Premijere u Zagrebu

  • Kad je život strašniji od mašte

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Conor McPherson, Brana, red. Mateja Koležnik

    Piše: Matko Botić
    Redateljica je napravila sjajan posao s pomno izabranom glumačkom ekipom u kojoj se izdvajaju Dražen Kühn i Ozren Grabarić, ali i ostali ne zaostaje mnogo. Izabirući pomalo atipičan scenografski okvir (kamp kućice kao ugostiteljski objekt), Mateja Koležnik usmjerava radnju s nepotrebnih ukrasa miljea na ogoljelu, potpuno univerzalnu priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetika pretjeranosti

    Kazalište na Pešćenici – KNAP, Zagreb: Saša Anočić, Niko i Ništ, red. Saša Anočić

    Piše: Igor Tretinjak
    Kao cjelina Niko i Ništ dramaturški je nepročišćen, predug i neujednačena ritma, no uronimo li među detalje otvorit će nam se pomaknut svijet prepun vrhunskih epizoda i redateljskih rješenja, odličnih glumačkih kreacija koje pršte energijom, komike koja izaziva valove smijeha i spontana pljeska publike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvojako propitivanje konvencija

    Zagrebačko kazalište mladih i La Comédie de Saint-Étienne: Grilles Granouillet, Polet, red. Jean-Claude Berutti, (koprodukcija Zagrebačko kazalište mladih, La Comédie de Saint-Étienne i Théâtre de la Place-Liége)

    Piše: Igor Tretinjak
    Ideja suradnje francuskog i hrvatskog kazališta bila je postaviti Polet s istom režijom, scenografijom, kostimografijom, ali različitim glumačkim postavama, te ih značenjski i kvalitativno suočiti. Zamisao je uspjela, te smo u razdoblju od nekoliko dana imali priliku vidjeti dvije bitno različite predstave, a opet tako nalik jednu drugoj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Penzioner i smušenost

    Scena Vidra Satiričkog kazališta Kerempuh, Zagreb: Nenad Stazić, Izumitelj, red. Boris Kovačević

    Piše: Olga Vujović
    Očekujući oštrije komentare na svakodnevicu gledatelj ostaje zatečen. No, ta se primjedba odnosi više na povremenu izvedbenu nesigurnost, negoli na opći dojam predstave. Usprkos izvedbenim manjkavostima, koje će igranjem vjerojatno nestati, možemo se samo veseliti da još uvijek netko pokušava približiti kazalište publici
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljiv komentar današnjice

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Horace McCoy/Ivica Boban, I konje ubijaju, zar ne?, red. Ivica Boban

    Piše: Igor Tretinjak
    Redateljica Ivica Boban pokušala je cjelovitost situacije prikazati preko intime pojedinca, ali u tomu nije u potpunosti uspjela. Ipak, zbog svoje suvremenosti, rasplesanosti i žive komunikacije s publikom (posebice u prvom dijelu) I konje ubijaju, zar ne? zanimljiva je predstava i aktualan komentar današnjice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Druga strana seksualnosti

    Teatar &TD, Zagreb: Elfride Jelinek, Pijanistica, red. Dario Harjaček (produkcija Teatar &TD i Kazališna družina Kufer)

    Piše: Igor Tretinjak
    Pijanistica je moderna, prepuna zanimljivih redateljskih rješenja i glumačkih preispitivanja. Dobra glumačka igra, visok ritam, redateljska razigranost, značenjska i izvedbena slojevitost čine je odličnim izborom za gledatelje koji kazalište još uvijek doživljavaju Talijinim hramom, a ne samo lakom zabavom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanimljivi amalgam visoke i niske kulture

    Teatar &TD, Zagreb: Renata Carola Gatica i Hana Veček, Argentina, red. Renata Carola Gatica i Hana Veček

    Piše: Matko Botić
    Inscenacija punokrvne nogometne priče na kazališnim daskama može stvoriti zanimljivi i očuđujući amalgam visoke i niske kulture, kao što je to uspjelo autorskom projektu Renate Carole Gatice i Hane Veček. Argentina daje preciznu dijagnozu bolesti društva kroz pitku i humornu priču o međuljudskim odnosima u svlačionici drugoligaškog nogometnog kluba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sumnja u sumnju

    Kazalište Planet Art, Zagreb: John Patrick Shanley, Sumnja, red. Marko Torjanac

    Piše: Igor Tretinjak
    Sumnja se od samog naslova do glumačkog naklona poigrava sumnjom, preispituje ju na sceni i van nje. Iako jasno progovara ideju drame, predstava ipak ne ispunjava sve potencijale predloška. Kao da je u plesu između ozbiljnosti i parodije, kolebajući se između potrebe da kritizira i želje da zabavi, redatelj otupio oštricu i kritičnost teksta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za ispunjavanje dokolice

    Epilog Teatar, Zagreb: Robert Thomas, Klopka, red. Jasmin Novljaković

    Redatelj Jasmin Novljaković odlučio se za konvencionalna, rekli bismo i mainstreamovska rješenja, pri čemu su ga slijedili i ostali članovi autorskog tima u kreiranju vizualno-auditivnog identiteta predstave. Potencijal cijele predstave stavljen je u službu pričanja priče, gdje je i došlo do njezinog rasipanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obračun s demonima rata

    Glumačka družina Histrion, Zagreb: Amir Bukvić, Djeca sa CNN-a, red. Aida Bukvić

    Piše: Igor Tretinjak
    Djeca sa CNN-a nedovoljno dosljedno idu prema trenutku razotkrivanja i preplitanja dvaju svjetova, naizgled daleka, ali u bolnoj nutrini jako bliska. Ipak, predstava, uz brojne dramaturške, redateljske i glumačke propuste, progovara o aktualnoj temi bolnih posljedica ratnih zbivanja te pokušava gledatelju približiti svijet čovjeka zatvorenog u vlastite patnje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Netko te promatra

    Kazalište TNT, Zagreb: Vlatka Vorkapić, Judith French, red. Vlatka Vorkapić (koprodukcija s Ars septima d.o.o)

    Piše: Igor Tretinjak
    Judith French autorice i redateljice Vlatke Vorkapić u cjelini je vrlo dobra predstava, s odličnim predloškom, izvedbeno dinamična, uz pokoju pogrešku, dramaturšku rascjepkanost, ali i pregršt odličnih sekvenci. Glavni teret predstave nose glumci te će o njima dobrim dijelom ovisiti uspjeh kod gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psećim lavežom protiv omamljujuće iluzije

    Montažstroj, Zagreb: Jasna Žmak, Borut Šeparović, Paul Auster, Timbuktu, red. Borut Šeparović

    Piše: Matko Botić
    Timbuktu je pravo osvježenje zagrebačke kazališne ponude usprkos prejako osjenčanim i neprecizno upućenim političkim žalcima, i kao takav ima svoje važno mjesto u korpusu suvremenih kazališnih propitivanja granica iluzije i zbilje. Glumački vrhunac predstave svakako je neodoljiva suigra Medvešeka i Vilija Matule, koji se pojavljuje u cameo ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gladan vuk i pojedena ovca

    Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb: Aleksandar Nikolajevič Ostrovski, Vuci i ovce, red. Paolo Magelli

    Vuci i ovce nose prepoznatljiv Magellijev redateljski potpis koji je, nažalost, ovdje rezultat ponajprije posezanja za vlastitim redateljskim postupcima koje smo već imali priliku vidjeti u njegovim drugim predstavama, pri čemu možemo isključiti namjeru o autoreferencijalnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dajte mi tekst

    Via negativa: Out, red. Bojan Jablanovec (producenti: Teatar &TD, Via negativa, Gledališče Glej)

    Piše: Igor Tretinjak
    Za razliku od nekih ranijih predstava iz istog ciklusa, ovaj put nije išla za skandalom, već je (dobrim dijelom) na vrlo dopadljiv i suptilan način, nerijetko preispitujući strpljivost gledatelja, progovarala oholost i preispitivala mogućnost komunikacije s gledateljima. U trenucima kad je ipak pokušala šokirati, predstava je značenjski padala i gušila se u doslovnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh kao lijek

    Teatar Gavran, Zagreb: Miro Gavran, Rogonje, red. Zoran Mužić

    Piše: Goran Ivanišević
    Redatelj Zoran Mužić bio je lake ruke i komičnim naglascima teksta podredio ritam predstave te ostavio popriličnu slobodu glumcima koji su se uglavnom uspješno nosili sa zahtjevima svojih uloga. Najuvjerljiviji je nastup Siniše Popovića koji kao bivši pomorac Kreše govori u svom zavičajnom, splitsko-dalmatinskom idiomu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pustolov pred poluotvorenim vratima

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Milan Begović, Pustolov pred vratima, red. Tomislav Pavković

    U namjeri da aktualizira i osvevremeni Pavković slike smješta u različita povijesna razdoblja, koristeći se prepoznatljivom simbolikom.  Uprkos povremenu gubljenju usredotočenosti, valja pohvaliti Pavkovićevu sposobnost da prilično ambiciozan koncept provede dosljedno i do kraja, održavajući snažan i ujednačen ritam predstave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Smijeh kao maska tjeskobe

    Zagrebačko kazalište mladih: Anica Tomić & Jelena Kovačić, Oprostite, mogu li Vam ispričati...?, red. Anica Tomić

    Piše: Matko Botić
    Oprostite, mogu li Vam ispričati...? kratka je studija suvremene klaustrofobične tjeskobe, koja se u predstavi manifestira jezivo nezaustavljivim smijehom. Riječ je o iskrenom i srčanom radu dvojca koji svojim autorskim rukopisom nudi dašak svježine, a najveći problem tekstualnog predloška su nedovoljno razrađeni monološki djelovi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pandurov halucinantni kolaž

    Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb: Kaligula, po motivima istoimene drame Alberta Camusa, red. Tomaž Pandur (produkcija: GDK Gavella, Zagreb, Pandur Theaters, Grad Teatar Budva, Kazalište Ulysses, Ohridsko leto i Mittelfest)

    Piše: Matko Botić
    U duhu Pandurove scenske prakse u kojoj se postdramska radnja prikazuje više kao energetika nego informacija, Kaligula je koncipiran kao halucinantan kolaž vizualno besprijekorno dizajniranih slika, u kojima glumački iskače Livio Badurina koji stvara iznijansiran lik čije se ludilo manifestira cjelovitom, temeljito prostudiranom kreacijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izvrsne glumačke kreacije

    Teatar &TD, Zagreb: Miroslav Krleža: U agoniji, red. Branko Brezovec

    Piše: Matko Botić
    Lenbach izvrsnog Zlatka Burića Kiće prati Krležinu didaskaliju o čovjeku koji je sam sebe već davno likvidirao, a predstavlja se kao rabijatna ali nemoćna muškarčina, životom slomljeni alkar koji stalno pogađa uništa. Križovca tumači Mislav Čavajda, glumačkom zrelošću neprispodobivom godinama i strogo kontroliranog pokreta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzaludan ljubavn(ičk)i trud

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Stefano Massini, Poslijednja noć Giacoma Casanove (ono što preostaje od moga dana), red. Mario Mattia Giorgetti

    Piše: Matko Botić
    Bačen unutar slabo postavljenog redateljskog koncepta i na sceni prepušten sam sebi, Ljubo Zečević borio se i izborio za dostojanstvenu proslavu vrijednog jubileja. Zečevićev ugodan i prirodan glas, neopterećen papirnatošću pojedinih monoloških blokova, osigurava uvjerljivu interpretaciju naslovnog lika, Casanove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oluja u čaši vode

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: William Shakespeare, Oluja, red. Ivica Kunčević

    Piše: Matko Botić
    Dramaturške intervencije Lade Martinac obilježene su koncepcijom koja se uzda isključivo u glumčevu imaginaciju i suigru, a svodeći magičnu bajku na konverzacijsku dramu koja je potpuno identično mogla biti postavljena i prije pedeset godina Ivica Kunčević sve karte stavlja na rad s glumcima i upravo u tome ima najmanje uspjeha
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji