svjetovi, red Robert Raponja

    Piše: Ivan Trojan
    Koncentracija glumaca presudna je za uspjeh cjelokupne izvedbe. Sandra Lončarić Tankosić, Vjekoslav Janković i Aleksandar Bogdanović, unatoč dugim replikama i hirovitim izmjenjivanjima duševnih stanja, svojom pripremljenošću i  sigurnošću održavaju gledatelja neodlučenim i smetenim, primoravajući ga da se odluči tek kad se zastor spusti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opera naša suvremenica

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Okovani Galileo, red. Branko Brezovac, dir. Igor Vlajnić

    Piše: Matko Botić
    Okovani Galileo netipična je predstava radilica u Brezovčevom opusu koja osvaja potentnim istraživanjem odnosa umjetnosti i znanosti te zavodljivom igrom sa zakonitostima kazališnih vrsta. Složeni intertekstualni vez predstave osvijetlio je točke suvremenosti u Eshilovom i Brechtovom dramskom pismu te zorno pokazao kako opera nije tek puka retro razglednica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Didaktika i intrige

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Jean-Baptiste Poquelin Molière, Škola za žene, red. Andrzej Sadowski

    Piše: Mario Županović
    Glumačku postavu po kvaliteti i dosegu predvodi Frane Perišin u ulozi starog rogonje, izvrstan u minucioznim permutacijama emocija i posture tijela. Tjelesnost i prikrivena seksualna opsesija Perišina dobro su upareni s manijakalnošću i neurozom Anastasije Jankovske u ulozi mlade štićenice. Njihovi dueti vrhunci su cijele izvedbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dašak istinske svježine

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Lutz Hübner, Gretica str. 89, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Mario Županović
    Hübnerov tekst obiluje tek potencijalno humornim dijelovima i uspjeh je redatelja i glumaca što su vlastitim kreacijama većinom do suza nasmijali publiku. Tipičan postmodernistički eksperiment naslonjen na estetiku sampleova i montažu layera, Gretica str. 89 prikazuje skriveneh strane kazališnog procesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Apstinencija i glad

    Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vinkovci: Josip Cvenić, Seks i glad, red. Damir Mađarić (koprodukcija s Hrvatskim kazalištem u Pečuhu i Maticom hrvatskom Ogranak Osijek)

    Piše: Alen Biskupović
    Seks i glad, unatoč naslovu, ne pobuđuje skrivenu pohotu i ne tematizira uistinu problematiku spolnih odnosa i veza zrelijih bračnih parova nego upravo suprotno, motivira kazališnu publiku na apstinenciju od kazališta te odražava neutaživu glad institucije kazališta za kvalitetnim tekstovima i predstavama ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji