Mjuzikl

  • Polet ansambla

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Catherine Johnson, Mamma Mia!, red. Igor Barberić, dir. Dinko Appelt

    Renata Sabljak je kao Donna impresionirala je vokalnom interpretacijom svake od mnogih svojih pjesama, osobito zadivivši u dramski ključnoj Jači uzme sve (Winner Takes It All). Odlične su, u svakom pogledu i Danijela Pintarić i Elena Brumini kao komično postavljene tumačiteljice Donninih najboljih prijateljica Tanye i Rosie
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raspjevano i zabavno

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Benny Andersson, Björn Ulvaeus, Catherine Johnson, Mamma Mia!, red. Igor Barberić, dir. Dinko Appelt

    Piše: Zvjezdana Balić
    Mjuzikl Mamma mia! predvođen redateljem i koreografom Igorom Barberićem, zasigurno će još dugo puniti dvorane, kazališta i ostale prostore. Odlična adaptacija na hrvatski jezik koja ne umanjuje kvalitetu originala, dobro uigran i raspjevan ansambl te humorističnost zasigurno su njegovi aduti. A upravo je to ono što je trebalo kazališnoj sceni u Hrvatskoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Djeva i trubadur

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Studio Kubus, Zagreb, Plesna udruga RI Dance, Rijeka: Andrea Kopri Lončarić i Dean Kopri, Legenda Ružice grada, red. Robert Bošković

    Piše: Ana Fazekaš
    Najvrjedniji dio predstave su sami izvođači koji, bez obzira na opseg i prirodu uloge, savršeno koncentrirano sudjeluju u masovnim prizorima ni na trenutak ne izlazeći iz fikcije. U svakom trenutku svi na sceni prisutni likovi reagiraju na središnju situaciju prizora, u međusobnoj su interakciji te tako stvaraju vrlo živu i dinamičnu atmosferu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oživljena bajka

    Aplauz Teatar, Zagreb: Lana Blaće i Marko Juraga, Orašar, red. Marko Juraga

    Piše: Ana Fazekaš
    Kako je riječ o malom i mladom kazalištu, ova je predstava impresivan pothvat. Najljepši i najdirljiviji aspekt predstave snažan je dojam da mnoštvo izvođača posve iskreno uživa u svome djelu, njihova suigra u kojoj nema velikih i malih uloga te su svi u svakom trenutku zaista prisutni i igraju svoje uloge s ljubavlju. Divna destinacija za obiteljsku šetnju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Istraživanje ženskih identiteta

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Zagreb: Bonnie Greer, Ella i Marilyn, red. Nina Kleflin

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava je zabavna i vizualno atraktivna, a šarm i iskrena izražajnost pri svakoj pojedinoj pjevačkoj izvedbi podjednako Zdenke Kovačiček i Vande Winter te njihova neobična sinergija uglavnom uspijevaju nadoknaditi manjkavosti teksta. Režija Nine Kleflin je koherentna, nudi pregled najpoznatijih trenutaka karijera obiju zvijezda ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskrena energija neprofesionalaca

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Zagreb: Daniele Ricci, Uskrsli, red. Robert Bošković, Marko Cindrić

    Piše: Ana Fazekaš
    Predstava ne dostiže osobito visoku umjetničku vrijednost, no prije svega je nepretenciozna i zabavna gledana kao više amaterski nego profesionalni uradak, što valja imati na umu pri odlasku na ovaj mjuzikl u Komediju. Najveća kvaliteta predstave svakako je osjetna ljubav s kojom je rađena i iskrena energija neprofesionalnih izvođača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Grofičin usud

    CD mjuzikl: Ivica Krajač – Zlatko Tanodi, Crna kraljica, Croatia Records, 2012.

    Piše: Irena Paulus
    Zvučnost CD-a može iznenaditi, ali to je zvuk koji nosi novi pristup glazbenoj sceni i na koji bi se i danas, u vrijeme krize, trebali početi navikavati. Osim toga, prenijeti složenu priču o obitelji Celjskih u glazbu (a i na scenu) nije bilo nimalo jednostavno. No dovitljivim autorima ništa nije moglo prepriječiti put, pa je njihova kreacija prepuna snažnih energetskih silnica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Legenda i suvremenost

    CD mjuzikl: Ivica Krajač – Karlo Metikoš – Miljenko Prohaska, Grička vještica, Croatia Records, 2012.

    Piše: Irena Paulus
    Gričku vješticu je 1979. izveo ansambl  Komedije, a ugođaj djela prenesen je vrlo temeljito ovom snimkom. Radi se o nizu brojeva koji od samog početka tjeraju predstavu u smjeru brze dramaturgije. Glazba je izuzetno dramatična, a tekst dovitljiv i, sa umecima na latinskom jeziku, blizak povijesti ali i prepun asocijacija na suvremenost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zakletva maču

    CD mjuzikl: Ivica Krajač – Karlo Metikoš – Miljenko Prohaska, Gubec-beg, Croatia Records, 2012.

    Piše: Irena Paulus
    Napokon potpun, sa svom građom koja je snimljena 1975. godine (šteta što Gubec-beg tada nije snimljen u cijelosti), CD donosi podsjetnik na neke posebne trenutke iz Lisinskog, a među kojima su legendarne izvedbe Krajač-Metikoševih pjesama kao što su Janino ludilo, Ave Maria, Legenda o Dori Arlanovoj, U Tahyjevom zamku, Pijanci i drugih
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nastanak i nestanak jedne ljubavi

    Akademija dramske umjetnosti, Zagreb: Jason Robert Brown, Prošlih pet godina, red. Lea Anastazija Flegar, dir. Davor Kelić

    Piše: Zvjezdana Balić
    Tihana Lazović pokazala se kao glumica koja zahvaljujući svestranosti već sad može puno ponuditi. Adrian Pezdirc još se jednom dokazao kao glumac koji se ne boji dominirati scenom te kao umjetnik koji će eventualne nedostatke svoje izvedbe gotovo neprimjetno prikriti svojim prednostima – samouvjerenošću, šarmom i humorom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rasplesano-raspjevana legenda

    B Glad Produkcija, Zagreb: Ladislav Prežigalo – Darko Hajsek – Igor Weidlich, Crna kuća – mjuzikl u boji, red. Igor Barberić, dir. Seth Weinstein

    Piše: Irena Paulus
    Jedna od najuspjelijih glumačko-pjevačko-plesnih izvedbi bila je ona Damira Kedže u ulozi biskupa Hudija. Njegov je lik zapravo jedini vođen zdravim razumom ambicije i pohlepe, a da nije njegova čvrsta i odlučna nastupa mjuzikl je mogao lako kolabirati na stranu pretjeranog inzistiranja na smijehu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrsne pjevačke izvedbe

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Ivica Krajač – Karlo Metikoš – Miljenko Prohaska, Gubec-beg, dir. Veseljko Barešić, red. Vlado Štefančić

    Piše: Irena Paulus
    Đani Stipaničev u ulozi Matije Gupca bio je čvrst, postojan, odlučan i nepokolebiv – ne samo kao Matija Gubec, nego i kao pjevač čija uloga nosi težinu legende. Uspio je povezati i ikonu i čovjeka od krvi i mesa koji je poveo bunu i čije se riječi i pamte i nose. Sasvim drugačiji od Branka Blaćea, ali opet sasvim svoj i dostojan uloge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad igra prestane

    Zagrebačko gradsko kazalište komedija: Joe Masteroff / Fred Ebb / John Kander, Cabaret, red. Dora Ruždjak Podolski, dir. Dinko Appelt

    Piše: Irena Paulus
    Dražen Čuček kao Majstor ceremonije od početka do kraja predstave bio je fascinantan: eskcentričan, grub, nježan, plesno razigran, pjevački savršen. Cabaret je predstava koju treba pogledati i koja će velikim dijelom zadovoljiti očekivanja, no ne drži pozornost gledatelja jednakim intenzitetom cijelo vrijeme
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarazna energija

    B Glad produkcija, Zagreb: Tom Snow – Dean Pitchford, Footloose, red. Igor Barberić – prvi rođendan

    Piše: Irena Paulus
    U plesu iznimno dinamična Mateja Majerle s nevjerojatno snažnim glasom tople boje i velikog opsega bila je oslonac cijelog mjuzikla. S druge strane, svijetao glas Nikole Milata i siguran, za nijansu tamniji Matejin glas tako su se odlično slagali u duetima da je njihov duet u drugome dijelu ostavio bez daha i podigao publiku na noge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snaga i moć žena

    Zagrebačko gradsko kazalište Komedija: Veseljko Barešić, Opasne veze. dir. Veseljko Barešić, red. Aida Bukvić, premijera 18. studenoga 2011.

    Piše: Irena Paulus
    Pričom je dominirala Mila Elegović koja je zlu ćud markize de Merteuil znala odrješito i jasno prenijeti gledateljima. Uz nju dobra je bila i Vanda Winter u ulozi predsjednikovice de Tourvel. Čini se da su Elegović i Winter dale uloge koje predstavljaju dvije strane istoga novčića, no koje su toliko suprotne i različite da ih je gotovo nemoguće uspoređivati...pročitajte cijeli tekst...
  • Urnebesni povratak kući

    Kazalište Komedija, Zagreb: Milan Grgić – Alfi Kabiljo, Jalta, Jalta, red. Vlado Štefančić, dir. Veseljko Barešić, Krešimir Batinić

    Za osjetljiv trenutak kada sjećanje na izvornu Jaltu još nije izblijedjelo našlo se mudro rješenje. Režija je ponovno povjerena kazališnom magu Vladi Štefančiću koji je i dramaturški obradio libreto. Taj majstor za mjuzikle sačuvao je izvornu dramaturgiju, vedar duh i funkcionalnu mizanscenu, dodavši nekoliko novih detalja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prava kemija

