Kazalište za djecu

  • Crne misli i bijele vrane

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Karel Čapek, Skitnička bajka, red. Nana Šojlev

    Piše: Matko Botić
    Redateljica Nana Šojlev uz pomoć dramaturga Ronalda Panze mudro se odlučuje na suptilno teatraliziranje dramskih akcenata već upisanih u Čapekovu prozu, s posebnom pažnjom usmjerenom na nadrealni element bijelih vrana, koje poput anđeoskih čuvara bar u teatru bdiju nad slabima i nemoćnima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Srčana glumačka igra

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Astrid Lindgren, Pipi Duga Čarapa, red. Renata Carola Gatica

    Piše: Matko Botić
    Pipi Duga Čarapa uspjela je predstava koju će zasigurno rado gledati više generacija mlađih posjetitelja trešnjevačkog kazališta. Pipi je dokazala kako se rizik davanja prilike mlađim redateljima itekako isplati i dodatno afirmirala talentiranu Tena Jeić Gajski te pokazala da je Renata Carola Gatica redateljsko ime na koje se svakako treba računati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijeme i ostali

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Sunny Suninsky, Bilo jednom jedno vrijeme, red. Sunny Suninsky

    Piše: Olga Vujović
    Suninsky slaže raznorazne likove i pojmove, nastojeći djeci približiti pojam mjerenja vremena. Glumci su slijedili redateljeve upute, a on zna posložiti situacije tako da ansambl djeluje kao složna ekipa. Međutim, problem je pretjerana duljina, koja se postiže ponavljanjem i utvrđivanjem gradiva.  Da je kraće, bilo bi slađe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rječito neverbalan riječki Slavuj

    Gradsko kazalište lutaka Rijeka: Hans Christian Andersen, Slavuj, red. Lary Zappia

    Piše: Matko Botić
    Bljeskovi zaigranog i originalnog kazališnog pisma Laryja Zappije u riječkom lutkarskom kazalištu teatarski su događaj koji ne treba propustiti. Njegovo viđenje Slavuju razbarušena je scenska igra, neumjereno pretrpana raznorodnim znakovima, ali unatoč nekim problemima rječito prenosi Andersenove odlomke, bez ijedne izgovorene riječi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samo se srcem dobro vidi

    Kazalište Virovitica: Antonie de Saint Exupéry, Mali princ, red. Dražen Fernčina

    Piše: Olga Vujović
    Najugodnije je pisati o predstavi koja vam se svidjela, no to nije istinski lako – kako riječima objasniti onu čudesnu ugodu koja vas je obgrlila za vrijeme predstave, zbog koje ljubite redatelja i smješkate se glumcima? A upravo je takva predstava Mali princ, rađena prema kultnom kratkom romanu Antoniea de Saint Exupéryja u Kazalištu Virovitica
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pelenama

    Lutkarska scena Ivana Brlić Mažuranić, Zagreb: Zlatko Krilić, Jaje, red. Dražen Ferenčina

    Piše: Olga Vujović
    Redatelj Dražen Ferenčina odveć je opušten u režijskim zahvatima, posebice u radu s glumcima, ovaj put animatorima. Ako kažem da je Željko Šestić znatno bolji od ostalih (on je istinski sjajan), onda je mudrima jasno kakvi su ostali. No, svakako je dobro imati jedno svježe jaje opet na kazališnoj sceni, a šarm lutaka nadoknađuje mrmljanje namćora
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tekst kao uteg mašti

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Andri Beyeler, Krava Ružica, red. Ivica Šimić

    Piše: Igor Tretinjak
    Krava Ružica polovično je uspjela predstava za najmanje koja nekim odličnim scenskim rješenjima više nasmijava roditelje nego djecu, dok će preopterećenost tekstom zadati muke malim gledateljima. Glumice su solidne, ali nedovoljno usmjerene gledateljima s kojima bi morale imati znatno prisniji kontakt u takvom tipu predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kraljica marioneta

    42. PIF, međunarodni festival kazališta lutaka, Zagreb, 29. kolovoza – 4. rujna 2009.

    Piše: Igor Tretinjak
    Ovogodišnji PIF s dvije odlične predstave, nekoliko vrlo solidnih te par slabih predstava pomalo je iznevjerio visoka očekivanja. Viđeno na PIF-u potvrđuje kako je odmjeren i diskretan pokret lutke znatno izražajniji i rječitiji od pretjeranog er lutka, kao izvedbena metafora traži pokrete-sugestije koji se prepuštaju nadogradnji svakog gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Panama s mirisom banana

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Janosch, Oh, kako je lijepa Panama, red. Marius Schiener

    Piše: Igor Tretinjak
    Slavko Sobin u ulozi Medvjeda vrlo je šarmantan, tjelesno razigran, glasovno jasan, a njegova glumačka toplina, nužna za ulogu koju tumači, dopire do publike. Redatelj Marius Schiener jednostavno i razumljivo, pazeći na dob ciljane publike, pripovijeda priču kroz predstavu uz dovoljno razigranosti i zabavnih dijelova koji osvajaju mališane
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pričam ti priču

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Waldemar Bonsels, Pčelica Maja, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Igor Tretinjak
    Maji Posavec u ulozi pčelice Maje korektna je u pjevačkim dijelovima ali joj nedostaje glumačkog šarma i igrom ne uspijeva osvojiti mlađahnu publiku nego joj scene preuzimaju prateći likovi. Nastup Natalija Đorđević u minijaturi vilin-konjice Estelle pripada u glumački najbolje trenutke predstave, a onaj Drage Utješanovića kao balegara Romea u najduhovitije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Turobni nastanak svjetla

    Zagrebačko kazalište lutaka: Ana Tonković Dolenčić, Svarožić, red. Krešimir Dolenčić

    Piše: Igor Tretinjak
    Redatelj Krešimir Dolenčić preobilan tekst postavio je na scenu podržavši ga obilnošću pokreta, zvukova i paralelnih radnji, no u cjelini Svarožić je glumački i lutkarski troma predstava uz tek pokoji bljesak. Nedostaje joj vedrine i komike, a posebice pravog lutkarstva u kojem je lutka glavna zvijezda
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bučna kritika stanja društva

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Ferenc Molnár, Dječaci Pavlove ulice, red. Aida Bukvić

    Piše: Igor Tretinjak
    Režija Aide Bukvić vrlo je dinamična, za glumce tjelesno zahtjevna, s nekoliko vrlo efektnih i poetičnih dramaturški opravdanih scena. Uprkos zamjerkama oko završne scene i pojedinih interpretacija, Dječaci Pavlove ulice su vrlo dobra predstava za mlade koja sa scene glasno izriče kritiku aktualnih događaja i stanja društva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sloga i repu čupa

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Mario Kovač, Povuci-potegni, red. Mario Kovač

    Piše: Igor Tretinjak
    Redatelj Mario Kovač uspjelo je pretočio Čudnovatu repu, pripovijetku o snazi sloge i ljubavi, u pametnu i zaigrana predstava Povuci-potegni koja se niti u jednom trenutku ne zaboravlja na malog gledatelja koji prepoznaje situacije, uživa u svakom trenutku razigranosti i scenske duhovitosti, čudi se poetičnosti i veseli konačnom uspjehu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čudnovate zgode čudnovatog Hlapića

    Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku: Ivana Brlić Mažuranić, Čudnovate zgode šegrta Hlapića, red. Ivan Leo Lemo

    Piše: Olga Vujović
    Ana Tonković Dolenčić mudro je dramatizirala tekst, tako da nema dvojbe tko je tko i što radi. Najbolji dio predstave jest koreografija Tamare Curić koja omogućuje vrlo precizno praćenje promjena. Sjajna je i duhovita scenografija Vesne Režić, dok je Mirjana Zagorec odlično osmislila kostime. Osječki Hlapić dinamična je i razumljiva predstava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Puno larme...

    Gradsko kazalište Žar ptica, Zagreb: Sanja Pilić, Sasvim sam popubertetio, red. Aida Bukvić

    Piše: Igor Tretinjak
    Glumački, predstava je prilično podbacila, posebice u auditivnom sloju. Kako bi bili dovoljno glasni neki glumci vidljivo se muče i gotovo viču što im onemogućava glasovni prijenos emocija. Pretjerivanje s uporabom  zagrebačke kajkavštine gura predstavu prema izvještačenosti. Ukratko, predstava koja može zadovoljiti, no nipošto oduševiti ciljanu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • O psima i ljudima

    Gradsko kazalište Trešnja, Zagreb: Dubravko Mihanović, Dinko Appelt, Svaki pas ima svoj dan, red. Dora Ruždjak Podolski

    Piše: Matko Botić
    Dubravko Mihanović stvara dobro skrojen i maštovit dramski predložak, bez praznih hodova i suvišne patetike. Svaki pas ima svoj dan režiran je znalački i sigurno, prema svim pravilima žanra. Glavnu ulogu psa Štruce Radovan Ruždjak igra precizno i smireno, bez prvoloptaških oponašanja životinjskih kretnji, sa sigurno izvedenim pjevačkim dionicama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Propuštena prilika

    Kazalište Mala scena, Zagreb: Silvija Šesto Stipančić, Vanda, red. Snježana Banović

    Piše: Igor Tretinjak
    Predstava traje pedesetak minuta koje sporo prolaze i nakon završetka ostavlja gledatelja ravnodušnim s osjećajem da je riječ o tek odrađenom poslu. Iva Visković u ulozi Vande ne uspijeva dočarati trinaestogodišnjakinju uhvaćenu u ralje puberteta. Redateljica nije uspjela gledatelja zainteresirati za predstavu. Šteta, jer je sama tema nudila mnogo više
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav spaja

    Dječje kazalište Dubrava, Zagreb: Italo Calvino / Ivor Martinić, Vitez od pola, red. Ivan Plazibat

    Piše: Igor Tretinjak
    Premda namijenjen djeci Vitez od pola prepun je odraslih aluzija i šala koje ne stoje na putu dječjem kutu gledanja. Duhovita je to i razigrana predstava puna maštovitih redateljskih rješenja. Dječje kazalište Dubrava i tom predstavom dokazuje kako vjetrovi kreativnosti pušu s gradskih i kazališnih margina ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji