Zabava za najmlađe

Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo

  • Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo

    Brojnim različitim interpretacijama poznate bajke Crvenkapica odlučilo se pridružiti i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci koje je ove sezone u HKD-u na Sušaku premijerno izvelo predstavu za djecu i obitelj Čuvaj se vuka ili Crvenkapica. Redatelj Giorgio Amodeo radnju nije smjestio u šumu, nego je u središte zbivanja postavio obiteljsku kuću i odnos između oca i njegove kćeri. Upravo su njih dvoje i jedini likovi u predstavi, a uloge tumače Denis Brižić i Nika Ivančić.

    Radnja počinje očevim dolaskom kući. Odmah saznajemo da je otac pomalo nespretan, umoran i donekle frustriran svojim prezauzetim životom. Upoznajemo i njegovu zaigranu djevojčicu koja je puna volje za životom, zaigrana, nestašna, baš onakva kakva je i većina djece. Djevojčica je i malo neposlušna (u oko odmah upada detalj skrivanja bilježnice) pa tako bježi po kući umornom ocu koji pokušava saznati kako joj je bilo u školi, kako je provela dan i kako se uopće osjeća. Kada napokon odluči doći do oca, ne želi razgovarati o školi (štoviše vidno laže o tome kako je provela dan) te ga počinje nagovarati da se igraju Crvenkapice i vuka, a iako je otac uzaludno moli da ga ostavi samo par minuta da odmori, djevojčica ne posustaje u svojemu naumu te konačno i nagovara oca da se počnu igrati. Time se daje okvir priči, a zatim počinje njihovo igranje koje zapravo čini i okosnicu ove predstave.
    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo
    Djevojčica inzistira na tome da ona bude Crvenkapica, a otac vuk pa se uloge, uz malo natezanja, tako i dijele. Njih dvoje kroz igranje uloga zapravo pričaju svima poznatu bajku o Crvenkapici, a pritom, slično tekstu koji se nalazi u didaskalijama u pisanome tekstu, raspravljaju zašto baš sad moraju nešto učiniti, zašto baš oni, kako to moraju izvesti i slično. U igri prolazi većina 45-minutne predstave, a kada se igra privede kraju radnja se ponovno nadovezuje na sam početak čime se predstava efektno zaokružuje. Otac i kćer uz puno su međusobnog razumijevanja, truda i volje (doduše više s očeve strane) uspjeli pronaći zajednički jezik i naći se na istoj valnoj duljini. Potvrđuje to i djevojčica koja na kraju priznaje ocu da je dobila jedan iz matematike (zato je sakrila bilježnicu na početku), na što joj otac, bez ljutnje i vike, odgovara kako će se drugi put više potruditi i ispraviti ocjenu. Time se ocrtava i temeljna ideja predstave, a to je da se svaki odnos, a pogotovo onaj na relaciji roditelj - dijete, gradi uz puno uvažavanja, tolerancije, truda i ljubavi. Naglašava se i važnost povjerenja i iskrenosti, ali i provođenja kvalitetnog vremena zajedno tijekom kojem dijete neće tipkati po jednom, a roditelj po drugom tabletu.
    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo
    Denis Brižić i Nika Ivančić svoje uloge tumače korektno. Nika Ivančić u ulozi djevojčice često preglumljuje, poskakuje, koristi pojačanu mimiku i gestikulaciju, a sve u službi jasnog portretiranja lika zaigrane curice. Slično je i s Brižićem čiji su pokreti uglavnom nezgrapni, a rečenice često izgovorene na pola daha, uz teške uzdahe i zastajkivanja. Upravo sve to kod onih najmlađih i izaziva najviše smijeha pa je stoga nedvojbeno da je glumački dvojac obavio dobar posao. Zanimljivo je i multifunkcionalno korištena scenografija Aleksandre Ane Buković koja uz malo razmještanja i puno mašte dnevni boravak pretvara u šumu, pa bakinu kuća, a onda ponovno običan dnevni boravak u kojemu svakodnevno borave otac i njegova djevojčica.

    Čuvaj se vuka ili Crvenkapica prvenstveno je predstava za one najmlađe i njihove obitelji. Koncepcija i šale prilagođene su djeci vrtićke dobi, a ni djeci nižih razreda osnovne škole ne bi trebalo biti dosadno gledati zgode i nezgode oca i djevojčice. Onim starijima predstava vjerojatno neće biti previše zanimljiva, a većina će im se karikiranih situacija činiti besmislenim i nezanimljivim. Čuvaj se vuka ili Crvenkapica odlična je zabava za najmlađe, ali u kontekstu ostalih dječjih predstava izvedenih u HNK Ivana pl. Zajca nije značajnije ostvarenje.

    © Anja Nežić, KAZALIŠTE.hr, 6. veljače 2017.
    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo, Čuvaj se vuka ili Crvenkapica, red. Giorgio Amodeo
    Jacob i Wilhelm Grimm – Giorgo Amodeo
    Čuvaj se vuka ili Crvenkapica
    redatelj Giorgio Amodeo
    premijera 10. prosinca 2016.
    adaptacija i dramaturgija Giorgo Amodeo, suradnica na adaptaciji Nataša Antulov, skladatelj Aleksandar Valenčić, scenografkinja Aleksandra Ana Buković, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovanje svjetla Ivan Bauk, asistent redatelja Edo Kalebić,  inspicijentica Ana Vidučić
    izvode: Denis Brižić (On), Nika Ivančić (Ona)

kritike i eseji