Festivali, gostovanja i kazališta u inozemstvu
-
Držićeve predstave na Dubrovačkim ljetnim igrama
Piše: Tomislav M. Bonić
Na ovogodišnjoj dodjeli Nagrada hrvatskog glumišta Nagrada za izniman doprinos kazališnoj umjetnosti dodjeljena je Dubrovačkim ljetnim igrama za obilježavanje petstote obljetnice rođenja Marina Držića. Posjetitelji su mogli vidjeti četiri Dunda Maroja, tri Skupa, Grižulu... Tim povodom objavljujemo kritike Držićevih predstava s ovogodišnjih Igara ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dubrovačke ljetne igre: Petar Zoranić / Marin Držić, Glasi iz planina, red. Rene Medvešek (produkcija: Dubrovačke ljetne igre, Zagrebačko kazalište mladih, Akademija dramske umjetnosti Zagreb)
Piše: Tomislav M. Bonić
Treba istaknuti izvanrednu Jadranku Đokić kao Tirenu, govorom i pojavom izuzetnog Zorana Pribičevića kao Zoranića te studente zagrebačke ADU čija je mladenačka razigranost dobila još na snazi sjajnom etno glazbom Mojmira Novakovića. Spoj Zoranića i Držića, nakon više od petsto godina, rezultirao je predstavom visokih kazališnih dosega ...pročitajte cijeli tekst...
-
3. međunarodni kazališni festival Bárka, Budimpešta: Kazališni izazovi, 4 – 11. studenoga 2008.
Piše: Ivan Ćurković
U red zvjezdanih gostovanja na Festivalu svakako ide nova hit-predstava Novog kazališta iz Rige u režiji Alvisa Hermanisa, Zvukovi tišine (Koncert Simona & Garfunkela u Rigi 1968. koji se nikada nije održao). Predstava je neverbalna i bavi se mladim ljudima koji iza željezne zavjese odrastaju na sa zapada prokrijumčarenim idealima djece cvijeća
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Kazalište Vígszínház, Budimpešta, Mađarska: Ples kroz vrijeme, red. László Marton (u HNK u Zagrebu)
Piše: Igor Tretinjak
Uprkos nekim zamjerkama Plesom kroz vrijeme oduševila je zagrebačku publiku. Odlikuju je razigranost, visoka profesionalnost i uigranost ansambla, ali i univerzalan način govora – plesni pokret. Odmaknuta od jezika kao prostorno i vremenski jasno označenog načina komunikacije, predstava je ukazala na stalnost političkih i društvenih mijena
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Srpsko narodno pozorište, Novi Sad, Milena Marković, Brod za lutke, red. Ana Tomović (u HNK Ivana pl. Zajca Rijeka)
Piše: Iva Rosanda Žigo
Stvarajući sliku šovinističkoga muškoga svijeta, progovorivši i o alkoholizmu te obiteljskoj patologiji, redateljica Ana Tomović svu snagu scenske izražajnosti usmjerava isključivo na ženu-čudakinju zaglavljujući pritom ostatak glumačke igre negdje između deklamacije, recitacije i jeftine patetike
...pročitajte cijeli tekst...
-
Cankarjev dom, Ljubljana: William Shakespeare, Oluja, red. Vito Taufer
Najuspjeliji međuodnosi su među malim ljudima kada se nađu u čudnovatim uvjetima, dok su velike scene u kojima se raspravlja o svim onim ozbiljnim stvarima zbog kojih je Shakespeare vjerojatno i napisao to djelo, prilično mlake. Dojam mlakosti i neiskorištenosti potencijala koje za vizualni doživljaj pruža Oluja, ostavlja gledatelje pomalo razočaranim ...pročitajte cijeli tekst...
-
6. festival svjetskog kazališta, Zagreb: Jószef Katona Színház, Budimpešta, Mađarska, Anton Pavlovič Čehov, Ivanov, red. Tamás Ascher
Piše: Matko Botić
Ascherov Ivanov na jednako bi se uvjerljiv i dirljiv način odigravao u bilo kojem vremenu, a način glumačke igre čini ga suvremenim i bliskim današnjim gledateljima. Riječ je o punokrvnoj glumačkoj predstavi koja uvjerljivo prikazuje drugu stranu raspona suvremenih mogućnosti inscenacije Čehovljeva dramskog pisma
...pročitajte cijeli tekst...
-
6. festival svjetskog kazališta, Zagreb: Schaubühne am Lehniner-Platz, Berlin, Njemačka; William Shakespeare, Hamlet, red. Thomas Ostermeier
Piše: Matko Botić
Hamlet Thomasa Ostermeiera zasigurno je najzanimljivija inscenacija te Shakespearove tragedije viđena u Hrvatskoj u zadnje vrijeme. Ostermeier je točno prepoznao sve važne spone između te krvave sage i vremena u kojem živi, stvarajući životnu, duhovitu i iznimno vještu režiranu predstavu koja u svakom trenutku postavlja prava pitanja ...pročitajte cijeli tekst...
-
6. festival svjetskog kazališta, Zagreb: Teatrul National Radu Stanca, Sibiu, Rumunjska; Samuel Beckett, U očekivanju Godota, red. Silviu Purcărete
Piše: Matko Botić
Purcăreteov je redateljski rad nenametljiv, ali studiozan, i puno nade polaže u vrhunske glumačke interpretacije. Vladimir i Estragon vizualno su zamišljeni kao svojevrsna inkarnacija Stanlija i Olija, a njihova međuigra temelj je koji nosi predstavu. Beckettovim sumornim meditacijama nažalost još uvijek nisu potrebna radikalnija osuvremenjivanja
...pročitajte cijeli tekst...
-
6. festival svjetskog kazališta, Zagreb: Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz, Berlin, Anton Pavlovič Čehov, Ivanov, red. Dimitar Gočev
Piše: Matko Botić
Ivanova tumači Samuel Finzi, čija je kreacija jedna od najvećih kvaliteta predstave. Gočevljev Ivanov vizualno je iznmno atraktivan zbog zadivljujuće maglene scenografije te hibridnih i duhovitih kostima, ali svojim unutarnjom strukturom podsjećana kvalitativan nesrazmjer između redateljske koncepcije i glumačkih kreacija
...pročitajte cijeli tekst...
-
Splitsko ljeto: Maksim Gorki, Na ljetovanju, redatelj Janusz Kica
Likovi i atmosfera uvelike su na tragu Čehova, no ono što Gorki ne uspijeva uspostaviti sama je drama, čija se insuficijentnost osjeća u više trenutaka izvedbe. Taj nedostatak nije uspio nadoknaditi niti vrlo dobar ansambl, niti precizna, do detalja razrađena Kicina režija, niti pak promišljeni i suptilni dramaturški zahvati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zadar snova 08
Piše: Mario Županović
Kanadski su lutkari South Miller i Jacob Brindamour zabavili prolaznike na Kalelargi i na trgu Sv. Stošije. Ulična lutkarska predstava Le Bizzarium u produkciji Les Sages Fous iz Quebeca smještena je na mobilnom brodu iz kojeg lutkari (obučeni u ronilačka odijela) iznose razna morska bića i simuliraju razne dubinske situacije. Bizzarium počinje i završava u pokretu, te je izazvao oduševljenje pretežno turista i djece u središtu Zadra ...pročitajte cijeli tekst...
-
Riječke ljetne noći 2008, drugi dio: August Strindberg Gospođica Julija, red. Damir Zlatar Frey
Piše: Iva Rosanda Žigo
Snažan emocionalni naboj s početka prve scene koju su izvanredno odigrali Tanja Smoje i Jasmin Mekić predstavlja osnovu redateljske zaokupljenosti – mentalno, nježno i ekspresivno, glumački snažno. Takvo promišljanje Strindberga zahtjeva specifičan odnos spram teksta koji je dramaturški odmjereno i u potpunosti vješto reduciran
...pročitajte cijeli tekst...
-
Riječke ljetne noći 2008.
Piše: Iva Rosanda Žigo
Dramski dio Festivala prepoznatljiv je po zanimljivu izboru redatelja koji su prošlih godina svojim specifičnim izričajem stvorili prave ljetne uspješnice. Karakteristika su dramskoga programa suvremeni scenski izričaj i čitanjima koja redateljski diskurs uspješno povezuju sa specifičnim ambijentom u kojem stvaraju
...pročitajte cijeli tekst...
-
32. dani satire, Zagreb: Narodno pozorište Sarajevo, Nikolaj Robertovič Erdman, Samoubojica, red. Eduard Miler
Piše: Matko Botić
Eduard Miler stvara pomalo staromodnu, ali uvjerljivu scensku igru, temeljenu na vješto izrađenim glumačkim kreacijama na granici groteske. Glumački je najuvjerljiviji Aleksandar Seksan, gradeći u ulozi Semjona Semjonoviča životnu i dirljivu studiju čovjeka bez svojstava, kojeg kruljenje vlastita želuca uzbuđuje puno više od ispraznih parola
...pročitajte cijeli tekst...
-
32. dani satire, Zagreb: Mambo Italiano Roberta Raponje i Tartuffe Egona Savina
Piše: Matko Botić
Tartuffe plijeni i sjajno obavljenim glumačkim poslom. Boris Isaković je briljantan Orgon, gotovo dječje zagledan u svoga štićenika, podjednako uvjerljiv u jalovom vježbanju strogoće s ukućanima i u fanatičnom izigravanju budale pred Tartuffeom. Dragan Mićanović u naslovnoj ulozi osmislio je autentičnu studiju perfidnog zločinca
...pročitajte cijeli tekst...
-
15. međunarodni festival malih scena, Rijeka – Inozemna gostovanja (2. dio)
Piše: Matko Botić
Ovogodišnje izdanje festivala pokazalo je estetski i kvalitativni nesrazmjer između predstava u regiji i onih koje dolaze iz zapadnih zemalja. Vrhunci festivala tako su nedvojbeno bili Dočolomanskijeva Čekaonica, Delbonova Ova divlja tama i Jarzynina Medeja, što je žiri festivala tek djelomično nagradio
...pročitajte cijeli tekst...
-
15. međunarodni festival malih scena, Rijeka – Inozemna gostovanja (1. dio)
Piše: Matko Botić
Ovogodišnje jubilarno, petnaesto izdanje Međunarodnog festivala malih scena u Rijeci omeđeno je pojmovima pijanstva i sna. Festival je otvorila brijunska Pijana noć 1918., zatvorit će ga zagrebački San Ivanjske noći, a između tih dviju oprečnih točaka rasprostrla se u osam festivalskih dana široka lepeza živih teatarskih organizama
...pročitajte cijeli tekst...