    Nezavisna produkcija: Milan Grgić – Alfi Kabiljo, Jalta, Jalta, red. Mojca Horvat

    Piše: Irena Paulus
    Braća Stefano i Giorgio ml. bili su odlični u svojim ulogama – snalažljivi, zanimljivi, premda pjevački ne toliko jaki. Ali izvlačio ih je siguran i čvrst očev te topli i neodoljiv Leonorin glas (ta toplina naročito se osjetila u broju Što će biti s nama sutra u kojemu nije bilo pjevačkog pretjerivanja, nego samo lirska iskrenost) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duhoviti mjuzikl s manjkom dobrih pjevača

    Gerila media, Zagreb: Željka Ogresta/Rajko Dujmić, Za dobra stara vremena, red. Mario Kovač, dir. Fedor Boić

    Piše: Igor Tretinjak
    Mjuzikl Za dobra stara vremena pametnom režijom izbjegao je zamku možebitne prazne nostalgije i patosa. Ideja o glazbeno-scenskom i produkcijskom spektaklu pjevački je podbacila. No, usprkos slabostima, mjuzikl je pružio dovoljno duhovitih scenskih trenutaka za koje su najzaslužniji scenarij Željke Ogreste i razigrana režija Marija Kovača ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrani kvartet

    ZGK Komedija i Aplauz Teatar: Marko Juraga, Tuđe pjesme, moji snovi, red. Marko Juraga

    Piše: Igor Tretinjak
    Autor je petnaest songova dobro uklopio u tanku dramsku nit koja je postala tek njihov kontekst i tematska poveznica. Tuđe pjesme, moji snovi uspješno je, kabaretski razigrano, ali i pomalo sjetno glazbeno prisjećanje na najslavnije songove iz klasičnih mjuzikala, s odličnim glazbenim dionicama i slabijim dramskim okvirom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Revitaliziranje besmrtnog

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Milan Grgić/Alfi Kabiljo, Jalta, Jalta, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin

    Piše: Ivan Trojan
    Stopile su se boje, ne odveć zahtjevna glazba i glasovi koji su bili u potpunosti postojani isključivo tijekom zbornog pjevanja – uz iznimku Ladislava Vrgoča koji ostavlja ponajbolji dojam pjevačkom te, posebice, glumačkom pripremljenošću – u apsolutno povjerenje u sutrašnjicu. Podali su nam aparaturu za vjerovanje u svijet koji će uvijek sjati u suncu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Živjeti glazbu do kraja

    Kazalište Komedija, Zagreb: Randal Myler, S ljubavlju, Janis, red. Lawrence Kiiru

    Piše: Irena Paulus
    Zdenka Kovačiček doista odličan odabir za pjevačko utjelovljenje Janis Joplin, a i glumica Marija Borić svoju je Janis odigrala doista sjajno kao mladu buntovnu djevojku koja potpuno živi svoju glazbu. Glazbeno-biografska predstava S ljubavlju, Janis solidno je osmišljena i izvedena te je zasigurno oduševila sve poklonike Janis Joplin
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šibenska bajka

    Šibensko kazalište: Marijana Nola, Saša Miočić, Nera Stipičević, Fantazija, red. Nina Kleflin

    Piše: Jordanka Grubač
    Redateljica Nina Kleflin izvukla je iz svakog suradnika ono najbolje i napravila odličan posao u kratkom vremenu. Gostujući izvođači bili su odlični, a domaće snage sjale su nekim novim sjajem. Premijera Fantazije u Šibenskom kazalištu bila je preplavljena dobrim vibracijama i fluidom između oduševljene publike i izvođača
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glumački znoj u brodvejskom šećeru

    HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Dan Goggin, Nunsense, red. Mojca Horvat

    Piše: Matko Botić
    Nunsense je mišljen komorno, tek s nekoliko rekvizita i sav oslonjen na glumačko/ pjevačko/ plesačko umijeće sudionica. I upravo je to najveća kvaliteta projekta. Tu je i razigrani sedemeročlani bend koji uživo svira na sceni. Šteta je da kvalitetan redateljski rad Mojce Horvat i veliko zalaganje nadahnutih izvođačica ostaje limitirano dometima samog predloška ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prava glazbena komedija

    GK Komedija, Zagreb: M. Držić - M. Fotez - S. Stražičić - Đ. Jusić, Dundo Maroje 008

    Piše: Irena Paulus
    Mjuzikl Dundo Maroje dobrodošao je kao obnova domaćeg stvaralaštva (većina Komedijinih najgledanijih mjuzikala djela su stranih autora) i kao posveta Marinu Držiću. Riječ je o mjuziklu koji se i danas gleda lako, poput prave komedije u koju se, unatoč ponekom scenskom propustu, slatko uživjeti
    ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji